Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4547

Beborult az eg

Beborult az eg (5)

Vélemények: 13

Megnézve: 734

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Portré képek / Mit Rodin


Mit Rodin

  Mit Rodin

Fényképezőgép:

canon G16

Objektív:

0

Záridő:

1/1000s

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

8.24 mm

Iso:

ISO 400

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest III. kerülete

SzEjO157 előző képei
Pó Apó

Pó Apó (5)

Tűz körül

Tűz körül (4)

A művészet szeme

A művészet szeme (5)

Töprengés

Töprengés (5)

Scheffeln

Scheffeln (4.96)

| Még több

Feltöltötte:

  SzEjO157 

Feltöltés ideje:

2015.11.06 22:27:13

Kategória:

  Portré képek

Átlag:

4.8 (1 szavazat)

Megtekintve:

613

Betöltve:

1042

Feldolgozható:

Igen

Mit Rodin

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#11 Írta: SzEjO157 2015.11.16 09:50:19   2842 176

Kedves Panka! Igazad van,utólagos a háttér,mert az eredetit kedvezőtlenebbnek gondoltam.Bizony ez sem hibátlan.
Egyébként sem kell elnézés kérni. Az tartozik köszönettel akinek elmondod a véleményed,mert abból tud tanulni. A fótósok különben is barátok


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: panka 2015.11.12 09:43:43   5594 430

szia én ugy látom de nem biztos hogy a háttér utólagos. Gondolom ezt abból hogy bal oldalt lehet látni egy csikót és több helyen is megmutatkozik az elmosás. Ha mégsem igy van bocsánat. Viszont az utómunkán lehetett volna mit még simmitani


 

#9 Írta: SzEjO157 2015.11.10 19:13:30   2842 176

Köszönöm a véleményetek. Segít fejlődni jobbnak lenni.


 

#8 Írta: BBart 2015.11.09 09:55:20   778 93

Nagyon sokban eltér ez a szobortól. Legkevésbé gondolnám izmos bányásznak. (A szobor modellje egy bányász volt.) A kép kivitelezése nekem tetszik. Szép harmóniát sugárzó. Kézfejnél szűk. Szerintem


4.8

 

#7 Írta: kvazar 2015.11.08 10:06:54   6538 518

Szia. Pár dolgot nem említettek, ami engem viszont eléggé zavar. Az egyik a háttér utólagos elmosása, ami nem sikerült jól. Már az elmosás is túlzott - f5.6 rekesz mellett ilyet lehetetlen elérni -, de a modell körbemaszkolása a legrosszabb. Már a haj is belefolyik itt-ott, de a legfeltűnőbb az ing kontúrjainál van, ahol hanyag volt a maszkolás. Utólagos maszatolgatás helyett inkább arra kell törekedni - tudom ennek anyagi vonzatai vannak -, hogy a háttérelmosás valós legyen. Ehhez fényerős optikára van szükség, a kitobi erre alkalmatlan.
Valamint említeném még a kezek csonkolását is, de ez számomra eltörpül a már említett dolog mellett, és igen, itt a vaku használata már önmagában a természetes fény halálát vonta maga után.


 

#6 Írta: SzEjO157 2015.11.07 21:00:01   2842 176

Mindnyájatoknak köszönöm a véleményeket, tanácsokat. Kiemelten A Bringás Úrnak. Részletes a későbbiekben is használható tájékoztató. Egy kiváló segítőkész csapat.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Bringás 2015.11.07 17:02:52   28277 1150

Az én nézetem szerint a természetben (szabadban) nyugodtan lehet vakus képeket készíteni. A vakut azonban megfontoltan kell használni, kellő ismeretek birtokában, tudva, hogy mit miért teszel - különben nagyon csúnya lesz a végeredmény.

Vakuzásnál a következő alapdolgokra kell figyelni:

1. A vaku fény ereje.
2. A vaku fény iránya.
3. A vaku fény színe.
4. A vaku fény keménysége.

Őszintén szólva ezeket itt mind elrontottad.
1. A vaku túl erőset villant. A modell „kiviláglik” a környezetéből.

2. A fény iránya kedvezőtlen, mert a fényképezőgép felől érkezett. Az ilyen irányú fény mindig lapos megvilágítást ad. Direkt vakuzáskor, vagyis ha a vaku fénye közvetlenül a témát éri (nem pedig visszaverődik pl. falról) a vakut célszerű a fényképezőgéptől távolabb, oldalirányban, szögben elhelyezni. A súrló fények sokkal szebb, izgalmasabb megvilágítást adnak, kiemelik a finom részleteket. Nem pedig elnyomják mint a szembőli vakuzás. A beépített vakuval értelemszerűen ez nem lehetséges.

3. A vakufény színe 5500 K színhőmérsékletű. Mindig. Ez nagyjából megegyezik a normál napsütés színhőmérsékletével. Az alkony, a hajnal, a déli órák napsütése, vagy épp ezen meleg őszi színek napsütése viszont teljesen más. Szintén eltér a vakufénytől a belső terek izzó, neon, stb. megvilágításának színhőmérséklete. A fő gond ezzel az, hogy egy képen kevert, vagyis kétféle megvilágítás lesz. A kép egy részét a természetes (vagy környezeti) fények, míg más részét a vaku exponálja. Egy fényképed lesz, két különböző színhőmérsékletű fénnyel exponálva. Ekkor jöhet elő az a jelenség, hogy a kép hátterét alkotó terület természetesen fest, ugyanakkor a vakufényt kapott fotóalanyunk egészségtelenül fehér, netalán kékes, vagy zöldes színben tündököl. Ahogy itt is.

Fotózáskor a fényképezőgép csak egy bizonyos színhőmérsékleten tud dolgozni. A színhőmérséklet (fehéregyensúly) beállítás akkor tökéletes, ha a fehér valóban fehér lesz (és a többi szín pedig színhelyes). A helyes színvilág előállításához a processzornak tudnia kell, hogy milyen a beérkező fény színhőmérséklete. A fényképezőgép persze akkor is csak egy bizonyos fehéregyensúly (színhőmérséklet) alapján tudja elkészíteni a képet, amikor a környezet és a vaku fényei keverednek. Gépünk nem képes a kép különböző részeire eltérő fehéregyensúlyt alkalmazni. Ilyenkor történik az, hogy a fehérbeállításhoz alapul vett fényhez képest, (itt pl. a természetes őszi erdei színhőmérsékletéhez) a vaku eltérő színű fényt, egész pontosan napfény színű fényt ad a képez.

Mi tehát a megoldás keveredő fények esetén? Mivel a fehéregyensúly beállítás az egész képen egységes, így tehát a fényeket kell megváltoztatnunk. A megvilágításban szerepet játszó összes fényt közel azonos színhőmérsékletűvé kell változtatnunk. Az egységes színhőmérsékletűvé tett fényekhez aztán hozzárendeljük a megfelelő fehéregyensúlyt, s a kép színvilága immár tökéletesen természetes lesz. Könnyű belátni, hogy a városi fényekre, az épületbelsők neon megvilágítására, vagy a naplementére semmilyen befolyásunk nincs. A vaku viszont a sajátunk, fölötte mi rendelkezünk. A vaku fényét kell tehát megváltoztatni, s olyan színhőmérsékletűvé tenni, mint a környezet megvilágítása. Ezt a vakura helyezhető színes fóliák (szűrők) segítségével lehet elérni. A színes fóliák három alaptípusa a következő:

- Az alkony / hajnal fényét, illetve a hagyományos izzó lámpák sárgás fényét kialakító narancs színű (CTO – Color Temperature Orange) fólia. Ámbra szűrőnek is szokták nevezni.
- A neon fénycsövek zöldes fényét kialakító (window green) fólia.
- Hideg, kék fényt kialakító (CTB – Color Temperature Blue) fólia.

A színes fóliákat használhatjuk háttér színezésre, illetve a vakufény színkorrekciójához egyaránt. Erősségüket tekintve három különböző kivitelben (teljes, fél és negyed) állnak rendelkezésre, hogy a fény színezése a kívánt mértékű legyen.

full CTO a vakufényt konvertálja kb. 3200 K-re
1/2 CTO a vakufényt konvertálja kb. 3800 K-re
1/4 CTO a vakufényt konvertálja kb. 4600 K-re
full CTB a vakufényt konvertálja 14 000 – 15 000 K-re
1/2 CTB a vakufényt konvertálja 11 000 – 12 000 K-re
1/4 CTB a vakufényt konvertálja 8000 – 10 000 K-re

A neonfények viszont rendkívül különböznek. Minden fénycső más és más. Így aztán ha neonfényes környezeti megvilágítás mellett vakuzunk, akkor a tapasztalat és a kísérletezés dönti el, hogy melyik erősségű zöld fólia használata lesz a megfelelő.

A színezőfóliák talán az egyetlen igazán olcsó fotókiegészítők, potom pénzért megkaphatók.

4. A vaku fénye mindig kemény. Vagyis nem jó. A szép fotókhoz a puha, lágy fények kellenek. A vaku fényét tehát nemcsak színezni, hanem lágyítani is kell. Általánosságban elmondható, annál keményebb egy vaku fénye minél kisebb a fényt kibocsátó felülete. A legrosszabb tehát a parányi beépített vaku. Kis felület, brutálisan kemény fény. Ez is jól látszik a képeden.
Ha ugyanaz a fénymennyiség nagyobb felszínen át kerül kibocsátásra, az puhább fényt eredményez. A felület az, ami lágyít. A kereskedelmi forgalomban rengeteg fénylágyító, fényterelő kapható, melyek funkciója pont erről szól. Vannak köztük mobil, szabadban használgató és stúdióba való darabok is. A fénylágyítók viszont nem olcsók. Ha nem akarsz pénzt áldozni, kezdetben megteszi egy papírzsepi is. Beltérben pedig a falra kell vakuzni, az szépen teríti és lágyítja a vakufényt. Ez az indirekt vakuzás. Vigyázat, a fal színe megváltoztatja a vakufény színét! Szabadban, ahol nincs fal, megteszi egy hungarocell tábla. Olcsó és könnyű.

Jó vakuzást!


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: borviz 2015.11.07 15:32:06   118 17

Szia, a legjobban az ingen, mert a meleg hattér mellett az nagyon fehér, de az nem olyan nagy gond, a gond az, hogy vakuztad, ettol a kép nem lett jobb, nagyon lapos. A direkt vakuzás eltüntet minden árnyékot és oda a térhatás, inkább csak beltérben használd és akkor is használd a falakat, a plafont deritőnek.
Üdv.


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Magellan44 2015.11.07 15:17:20   240 25

Szia!
Előttem leírta a kolléga,ami nekem is szembetűnt.Nagyon elüt a modell a háttértől.Kicsit olyan mint a régi,ill kis költségvetésű filmeknél a vetített háttér.Zavaró.Ami nekem még érthetetlen az a modelled tekintete.Nagyon erőltetetten ábrándozós,direktbe elnézős,nem természetes,ráadásul a jobb szempilla olyannyira szerencsétlenül lóg bele a szeme fehérjébe,mintha valami hiba lenne a hölgy szemén.Jobb oldalon nem vágtam volna le az ujját.Azon a + pár centin semmi nem múlik.
Lesz ez sztem jobb is!A szép fotóalany meg van hozzá.


 

#2 Írta: SzEjO157 2015.11.07 14:37:16   2842 176

Köszönöm a válaszod. Mivel kezdő vakuzó vagyok érdekelne,hogy miből látható színhőmérséklet eltérés?


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: z62 2015.11.07 12:43:02 www  2579 257

Kültérben csak nagyon indokolt esetben ( szabad ) éri meg mesterséges fényt használni,mert az erdmény nem lesz valós.
Ennél a fotónál is jól látható a téma és a háttér színhőmérsékleti különbsége.Nálam ez zavaró.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

canon G16

Képek az alábbi objektívvel:

0


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0811 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat