Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

Réce

Réce (-)

Vélemények: 5

Megnézve: 671

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Városképek / ...


...

  ...

Fényképezőgép:

Nikon D90

Objektív:

0

Záridő:

1

Rekesz:

F9

Fókusz:

112 mm

Iso:

ISO 200

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

zso6607 előző képei
Nemzeti Galéria

Nemzeti Galéria (4.91)

6 és fél perc

6 és fél perc (5)

esik

esik (4.9)

vár

vár (5)

...

... (5)

| Még több

Feltöltötte:

  zso6607 

Feltöltés ideje:

2009.12.04 15:44:53

Az adatlap szerkesztve:

2015.12.25 11:25:46

Kategória:

  Városképek

Átlag:

5 (7 szavazat)

Megtekintve:

849

Betöltve:

1076

Feldolgozható:

Igen

...

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#33 Írta: zso6607 2009.12.06 21:38:19   13843 177

Köszönöm szépen. Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: szujam 2009.12.06 21:35:17   3512 183

Remekül kivitelezett fotó, technikailag is szuper!
Szeretem az ilyen esti képeket.
Gratulálok, nagyon tetszik!

Üdvözlettel.
szujam


5.0

 

#31 Írta: zso6607 2009.12.05 21:12:38   13843 177

Köszönöm. Akkor jöhet a következő "kötelező":) (Még nem tudom mi lesz az.) Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: zso6607 2009.12.05 21:10:41   13843 177

Azt hiszem a dőlés témában rendesen feladtam a leckét:)
Örülök, hogy tetszik, köszönöm szépen. Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: zso6607 2009.12.05 21:09:08   13843 177

Azonos az ízlésünk, nekem is a fekete óra...
Köszönöm, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: zso6607 2009.12.05 20:50:05   13843 177

Még az is zavaró lehet, hogy nem pont szemből készült. De innen olyan jól nézett ki élőben:)
Köszönöm a sok véleményt, Üdv: Zso


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: zso6607 2009.12.05 20:48:40   13843 177

Pedig még én is csak az vagyok, vagy még az sem...
Köszönöm, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: zso6607 2009.12.05 20:47:55   13843 177

Igen, nem is bírok válaszolni:) De jól esik ennyi komment, komolyan... Úgy látszik, hogy házi feladadot sokan szeretnek javítani:)
A perspektíváról annyit, hogy felülről készült, ezért a vonalak enyhén lefelé összetartanak. Ez sajnos nekem nem tűnt fel, pedig ps-ben elég egyszerű korrigálni. (Bár 112 mm-es fókusznál ez már nem jelentős.)
Üdv újra, Zso


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: zso6607 2009.12.05 20:44:05   13843 177

Köszönöm, hogy újra írtál a képhez. És külön köszönöm, hogy ennyit foglalkozol vele. Egyébként filco azt írta, hogy bal fentről jobb le tart minden, akkor az balra dől, legalábbis én úgy értem. De majd filcot megkérdezem:)
Néztem vakutalpra tehető vízszintezőt, hátha Karácsony után leárazzák...
Mégegyszer nagyon köszönöm, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: tatus58 2009.12.05 19:52:02   574 105

Teljesítetted a kötelezőt! :)


 

#23 Írta: FreeVili 2009.12.05 13:31:02   1382 84

Asszem jól érted. :)
Volt pár hónapja egy szökőkutas/épületes kép (nem emléXem már, kié volt). Ott lehetett nagyon jól tettenérni a jelenséget. A jobb oldalbol volt ott vágva és szintén jobra dőlt. :)


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: filco 2009.12.05 13:27:12   4417 376

szóval pl ha több lett volna még jobb oldalon, és az lenne onnan levágva. ha jól értettem, akkor ebbe is van valami:)


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: FreeVili 2009.12.05 13:18:00   1382 84

Szia
Én is hozzátennék a dőlés témához. Akkor szokott hasonló effekt összejönni, ha a a kép "körbe van vágva", de nem a középső része. A perspektívikus összetartás így nem lesz egyforma a kép két oldalán és hiába méri az ember itt+ott, függőlegesnek látszik, meg vízszintesnek, de "mégis dől". Viszont itt az épület jobb-, és bal oldalának fala nem ugyanannyira dől befelé. Szóval mégis dől. :)
De ettől eltekintve nagyon klassz éjszakai vár-kép. Nekem a színek is tetszenek.
Gratula
Vili


 

#20 Írta: Kyree 2009.12.05 11:36:17   21 4

Fantsztikus.Engem a szinvilaga fogott mega leginkább, nekem nagyon tetszeneka színek.
Illetve..hát igen.Egyetértek.Kezdő fotós aligha készit ilyet.
A fekete óra miatt bizony jobb lett a fotó, nekm nagyon tetszik.Gratulálok.!.:)


5.0

 

#19 Írta: filco 2009.12.05 11:03:04   4417 376

ismerem a műveit elég jól,le a kalappal előtte:)


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Bringás 2009.12.05 09:34:30   28277 1150

Victor Vasarely.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: filco 2009.12.05 09:26:03   4417 376

na kipróbáltam: kellékek: sima fehér lap, 45fokos derékszögű vonalzó, toll v. ceruza: húztam középre egy függöleges vonalat. azután ezt kereszteztem jobbra lejtő 45 os vonalakkal. kb 10 db 1-2 cm-ként, és ezután már úgy tűnt hogy a függőleges is kicsit jobbra dől a laphoz is viszonytva. érdemes kipróbálni, 1 perces játék:)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: filco 2009.12.05 09:20:36   4417 376

na igen a tetők oldalsó élei is mind jobbra lejtenek, ez lehet olyan mint a tavaknál a szembe part jelenség. meg még a háttérben a város fényein is érződik szerintem hogy egy jobbra lejtő domboldalon vannak, meg hát amúgy is ugye a duna felé lajt minden. lassan összehozzuk:) majd neten nézelődök hátha valahol van jó kis okoskodó írás a témában...


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: ancsa 2009.12.05 09:13:07   14067 626

Hoppá!! ez bámulatosan szép!! Sajnálom, hogy nem lett a nap képe!!

gyönyörű színek.. nagyon szép részletes!
Kezdő fotós aligha készít ilyet!!

Gratulálok!
Üdv:ancsa


5.0

 

#14 Írta: Bringás 2009.12.05 09:11:43   28277 1150

Lehet, hogy igazad van ebben az optikai dologban. De ebben a jelenlegi esetben ellened szól, hogy a háttér sötét, formák és vonalak nem látszanak benne. Igazából a főtémán kívül semmi sincs a képen, amihez képest a "lejtést" viszonyítani lehetne. Én is csak a kép széléhez viszonyítva látom "ferdének". Most, hogy már ennyit foglalkoztunk vele, inkább már valami perspektivikus "csalásra" gyanakszom, mint mikor oldalról fényképezel egy tavat, s így a túlpart ferde lefutása miatt az egész fotó dőlni látszik, hiába egyenes. Persze ez sem biztos. Mindenesetre a vár nem szemből látszik…

(A zso pedig rendesen kapott tőlünk olvasnivalót:)


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: filco 2009.12.05 08:51:23   4417 376

és se azt írtam hogy jobbra dől, hanem hogy a dolgok elhelyezése tart a képen jobb irányba lejtve, és szerintem ez okozza a csalódást. nekem is most itt a váras képem, elvileg egyenes, de kicsit olyan mintha jobbra dőlne, és szerintem a mellette lévő jobbra lejtős hegy okozza a csalódást. legalábbis szerintem. vannak ilyen rajzos dolgok , biztos látott már mindenki, mikor a ferde volanalakkal érnek el optikai csalódást, és már egyenest is görbének látjuk, illetve a párhuzamosat összetartónak. valami ilyesmi lehet itt is


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Bringás 2009.12.05 08:44:08   28277 1150

Elszámoltad magad:) Így utólag visszaolvastam a kommenteket. Ha figyelmesebben olvasod, filco és ilevvy is jobbra dőlésről írt, szóval nem 1:1:) Igazából én is erre céloztam, csak nem írtam irányt, úgy hogy inkább 3:0. De nem ezért írtam újra, hanem azért, mert eddig senki sem mondta meg a tutit, pedig ezért tértem visza. Hogy pontosabb legyek: a kép nem dől, csak úgy látszik. Letöltöttem. Kimértem. Minden függőleges és vízszintes. Szóval a szemed nem rossz és vízszintezőre sincs szükséged. Aztán képet elforgattam, míg látszólag egyenesbe került. Ekkor újra kimértem és már nem volt se vízszintes, se függőleges. A kommentemben pont ezt akartam kérdezni a nagyérdeműtől, hogy miért látszik ferdének, ha nem az? De eddig senki se tudja… (én se)
Üdv. Bringás


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: zso6607 2009.12.04 21:59:08   13843 177

Panoban igazad van, hozza a több részletet. Sajna fix obim azonban még nincs.
Most valahogy rá vagyok kattanva a fekete órás városfotózásra (nincs fantáziám, és télen már csak az esti képek maradnak:(
Köszönöm mégegyszer, üdv Zsolt


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: zso6607 2009.12.04 21:53:20   13843 177

Azt mondod jobbra dől, filco szerint viszont balra ("minden témája bal felülről jobb lefelé tart"). Megnyugodtam, átlagban egyenes:) Szóval lehet, hogy tényleg kell egy vízszintező.
Köszönöm, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Alladin 2009.12.04 21:52:54 www  1009 100

kékóra csak annyiban jó hogy van kis szort fény és kevesebb a sötétbe boruló rész.
A záridőt meg simán benéztem mert az 1 és nem 112 :) bocsi.
A bp-i épületek meg sajnos rettenetesen vannak bevilágítva :(
Én a legszebben akkor lőttem meg a várat amikor panoba a 100-as Canon macroval fotóztam. Konrtaszt élesség remek lett. Próbáld ki te is FIX obival és meglátod milyen szép lesz.
üdv.Laci.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: zso6607 2009.12.04 21:50:23   13843 177

Köszönöm szépen. A dőlésben igazad lehet, sajnos romlik a szemem:) Lehet kapni vakupapucsba helyezhető vízszintezőt, lehet, hogy megérné...
Ha este felmész a Gellérthegyre a Citadellára a gépeddel együtt, tényleg nem fogod kibírni:)
Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: ilevvy 2009.12.04 21:48:25   4968 542

Nagyon szeretem az éjszakai képeidet, ugy mint ezt is... nekem semmi bajom a szinekkel... nagyon szép darab, gratulálok...
PS: talán mintha dölne kicsit jobra, de lehet ebben az órában már én látom rosszul :)


5.0

 

#6 Írta: zso6607 2009.12.04 21:42:02   13843 177

A színekhez nem tudok mit hozzáfűzni. Úgy tudom, hogy a vár megvilágítása nátriumlámpás, amelyek színhőmérséklete 2000-2200K. A színhőmérsékletet manuálisan állítottam be, a gépem által tudott legalacsonyabb érték körülire (kb 2500K). Ez jött le, számomra természetesnek tűnik.
A hosszú záridővel nem pluszt akartam adni. Ennyi kellett. Sötét volt, 9-es blende, alap iso mellett kellett az 1,3 mp.
Kékórában is készítettem már több képet a várról, soha nem sikerült ennyire éles, részletes, kontrasztos képet készítenem, ez saját tapasztalat... Lehet, hogy a kékórát mindig elbaltáztam:)
Szerintem ilyen szűkebb vágásban, égbolt nélkül igazán nincs jelentősége a kékórának.
Köszönöm, üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: zso6607 2009.12.04 21:27:14   13843 177

A perspektívát korrigálhattam volna, de nekem nem tűnt fel, ezért kimaradt.
Köszönöm szép tanbácsi. Üdv, Zso


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: filco 2009.12.04 19:47:37   4417 376

a ferdeség hatáson gondolkozok. mivel az egész kép minden témája bal felülről jobb lefelé tart (a háttér világító pontjai, a vár épületei, a tornyok...) valószínű ez dőlti el az ember tekintetét. most is több képemnél ezen bajlódok hogy egyenes e a horizont, mert egy lankás hegyoldal a háttérben mindjár becsapja az ember vízszintes érzetét. aztán kimérve persze mgavan a pontos eredmény...

a fotó amúgy tetszik precízen kivitelezett. mivel nem nagyon járok budapesten, nálam ez a lecke még kimaradt, bár amennyi remek képet láttam róla, már nem is érzem nagy szükségét hogy az én gépemen is meglegyen. na jó ha arra járok úgyse bírom ki hogy ne:)


5.0

Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Alladin 2009.12.04 16:56:04 www  1009 100

Most nem tudok ezért a képért úgy lelkesedni mint a régebbi fotóidért. A szinek valamiért nagyon elmentek. A valóságban telljesen más az épület és semmi pluszt nem ad a hosszú záridő. Az élesség és a kontrasz-ra való hivatkozás is fura mert kékórában ha jó az idő ugyan ezt meg lehet lőni egy normális obival.
A "kötelező" :) nekem is meg van párszor mert minden barátomat ide kellett vinni először amikor éjszakai képet akartak a városról, de látom lesz még egy, mert Bringást is el kell vinni eccer :)))
üd.AllA.


 

#2 Írta: Bringás 2009.12.04 16:41:56   28277 1150

Mindig tudtam, hogy különc vagyok. Nem készítettem el a házit. Tényleg szép a fotó, és kellően kontrasztos is. Jók a színek és az élessége. Téged ismerve biztos precizen kimértél mindent a szerkesztésnél. De valamitől ferde hatást kelt, pedig nem az. Tutira nem. Mindenesetre a tan’kérem ad most egy ötöst a leckédre.
További szép fotonokat!


5.0

 

#1 Írta: nagymis 2009.12.04 15:49:51 www  454 27

jo lett nagyon... gratulalok...


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D90

Képek az alábbi objektívvel:

0


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1234 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat