Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

Ellenfényben

Ellenfényben (-)

Vélemények: 3

Megnézve: 586

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Tájkép / Kopár szik sarja


Kopár szik sarja

  Kopár szik sarja

Fényképezőgép:

Canon EOS-7D

Záridő:

1/60s

Rekesz:

F22

Fókusz:

27 mm

Iso:

ISO 200

Készítés helye:

Európa Magyarország Akasztó

tengelic előző képei
Túlélő

Túlélő (5)

szomj

szomj (4.75)

SEGÍTSETEK

SEGÍTSETEK (5)

Unalmas körmenet.

Unalmas körmenet. (-)

nosztalgia

nosztalgia (5)

| Még több

Feltöltötte:

  tengelic 

Feltöltés ideje:

2011.11.02 19:03:18

Az adatlap szerkesztve:

2011.11.02 19:04:17

Kategória:

  Tájkép

Átlag:

4.98 (5 szavazat)

Megtekintve:

880

Betöltve:

1506

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

D-SLR

Kopár szik sarja

Közepes méretben ajánlott.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#22 Írta: ancsa 2011.11.04 07:31:18   14067 626

Mint Bringás!


 

#21 Írta: tengelic 2011.11.03 15:55:29   4788 388

Köszi Klemy!


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: tengelic 2011.11.03 15:55:05   4788 388

NA ez egy nagyon szép kerek és igazán érthető magyarázat,szerintem szaklapban sem magyarázzák el jobban Köszönöm!!!!


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: tengelic 2011.11.03 15:53:23   4788 388

Brúnó! Volt szöcske is,sőt valóban megfordult a fejemben,hogy jól nézne ki fotón. Na most ezen négy szöcske is van. Az egyik kb 13m-re jobbra fent. A másik pontosan 12 óránál kb 90 méternyire. Kettő pedig a bal felső sarokban ott a bokorcsoportnál hesszelt :)


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: tengelic 2011.11.03 15:50:52   4788 388

canon f.2.8 17-55 obival csináltam és valóban a legszűkebb rekesszel. Mondhatni kisérleti fotó,mert ezzel az üveggel,sőt maga a dslr fotózással is ismerkedem.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: tengelic 2011.11.03 15:47:04   4788 388

Lassan kiderül,hogy a zaj nem is zaj :) A lényeg,hogy gondolatébresztő volt a hsz.ed és ezáltal igen jó és tanulságos hozzászólásokat kaptunk,mindenki okulására.


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: tengelic 2011.11.03 15:45:36   4788 388

Hmm .. hatos? Egy 1 meg egy 5 ? :))) Köszönöm és örülök,hogy hatost adtál.. volna :)


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: klemy 2011.11.03 13:46:19 www  3811 426

Ilyen mély és szakmai kommentek után csak egyszerűen NAGYON TETSZIK.


5.0

 

#14 Írta: Bringás 2011.11.03 13:14:40   28277 1150

Elméletileg zajként definiálható minden olyan információ, amely nem tartozik a rögzíteni kívánt ún. hasznos képjelhez. A digitális fényképezőgép a fényt digitális jellé alakítja. A zaj mindig a kép digitalizálása során alakul ki. A már digitálissá alakított jelhez (a kész digitális képhez) nem keveredhet zaj. Legfeljebb csak szándékosan. Pl. utólag egy képszerkesztő programmal, vagy rossz utómunka nyomán. (De erről később.)

Alapvetően minden érzékelő termel egy bizonyos mennyiségű képzajt, mert a képérzékelő jelét elektromos úton erősítik fel. Ez az, ami a zajosodást okozza. A gond csak akkor kezdődik, ha az így született képpontok intenzívebbek az érzékelt képpontoknál. A minőségen és a gyártástechnológián túl fontos a képérzékelő fizikai mérete. Egy picike mobil telefonba gyártott lapka mindig zajosabb, mint egy nagyobb, amit egy dSLR-ben találunk. Ám a dSLR-ek közt is van méretkülönbség: full frame, APS-H, APS-C, 4/3 – s ez egyben minőségi sor is. A képzaj okai:

1. A fény az érzékelő lapkában elektromos töltést hoz létre. A töltés erőssége elméletileg arányos a fény erősségével. A sötét képrészeken, ahová nagyon kevés fény jut, jelentős elektronikus erősítésre van szükség a digitalizálás folyamatában. Ez a képzaj egyik oka. Magyarán fogalmazva, ahová kevesebb foton érkezik, ott az érzékelő által termel alapzaj nagyobb arányban képviseli magát és persze együtt erősödik a hasznos képi információval a jelerősítés során.
2. Amikor a digitalizálási folyamatban a képalkotó rendszer megkeresi az egyes feszültségértékekhez tartozó megfelelő számértékeket, szintén jelentkeznek eltérések. Ez a képzaj másik oka. Minél profibb a fényképezőgép képfeldolgozó processzora, az ilyen tévedés lehetősége annál kisebb.
3. A képzaj harmadik oka a magas érzékenység (ISO). A legtöbben azonban egyedül csak erről halottak. Magas érzékenységet kevés fényben használunk. Vagy ha csak úgy felejtjük a beállítást, akkor a helyes expóhoz szűk rekesz és/vagy nagyon rövid zár társul. Lényeg, hogy mindkét esetben kevés fény éri az érzékelő lapkát, ennek következtében a készülék kevesebb információból végzi el a számításokat. A helyzet ugyanaz, mint az első esetben: jelentős elektronikus jelerősítésre lesz szükség, ami képzajt okoz.
4. Még mindig ISO. A magasabb érzékenységhez magasabb feszültség szükséges, ami az érzékelő felhevülését eredményezi. A felmelegedett érzékelő több zajt termel, mint a rá normálisan jellemző alapzaj. Minden fényképezőgépnek van egy alapértelmezett ISO beállítása (általában a legalacsonyabb), ahol a legszebb, legzajmentesebb képet kapjuk. Érdemes ezt használni és ettől eltérni csak indokolt esetben, TUDATOSAN szabad.
5. Záridő. Minél hosszabb a záridő, annál hosszabb ideig dolgozik az érzékelő. Vagyis, a hosszú záridőtől (esetleg az extrém hosszú sorozatoktól) szintén felmelegszik az érzékelő és több zajt termel. Ezek a zársebességek jellemzően a fél másodperces értékektől kezdődnek, de az új és/vagy profi modellek sokkal hosszabbat is bírnak a zajosodás emelkedése nélkül.

Utólagosan a következők emelik ki, illetve hozzák elő a digitális képek zaját. Ezek azonban nem új zajt tesznek a képhez, hanem a már meglévőt (de esetleg nem láthatót) erősítik föl:
- HDR technika alkalmazása
- Utólagos világosítás
- Utólagos kontrasztemelés
- Utólagos élesítés

A rekesz nem befolyásolja a képzajt. A záridő is irreleváns, hacsak nem nagyon hosszú, de itt ennél a képnél erről nincs szó. Szó esett még az ún. „reciprok szabályról”, ami egyfajta ökölszabályként tekinthető, vagyis: a használt zársebesség ne legyen hosszabb a gyújtótávolság reciprok értékénél. Példával: 60 mm gyutávon, ne fotózz 1/60-nál hosszabb idővel, vagy 300 mm-en nem ajánlott az 1/320-nál hosszabb zár. (Nekem személy szerint ettől szigorúbban kell eljárnom a berázásmentes képek készítéséhez.) Azonban itt sokat számít az is, hogy milyen a váz és az optika súlyelosztása.
Említettétek a bemozdulásos életlenséget. Ezen a képen ilyen nincs. A képi elemek statikusak nem mozgók. A fotós sem mozdította be a gépet, mert akkor mindennek életlennek kéne lennie. De itt az előtér éles, csak nagyon hamar lágyul. A tippemet leírtam a #10. alatt.

Személy szerint a képen zajt nem látok. Azonban én az átlagnál kevésbé vagyok "zajérzékeny" és a monitorom is kissé sötétebbre van állítva a helyestől. Remélem, elég kimerítő voltam:)


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Brúnó 2011.11.03 12:13:20   768 59

Szia! De hol vannak a legelésző "tikkadt szöcskenyájak"? Nekem ez a variáció tetszik a legjobban, mert többet mutat a tájból. Üdv


 

#12 Írta: debella 2011.11.03 10:38:03   8087 602

szia bringás
kérlek szólj már a 9 - 11es kommentekhez , szerintem te többet tudsz :)))
hali


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: debella 2011.11.03 10:36:43   8087 602

értem . a bemozdulásos életlenséggel én úgy tanultam , hogy ált .ahány mm a fókusztáv annyi legyen minimálisan az expo érték. /szám érték /ezt meg is ajánlott haladni . akár 1,5 szeresével .pl. 100 mm lencse fókusztávolsága , akkor 125-150 el exponálok.minál több annál kevésbé rázkódik be a rövidebb zaridő miatt . ezt értem . de a zajképződés tdomásom szerint a fényérzékeny lap tökéletlenségéből adódhat . ha hosszabb ideig exponálok. ez a tökéletlenség több ilyen fals pixelt eredményezhet ?
ezt találom újnak . nem tom jól értelmeztelek - e ,vagy csak a bemozdulásos életlenségről beszélünk.
üdv
deb


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bringás 2011.11.03 09:26:04   28277 1150

Ez a variáció is teljesen más, mint a többi. A színei tetszenek. A belekomponált növény is jó. Zso javaslatával egyetértve én is el tudnám képzelni alacsonyabb éggel. A fekvő formátum talán jobban illene a tágassághoz. Sajnos a távolba futó táj eléggé szétlágyul. Az optika megnevezése híján csak tippelhetek, hogy ez esetleg a szűk rekesz következménye… ha ez az obi legszűkebb blendéje (vagy ahhoz igen közeli érték).
További szép fotonokat!


 

#9 Írta: tengelic 2011.11.03 08:14:47   4788 388

Mivel szűk rekesznél hosszú a záridő ,hogy a masina a végtelenségig ellásson ,ezért kézből fotózva már lehet némi bemozdulás,hiszen úgy tanítják,hogy biztonságosan 1/125 ig lehet kézből statikus témát fotózni. Na én most megpróbáltam az 1/60 at ,de nem tudom becsapni az időt,s te kiszúrtad a zajtVagy ...... a bemozdulást adta életlenség is okozhat zajszerű nemkívánt hatást.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Mariamaria 2011.11.03 07:55:15 www  7226 380

hoppá......Te figyelsz mindenre Béla!!!


5.0

Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: alalat 2011.11.03 00:57:10 www  10883 854

Szia!
Eljutottunk a végkifejlethez.Minden megvan.A csrepes talaj a kis növénnyal és a nagyobb horizont a kék éggel.
Most meg Bélánknak akadt egy újab ötlete.Szerintem van ilyen felvételed is.
Üdv:alalat


5.0

 

#6 Írta: debella 2011.11.02 23:04:35   8087 602

elég egy ötös is mariám ,de akkor add meg :)))
a kép tetszik .sokadjára megnyitva ,lehet ,másképpen látom már én is. mániákusan fekvőképimádó vagyok . ettől eltekintek . viszont a zajra való válaszod felkeltette a figyelmemet . légyszi ezt fejtsd ki jobban . /tengelic /
mindig tanul az ember . hali


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Mariamaria 2011.11.02 22:18:19 www  7226 380

Na! erre gondoltunk szerintem többen. Ez nagyon jó, a végtelen szárazság és a mégis élő kis növény. Hatos lenne nálam:-)


 

#4 Írta: tengelic 2011.11.02 21:24:28   4788 388

A zaj a 22 es rekesz adta 1/60 as záridőből lehet csak. Talán elég lett volna kevésbé szűk rekesz is. Na majd kipróbálom amiket javasolsz.


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: tengelic 2011.11.02 21:23:10   4788 388

Ok megpróbálom majd


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: debella 2011.11.02 20:59:46   8087 602

szia .
ez egy profi téma .
elég jó a kivitelezés is . kis zajt látni az égbolton . talán még jobb lenne ,-érzésem szerint - ha a kép fekvőben lenne szerkesztve . indoklás : - növelné teret . így állóban nem kapok pluszt . nincs benne több ,ami fekvőben lehetne alul felül . oldalt nem tudhatom ,van e oda nem illő objektum .,stb stb .
még egy gondolat . ezek a repedezettségek kicsik indokolják a jó öreg klasszikus kissé túl élesített ,kontrasztosított efef megjelenítést . olyan színszűréssel , mint a vörös színszűrők hatása volt a kék égboltra . drámai an feketés szürke égbolt nagyon benne van a témában . nekem ez a gyönyörű ,élettel teli kék ég ellentmondásban van a kép fő témájával .mindezekkel együtt csak a zaj miatt kis eltérés a maxtól .
szia


4.9

 

#1 Írta: zso6607 2011.11.02 20:16:13   13843 177

szia, jó téma, szerkesztés szintén,
és az eget egész alacsonyra vágtam, meg balról is, érdekes, egy próbát megér, üdv


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-7D


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0990 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat