Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Persektíva

Persektíva (4)

Vélemények: 8

Megnézve: 833

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Épületek / Az égig érő fa


Az égig érő fa

  Az égig érő fa

Fényképezőgép:

Olympos VG-110/D-700

Objektív:

0

Záridő:

1/250s

Rekesz:

F11

Fókusz:

5,8 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Kemence

köd előző képei

| Még több

Feltöltötte:

  köd 

Feltöltés ideje:

2015.10.27 20:49:13

Kategória:

  Épületek

Átlag:

5 (2 szavazat)

Megtekintve:

505

Betöltve:

890

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

épület, kompakt gép, kültéri

Az égig érő fa

Köszönöm a biztatást az első feltöltéshez Mikrósnak és dmc-nek!

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#25 Írta: köd 2015.11.01 21:00:24   320 16

Örülök, hogy ezt itt írod! Az ötöst úgy gondolom inkább csak megelőlegezted. :-) Igyekszem tanulni, valóban nagyon kedves és segítőkész emberekre akadtam itt, nem győzök rajta csodálkozni. Köszönöm, hogy itt jártál!


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: köd 2015.11.01 20:52:44   320 16

Igen, nagyban. Még ezt is meg kell tanulnom, mint sok minden mást. Neked is nagyon köszönöm, hogy segítesz ebben! És a dicséretet is köszönöm, jól esik ám!


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: SzEjO157 2015.10.31 11:22:17   2842 176

Ötletes. Úgy vélem,hogy ez a fotózás lényege ami többi tanulható és itt sok a segítőkész hölgy Úr


5.0

 

#22 Írta: NonameTheHunter 2015.10.30 16:45:00 www  7629 197

Kicsit nagyban lett feltöltve, de nem gond, legalább könnyebb elmondani, hogy miket kellene még javítani.
Nagyon tetszik a kép hangulata, de esik szét..
Sajnos kicsit ferde, felül egyenesre hoznám.
A kék árnyékokat kicsit talán színteleníteném.
Egyébként ötletes és egyedi meglátás :)


 

#21 Írta: köd 2015.10.30 08:29:57   320 16

Köszönöm szépen Ricsi, neked is hála, hogy tanácsokat adtál! A méretezés megadásáért is külön köszönet, egy kezdőnek ez is nagyon fontos, és kedves tőled, hogy erre is kiterjedt a figyelmed.
A bal felső sarokban az a kanyar nagyon tetszett, eltűnne az éggel együtt az is. De hát valamit valamiért, igaz?


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: köd 2015.10.30 08:29:23   320 16

Köszönöm szépen Ricsi, neked is hála, hogy tanácsokat adtál! A méretezés megadásáért is külön köszönet, egy kezdőnek ez is nagyon fontos, és kedves tőled, hogy erre is kiterjedt a figyelmed.
A bal felső sarokban az a kanyar nagyon tetszett, eltűnne az éggel együtt az is. De hát valamit valamiért, igaz?


 

#19 Írta: RICSI 2015.10.29 23:13:11   8986 509

szia van ebben a képben még több illetve az épületbe picit balra és ott az egész fa és a bal felsőből eltűnik az ég . tetszik a nézőpont és a fények is jók lettek. gratulálok a képedhez

méretezés hosszú oldal 1200 a fekvő
hosszú oldal 800 az álló formátum. ez kitölti a képet teljesen nem kel görgetni


 

#18 Írta: köd 2015.10.29 15:12:33   320 16

Szia Lajmo!
Köszönöm, hogy megnézted a képet! Egyfolytában csak ámulok, milyen kedves és segítőkész emberkékre bukkantam itt. Ahhoz képest, hogy nézelődni jöttem, most már nagyon örülök, hogy bátorságot vettem képet feltölteni. Bizony igazad van, máris rengeteget tanultam hála az itt lévőknek. Ma már az eddig kapott tanácsok alapján próbáltam készíteni képeket. Csak úgy kattogott az agyam közben. :-)


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Lajmo 2015.10.29 14:34:14   2114 146

Szia!
Kellemes a képed színvilága. Ami nekem legelőször szemet szúrt,az a kép teteje. Szebb lenne ha nem billenne el balra. Láttam lentebb,hogy Gergő ezen javított. A meglátás jó,és én úgy gondolom,ha ezt a képet pár komment elolvasása után készíted,akkor még jobb lenne ;) Rendkívül sokat lehet innen tanulni!
Minden jót!
üdv:ljm


 

#16 Írta: köd 2015.10.29 10:00:11   320 16

Jaj, nem szidom én, hisz annyira boldog vagyok, hogy ilyenem is van. Bár néha pörölök vele, mikor nem akarja azt, amit én. Sok mindenre jó kell még legyen, de ha netán nyernék a lottón, akkor is a szívem csücske marad az én kis zsebmasinám. Remélem sokáig hű társam marad. :-)


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: dmc 2015.10.29 09:10:31   3495 147

hoppá... milyen minőségű kép! szóval ne szidjuk azt a kis Olympos-t :) Sok mindenre jó lehet még az!


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: köd 2015.10.29 08:52:05   320 16

Persze, valóban élőben, csak akartam, hogy lásd milyen. Lehet majd még próbálgatok. Járok én itt havasban, sarasban, nyarasban egyaránt. :-)


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2015.10.29 08:47:25   28277 1150

Hű de szép havas időben jártál ott. Az ilyesmit inkább élőben kell látni és próbálgatni a lehetőségeket.


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: köd 2015.10.29 08:40:22   320 16

Nézd csak, Bringás, ilyen az épület:

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: köd 2015.10.29 08:37:38   320 16

Igen, nekem is az tetszik a legjobban. Igaziból készítettem több képet is - pl. csak az ablak meg az árnyék, az is ilyen alsó nézőpontból-, de ezt találtam a legjobbnak. Túl messziről nem lehetett, mert akkor belóg a fa koronája. Bár lehet egy gyakorlottabb, ügyesebb fotós megtalálta volna a megfelelő helyet. Ff-ben? Nahát ezt nem is jutott eszembe megnézni, hisz pont a színek tetszettek. No meg is kukucskálom.
Igazán köszönöm, hogy meglátogattál, és időt szántál a képre!
Nem is reméltem ilyen kedves, jó tanácsokkal teli fogadtatást.


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: köd 2015.10.29 08:26:00   320 16

Nagyon köszönöm, hogy megnézted a képet, nekem már ez is fél siker! Igen, az alsó sarkos szerkesztés valóban pontatlan, ezt már megtanultam itt, és remélem legközelebb sikerül figyelnem rá.
Ez egy templom oldalsó, sekrestye felőli bejárata, így nincs semmiféle szimmetria, ez engem is zavart kicsit, de az árnyékra koncentráltam leginkább, az fogott meg irtóra. Jó lett volna, ha az ablak épp fölötte van az ajtónak, vagy ilyesmi, tudod én nagy szimmetria kedvelő vagyok amúgy.
Minden véleménynek, tanácsnak nagyon örülök, sokat tudok tőletek tanulni, hisz nekem minden új, eddig csupán ösztönösen kattintottam, ha láttam valamit, ami megfogott.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: köd 2015.10.29 08:25:22   320 16

Nagyon köszönöm, hogy megnézted a képet, nekem már ez is fél siker! Igen, az alsó sarkos szerkesztés valóban pontatlan, ezt már megtanultam itt, és remélem legközelebb sikerül figyelnem rá.
Ez egy templom oldalsó, sekrestye felőli bejárata, így nincs semmiféle szimmetria, ez engem is zavart kicsit, de az árnyékra koncentráltam leginkább, az fogott meg irtóra. Jó lett volna, ha az ablak épp fölötte van az ajtónak, vagy ilyesmi, tudod én nagy szimmetria kedvelő vagyok amúgy.
Minden véleménynek, tanácsnak nagyon örülök, sokat tudok tőletek tanulni, hisz nekem minden új, eddig csupán ösztönösen kattintottam, ha láttam valamit, ami megfogott.


 

#8 Írta: Bringás 2015.10.29 08:11:02   28277 1150

A fény gyönyörű a vetett árnyék pompás, s ez már önmagában is fél siker. Nekem a színvilág is nagyon tetszik. A kompozícióval kevésbé vagyok megbékülve. A kapu alsó sarkos szerkesztése alapjában jó döntés, de pontatlan kivitelezésű. A fölső oromfal viszont nagyon félrecsúszott, ebben a kilógós formában nem szép. Az épület adottságait nem ismerem, hogy egyáltalán lehet-e valamiféle jól működő kompozíciót kreálni úgy, hogy az a szép árnyékos rész ne vesszen el. Mindenesetre egy szabályos szerkesztés, vagy valamiféle szimmetria úgy általában nagyon hálás tud lenni.
További szép fotonokat!


 

#7 Írta: Zsírláma 2015.10.28 22:24:45   6929 488

Szia!

A kép teteje az árnyékokkal nagyon érdekes, nekem az tetszik a legjobban. Ezért lehet távolabbról fotóztam volna, arra építve a képet.
De ez a nézőpont is érdekes, és ff-ben, igazán jó minőségben (élesebben) még jobb lenne.

Üdv!


 

#6 Írta: köd 2015.10.28 13:53:22   320 16

Nagyon figyelek ám!
Akkor valóban félreértettem ezt az összetartós dolgot. A belinkelt képnél tökéletesen igazad van, ott tényleg nem mutatna jól, sőt.
Igen, most a saját káromon látom, milyen jó lett volna egy sima verzió, úgyhogy igyekszem megfogadni a tanácsot! Az eddigi képek meg már így maradnak, nem tudok mit csinálni, paff neki. Köszönöm szépen, Gergő!


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: dmc 2015.10.28 13:32:02   3495 147

pár dolognál félreértettél.

a vignette tud működni, de nem minden képnél. Én is szeretem alkalmazni. Szerintem ennél a képnél pont nem jön jól.

viszont tanács: soha ne vignettel együtt fényképezz, hanem anélkül, és inkább utólag rakd rá a képeidre, egy képszerkesztő programmal. Egyaránt elmondhatom, hogy soha semmilyen körülmények között ne effektezve fényképezz, mert a géped akkor úgy őrzi meg a képet. És ha egyszer úgy gondolod, hogy kéne az effekt nélküli verzió, akkor már nincs meg. Viszont az eredetire egy képszerkesztő programmal, bármikor rárakhatod. Egy vignettet rárakni egy képre nem nagy tudomány. :)

az összetartó perspektivikus torzítás lehet a kép előnye, és a kép hátránya is. Nekem itt tetszik, viszont van, amikor annyira csekély mértékben van jelen a képen, hogy inkább zavaró.

Pl itt van ez: http://fotosokvilaga.hu/kep/98137/var_reszlet/canon_eos_1100d

Egy nagyszerű kép, de olyan csekély mértékben van jelen, hogy itt egyenesre érdemes kihúzni a képet, mintha teljesen szemben, és merőlegesen álltál volna vele.

Én nem is erre utaltam, hanem arra, hogy a falra nem álltál merőlegesen, ezt pedig ott helyben korrigáltam volna, úgy, hogy szemből fotózok, engem inkább ez zavart ennél a képnél.

De van olyan eset, amikor a perspektivikus torzítás pont kapóra jön. Pl magas felhőkarcolók alulról való fotózásánál ez az összetartó hatás még magasabbá, robusztusabbá teszi őket, ott pl kedvező ez a hatás. Tehát, kép, és téma válogatja ezt.

Üdv


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: köd 2015.10.28 13:13:16   320 16

"Látod, látod"- ez olyan mint egy kedves tanító bácsis buksisimi, köszi. :-)
Hálás vagyok, hogy leírtad a véleményed és hogy tanácsokat adtál. Végülis igazán örülök, hogy feltöltöttem egy képet, mert kettőtöktől máris sokat tanultam. Ezt nem is gondoltam, hogy a összetartó perspektivikus torzítás az baj lehet. Szóval ha az ember valami magasat fényképez, akkor ezt ki kéne javítani? Mármint nem baj, hogy akkor nem olyan lesz, mint ahogy életben látjuk? Mert hát ugye természetes, hogy összefele fut, ha felnézünk rá.
Merőlegesen állni a falra! Jó! Erre igyekszem majd odafigyelni, ha legközelebb valami hasonló téma lesz.
Alexpós, valóban. Nem tudom, nekem valamiért tetszett így, különben túl világosnak tűnt, de a te verziód tényleg szebb, ez egyértelmű.
A vignetta-én csak glóriának hívom magamban, hehe-hát igen, gondoltam, hogy ezt szóvá teszi valaki. Megmondom őszintén, mikor végre lett gépem, és rájöttem, hogy nimá, jééé, ez ilyet is tud?, utána szinte mindent így fényképeztem. Azt hiszem ez valamiféle gyerekbetegség, amit ki kell nőni. Az a baj, hogy erre csak most jöttem rá, mikor képet keresgéltem, s amit érdemesnek találtam a megtárgyalásra, az majd mind ilyen. Meg hát a fene megette, még mindig tetszik.
Nos, megyek a gazdaboltba smirgliért, hogy legyen mivel csiszolgatnom. Nagyon-nagyon köszönöm, hogy instrukciókat adtál hozzá!! Tartsa meg az Isten eme jó szokásodat!


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: dmc 2015.10.28 07:00:55   3495 147

Szia!

Látod, látod... a meglátás már fotós szemre vall! A megvalósítás még csiszolást igényel. Sok mindent ott helyben meg lehet oldani, valamihez már egy jobb fajta képszerkesztő is kell.

A nagy méretet már említették neked, ez a minőségen nagyon meglátszódik, de lekicsinyítve a képet, egész tűrhető. (Az én feldolgozásom már ilyen lesz)

Az alsó nézőpontból eredő összetartó perspektivikus torzítás engem nem zavar, viszont maga a ház falára nem álltál merőlegesen, ezért egy kicsit balra is dől a perspektíva.
Ezáltal, ha merőlegesen állsz a falra, amit Ili írt, hogy az ajtókat érdemes lenne a sarokba igazítani sokkal könnyebben megoldható.
Hiányzik még a képről egy kis kontraszt, egy kis fény (alexpós a kép), és a vignettálás, ami a peremsötétedést, tehát a sarkok sötétedését jelenti, ennek a jelenségnek az eltávolítása. Ez utóbbi csak képszerkesztő programmal megoldható.

Elkészítettem egy feldolgozást, amennyire bírtam javítani, javítottam a fentieket.
Az ajtó sarkokba igazítást, a balra dőlő perspektíva rendbetételével próbáltam megtenni, perspektíva korrekcióval (bár a bal oldali résznél az eredeti képen nem volt meg teljesen az ajtó indulása), az alsó összetartó perspektíva torzulást, viszont nem kívántam rendbe tenni (engem nem zavar), meg a kép sem igazán engedte volna. Perspektíva rendbetételéhez mindig nagyobb képkivágás kell, mint a végcél, mert veszteséggel jár.

Üdv,
Gergő

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#2 Írta: köd 2015.10.27 22:52:45   320 16

Hűha, nagy méretben? Bocsánat, szóljatok ám, mert még marhára kezdő vagyok, pedig irtó sokáig bíbelődtem vele, hogy is kell feltölteni.
Milyen igazad van ezzel a bejárati ajtóval! Hurrá, máris tanultam valamit! Nagyon köszönöm, hogy felhívtad erre a figyelmem, és hogy időt szántál a képre!
A dicséretet is nagyon köszönöm, fontos egy zöldfülűnek az ilyesmi, bár az ötös kissé túlzás, nem? :-)


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Ilacsi 2015.10.27 22:12:47   6516 276

Szia, Üdv. az oldalon, örülök, hogy töltöttél. Egy picit nagy méretben töltötted fel, de előfordult már velem is.
Remek épület részletet választottál, a fa árnyékának jelenléte nagyon jó észrevétel. A színvilága szép lett, egyedül a szerkesztéssel van egy kis bibi, a bejárati ajtó jobb és bal oldalát sarokra kellett igazítani, de ezzel együtt szerintem remek kompozíció. Úgy érzem egy ötöst megérdemel! Üdv.Ili


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympos VG-110/D-700

Képek az alábbi objektívvel:

0


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0704 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat