Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Fehér álom...

Fehér álom... (5)

Vélemények: 5

Megnézve: 550

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Városképek / Halászok sétánya


Halászok sétánya

  Halászok sétánya

Fényképezőgép:

Nikon D7100

Objektív:

AF-S DX NIKKOR 18–140 f/3.5–5.6G ED VR

Záridő:

több expó

Rekesz:

F7.1

Fókusz:

27 mm

Iso:

ISO 200

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

dmc előző képei
Vihar után

Vihar után (4.76)

Folti

Folti (4.84)

Kapaszkodó

Kapaszkodó (5)

Végső állomás

Végső állomás (5)

Hazafelé

Hazafelé (5)

| Még több

Feltöltötte:

  dmc 

Feltöltés ideje:

2015.07.15 10:35:15

Az adatlap szerkesztve:

2015.07.15 10:38:19

Kategória:

  Városképek

Átlag:

4.98 (5 szavazat)

Megtekintve:

567

Betöltve:

1027

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

D-SLR, HDR, nagylátószög, vaku nélkül

Halászok sétánya

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#22 Írta: dmc 2015.07.23 09:54:00   3495 147

Teljesen érthetően fogalmaztál, és a színes HDR-ekkel hasonlóan vagyok én is.
Bár mindig vannak kívételek, lehet azt is jól csinálni, attól függ mit akarsz belőle kihozni. Mert lehetnek tájak, amik szépek, de el akarod vinni kicsit mesebeli irányba, nem feltétlen a tájat akarod bemutatni mint dokumentációja a tájnak, hanem egy más hangulatot akarsz vele közölni. Olyan ez, mint pl nemrégiben töltött fel egy képet Mikrobi a PS oil painting effekttel, az sem másabb, mint a HDR, de egy teljesen más hangulatot hozott ki a képből, más közléssel. De amikor, a látvány eredeti, de túlszaturálják a képet, és túl lágyítják, vagy épp túlstrukturálják, az a verzió nekem sem tetszik.

Üdv,
Gergő


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2015.07.22 11:14:32   28277 1150

A megérzésed nem teljesen alaptalan. Ha ezt a fényképet teszem azt színes képként dolgozod ki, akkor ezt a mértékű HDR kezelést valószínűleg sokallnám.

Van egy régi gondolatom. Nem tudom, helyes-e az elgondolás, de megosztom. Szóval, az emberi szem színesben látja a világot. Mindig és mindenkor, ha akarja, ha nem. (Eltekintve az éjszakától, amikor a szem csapocskái működésképtelenek, de itt most nem ez a lényeg.) Tehát színesben látunk, élünk. Ezt fogadjuk el normálisnak, természetesnek. Na most, ha készítünk egy ff képet, akkor ez alapján, az már eleve nem természetes látvány, hiszen azt a dolgot, amit a kép ábrázol a valóságban csak színesben láthatjuk. Ennek megfelelően a ff kidolgozásánál sokkal több mindent "elviselünk" vagy szépnek látunk, mint színesben. Kontraszt, fényesség, stb. szinte minden paraméterben szabadabb lehet a képzeletünk, (mint színesben) mert valahogy tudat alatt érzi az agyunk, hogy a ff úgysem valóságos, tehát akkor másban sem akar úgy ragaszkodni a valósághoz. Egy színes kép esetében viszont pontos emlékeink vannak arról, hogy a téma milyen is a valóságban, és azonnal észrevesszük, azonnal durva beavatkozásnak érzékeljük, ha a fotón nem olyan. Nem tudom sikerült-e érthetően?


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: dmc 2015.07.22 10:47:10   3495 147

tudom, hogy nem a technikával (HDR) van bajod, inkább annak mértékével, minőségével, módjával, és azt hittem, itt már soknak érzed, de örülök, hogy nem így történt ez esetben.

köszönöm még egyszer.


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Bringás 2015.07.21 08:26:29   28277 1150

Ha van kedvem írni egy képhez, (és időm is van rá) akkor ebben nem fog megakadályozni az, ha rossz véleményem van az adott fotóról:) Ha sikerül úgy megírnom a negatív kritikát, hogy ne érezze bántónak a feltöltő, akkor jó eséllyel tud vele azonosulni. Persze biztos nem így sikerül mindig, de törekszem rá.

Amúgy a HDR-el semmi bajom, jó párat töltöttem magam is, bár az utóbbi időben ritkábban. A gond inkább az, hogy a HDR feltöltések többsége rontott kidolgozás - legalábbis szerintem. A HDR-t egy dologra találták ki, viszont sok mindenre használják. Ezért aztán állandó vitatéma, hogy mire való és mire nem, hogy mikor jó és mikor rossz, stb. Mindenkinek eltántoríthatatlan véleménye van róla. Szóval a HDR pont olyan megosztó, mint a szépségkirálynő választás:)


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: dmc 2015.07.20 22:22:24   3495 147

Nahát... most megleptél. Meg voltam győzödve, hogy azért nem tettél említést a képre, mert a HDR miatt elítéled. :)
De örülök, hogy nem így van, így nagyon szépen köszönöm neked az értékelést, és persze a magas pontot.

Gergő


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Bringás 2015.07.20 18:01:08   28277 1150

Jó kis kép lett ez, ahol remekül érvényesül az alagúthatás. külön tetszik, hogy a távlatpontot nem középre helyezted. A fény-árnyék mintázata tetszetős. A négy sarkos szerkesztése remek. A kidolgozását pedig azért dicsérném meg, mert ügyesen kivédted a HDR technika legnagyobb hátrányát. A keretet azt hiszem hanyagolnám, bár elismerem, hogy az sem rossz, ad egyfajta képeslap illúziót.
További szép fotonokat!


5.0

 

#16 Írta: dmc 2015.07.18 07:47:17   3495 147

gondoltam, hogy nem lehet neked ez a hely ismeretlen :)


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Ilacsi 2015.07.17 21:14:45   6516 276

Szia, Valóban sikerült másképpen bemutatni a helyszínt az általad készített felvételen, én úgyanis nem ismertem fel. HDR kidolgozás nélkül viszont azonnal felismertem, hogy a Halász Bástya részlete, pedig a cím is ezt sugallja, de legalább örömet okoztam neked. Üdv.Ili


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: dmc 2015.07.17 13:55:40   3495 147

Nagyons szépen köszönöm Éva a véleményed!


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: epiv 2015.07.17 11:47:26   6125 425

Szia, a kompozíció szerintem is klasszikus és jó, ami egyedivé teszi éppen a kidolgozása, bár én sem szeretem a hdr-t de itt olyan grafikus hatású lett, ami főleg a pilléreken tetszik és a fény árnyék is jól erősíti a hatást.
Gratulálok!


5.0

 

#12 Írta: dmc 2015.07.16 21:31:37   3495 147

Szia!

Nagyon szépen köszönöm, örülök, hogy tetszik.
És, hogy nem ismerted fel a helyszínt nekem pont elég elismerés. Ugyanis másképp akartam bemutatni, pedig szerintem tuti ismered a helyszínt. Egyelőre nem árulom el, csak egy másik képet mutatok róla, ami persze nem az enyém. :)

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#11 Írta: Ilacsi 2015.07.16 20:29:44   6516 276

Szia, Tetszik a felvételed, a "karcos" helyszínen szépen mutatnak a fények és az árnyékok, a hdr kidolgozással egyénivé tetted a felvételt. A fekete fehér kidolgozás jó választás volt, de a jobb oldalt egy kicsit igazítottam volna, végül is annyira nem zavaró. A helyszínre kíváncsi lennék, hogy hol fotóztad, mivel ehhez hasonló fotót készítettem az Óbudai római part Aqvinkumnál. Üdv.Ili


5.0

 

#10 Írta: dmc 2015.07.16 11:09:57   3495 147

van benne ráció, amit mondasz! köszönöm ! :)


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: gytoth 2015.07.16 10:43:04   3915 211

Persze, a különböző torzulások jó hatásfokozók lehetnek, de itt olyan (csekély) mértékű, hogy ott felejtett hibának is nézhető. Különben nekem OK a kép, ahogy írtam is.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: dmc 2015.07.16 01:26:49   3495 147

Sziasztok!

Köszönöm a véleményeket.

A perspektívikus torzítást szándékosan hagytam benne nekem sok esetben ad a képhez, egy magas épületet alulról fotózva speciel szerintem robosztusabbá, nagyobbá varázsolja. Megnéztem javítva, de azzal sterilizálnám a képet szerintem.

HDR: elfogadom, hogy Te nem szereted, a rossz hdr-t amúgy én sem, ami egy másfajta hangulatot kölcsönöz a dolognak, azt igen. Ez esetben is így éreztem ezt, bár szerinted Zsírláma nem közöl a kép hangulatot, elfogadom ezt is, kaptam egyébként ellenkező véleményt máshol, ahol viszont egész szép litániát írtak arról, hogy mit éreztek a kép láttán. :)Ez embere válogatja, szvsz :)
Sajnálom, hogy neked nem jött át.

Kompó: van még mit fejlődni tudom, keresni a mást tudom, szerintem ez a kompó ha a nagy könyv szerint is van megírva, de elég mutatós lett. Nem vagyok benne biztos, hogy ha meglepőt csinálok, annak is ilyen hatása lenne , mint amit én szerettem volna.
De kíváncsi lennék, hogy azért elég nagy látószögben lehet látni a helyszínt, szerintem Te már voltál is ott Zsírláma, Te milyen kompozícióra gondolnál, gondoltál, mit változtatnál, hogy lőnéd meg?

Raptor: akkor ezek szerint, neked sem jött át a kompó. Sajnálom, és elfogadom. Köszönöm a hasznos ötleteket, fogok még arra járni, mert láttam a helyszínben lehetőségeket még, más irányban is, és megnézem, azt, amit írtál.

Üdv,
Gergő


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Zsírláma 2015.07.15 19:54:02   6929 488

Szia!

Nekem nem tetszik ez a kidolgozás, nem közvetít hangulatot, bár hozzá kell tegyem, nem vagyok barátja a hdr kidolgozásnak, vagyis ritkán, mikor alig látszik, itt most soknak érzem.
Az napsugarak jó irányból érkeznek, szépen sorakoznak az árnyékok, a kompozíció jó, precízen követi a nagykönyvben leírtakat, talán túlságosan is, ezért jó lenne valami extrémebb nézőpontot, szerkesztést keresni, ami esetleg meglepi a nézőt, de persze nem rossz ez így sem, mint írtam.


 

#6 Írta: gytoth 2015.07.15 17:54:32   3915 211

Szia! Tetszik a kidolgozása a fotónak nagyon, nem mindennapi. A kis enyhe ködösség, bár furcsa, szintén jó benne közép tájon. A nézőpont, a szerkesztés szintén igen jó. Aprócska és nem is annyira észrevehető hiba, amit muszáj mégis említenem, mivel a kép erősen épül a geometriára, hogy jobb oldalon maradt egy kis perspektíva torzulás. Azt kihúznám belőle, ha lehet. Egyébként grat! Üdv, Gyula


4.9

 

#5 Írta: Raptor 2015.07.15 16:37:51   3115 197

Hali! jó lett a hdr-es kidolgozás és a z FF-is tetszik. A kompozícióról leírnám szubjektív véleményem ami első ránézésre egyből gondolatokat ébresztett bennem.
A beeső fénycsíkok olyanok, mintha egy úttest zebrája lenne. Szóval ha oda beállsz középre és lejjebb mozdítod a kamerát, hogy nagyobb legyen az előtere kb úgy, hogy a közeli lámpa és az utána levő boltív közt lenne vágva a teteje akkor lenne egy kis játéka a kompónak. Ezáltal balra is lenne egy kis falrész és szépen a metszéspont felé lehetne tolni a szemközti ablakot ahová kifut a szem. Egy másik ötlet még, hogy megnézném egy kis mélységélességű koncepcióval is, akár a zebrára vagy a távoli ablakra fókuszálva. Na?
A javaslatom által fel lehetne dobni a képet PS nélkül is. Persze ezt a helyszínen kell meglátni.
üdv. Robi


 

#4 Írta: dmc 2015.07.15 16:02:01   3495 147

ezzel egyet kell, hogy értsek! :) természetesen az a kép fontos kellékei. :)


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: dithh 2015.07.15 13:42:08   590 45

Igen, ez sikerült is! De ha nem lettek volna az árnyékok, szerintem nem tudtad volna ilyen hatásosra kivitelezni!


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: dmc 2015.07.15 13:22:55   3495 147

köszönöm szépen!

azért tudni kell, hogy az utómunka miatt lett még inkább hatásos, de nyílván az árnyékok megvoltak, meg a kompó is eredeti, de élőben nem ennyire "karcos" a helyszín, de mivel napi szinten 500-an fotózzák, úgy gondoltam, hogy olyannak szeretném bemutatni, amilyennek nem lehet látni, kicsit ilyen romos épületnek, fantasy film jellegűnek.


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: dithh 2015.07.15 13:07:00   590 45

Nagyon bejövős kép, Gergő!!! A fényeket, árnyékokat elnézve pont jókor voltál ott! Megy a kedvencekbe!
Gratulálok!
Judith


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D7100

Képek az alábbi objektívvel:

AF-S DX NIKKOR 18–140 f/3.5–5.6G ED VR


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1069 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat