Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

Terápia

Terápia (5)

Vélemények: 14

Megnézve: 498

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Városképek / csúcsforgalom


csúcsforgalom

  csúcsforgalom

Fényképezőgép:

Nikon D90

Objektív:

Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR

Szűrő:

NDx400

Záridő:

2min

Rekesz:

F25

Fókusz:

29 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

zso6607 előző képei
ősztükör

ősztükör (5)

Erzsébet

Erzsébet (5)

@

@ (5)

fekete órában 2 - somasoknak

fekete órában 2 - somasoknak (5)

fekete órában

fekete órában (5)

| Még több

Feltöltötte:

  zso6607 

Feltöltés ideje:

2009.11.06 19:13:10

Kategória:

  Városképek

Átlag:

4.90 (19 szavazat)

Megtekintve:

1231

Betöltve:

1620

Feldolgozható:

Igen

csúcsforgalom

nappali csúcsforgalom
okt. 23-án délután

(a járműveket és a gyalogosokat a 2 perces záridővel "retusáltam", NDx1000-es szűrővel;
próbálkozom, tehát vagyok:)

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#46 Írta: Chrystian 2009.12.25 23:17:35   233 22

Köszönöm a felvilágosítást, és egyáltalán nem baj, szívesen végigolvastam! Mostmár legalább megvilágosodtam!:)
Megnéztem a linket, a többit ott...


Válasz hozzászólás
 

#45 Írta: zso6607 2009.12.25 23:04:34   13843 177

A hdr lényege, hogy különféle exponáltságú képekből (alul, helyesen és túlexponált) egy képet gyúrunk össze, mindegyik képből a jól kiexponált részeket felhasználva (ezt a hdr progik szerencsére maguk lerendezik). Ezáltal az eredmény képen nem lesznek kiégett vagy bebukott részek.

A több kiexponáltságú képet ki lehet nyerni raw-ból is. De lehet több (3 vagy több) jpeg képet is készíteni. Egyet helyesen-, egyet (vagy többet) alul- és egyet (vagy többet) túlexponálva. Az ilyen jpeg képeket állványról célszerű készíteni, hogy azonos legyen a képkivágás, és a hdr progi is könnyen össze tudja illeszteni. (Eddig ilyen képet még csak állványról készítettem, de lehet, hogy állvány nélkül is összeilleszthetők, mégha nem is teljesen egyforma a képkivágás. Hogyan, nem tudom...).

Ha a téma mozog akkor a csak raw-s verzió jöhet szóba. Egy raw kép, majd abból több exponáltságú jpeget hívni elő, mintha külön képeket készítenél, alul-, helyesen- és túlexponálva.

A raw bitmélysége nagyobb, azért lehet belől több exponáltságú jpeget kinyerni.

Azt már csak halkan mondom, ha elég jó minőségű jpeg kép van, azzal is el lehet a hdr dolgot játszani.

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=&id=59507 képem pld egy db jpegből készült. Sötétíve, majd világosítva elmentettem újabb képeket, majd a három képet dolgoztam össze hdr-nek.

Üdv, Zso (sokat írtam, bocs)


Válasz hozzászólás
 

#44 Írta: Chrystian 2009.12.25 22:51:12   233 22

Értem, lehet, hogy megpróbálkozom vele kísérletezgetni, hátha...! Nah igen ez a HDR egy ideje engem is foglalkoztat, mert nem világos teljesen ez a 3képből összegyúrni 1et, és a végeredmény jóformán teljesen színhelyes lesz! Akkor ezt elvileg csak RAW formátumból lehet? vagy jpeg-ből is?


Válasz hozzászólás
 

#43 Írta: zso6607 2009.12.25 22:45:07   13843 177

A színvilága főleg a hdr-nek köszönhető.
A kép raw-ban készült, és abból három expo értékkel hívtam elő jpegeket. Majd azokat hdr progival összeszerkesztettem, a tónusokat korrigálva.

Két éve még én is egy kompakt géppel kattogtattam. Sajnos vagy szerencsére tönkrement az elektronikája, és akkor ruháztam be tükrösre. Nem mondd, hogy nem fogsz tudni...

Ezt a képet kompakttal is el lehet készíteni. A lényeg, hogy több 8mp-es képet készítesz, persze rendesen alulexponálva, úgy hogy összességében kijöjjön a 2 perc záridő (viszont az ilyen mértékű alexponáláshoz valamilyen jó sötét szűrő szükséges, mert fényes nappal a hosszú záridő anélkül nem megy). Majd a képeket összedolgozod. Láttam már így készült képet is. Nagyon jó volt...

Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#42 Írta: Chrystian 2009.12.25 22:35:34   233 22

Háát ez kurv.. mármint nagyon szép!:) Különösen tetszik a Dunán visszatükröződő fények jobb oldalon!továbbá az egész képnek a színvilága igen különös!Nagyon tetszik!Sajna én nemhiszem hogy fogok tudni ilyet csinálni, mert a Fuji S1500on a max záridőm 8mp setöbb...:(


5.0

 

#41 Írta: zso6607 2009.12.13 15:16:29   13843 177

Köszönöm!


Válasz hozzászólás
 

#40 Írta: NitroTom 2009.12.11 15:34:23 www  238 25

Ma nézegettem az oldalt és rákattintottam a "kedvencek" -re és itt volt a képed. Ez a jó kis kép. Amihez megint csak gratulálni tudok. SZUPER! Legalább is nekem nagyon tetszik.


 

#39 Írta: zso6607 2009.12.01 06:40:45   13843 177

Köszönöm szépen. Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#38 Írta: norbus30 2009.11.30 21:48:22   2244 201

Ez tetszik.Számomra rendben van minden.Külön tetszik a szinvilága a fotódnak,jó élesség jellemzi,jó perspektiva.Üdv Norbi


5.0

 

#37 Írta: zso6607 2009.11.22 19:19:53   13843 177

Főként technikai kérdés a dolog. NDx1000-es szűrő és hozzá egy kis matematika az expo számolásához. A fókusz és a képkivágás beállítása is egy kicsit hosszadalmasabb. De pont ez a jó benne, hogy nem egyszerű kattintás az egész, hanem egy kis agymunka is szükséges.
Köszönöm, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#36 Írta: nagymis 2009.11.22 15:53:43 www  454 27

egyszeruen szuper!!!!!!! nem semmi vagy, nagyon tetszik... gratulalok..


5.0

 

#35 Írta: zso6607 2009.11.10 15:14:48   13843 177

Köszi:) Pedig az égen szűrtem rendesen zajt, mivel a Photomatix-hdr-nél az ég (és a víz) mindig rendesen zajos lesz. Az ég nem volt homogén, felhős-borongós-napos idő volt. Majd otthon megvizsgálom az eredeti képet...


Válasz hozzászólás
 

#34 Írta: zso6607 2009.11.07 19:58:49   13843 177

Hogy távki volt, vagy önki, már nem emlékszem. Itt egy raw-s expo készült, akkor majdnem mindegy. (Távkit akkor használok, ha többexpos hdr készül.)
A tükör még fel volt csapva expo előtt, és a vr is kikapcsolva. És szerencsére szélmentes idő volt.
Köszi a vélemény, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: ingrid 2009.11.07 19:42:57   163 50

Aztaaaa! Ez nagyon szép., és érdekes. A hdr-nek köszönhetően szépek a színárnyalatok. Az előbb megnéztem ezt a szűrőt, hogy még milyen képeket lehet vele csinálni, és elhatároztam hogy nekem is kell egy ilyen. Nem is gondoltam volna hogy ilyet meg lehet valósítani. Nem nagyon olvastam bele a kommentekbem, gondolom volt távkioldód, vagy nem? Csak mert nagyon éles, főleg a 2 perchez mérve.
Gratulálok. Üdv.


 

#32 Írta: Melecsek Tamás 2009.11.07 19:39:45 www  137 50

Ez a kép nagyon tetszik!! Fantasztikus a hangulata, magával ragadó. Engem egy kicsit bal alul zavar az a tábla, meg bal felül el lehetett volna tüntetni a két toronydarut is egy kis digitális utómunkával.... Persze ez csak szőrözés. Alapvetően nagyon tetszik.... Ez a két apróság meg az előttem is említett jobboldali kiégés miatt "csak" 4.999999999


4.9

 

#31 Írta: zso6607 2009.11.07 12:48:28   13843 177

Köszönöm szépen mindenkinek a véleményt. Külön öröm, hogy így felcsigáztam az érdeklődéseteket:)
Üdv, Zso


 

#30 Írta: zso6607 2009.11.07 12:47:42   13843 177

A West Endben a Pálvölgyinél. Tudomásom szerint csak a BW-nek vannak ilyen szűrői, és azt ott forgalmazzák (amit ismerek). De hetekig kellett így is várni, mert pont 72-esben nem volt. Az ára, hát csillagászati (főleg a Hama, Soligor szűrőim uátn), túl a 2x-en. Mérettől függően.
Kedvelem ezt a szűrőt, mert jól lehet vele szórakozni, ha hétágra süt a nap is simán lehet perces expot produkálni. De van még NDx1000000 (egymillió) szűrő is, az milyen lehet...
Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: zso6607 2009.11.07 12:43:29   13843 177

A Nap, jobbról-hátulról sütött már, mivel délután volt. Szerintem az a fránya Photomatix-hdr. Némi utómunka elkelt még volna, sajna lespróroltam. Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: zso6607 2009.11.07 12:42:11   13843 177

Neked is elárulom, hogy a képet nem szántam feltöltésre. Csak az előttem pár képpel levő alkotás hatására hirtelen...
Az oszlopot kivehettem volna, és valószínűleg még dolgozhattam volna a vízen is némit, teljesen igazad van.
A világos felület a Photomatix-hdr eredménye, ilyeneket általában PS-ben a shadow/highlight-tal szoktam korrigálni, de ez most elmaradt...
Köszi a véleményt, üdv: Zso


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: zso6607 2009.11.07 12:39:08   13843 177

Annyi, hogy elég hirtelen felindulásból töltöttem fel. Az előttem levő kép ihletett meg. Az oszlopot tényleg kivehettem volna, próbáltam, egészen jól sikerült.
Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: zso6607 2009.11.07 12:37:34   13843 177

Köszi a véleményt.
De szerintem valakivel összecserélsz. Makró képem még egy sem volt...
Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: zso6607 2009.11.07 12:36:24   13843 177

Igen, elképzelhető... De az már filozófiai, természetfeletti mélységekbe vezet.
Köszi a véleményt.
Üdv: Zso


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: evikecic 2009.11.07 12:18:28   4791 290

Nekem is nagyon tetszik, olyan mindha sötétből átmenne világosba, nagyon ügyes vagy, h eltűntetted róla a dolgokat. Gratulálok


5.0

 

#23 Írta: lancaster 2009.11.07 12:07:38 www  5801 47

honnan szereztél be ilyen filtert és mennyiért?


 

#22 Írta: persecutor 2009.11.07 11:32:52   2084 116

Szerintem -az árnyékokból ítélve- ott tükröződhetett a napsugár a vízen. Más egyéb mi lehet?


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: NonameTheHunter 2009.11.07 11:11:16 www  7629 197

Mondtak néhány dologot, de nem olvastam el mindent.
Elmondom amit gondolok.
Az oszlop hogy ott van e vagy sem részletkérdés, tény hogy ront az összképen.
Engem egy dolog zavar nagyon, az a jobb oldali vízfelszín, és felette az épületek. Nem tudom ott mi történt desajnos kiégett, a szép összhangot elrontja, odaviszi a szemet.


4.0

 

#20 Írta: persecutor 2009.11.07 07:58:45   2084 116

Még ennyi körforgalmas képet!?! Mi van most? Verseny?
Nekem ez a nyerő! Főleg ez a 2 perces retus jön be!
Kis szöszöléssel még a bal alsó sarokban lévő lámpaoszlop is eltűnhetett volna.
Látványos kép lett!
(Ja...most legörgettem...más is észrevette az oszlopot. A daru annyira nem zavaró)


 

#19 Írta: -anTi- 2009.11.07 07:57:31 www  5518 520

Lenyűgöző ez a technikai megoldás, nagyon tetszik az eredmény! Ilyen tisztának még én sem láttam a várost! Gratulálok!


5.0

 

#18 Írta: stanby 2009.11.06 23:57:45   34 4

Gyönyörű, lélegzetelállító, Futurisztikus, misztikus, szép, félelmetes, megbotránkoztató, és imádom komolyan mondom ilyen szűrőt szeretnék én is és megpróbálni utánozni téged...
(furi volt a sok makró képed után de ebben is jó vagy)


5.0

 

#17 Írta: döpö 2009.11.06 23:36:20   9512 764

Rendkívül érdekes felvétel. Az eddig elmondottakon túl érdekes még, hogy a vízen halványan látszik a híd árnyéka is. Bringás! Ne bringázz ott, mert ez a "varázsló" téged is eltüntetne onnan.
Érdekes gondolat, hogy ha hosszú záridővel így el lehet tüntetni mozgó alakokat a képről, lehet, hogy egy sereg lény vesz körül bennünket, csak azért nem látjuk őket, mert túl gyorsan mozognak, illetve a mi "zársebességünk" túl hosszú?????


 

#16 Írta: mazli1 2009.11.06 22:47:21 www  1743 0

Hú!!! Nagyon tetszik! Grat!


5.0

 

#15 Írta: Flame 2009.11.06 22:44:30 www  3562 167

Neked milyen szemed van.... ezt a perspektívát...Nekem nagyon tetszik az észrevétel a technika a képen a szimmetria és még az oszlop sem zavar annyira bár bontja egy kicsit az egyensúlyt....de ez 5.


5.0

 

#14 Írta: filco 2009.11.06 22:43:16   4417 376

hát ez nagyon nagy ötlet hogy így is el lehet tüntetni minden mozgó dolgot a képről. valamint a duna is új arculatot kapott. szerintem nagyon jó lett, és sikerült vmi új dolgot mutatnod számomra. köszi


5.0

 

#13 Írta: Szabi 2009.11.06 21:37:50   7 1

talán még hátulról a darukat levehetnéd:) de, amúgy komoly kis kép lett! grat :D


 

#12 Írta: Hammer 2009.11.06 21:00:50   250 65

Hogy mikre nem képes a záridő:) (jobb mint a ps XD)
Gratulálok nagyon jól sikerült,nagyon frankó színek!
Hammer


5.0

 

#11 Írta: rena 2009.11.06 20:54:54   541 80

Próbálkozz még ha ilyen lesz a végeredmény :) Nagyon tetszik, a bal oldali oszlop kicsit zavaró de ettől függetlenül szuper fotó, grt.


5.0

 

#10 Írta: zso6607 2009.11.06 20:36:17   13843 177

Köszi a véleményt.
Azért nem volt annyira pepecs. A rákészülés és az expo negyedóra. (Az tartott sokáig, hogy hajó mentes 2 percet kellett kivárni. Hajó már csíkot húzott volna a folyón.)
Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: zso6607 2009.11.06 20:33:18   13843 177

Fújt a szél, de szépen egyenletesen. A zászlókon látszik.
Azért az eredeti felbontásban már jobban látszik a bemozdulás (főleg a jobb alsó zászlón).
Szoktam arrafelé én is bringázni, csak egy kicsit lejjebb, az alsó rakparton. Az autósok nagy örömére...
Köszi a véleményt, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Dave26 2009.11.06 20:30:03   331 47

Nagyon jó kis fotó lett. Külön elismerés a türelmedhez ami kellett ehhez a pepecs munkához.Megérte.
Üdv: Dave


5.0

 

#7 Írta: Bringás 2009.11.06 20:18:19   28277 1150

Megérte a bíbelődést, nekem nincs ekkora türelmem. Tökéletesen precíz a szerkesztése. A színek nekem nagyon tetszenek, jól áll neki ez a finom HDR. Nagyon furcsa fényes nappal ilyen sterilen ez a hely, de bár ilyen lenne élőben is, akkor lehetne rajta bringázni:) A kérdésem az volna, hogy a záridő végett a mozgó tárgyak, mint pl. zászló és lomb, miért nincsenek életlenre bemozdulva?
További szép fotonokat!


5.0

 

#6 Írta: zso6607 2009.11.06 19:51:15   13843 177

A technika csak a hosszú záridőben rejlik. 2 perces a záridő, köszönhetően az NDx1000-es szűrőnek, és jóval kisebb mértékben a szűk blendének. A hosszú idő alatt a mozgó tárgyak egyszerűen eltűnnek. A lényeg csak annyi, hogy a hídon ne legyen összefűggő kocsisor (dugó), mert az ronda csíkot hagyna a képen.

Az 1000-es szűrővel a kattintás egy kicsit viszont rafináltabb (miau blogjában részletesen leírta). A lényeg, ha a szűrő fenn van, a keresőben már semmi nem látszik (tök sötét). Ezért felcsavarás előtt kell megkomponálni, élességet állítani, az expot pedig kiszámolni...

Még annyi, hogy raw-ban készült, hogy kissé tudjam hdr-ezni.
Köszi a véleményt, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: CIX688 2009.11.06 19:41:25 www  1 1

Szia.
Nagyon tetszik a fotód, és kíváncsi vagyok a technikára.
Hogyan tüntetted el a járműveket és az embereket?
Egyébként nagyon jó munka, de a bal alsó sarokban lévő tábla miatt nem adok max. pontot :)

Üdv: CIX


4.8

 

#4 Írta: zso6607 2009.11.06 19:39:10   13843 177

Igazad van, az oszlop zavaró. Lehet, hogy a retusálás nehéz ügy, mivel a teteje a járdára és a betonkorlátra is rálóg, és az már nehéz dió. Ezért meg sem fordult a fejemben.
Köszönöm a véleményt, a többieknek is!
Zso


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: pista1 2009.11.06 19:26:31   9608 436

Ismerem az eljárást, itt a példa rá, hogy mire képes. Tényleg eltünteti az embereket, járműveket. Nagyon érdekes látványt nyújt!


5.0

 

#2 Írta: NitroTom 2009.11.06 19:24:53 www  238 25

Szerintem ez a kép nagyon ott van a szeren:D! Nekem nagyon tetszik a "tök üres placc".Egy dolog ami kicsit zavaró az az oszlop a bal oldalt. Ez van ez nem a te hibád. Lehet, hogy ki lehetett volna "vásárolni PS:)"


4.5

 

#1 Írta: erz 2009.11.06 19:24:14 www  4797 276

Ez egy remekmű! Le az összes kalapokkal előtte.
A szerkesztése tökéletes, az időpont is nagyon jól volt megválasztva, mert csodásak a fények, színek. A víztükör szép selymes lett, jó a tükröződés is.
A hídtól jobbra a vizet egy picit lehetett volna sötétíteni Capture NX-ben Color control point eszközzel.


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D90

Képek az alábbi objektívvel:

Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1468 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat