Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Légyott

Légyott (5)

Vélemények: 23

Megnézve: 831

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Hangulat / Úszóházak


Úszóházak

  Úszóházak

Fényképezőgép:

Canon EOS-5D Mark III

Objektív:

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM

Szűrő:

NDx1000

Záridő:

90 mp.

Rekesz:

F11

Fókusz:

40 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Oroszlány

Bringás előző képei
Lépcsőház

Lépcsőház (5)

U

U (5)

Zsigerelő

Zsigerelő (4.92)

Les kelődő

Les kelődő (5)

Olocsáncsillaghúr

Olocsáncsillaghúr (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2015.10.05 13:28:17

Kategória:

  Hangulat

Átlag:

4.83 (6 szavazat)

Megtekintve:

603

Betöltve:

1397

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

hosszú zár, színes,

A 24 óra legjobbja lett:

2015.10.05 16:58:45

Úszóházak

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#42 Írta: Bringás 2016.01.31 10:28:27   28277 1150

Az enyém csak szimpla kék ég, kémény és gőz:)


Válasz hozzászólás
 

#41 Írta: Moccos 2016.01.30 21:45:03   113 11

Irigyellek a gőzös fénykép miatt, arra vártam, hogy a délutáni nap meg süti és mögötte sötét viharfelhők legyenek de ezt a képet már nem hiszem, hogy ott valaha meg tudom csinálni.


Válasz hozzászólás
 

#40 Írta: Bringás 2016.01.30 16:59:50   28277 1150

Köszönöm szépen az értékelést, örülök, hogy elnyerte a tetszésed! Nem tudtam, hogy bezárták. Nekem még sikerült gőzölgős kéményes fényképet készítenem.


Válasz hozzászólás
 

#39 Írta: Moccos 2016.01.29 06:10:19   113 11

Szia!
Nagyon klassz kis kép lett. A bokodi tó mindig add valami kis érdekességet, valahogy kétszer soha nem ugyan az. Én is szeretnék csinálni ott majd néhány képet. Olyan kár, hogy bezárták az erőművet, mert volt egy terven az erőmű kéményéből kijövő gőzzel,de az már sajnos nem lesz meg:( Ettől a hosszú záridőtől nagyon szép lett a vízfelület. Gratulálok!


 

#38 Írta: Bringás 2015.10.08 15:09:51   28277 1150

Köszönöm Gyula az értékelést, igazán örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#37 Írta: Bringás 2015.10.08 15:09:11   28277 1150

Köszönöm Robi a véleményt, tudok vele azonosulni:)


Válasz hozzászólás
 

#36 Írta: gytoth 2015.10.07 19:00:11   3915 211

Nekem azért tetszik ez a fotó, mert erről a helyről ilyen képet még nem láttam. Máshogyan fogalmazva, egészen más, mint amit megszoktam innen.


5.0

 

#35 Írta: Raptor 2015.10.07 08:39:00   3115 197

Szia!
A kép technikailag rendben van. Azért látszik, hogy a max-ra törekedtél, mivel feltetted a szűrőt és ez jó választás volt.

Engem nem lepett meg, hogy feltöltötted, mivel ismerem régóta az oldalt és a munkásságod is. Én szívesen megnéztem attól függetlenül, hogy sok ilyet láttam. Bizony én is meglőném, de...

és itt jön a hegyi beszéd. :)

Ki miért tölt fel képet. Lehetne mondani, hogy értékelésre. Igen de ez mondjuk nálam nem minden esetben igaz. Voltak időszakok, hogy minden képemet feltettem ide, mert kényszert éreztem. Ez olyan, mint a drog. Volt olyan, amikor tényleg vártam egy jó kritikára, a hibák feltárására de nem kaptam csak pozitív visszajelzést. Volt olyan is, hogy csak játékból tettem fel képet, mert nekem az nagyon tetszett, de igazából nem érdekelt, hogy ki milyen hibát fog látni benne, mert azon a képen úgyse változtattam volna ha 20 ember mondja ugyanazt. (Ezt elég félve írtam le, mert most azt hiszitek hülyének nézem az oldalt és felesleges minden nekem szánt vélemény. Ez nem így van azért) Most eljutottam arra a szintre, hogy eléggé átszűröm a képeim és kb minden 5. általam jónak vélt képet publikálok. Nemrég egy jó barátomnak mutattam az egyik fotómat és ezt mondta: Miért nem teszed fel? Ez nagyon jó! Én meg: Itt hever vagy 2 éve sok hasonló van, végül is megmutathatom a nagyközönségnek. A kép nem szerepelt rosszul egy másik oldalon, de ide még nem töltöttem fel.
Ha én ilyen vagyok, ki tudja más miként gondolkodik, miért csinálja ezt a képfeltöltögetést. Sokszor úgy érzem vannak akik direkt gúnyból töltenek és sokszor jó fotóstól látok olyan képet amit nem is értek. A cél, hogy lelökjön egy jó képet a főoldalról vagy nem is tudom... !? (Ezt mondjuk nem erre az oldalra értem!) Minden oldalnak megvan a kialakult sajátos rendszere, ami apró változtatását az akkori tagság határozza meg. Aki csak erre az oldalra tölt, azt bizony érheti meglepetés ha egy "kívülről" jövő ír kritikát neki. Ezt tudni kell kezelni. Egy idő után a haladó fotós megváltozik, kiszűri a hasznos hozzászólásokat. Háború mindig volt és lesz is. Én borzasztóan kerülöm és elfojtom egy vicces válasszal már az elején. Más jobban ugrik az ilyenre és kész a csetepaté.

A lényeg, hogy ezt egy játéknak kell felfogni és próbálni minél nagyobb hasznot húzni belőle már ha a szerencse is úgy hozza. Ha nincs vélemény az se jó, mert a fotós nem tudja miért nem írnak. Nem akarják megbántani, vagy csak irigységből nem adnak jó véleményt vagy pontot.

Most azt hiszem jó hosszan leírtam a nagy semmit. :)

A lényeg, hogy van akinek tényleg szüksége van a kritikára és szeretne fejlődni, és sajnos van aki szeretne fejlődni de nem tud tanulni, nem él a hasznos kritikákkal. Erre is van példa itt. Írjuk le bátran a mondandónkat még ha sejtjük a választ akkor is. Sosem tudhatjuk célba ér e az iromány vagy sem.
üdv. Robi


 

#34 Írta: Zsírláma 2015.10.06 22:15:44   6929 488

Nagyon jó gondolatok, Csaba!

Béke. - Tőled hiteles is.


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: Magellan44 2015.10.06 21:42:55   240 25

Szia!
Korrekt válasz!Meg lehet a dolgokat így is beszélni,erre tökéletes példát adtál.Ismerve Gergőt,munkáit és segítőkészségét az Ő oldaláról rosszindulatot feltételezni botorság lenne.Kifejezetten szimpatikus,hogy nem tetted ezt.Sajnos nem ez az általános...
Ha úgy van,beszállok a benzinbe és hajrá Bokod.
Én is meglőném azokat az unalomig látott tucatfotókat.A saját kis gyűjteményemben jól mutatna.


 

#32 Írta: Bringás 2015.10.06 21:22:16   28277 1150

Igen, ebben sok igazság van. Ezért is kezdtem úgy, hogy a kritikák jogosak.
De…
Mindig is úgy éreztem, hogy a képeknek az a funkciójuk, hogy lássák őket. Költőien fogalmazva, a létük értelme az, hogy mások is megnézzék. Ezért készülnek. Így aztán a fotósok többségében van egy erős késztetés, hogy megmutassák másoknak a képeiket. Bennem is. A haveri körtől a legkomolyabb fotós oldalakig széles a paletta. A „fikázz.hu-ra” biztos nem töltöttem volna föl:)

Mindig szívesen megyek fotózni bárkivel, mert társaságban jobb, mindig tanul is az ember valamit, meg új lehetőségek is nyílnak. Ha úgy jön össze, az autós felajánlást köszönettel elfogadom. Úgyis van egy befejezetlen „szakmai” megbeszélnivalónk még régről:) Már ha még érdekel az a téma.


Válasz hozzászólás
 

#31 Írta: dmc 2015.10.06 18:53:52   3495 147

Szia!

Nagyon korrekt a válaszod, amit ezúton köszönök, de pár szóval hagy reagáljak.

Nagyon régóta megfogalmazódott bennem már az, hogy tiszta sor, hogy néha a körülmények nem jönnek össze a tökéletes fotóhoz, ezért kell sajnos egy jó fotóhoz vállalni azt, hogy többször vissza kell oda térni, erre ha valakinek nincs lehetősége, az egy sajnálatos dolog, de néha el kell azt is fogadni, hogy akkor az a kép nem feltétlen egy fotós oldalra való, hanem vagy megmarad emlékképnek, vagy ha még arra sem alkalmas, akkor kukába vele.

Nos, most jelen képednél nem igazolom magamat, mert azért a többségnek tetszik, bár az én véleményem továbbra sem változott. Én továbbra is úgy gondolom, hogy ezt a képet jelen formájában én nem töltöttem volna fel. De továbbra is jelzem, hogy ez egy szubjektív vélemény, és az élet nem engem igazolt.

De nagyon jól tudod, és szerintem egy kép objektív értékelésénél te sem azt veszed figyelembe, hogy kinek milyen lehetősége volt, egyszerűen ránézel, vagy meggyőz a látvány, vagy nem. Engem most nem győzött meg jelen formájában. Imádom a Bokodi képeket, és nekem is vágyam egy szokásos képet készíteni róla, mert szeretném a tarsolyomban tudni. És fel is fogom tölteni, hiába agyonfotózott, mert szerintem Bokodnak az a legszebb arca, akkor is ha már több ezren megfotózták.
És lehet, hogy én vagyok hülye, de pl amikor Judith írta, hogy végre nem egy szokványos kép Bokodról, csak elmosolyogtam magam, hogy lehet, hogy látott már 1000 naplementés, napfelkeltés képet, de nem hiszem el, hogy mai napig sem nyűgözi le az a látvány.

A sablonos, mint szót igazad van, rossz használni. De Te is tudod jól, hogy ránézel egy képre, és amikor nem indít meg, mert rögtön látod, hogy bárki, aki oda megy pont ilyen képet készít, mindenfajta tudatosság nélkül, csak kattints, az azért érződik egy képen. Most, én tudom, hogy ez a kép tudatosan készült így, sőt az ND szűrő is az egyedit akarná segíteni, még is ránézve a képedre én ezt éreztem, olyan elkattintott fotónak, nem érzem benne a pluszt, és ehhez hozzátartozik az is, hogy megannyi gyönyörű képet láttam már innen, amik igazán a szívemhez nőttek.

A rossz irányvonal, szerintem nem feltétlen hülyeség, mint olyan. Van, az amikor valaki nagyon tévútra lép, és kell ez az erőteljes kifejezés. Az viszont jogos, hogy talán nem ez az élethelyzet a megfelelő erre, hogy ezzel a kifejezéssel éljek.

Az autó hiányodra azért reagálnék.. néha - néha összebeszélnénk, én szívesen megosztanám veled az autómat... Pesti vagy Te is, én is, meg tudnánk oldani.

És csak halkan jegyzem, én szeretnék Bokodról egy ezeregyedik naplementés, napfelkeltés, ködös képet :)

Üdv,
Gergő


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: Bringás 2015.10.06 18:16:52   28277 1150

Köszönöm szépen, öröm számomra, hogy átadta a hangulatát!


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: Bringás 2015.10.06 18:16:12   28277 1150

Igen, egy ilyen kompozíciót az eltérő szögű „vízszintesek” miatt lehetetlen tökéletes egyenesben elkészíteni, így valószínűleg nem csal a szemed. Köszönöm az értékelést, örvendek, hogy bírja a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: Bringás 2015.10.06 18:13:14   28277 1150

Köszönöm, hogy megnézted és véleményezted, nagyon örülök, hogy tetszik neked!


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: Bringás 2015.10.06 18:11:59   28277 1150

Megtisztelő, hogy a kedvenceid közt tudhatom! Köszönöm a véleményt, örvendek, hogy ennyire tetszik!


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: Bringás 2015.10.06 18:08:30   28277 1150

Köszönöm szépen az elismerést, őszintén örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Bringás 2015.10.06 18:05:06   28277 1150

Sziasztok Srácok!

Egyben próbálok meg válaszolni mindenkinek, remélem nem hagyok kis semmit. Mindenekelőtt azzal kezdem, hogy a képpel szemben megfogalmazott összes kritikával egyetértek. Jogosak. A fények tényleg nem különlegesek, extrém időjárási jelenség valóban nincs jelen, és a téma is sokszor fotózott. Ezek tények, nincs mit vitatnom rajtuk. Tehát mint konkrét képpel szembeni kritikát, el kell fogadnom mindhárom felvetést.

Ugyanakkor, e három megállapítás (szép fények hiánya, extrém körülmények hiánya, illetve gyakran fotózott téma) mögött meghúzódó általános szemléletmóddal soha nem értettem és nem is fogok egyetérteni.

Kezdem a szép fények és az extrém körülmények hiányával. Nekem nincs autóm. Csak kerékpárral és/vagy tömegközlekedéssel tudok eljutni egy helyszínre. Nincs más lehetőségem. Ez azt jelenti, hogy vadhajnalban fölkelek és elindulok valahová, de már bőven délelőtt van, mire odaérek és fényképezhetek. Este sem maradhatok soká, hisz sok idő mire hazaérek. Ezért van az, hogy a fotóim többsége nappali fényeknél készül.
Úgy nagyjából tisztában vagyok vele, hogy mik a szép fények, hogy mikor vannak, és hogy a „köd, pára, villám, vihar” az nagyon jót tud tenni egy képnek. Talán még a profilomban is megemlékeztem róluk:)
Azonban a lehetőségeimet figyelembe véve, nagyjából két dolog közül választhatok. Egyik, hogy csak a legjobb fényeknél és/vagy „extrém körülmények” közt fotózom. Vagyis soha. A másik, hogy, havonta azon az egy napon, (jó esetben kettő is jut) amit a melóhelyem „fotózásra engedélyez”, elmegyek fényképezni. Rábízom magam a szerencsémre, és azon a napon, amit akkor és ott a sorsom ad, igyekszem a körülményekből és a tőlem telhető legjobbat kihozni. Nekem szép fények és „extrém körülmények” csak akkor jutnak, ha nagyritkán több napra tudok elutazni valahová. Csak akkor tudok a kellő időben ott lenni. De szabadságból ugye nincs túl sok. Ezen kívül számomra kizárólag az AKKOR és az OTT lehetősége létezik.
Így aztán nem is tudok (soha nem is tudtam) mit kezdeni a „nincsen szép fény, köd, pára, vihar, villám, stb.” típusú kritikákkal. Igaznak igaz. Jogosnak jogos. De számomra mégis irreleváns, mert akkor és ott nem volt egyik sem. (PS-al pedig nem vagyok hajlandó utólag rátenni, mert akkor meg már nem érezném fényképnek.) Költői kérdés: próbált-e már bárki is „extrém körülmények” között, teljes fotós felszereléssel, a napi szükséges élelmemmel, stb. felmálházva kerékpározni? Higgyétek el, inkább otthon maradnátok:)

Arra viszont mindig jók és szükségesek is ezek a kritikák, hogy jelezzék a feltöltőnek (a sokszor érdemtelenül kapott 5-ösök mellett) hogy azért nehogy azt higgye, a képet mindenki olyan tökéletesnek látja. Éppen ezért én arra szeretnék kérni mindenkit, hogy a jövőben is bátran kritizáljon. Nekem ez nem gond, mindaddig amíg nem érzek rosszindulatot mögötte, de erre szerencsére régen volt példa. Nekem az sem gond, ha a kritika olyan körülményeket hiányol, ami tőlem független, amivel úgysem tudok mit kezdeni. Természetesen a kritikáimban nem egyszer én is hiányolom a szép fényeket esetleg a felhőket. Teszem ezt azért, mert egyrészt nem tudhatom, kinek mivel mondok újat, másrészt kinek milyen lehetősége van egy újra fotózásra. Nekem általában semmilyen, de nem mindenki van így.

A másik a „sablonos, tucatfotó” kérdésköre. Először is, nem szeretem ezeket a kifejezéseket. Olyannyira nem, hogy sosem használom, használtam őket, mert mára ezekhez a szavakhoz egyféle leszóló, lebecsmérlő felhang is hozzátartozik - sajnos. Tudom, hogy itt most nem ennek lett szánva és természetesen én sem annak vettem. Én mindig a „sokat fotózott téma” kifejezést használom (és ajánlom) helyettük. (De nem ez a mondandóm lényege.)
Egy analógiával kezdem. Tegyük föl, hogy eljutok Párizsba. Ez esetben biztos készítek fényképet az Eiffel toronyról. A világ egyik leggyakrabban fényképezett témájáról. Kiválasztom a legszebbnek kínálkozó kompozíciókat és elkészítem a fényképeket. Mégis, az összes kép a Gergő szavaival élve „sablonos tucatfotó” lesz, hisz mindegyik beállítást milliók lőtték már meg előttem. Teljességgel kizárt, hogy létezik olyan kompozíció, amit még soha senki nem készített el. Ráadásul a legszebb kompozíciókat fényképezik a legtöbben. Akkor most, hogyan kell egyedit alkotni egy ilyen helyen? Vajon léteznek még olyan fények, napszakok, amelyekkel nem készült ott kismillió fénykép? Szerintem nem léteznek. Nincs új a Nap alatt. Akkor most csináljon a fotós? Ne fotózza az Eiffel tornyot Párizsban? Vagy fotózza és vállalja fel, hogy a képeit „letucatozzák”? Ugyanez Bokod is - kicsiben. Fotós paradicsom. Nem tudsz újat mutatni, sem kompozícióban, sem fényekben.
Én nagyon ellene vagyok ennek a „tucatfotózós” szemléletnek. Szerintem, ha lefényképezek egy sokat fotózott témát, és a választott kompozícióm jó, a fényeim is azok, technikailag is korrekt, stb. akkor az annak a képnek semmi baja. Miért lenne attól az én képem kevesebb, hogy hányan készítettek már hasonlót előttem? Ha egy kép jó, akkor annak attól függetlenül kell jónak lennie, hogy előtte hányan készítettek már olyat. Most akkor az első 100 fotós az jó, de a 101. már nem? Tehet a fotós arról, hogy a nála előbb születettek előbb lefényképezték le ugyanazt? Vagy tehet arról, hogy neki mikor volt lehetősége eljutni arra a helyszínre? Persze más kérdés, hogy a sok hasonló fénykép elveszi egymás varázsát, de attól még reálisan nézve (szerintem) egyik sem lesz kevesebb.
Ide kívánkozik még egy tény. Ebben naptári évben itt az FV-n ez a 3. feltöltés, ami itt lett fényképezve. (A keresőben könnyen leellenőrizhető.) Mindenkinek a szubjektív döntése, hogy ez szerinte mennyire tekinthető soknak, vagy kevésnek.

A másik, aminek személy szerint nagyon ellene vagyok, az a „rossz irányvonal” kérdése. Szerintem nincs se jó, se rossz irányvonal. Nem létezik egyik sem. Ki és mi alapján dönti el, hogy mi a rossz és mi a jó irányvonal? Nem győzöm mondani, a fényképezés SZUBJEKTÍV műfaj. Vannak ugyan ökölszabályok, amelyeket ajánlatos betartani, mert általában jó az, ha betartják őket. De nem kell. A fotózásban mindent lehet - és annak az ellenkezőjét is. Miért is lenne rossz az irányvonal? (Van értelme azon vitatkozni, hogy a szőkék, vagy a barnák a szebbek?) Ezt az egész irányvonal kérdést tévútnak tartom. Nem azért készítettem el ezt a fényképet „kemény fényeknél” mert egyedit akartam alkotni, hanem azért, mert akkor és ott ezt kaptam a sorsomtól. Továbbá, nem azért alkalmaztam hosszú záridőt sem, hogy egyedit alkossak, hanem mert nekem úgy jobban tetszett. Nem érzem úgy, hogy bármilyen irányvonalam lenne. Mivel csupán egy amatőr hobbista vagyok, megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy a magam örömére, a magam által meghatározott témákat fotózzam, úgy ahogy nekem tetszik. Ha másnak is tetszik, az persze külön öröm. Nem hajt semmilyen kényszer, vagy megfelelési elvárás, megengedhetek gyenge képeket is, nem leszek tőle se több, se kevesebb. Nem ebből élek. Szerencsére. Mert kényszerből már nem is szeretném a fotózást. Ezeket a dolgokat én így látom.

Végül ezekkel a fényekkel (hogy jók vagy sem) beletettétek a bogarat a fülembe:) Vettem a fáradtságot és mivel úgyis imádom a csillagászatot, konkretizáltam. A fénykép készítésekor a Nap 26 fokos magasságban járt. (Összehasonlításul, ez a Napmagasság júniusban, amikor a leghosszabb a nappal 17:45-kor, míg nyár végén augusztusban 17:00 kor áll be. A mai napon pedig 15:14-kor állt elő az ehhez tartozó megvilágítás. Mindenki szubjektívan eldöntheti ez mennyire számít keménynek.)

Köszönöm mindannyiótok véleményét! Akinek elnyerte a tetszését annak azért örülök, aki meg kritizálta, annak meg azért, hogy vette a fáradtságot megírta, engem segítve ezzel. Köszönöm a kidolgozásokat is, hogy igyekeztetek jobbá tenni. Őszintén szólva ff-ben nekem kevésbé tetszik, mert számomra az ottani vidám színek hozzátartoznak a hely hangulatához. Köszönöm még egyszer.

Béke!

Üdvözlettel mindenkinek!


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: bt 2015.10.06 12:16:35   1914 120

Szia Csaba!

Gratulálok a képedhez! A hosszú záridő igazán tetszetős hangulatot kölcsönöz a fotódnak.


 

#23 Írta: Ilacsi 2015.10.05 22:17:42   6516 276

Szia, Szép és látványos felvételt készítettél az úszó házakról, a kép minősége és színvilága jó lett, a szerkesztésnél egy kis dőlést látok, de lehet, hogy az én szemem csal. A vízfelülete és a felhők "húzása" tetszetős. Üdv.Ili


 

#22 Írta: Zsírláma 2015.10.05 21:39:00   6929 488

Aha. :) Igazából egy egyszerű kérdésre vártam egy egyenes választ, de úgy látom, inkább feszültségfokozóként vagy jelen ezzel a pszichodumával, szóval ki is személyeskedik?


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Magellan44 2015.10.05 21:29:21   240 25

Szia!
Általában az ilyen stílusú kirohanásokért jellemzően valamilyen belső frusztráltság a felelős....de had ne legyek a pszichológusod.
peace!


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Zsírláma 2015.10.05 21:22:52   6929 488

Szakmai féltékenységre gyanakodsz, ez alatt mit értesz?


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Magellan44 2015.10.05 20:53:13   240 25

Szia!
Érdekes fotó,az nd szűrő teszi érdekessé ,de én sem érzem átütőnek!Nincs vele semmi gond,de sajna bennem sem mozgat meg sok mindent.
Abban, a kialakult vitában igazat adok,hogy az ember ha a helyszínen jár,akkor ott az adott pillanatban kell valamit kihozni a témából.
Viszont egy ilyen sokat fotózott helyet megannyiszor láthattunk már ennél különlegesebb körülményekben megörökítve.
Ha ezt valaki szóvá meri tenni nem hiszem,hogy személyeskedésbe kellene átcsapni....ráadásul teljesen indokolatlanul.Mert jómagam már szakmai féltékenységre kezdtem gyanakodni...
De jelzem,a fotóval semmi gond,viszont a feltöltőjétől már sokkal több izgalmas fotót láttam már.


 

#18 Írta: epiv 2015.10.05 19:20:37   6125 425

Szia!
Számomra remek fotó ND szűrő tette a dolgát persze jól kellett hozzá beállítani az adatokat, hogy ilyen szép vízfelületet kapjunk és a felhők "húzása" is jöjjön. Nekem a kompozíció is tetszik. Klassz, látványos fotó.
Gratulálok!


5.0

 

#17 Írta: dithh 2015.10.05 16:58:36   590 45

5 pont! Kedvencekbe tesz! És Napi legjobb!!!!! Ez nem kérdés!
Végre más kép a Bokodi tóról! Gratulálok!


5.0

 

#16 Írta: Coryn 2015.10.05 16:14:38   712 33

Szia!:)

Fantasztikus kép!! Nagyon szeretnék egyszer a Bokodi tavakhoz eljutni, mint látvány is csodás lehet!!! Fotótémának meg szenzációsnak tartom!!! Nekem tetszik a kép kompozíciója és az ND szűrős hatás is!!! További szép fényeket!! :)

Üdv Cs.


5.0

 

#15 Írta: Zsírláma 2015.10.05 16:06:49   6929 488

Remélem, az azért világos, hogy egy szót nem írtam volna a véleményedre, ha nem említesz meg benne.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: dmc 2015.10.05 16:06:38   3495 147

"Ja jó, az nd1000 is sablonos (kivéve hajnali stéglejárós képeknél), meg az is, hogy az emberek fényképezőgéppel fényképeznek."

tényleg azt gondolom, hogy ez a fajta személyeskedő stílusra, nem vagyok kíváncsi.

én befejeztem. pont.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Zsírláma 2015.10.05 16:02:59   6929 488

Az eredeti véleményed mondvacsináltnak érzem.
Kérdezem, hányszor láttál olyat tőlem, hogy úgy kezdem az értékelést, ahogyan te? Mire jó ez? Van véleményed, írd le, punktum. De azért ne emeld magad piedesztálra, mert ezt megteszed. Senkinek nem kell bizonygatni, ki milyen tökös, hogy véleményt mer formálni az interneten.

Leírom, hogy milyen jó, hogy napsütéses időben készült a kép, mert ilyet itt ritkán látni, erre te jössz és rákontrázol azzal, hogy ha nem láttunk volna már innen ennyi képet, akkor ez a fotó, már senkit nem nyűgözne le. Ezt miből gondolod? Mindenkinek az ízlésével tisztában vagy, vagy talán tied az etalon? Pont az előtte lévő hozzászólásban írtam le, hogy nekem tetszik, ráadásul ezt olvastad is.

Kérdezném még, itt milyen egyedi nézőpontot keresnél? Én ezt is elég egyedinek tartom. Gyanítom, villámokat sem találtál volna te sem adott körülmények között. De ha nincs, vagy nem olyanok a körülmények, amit fejben összerak az ember, akkor is miért ne lehetne fotózni. Most mondjam neked, hogy fotózz inkább Nikon D4-gyel, mert azzal jobb lesz a kép? Bár ez még nem is megvalósíthatatlan, mert csak pénz kell hozzá, de villámokat szórni már nehezebb. Ha egyszer eljutok Izlandra, de épp nem tökéletesek a fények, akkor ne töltsem fel Fotósok világára, mert kerülendő utas kép lesz, mivel nem csúcsszuper fények voltak adottak? Napon nem lehet fotózni? Ezt ki állítja, ez nem sablon?
Ezen a képen, ha tudatosan megnézed, az erős napsütés ellenére, a szűrőnek köszönhetően igen finomak az árnyalatok, nem a megszokott napszakos kép. Ja jó, az nd1000 is sablonos (kivéve hajnali stéglejárós képeknél), meg az is, hogy az emberek fényképezőgéppel fényképeznek. :)


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: dmc 2015.10.05 16:01:16   3495 147

nem tudom mi lett volna a helyes reakció egy olyan kijelentésre, hogy sablonos a véleményed. ha úgy érzem az, nyilván elfogadom, de ha úgy érzem nem, nyilván megpróbálom megvédeni.

Azt érzem Te kötöttél belém, kétszer is, míg én nem támadtalak Téged, most viszont legyintenék egyet, és inkább továbblépnék.
Azt hiszem jobb, ha kerüljük egymást, és inkább fotózunk az ilyen ostobaságok helyett.


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Zsírláma 2015.10.05 15:53:27   6929 488

Írtam már, hogy túl sokat foglalkozol mások véleményével, most is ezzel példálozol, hogy mi a sablonos vélemény, de szerinted komolyan azzal van a bajom hogy neked nem tetszik ez a kép? Hidd el, ez nem érdekel, és igen, mint írod is, le lehet írni a negatív véleményt, de kérdezném, állítottam én ennek ellenkezőjét? Nem, ilyet szóba sem hoztam. Ugye, akkor kár erre kihegyezni a mondandód lényegét.


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: dmc 2015.10.05 14:55:10   3495 147

hmm... azért, mert azt mondtam, hogy pont ellenkezőleg látom, ahogy Tamás? azért ez a reakció?
Bántottalak én ezzel Téged?

Túlságosan tapasztaltnak érzem magam? Írtam én ilyet egy szóval is? Én el szoktam fogadni a véleményeket, ritka, amelyiket nem...

De én ezt nálad látom inkább, ha már itt tartunk, és ennek már többször láttam hangot is adni általad, saját képeknél, és oltottál le itt olyan embereket, akik meg merték mondani a véleményüket egyes képnél...

Na, de én befejeztem, nem akarom Csaba képét offolni ilyenekkel, és a vitát is inkább kerülném, ha lehet. Viszont, én is ezt kérem tőled, szerényebben, mert hiába van neked 300 feltöltött képed, ez a hangnem, azért Téged sem illet meg.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: dmc 2015.10.05 14:49:39   3495 147

még annyi, erről a sablonos véleményről:

számomra a következő a sablonos vélemény, amit elég sokat lehet olvasni:

"nagyon szép kompozíció, nagyon jó élesség, tetszik az ellenfény, és adok rá egy 5-öst. "

Na ez, sablonos vélemény, mert a "hülye" is látja, hogy éles, és hogy ellenfényben van fotózva. Nem mondom, hogy nekem nincs ilyen értékelésem, de szerintem az, ha merjük vállalni a véleményünket, és leírjuk, hogy miért nem működik nálunk a kép, az a vélemény, pont, hogy nem a sablonos kategória, hanem az eltérő, a ritka. És igen is, ezeknek is hangot kell adni szerintem, ha már értékelésre töltjük fel a fotót. El kell fogadni, hogy valakinek nem jön be. Nekem is volt ilyen fotóm, neked is, és Csabának is, illetve mindenkinek van, és lesz is. Olyan is előfordul gyakran, hogy a fél társaságnak tetszik, és a felének nem.

Az is lehet, hogy ez pont egy ilyen fotó lesz, az is lehet, hogy egyedül leszek a véleményemmel, de pont azért írtam le, mert pont, hogy úgy gondoltam, hogy ez a vélemény nem sablonos, az, hogy ezzel esetleg Te, és a fotós nem ért egyet, mármint azzal, hogy szerintetek ez egy jó, és látványos kép, az megint egy dolog, azt meg én fogadom el, de Ti meg azt, hogy attól még nekem nem kell tetszeni minden képnek, és nem kell minden képhez odaírnom a "sablont".


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Zsírláma 2015.10.05 14:44:36   6929 488

Az a baj, hogy túlságosan tapasztaltnak hiszed magad a fotózásban, de szerintem majd elmúlik. :)

Többet nem kívánok foglalkozni a témával, és lehetőleg legközelebb ne említs meg légy szíves az értékeléseidben!

Szerényebben!!!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: dmc 2015.10.05 14:33:33   3495 147

miért lenne már az értékelésem sablonos? azért, mert nem tetszik ez a kép, és erről leírom a véleményem? Mi abban a sablonos?

Igen rossz az irány, nem hiszem, hogy pont Csaba az, aki ne menne egy jobb képért vissza a helyszínre...
Látható a képeiből, hogy állandóan mászkál, járja az országot..

És igen, ha itt vagyunk, és kemények a fények, akkor fotózzunk mást, én is így gondolom. Ilyenkor érdemes rámenni az olyan témákra, amik kemény fényben mutatnak jól. Egyszerűen számomra ez nem mutat jól.

Ebben a kijelentésemben én semmilyen sablonost nem érzek, leírtam, hogy miért nem tetszik, miért nem jó ez az irány, hogy egyedi képet úgy próbálunk alkotni, hogy kemény fények mellett fotózzuk meg ennyi.

Lásd, neked tetszik, az meg a Te véleményed, ez meg az enyém. Ennyi a dolog. :)

De szinte biztos vagyok benne, hogy Csaba lenne az első, aki azt mondja, egy ilyen képre, hogy érdemes más időpontot keresni a fényképezésre, ha nem láttunk volna már 1000 hajnali, vagy naplementés képet innen, és azért tettem ezt hozzá, mert mivel mindenki ismeri ezt a helyszínt, hisz agyonfotózott, így egy fotós azon lepődik már meg, ha valaki kemény fények mellett fotózza, és nem azon, ha idehozok egy nagyon látványos, gyönyörű hajnali képet, hisz az a tucat kategória, és erre mondtam, hogy nem ez a jó irányvonala az egyedi képnek, hogy na akkor kemény fények mellett fotózunk.

Én úgy vélem, hogy ez Bokodnak egy nem szerethető, nem szép arca. Ennyi. :)

Ha szerinted ez a vélemény sablonos, hát legyen.. Én nem érzem így.

De, hogy legalább egy jó beszélgetésre, "vitára" ösztökélt minket, már megérte a képet feltölteni: :)


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Zsírláma 2015.10.05 14:30:14   6929 488

Hát igen, a hajnali ködös felvételeknek egész más a hangulata, mint egy napsütésesnek, de ugye krumpliból nem lehet rántott húst sütni. :)


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Zsírláma 2015.10.05 14:24:44   6929 488

Nagyon sablonos lett ez a vélemény, Gergő. :)
Hiába keresi az ember a villámot, ködöt, ha süt a Nap, mikor ott van. Egyébként is, a körülmények miatt nyafogni felesleges a helyszínen, mert adott, ott kell megcsinálni, amit lehet, esetleg mást fotózni, máshogyan. Ha nincs vihar a fotózáskor, hiába keressük, visszamenni meg nem mindig van lehetőség.

"Értem én, hogy egyedit akartál készíteni, de biztos vagyok benne, hogy ha nem láttunk volna még annyi gyönyörű fotókat Bokodról, akkor erre a képre ránézve egyáltalán nem nyűgöz le egy fotóst sem a látvány." - például nekem tetszik a kép, mert egy napsütéses fotó is lehet szép ugyebár, egy kicsit erősnek érzem minden fotós helyében gondolkodni. :)
Neked ez most nem, oké, de miért rossz irányvonal? Nem Csabát akarom védeni, mert nem szorul rá, de szerintem ez az értékelésed kicsit félresiklott, és mivel így kezdted az értékelésed: "Én pont ellenkezőleg vélekedek, mint Tamás.", így nem tudtam kihagyni a reagálást.


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: dmc 2015.10.05 14:22:37   3495 147

én is csináltam egy FF verziót... pont amiatt, mert ehhez a fényekhez, én már legalább azt választanám... de meg kell mondjam, ezt ugyan jobbnak érzem, de ez sem az igazi, számomra.

egyik ismerősömnek van, reggeli ködös, FF verzió... összehasonlítva ezzel, nem tudom, nekem az sokkal jobb hangulatú... még ha esetleg közelebb áll a "tucathoz"

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Zsírláma 2015.10.05 14:09:57   6929 488

Közben megnyitottam programmal, áttettem ff-be, úgy is tetszik, ezt becsatolom.
Egy kis függőleges perspektíva torzítás korrekció előnyös lenne, mert a bal oldali két ház kifelé dől, egyébként jobbról vágva lett a kép?

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#2 Írta: dmc 2015.10.05 14:02:49   3495 147

Szia Csaba!


Én pont ellenkezőleg vélekedek, mint Tamás.

Értem én, hogy egyedit akartál készíteni, de biztos vagyok benne, hogy ha nem láttunk volna még annyi gyönyörű fotókat Bokodról, akkor erre a képre ránézve egyáltalán nem nyűgöz le egy fotóst sem a látvány. Mert azt mondaná rá rögtön, hogy kemények a fények, próbáld naplementekor, vagy napfeltekor fotózni.
Én speciel engem sem érint meg ez a fotó. Én pont ezt érzem sablonosnak, tucat, átlag kategóriának, rossz fények mellett fotózottnak, hiába a hosszú záridő, és hiába választjuk a kemény fényeket, hogy egyedit alkossunk, még nem biztos, hogy attól a kép működik, és jobb lesz.

Én ezt egy rossz irányvonalnak érzem. Keressük inkább az egyedi nézőpontot, és az ehhez szükséges extrém körülményeket, köd, pára, villám, vihar, stb.

Ne haragudj, de én így látom.


4.0

 

#1 Írta: Zsírláma 2015.10.05 13:56:38   6929 488

Külön jó, hogy napsütéses időben készült a kép, erről a helyszínről ritkák az ilyen képek, mivel mindenki hajnalban, vagy naplementekor megy. :) Szóval a fények tetszenek, a felhők szépen mozogtak. A kompozíció bal alulról indulva jó kis kört ír le, minden jól elhelyezett.
Szép, grat!


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-5D Mark III

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1163 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat