Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Mezőn...

Mezőn... (-)

Vélemények: 14

Megnézve: 572

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Természet / Százszorszép


Százszorszép

  Százszorszép

Fényképezőgép:

Nikon D80

Objektív:

Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD Asp IF

Záridő:

1/1250s

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

300 mm

Iso:

ISO 400

Készítés helye:

Európa Magyarország Szarvas

Zoszi69 előző képei

| Még több

Feltöltötte:

  Zoszi69 

Feltöltés ideje:

2014.12.11 16:21:02

Az adatlap szerkesztve:

2015.06.14 22:12:21

Kategória:

  Természet

Átlag:

4 (1 szavazat)

Megtekintve:

616

Betöltve:

1031

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

bokeh, táj, tele, vaku nélkül

Százszorszép

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#10 Írta: Zoszi69 2014.12.19 10:03:04   60 13

Köszönöm a értékelést. Igazad van, megtehettem volna én is, hogy a fókuszt rögzítem, és újból fényt mérek. Ez most elmaradt.


 

#9 Írta: Raptor 2014.12.17 16:13:52   3115 197

Szia! Ha kisebb zársebességgel számolt volna, akkor nem lenne kiégve a szirom. A fénymérést rögzíteni kell, ezt megteheted átkomponálás előtt és után is. Nekem most úgy van beállítva a váz, hogy fókuszálásnál rögzíti a fénymérést, de átkomponálás után ismét mérhetek fényt úgy, hogy a fókusz nem megy el.
üdv.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Zoszi69 2014.12.17 14:30:02   60 13

Köszönöm a fogadtatást!

Igazad van, rosszul fejeztem ki magam. A váz mér fényt a lencsén keresztül. Az alulexponáltság abból adódhatott, hogy rekesz előválasztásos módban fotózva spot fénymérést alkalmaztam. A fókuszálást követően a fotót átkomponálva a fókuszpont áthelyeződött a sötétebb területre, így a váz kisebb zársebességgel számolt.


 

#7 Írta: Bringás 2014.12.17 09:59:47   28277 1150

Üdvözöllek az oldalon, érezd magad jól köztünk!
Szerintem itt valami félreértésben vagy, mert nem az objektív méri a fényt, hanem a gépváz. A gépváz számolja ki a helyes expóhoz szükséges rekeszt, záridőt, érzékenységet - a beállított előválasztás (P, S, A, M) függvényében. Ha az optikád sok fényt kíván, akkor a gépváz eszerint fog számolni, hiszen a váz az optikán keresztül látja a fény mennyiségét. Ha a képeid rendszeresen alexpósak, és világosítanod kell, akkor a gépvázban lesz a hiba. (Végül is egy 8 éves modell).

Az persze igaz, hogy az utólagos világosítás emeli a zajszintet, tehát valószínűleg ez az ok - csak ne az optikát okold érte.

A kompó amúgy tetszik, a keresztbe futó szál viszont nem szerencsés. Egy kis utólagos élesítést az ivarlevelek még elbírtak volna.
További szép fotonokat!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Zoszi69 2014.12.16 04:24:34   60 13

Köszönöm az értékelést! Szerintem a zaj nem az 400-as érzékenységből adódik, hanem abból, hogy alapjában véve ez az obi nem egy világmegváltó szerkezet. Gyakorlatilag a fénymérését folyamatosan felül kell bírálni és még így is aulexponált képeket kapok, így világosítani kell rajtuk, ami egyenes következménye a szemcsézettség.


 

#5 Írta: Vertkutya 2014.12.15 21:04:54   4049 355

Szép virágfotó. Jó a háttér elmosása. Élesség és szín rendben de a zaj látható a háttérben. A záridő túl rövid. Sok az 1/1250. Elég lett volna 1/200-ad is és nem kellett volna iso 400-ig menni. Szép fényeket.


4.0

 

#4 Írta: Zoszi69 2014.12.13 18:12:36   60 13

Köszönöm a kedves fogadtatást főorvos úr!
Köszönöm a véleményed. Teljes mértékben tisztában vagyok az objektív képességeivel, szeretnék helyette egy 70-200/2.8-as teleobjektívet, ez csak szükség megoldás. A gyenge obinál csak a nemlétező a rosszabb.


 

#3 Írta: Dodó 2014.12.13 17:54:00   11000 727

Sok szeretettel üdvözöllek az oldalon, remélem, izgalmas képeket, értékes véleményeket fogsz feltölteni - és a kritikát is abban a szellemben fogadod, ahogy küldjük.
A kép elgondolása jó, a virágot szépen helyezted az átlóba és a hátteret az objektíved adta lehetőségeket maximálisan kihasználva mostad el. Amire a jövőben talán érdemes lenne gondolnod, az, hogy a hajlás irányában is éppen úgy érdemes egy kicsivel több teret adni, mintha "tényleges" mozgást fényképeznél. Az objektív nem igazán makrózásra való, de amit lehet (kis háttérzaj és nem ideális élesség vállalásával), azt kihoztad belőle. Gratulálok!
Mivel a vízszintes levelek? amúgy sem ábrázolódnak teljes egészében a képen, megpróbálkoztam egy "klasszikus", 13 x 18-as képarányú vágással.

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#2 Írta: Zoszi69 2014.12.11 18:56:52   60 13

Szia! Valóban Százszorszép, elnézést a tévedésért. Sajna az élesség nem az objektívem erőssége. További élesítéssel szétesett volna a kép. A fűszálat valóban ki kellett volna retusálni.


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Ilacsi 2014.12.11 18:30:54   6516 276

Szia, Üdv az oldalon, remélem jól fogod érezni magad közöttünk. A képről szólva, nagyon szép virágfotóval kezdtél, ha jól tudom a nevét, százszorszépnek hívják. Szerintem még egy kis élesség jól jött volna a virágra, a háttere nagyon szép lett, tetszetős a barnás és a zöldes színvilág. A virág átlós elhelyezése jó, de talán jobb oldalt egy kicsivel nagyobb tér kellene. A jobb sarokban levő fűszálat én retusáltam volna.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D80

Képek az alábbi objektívvel:

Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD Asp IF


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1323 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat