Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Makró Szarvas Tsabának!

Makró Szarvas Tsabának! (5)

Vélemények: 11

Megnézve: 859

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Természet / A büszke unka


A büszke unka

  A büszke unka

Fényképezőgép:

Panasonic DMC-FS20

Záridő:

1/80s

Rekesz:

F2.8

Fókusz:

5 mm

Iso:

ISO 80

Készítés helye:

Európa Magyarország Makó

froghunter előző képei
Kukucs!

Kukucs! (5)

Más utakon

Más utakon (5)

Leveli a levélen

Leveli a levélen (5)

A naplemente fényeinél

A naplemente fényeinél (5)

Varangyszerelem:))

Varangyszerelem:)) (5)

| Még több

Feltöltötte:

  froghunter 

Feltöltés ideje:

2013.06.16 20:33:17

Kategória:

  Természet

Átlag:

5 (8 szavazat)

Megtekintve:

651

Betöltve:

1248

Feldolgozható:

Nem

Kulcsszavak

kompakt gép

A büszke unka

Azért ez lett a kép címe, mert úgy pózolt a nádon, mintha hasa csodás mintázatát akarná mutogatni.
A színek, a naplemente előtti fényeknek köszönhetőek, de azért még kicsit csökkentettem a szaturációt, nehogy zavaró legyen a nádszál színe.

Vöröshasú unka( Bombina bombina)

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#28 Írta: froghunter 2013.06.20 22:23:25   2074 48

Szia Viktor! Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed, örülök, h írtál és annak is, h képeimmel szimpatizálsz.
A legjobbakat! István


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: froghunter 2013.06.20 22:19:47   2074 48

Szia Zoli bácsi! Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed, gratulációd, jókívánságod.
Örülök, h írtál és annak is, h tetszik Neked, Zoli bácsi.
A legjobbakat! Pityu bácsi


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: Löszadavi 2013.06.20 19:08:40   3454 413

Bravó! Én meg büszke vagyok a képeidre! Új perspektívákból mutatják be ezeket a szeretnivaló dögöket!


 

#25 Írta: bolek 2013.06.19 22:43:04   820 32

Szia István!
Szerencsés helyzetben vagyok hiszen ismerlek, és a technikát is ahogyan fotózol.
Olyan sok mindent leírtak az előttem szólók, nekem már szinte csak annyi maradt hogy gratuláljak.
Gratulálok!!!
Szép fényeket kívánok!
Üdv.:Zoli


5.0

 

#24 Írta: Hal 2013.06.18 08:25:51 www  403 14

Milyen érdekes a helyzet, nincs nála jobb kép jelenleg az első oldalon és mégis az a vita tárgya, hogy
színes-e nagyon és ferde-e vajon. Mintha nem lenne mindegy,
ha maga a kép veszettül jó és érdekes.


 

#23 Írta: froghunter 2013.06.17 21:12:58   2074 48

Hát akkor most szeretnélek meggyőzni:)) Megpróbálom, érthetőbben leírni, amit szeretnék...
A breki persze, h állhatna a vízben sokféleképpen, nem az ő helyzete lett így zavaró...hanem a tükörképéé.
Mert még a breki valóban jó lenne, így is, sőt a nád sem lejt ennek az elforgatásnak köszönhetően.
DE!!! A tükörkép is elfordult, a Te verziódban így délnyugatra került, a normál pozíciójához. A tükörképnek pontosan a breki alatt kellene lennie, ha ráteszel a Ps-ben 1 rácsot, akkor jól mutatja, h a kép így ferde lett...ez vízes képnél mindig könnyen ellenőrizhető és nem csak akkor ha a horizont látszik...persze úgy a könnyebb, még rácsot sem kell a képre tenni ahhoz. De ha a horizont nem látható, akkor is azonnal látható a kép ferdesége (nyugodt víztükör esetén) ugyanis a tükröződés dőlése,-esetedben, a kép elforgatásából adódó elmozdulása- egyből a kép ferdeségére utal. Talán így már érthetőbb, amiről alább írtam és talán segítséget adhat írásom azoknak is, akik olyan vízes képeket akarnak készíteni, ahol a horizont nem látható, de mégsem szeretnék, h dőljön a kép.
Sokat fotózok békákat vízben és néha úgy is sikerül meglőnöm őket, h a vízfelszín, békalencsétől, hínároktól és egyébb szennyeződésektől mentes és ha a szél sem fúj, akkor a tükröződés jól látható...ilyenkor rádobok a Ps-ben 1 rácsot a képre és azonnal megmutatja ha a kép ferde, mert pédául 1 oldalról meglőtt breki esetén ugyanolyan távolságra kell lennie a breki szemének a képszéltől, mint a tükröződésén látható szemnek a képszéltől...ha a rács, függőleges vonalát behúzod a szemig, akkor annak pont ott kell érintenie, a tükröződésen látható szemet is...ha ez nem így van, akkor addig kell forgatni a képet, amég ez a helyzet nincs meg...mert ekkor nem dől a kép semerre.
Hangsúlyozom, h ez csak nyugodt víztükör esetén elvégezhető, mert ha már vízmozgás van és hullámok keletkeznek, akkor a tükröződés is érdekes eltolódást mutathat. De az úgyis látszik ha erősebb a vízmozgás, mert a tükröződés torzul, szaggatottá válhat, stb...de természetesen akkor sem fordul semerre.
Szép estét! István


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Bringás 2013.06.17 19:45:31   28277 1150

Én ehhez a képhez színeiben nem nyúlnék, mert jó így, ahogy van. Amit írtam, az arra a színvisszavételre vonatkozott, amit már elvégeztél magadtól is - vagyis úgy is csinálhattad volna. Értsd: ki kell próbálni az eredeti képből ugyanannyit visszavenni, mint amennyit itt is visszavettél, de csak szelektíven a nádból. Akkor a nád pont olyan lenne mint most, a többi pedig színesebb. Talán a tekintetet még jobban bevonzaná a béka, ha ő lenne a legszínesebb. Nem biztos, hogy jobb lesz ennél (mert ez itt igen jó), de amíg nem próbálod, nem tudod összehasonlítani. Ha megéri neked a fáradtságot.
Egy sima vízszintes tükrözést is összehasonlítanék, hogy mikor mutat jobban.
Remélem sikerült válaszolnom!
Üdv.: Csaba


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: ancsa 2013.06.17 19:41:02   14067 626

Az elforgatás után is elképzelhető, hogy valahol ugyanígy áll egy breki a vízben. Neked azért furcsa mert ismered a helyszínt tudod merről jön a fény merre volt a breki....
Az a mminimáslis elforgatás talán csak esztétikai szempont, hogy ne legyen zavaró... mert ha sokkal ferdébb lett volna senki nem akarná kiegyenesíteni akkor menne az átlós kategóriába. Ha jól emlekészem 2-3 fokkal toltam el.
Különben meggyőzhető vagyok :) de ha az én fotóm lenne akkor az én feldolgozáshoz ragaszkodnék :)


 

#20 Írta: froghunter 2013.06.17 19:37:35   2074 48

Szia Anikó! Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed. Örülök, h tetszik Neked...Örülök, h így tetszik, Neked.
De az is nagyon jó, h a többiek leírják itt véleményüket, a képem alatt, h ők hogyan is gondolják.
Én itt kezdtem az oldalon és Tőlük sokat tanultam. Ancsa és Bringás képei pedig, különösen inspirálóak voltak számomra, kommentjeikből pedig hihetetlenül sokat tanultam.
Olvasgass Te is nagyon sok kommentet, állítom, ezekből lehet a legtöbbet tanulni.
A legjobbakat! István


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: froghunter 2013.06.17 19:27:54   2074 48

Nagyon szépen köszönöm Ancsa, h ennyit foglalkoztál képemmel!
Tükrözni nagyon ritkán szoktam fotót, csak tényleg nagyon indokolt esetben.
Mondjuk 1 olyan képnél tartom indokoltnak, ahol mozgásban vannak állatok(repülő madarak, futó őzek, ilyesmik), ott indokolt lehet, h az állatok mozgása, az olvasási iránnyal egyező legyen...statikus képnél, nem biztos, h kell ez(legalábbis szerintem).
De mozgást bemutató képnél sem mindig alkalmazom...pl. a most itt, hét képénél látható képem ha megnézed....ott tudatosan meghagytam így a képet, mert fontos volt számomra, a madárraj és a magányos madár által alkotott, pozitív átló. Hát, itt is látható, h a lehetőségek tárháza végtelen...ki így, ki úgy látja jónak...

A kép elforgatása viszont épp ezért nem volt jó ötlet, ami most a feldolgozásnál is jól látható.
Mert még 1 nádszálnak, nem biztos, h teljesen párhuzamosnak kell lennie a képszélekkel, hiszen a természetben sem minden egyenes, párhuzamos.
Viszont az elforgatásnak köszönhetően, a béka tükörképe is elfordult és rossz helyre került, ami viszont már egészen biztos, h a természetben így nem látható. Nem tudom, h sikerül-e értelmesen leírnom, de arra gondolok, h a vízben lévő tükröződés is elmozdult így valós helyéről és ez így elég esetlenné teszi a képet...a tükröződésnek ugyanis mindig 1 síkban kellene lennie azzal, ami tükörképet adta8persze csak ha nem ferde a kép)
Mivel nagy tisztelője vagyok munkásságodnak, igazán örülök, h gondolatokat tudtunk cserélni és még1x nagyon szépen köszönöm, a képemre fordított idődet!
A legjobbakat! István


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: sopani 2013.06.17 19:07:48   1415 109

Szia ! Nagyon jól pózolt a béka,nagyon tetszik hogy még a testének víz alatti részét is nagyon jól lehet látni.Szerintem a színek is nagyon jók és nem kellett volna cifrázni,mert akkor elveszett volna a lényeg.Így jó,ahogy van.Üdv.sopani


5.0

 

#17 Írta: froghunter 2013.06.17 19:04:41   2074 48

Szia! Örülök, h tetszik Neked. Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed.
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: ancsa 2013.06.17 19:03:03   14067 626

Az elgondolásomat végig vittem. Tudom milyen az amikor a lemenő vagy a felkelő nap festi a fotókat.
Nagyon megtisztelő amit írtál. Én ilyeneket soha nem gondoltam volna.
Nos megnéztem a fotót. a színekhez kár tényleg hozzányúlni viszont a brekit áttettem a másik oldalra és a nádat egyenesítettem... azért mert nekem így jobban tetszik. Ami tulajdonképpen nemis olyan lényeges de én szeretem az olvasának megfelelően elhelyezni a témákat kívétel az ha nem lehet másképpen fotózni. De ez csak ízlés kérdése, és minimális utómunka nem számít egyáltalán .

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#15 Írta: froghunter 2013.06.17 18:59:53   2074 48

Szia Csaba! Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed. Örülök, h tetszik Neked.
Már Ancsától is kérdeztem, természetesen, a Te véleményed is érdekelne...
A nádszál csak annyival volt színesebb, a szép fényeknek köszönhetően, mint a béka...úgy gondoltam, h ha már csökkentem a telítettséget, akkor azt csakis úgy, h az egész képen egyszerre( de ezt is csak azért tettem meg, mert a kötekedős oldalon nem akartam, h pont ezért húzzák le a képet, ellenkező esetben hozzá nem nyúltam volna, hiszen pont azért járunk ki ilyen fényeknél fotózni, h az ott látottak visszaköszönjenek képeinken). Bár a béka a főszereplő, de a nádszál is fontos képi elem. Gondolj csak bele, milyen lenne a naplementés képed, (amit együtt készítettünk, a Maros partján), ha mondjuk a fűzfa törzsét meghagyod olyan színűnek, mint amilyennek megfestették a fények, de mondjuk a körülötte lévő füvet, meg utólag "megpiszkálod".
Eltűnne a képből, az a harmónia, aminek meg kellene, h legyen benne, hiszen a fények a fa törzsét, leveleit, füvet vízet éppen ugyanolyan módon festik meg...akárcsak az én képem esetében, a békát és a nádszálat.
Még1x köszönöm, h írtál Csaba!
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: froghunter 2013.06.17 18:45:29   2074 48

Szia! Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed, gratulációd.
Örülök, h tetszik Neked.
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: froghunter 2013.06.17 18:36:49   2074 48

Szia Ancsa! Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed.
Örülök, h foglalkoztál képemmel.
Igen, alább már írtam mindkettőről. A színek valóban erősek voltak, ezért kicsit csökkentettem is a szaturációt. Te tudod, h a naplemente előtt mindig van egy olyan kb. 15 perc, amikor a lemenő nap utolsó sugarai, csodás színűre festik a természetet, ezért járok ki minden egyes nap, abban az időpontban, h a csodás fények által festett színek visszaköszönjenek képeimen...ha ettől is jobban visszavettem volna belőle, akkor nincs értelme olyan időpontban, fotózni menni, hiszen pont azt venném el a fotóból, az utómunkával, amiért az ember keresi, a szép fényeket...a csodás színeket tenném átlagossá.
A nádon semmiképp nem szerettem volna egyenesíteni, mert ha elforgatom kicsit a képet, akkor a béka tükörképe kerül rossz helyre, ha meg más fajta korrekciót alkalmazok, akkor is nyilvánvaló lenne, utólagos "csalásom", mert jól látható, a nádszál alatt vetett árnyék, a rendezői balon...ami azért van, mert a nádszál, nem feküdt teljes terjedelmével a víztükrön, az egyik fele, a magasabb parton volt, onnan lógott be a vízbe és ezért volt 1 enyhe lejtése, amit utólag nem akartam korrigálni.
Én ezért nem változtattam az említett 2 dolgon...ezek ismeretében is változtattál volna, a képen?
Komolyan érdekelne véleményed, hiszen Te vagy azok egyike épp, aki miatt anno regisztráltam az oldalra.
Ja még az kimaradt, talán a pirosat a nádszál miatt említetted, sokkal vörösebb volt ettől is, már 1 ideje a vízben rohadhatott, ennek köszönhetően, no meg a szép fényeknek köszönhetően kapta színvilágát( meg persze az egész kép színvilágát is a jó fények adták)
Még1x köszönöm szépen, h írtál!
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: ancsa 2013.06.17 18:14:17   14067 626

nem tudm írták e , hogy egy kis pirosat ki lehetett volna venni illetve zavaró e egyáltalán a nád kevéske ferdesége....
úgy gondolom nagyon jó fotó de lehetne egy kicsit minimálisan simogatni még egy kicsit.....


 

#11 Írta: froghunter 2013.06.17 18:06:32   2074 48

Szia Rozi! Nagyon szépen köszönöm, h írtál képemhez, örülök a megtisztelő véleményednek.
Igen, a nád nem feküdt teljes terjedelmével a vízen, egyik része a parton volt, ami magasabban volt mint a vízszint, ezért volt a nádnak 1 kis lejtése, a nád alatt látszik is, a bal oldalon vetett árnyékából.
Még1x köszönöm szépen, h írtál!
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bringás 2013.06.17 18:00:47   28277 1150

A leírásodat olvasva arra gondolok, hogy szelektíven, csak a nádszál színezettségét is csökkentheted, akkor a békád nem változik. Amúgy a fotó nagyon tetszik, különleges beállású a béka és az alkonyi fények pompás színeket festettek a képre. Külön jó, hogy a víz alá is belátni.
További szép fotonokat!


5.0

 

#9 Írta: froghunter 2013.06.17 17:59:50   2074 48

Szia Bence! Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed, örülök, h tetszik Neked.
Igen, mivel látszik a nád árnyéka is a balon(mert arról nem feküdt a víz felszínén), így nem lett volna jó ötlet, ha utólag egyenesbe hozom.
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: froghunter 2013.06.17 17:56:32   2074 48

Jó estét Ponty úr! Jaja, belehúztam:)) gondoltam, ha jön a világvége, vagy csak simán leesek a tetőről holnap(tetőt javítunk pár napig), akkor ne szálljanak sírba velem képeim.
Köszi szépen cimbora, h ide is írtál...de aztán ne beszéljél pontyúl, mert nem értem a kommentedet a másik képem alatt, én csak amrúl beszélek, meg 1 kicsit csukául, de azt elég sutául :))
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: froghunter 2013.06.17 17:50:07   2074 48

Szia Robi! Igen, azt látom, h a halak nem kímélnek:))
Örülök, h írtál és, h tetszik Neked.
Nagyon szépen köszönöm, a megtisztelő véleményed.
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Raptor 2013.06.17 16:16:41   3115 197

Szia! István! A másik is tetszett, de ezt még jobbnak találom a testtartása miatt. Jól szerkesztett kellemes fényeknél készült fotó! Nekem még mindig nincs szerencsém a békákkal a tónál, de szerencsére a halak nem kímélnek... ;)
üdv. Robi


5.0

 

#5 Írta: Hal 2013.06.17 14:57:12 www  403 14

mi ez a szédítő tempó, tán mindent egyszerre akarsz bepótolni ?


5.0

 

#4 Írta: bence92 2013.06.17 10:18:28   2083 197

A dof pontos és látványos, a breki tűéles. A színek szépek, jót tett az alkonyati színvilág! A pillanat aranyos, talán ilyet egyszer az életben tudsz elkapni. Jó hogy nem variáltál a nád vízszintezésével, mert ez így természetes!


5.0

 

#3 Írta: Rozi 2013.06.17 10:01:05   1636 80

Érdekes, a fej tükörképével olyan, mintha potroha lenne:) Gondolkodtam, hogy miért nem hoztad vízszintbe a nádat, de végül is igazad van, a természet ilyen.


5.0

 

#2 Írta: Marcsaa 2013.06.17 08:36:22   1726 170

Micsoda kis helyes állatka. Kellemes, élvezetes színek, jó szerkesztés. Az élesség is megfelelő. Tetszik a fotód.


 

#1 Írta: Papy1988 2013.06.17 08:09:48 www  1557 135

Hali !

Nagyon jó kép lett,mosolyogtam rajta egy jót ! :) Az élesség a helyén,jó a szerkesztés,jók voltak a fények,és a helyzet is ! Tetszik ! :) Gratulálok ! Szép fényeket neked ! :)


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Panasonic DMC-FS20


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1280 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat