A gépvázakon van egy gomb, melynek megnyomására a blende az alaphelyzetéből beugrik az aktuálisan beállított értékére. Ennek az a célja, hogy a fotós a keresőbe nézve ekkor megállapíthatja, hogy mekkora lesz a mélységélesség. A dolog szépséghibája, hogy a beugrasztott rekesz miatt olyan sötét lesz a keresőben látott kép, hogy gyakorlatilag alig látható belőle valami. Ritkán használják ezt a funkciót a fotósok.
Hasonlóan szép felvétel és igényes kidolgozás lett Esztelláró csak úgyl mint az előző fotó!
Jó a hajó középre szerkesztése,körülötte pedig látványos égképpel,a lemenő nap fényei és tükröződése a víz felszinén egyaránt tetszetős.
Az árbóc csúcsa itt is közel került a kép tetejéhez,de ennek ellenére remek lett szerintem!
Gratulálok a fotóhoz,további szép fényeket kívánok!
Olvasom is, ezt a rekesz beugrasztást végképp nem értem, a többi azt hiszem rendben.
Igazából csak az merül fel az emberben, vagyis bennem, h ha mindezeket tuképpen ismerem, próbálom alkalmazni is több, kevesebb sikerrel, miért nem sikerül jobb minőségű kép... Ezért kérdeztem csak, mert gondolhatok képszerkesztési gondokra, jobb Obi-ra, stb. Gondoltam nem árt tisztázni.
S, nagyon köszönöm h írtok, ezek kis apróságok, de ezek azok a dolgok amiket így tanulhatok meg.
Szia, Nagyon tetszik a felvételed a balatoni éjszaki tájról. A színvilága csodás, a lemenő napfényei szépen megvilágítják a part széleit. Kellemes és hangulatos felvétel. Üdv.Ili
Azért itt megjegyezném, hogy sok gépben van már mélységellenörző gomb, ilyenkor be lehet a rekeszt ugrasztani a beállított értékre. :)
Illetve még egy dolog:
Egy fényerős optikán, és egy kit obin is, ugyanazon rekeszen ugyanannyi fény jut be. Tehát f11 egy tokinán is f11, és egy kitobin is f11 :) Ott különbség az objektív gyújtótávolsága, látószöge, és élessége lehet csak, és a szenzor által átfogott dinamika tartomány.
A választ megkaptam Zsírlármának írt válaszodban. Engem abszolute megzavart, az, h látom az f 2.8-at, a nagy látószöget, s annak tulajdonítottam a több fényt. Jelen esetben megvilágítottad a stéget, a hajót- s ettől lett ilyen világos! Leesett, koppant is nagyot!!!
Amit írtál tudom, csak hiába próbáltam pl. tegnap este is fényképezni, én nem vakuztam közbe, így maradt a sötétség.... Természtesen ahol ban egy kis fény, pl. híd ott jobb a helyzet, de majd látod, fel fogom tenni mind két képet, s megbeszéljük.
Nem lehet, hanem biztos. Nyilván az akkori objektív cserekor az érzékelőre került egy porszem, klasszikusan úgy is néz ki. Sajnos a szememmel már nem látok meg ilyen dolgokat, legalábbis magamtól nem. A porszemet pedig a rázószerkezet azóta valószínűleg rég eltávolította.
A stég és a hajó megvilágítását én biztosítottam:) Kézben tartott vakuval, kézi kioldással, a záridő alatt különböző szögekből párszor rávillantottam. Az előzőnél sikerült is beírnom a kulcsszavak közé, itt viszont elfelejtettem, de ezennel pótoltam:)
Köszönöm az értékelésed, igazán örülök, hogy tetszik neked!
Sajnos én is pont így vagyok vele, hogy az én (gyengülő) szemem a nem túl profi képernyőmön nem lát semmilyen zajt, így aztán nem is teszek ellene. Köszönöm szépen az értékelést, nagyon örülök, hogy ilyen jó véleménnyel vagy róla.
Tetszik a kompó, így középre helyezve a csónakot. Tetszenek a színek és átmenetek, a zöldike sem zavar most. Hangulatos lett, tetszik.
Valami folt van az ég jobb oldalán és az előző esztelláson is ott volt, lehet valami kosz került a gépezetbe?
Ehhez a képhez nem használtam szűrőt, egyszerűen éjszakai fotó, ahogy a kategóriája is mutatja.
Valamit nagyon rosszul gondolsz a kit obiddal kapcsolatban, de egyelőre nem látom világosan, hogy mi lehet az. Az adatlapon láthatod, hogy bár az optika maximális rekesznyílása f/2.8, de a fénykép f/11 blendével készült. Ezt a blendét természetesen a kit optika is tudja (bár neked az f/8 is tökéletesen elég volna) így aztán egy ilyen fénykép természetesen a kit optikával is elkészíthető.
Tudnod kell, hogy minden objektív alaphelyzete a legtágabb rekesznyílása. A blende mindig ebben az állapotban van, ha tehát komponáláskor a keresőbe nézel, a beállításaidtól függetlenül akkor is a legtágabb rekesznyíláson át látod a világot. Ez még fényméréskor, a félig lenyomott expó gombnál is így van. A rekesz kizárólag a fényképezés pillanatában ugrik be a beállított értékre, de olyankor a tükör felcsapódása miatt úgysem látsz semmit a keresőben. Ezért aztán a kit optika használatakor a fényképezéskor csak két dologban tapasztalhatsz különbséget.
1. A keresőben látott kép egy kicsit sötétebb egy fényerős optikához képest. A fénykép helyes exponáltságát ez természetesen nem befolyásolja. Gondot csak akkor jelenthet, ha nagyon sötét van, mert a keresőben kicsit nehezebben látod az elképzelt kompozíciód részleteit. De még egyszer mondom, ez az elkészült fényképet nem befolyásolja.
2. Az autofókusz működése pontatlanabb lehet, ha nagyon nagy a sötétség. Ha még nincs NAGYON sötét, akkor az AF természetesen a megszokott pontossággal működik.
Nekem tetszik a felvétel. Jó ez a precíz szimmetrikus szerkesztés, amelyet azért érdekesen tör meg a már lenyugodott Nap "utófénye". Ez a kis meleg árnyalat igazán érdekessé teszi az amúgy hideg kékben úszó képet. Üdv, Gyula
Szia Csaba!
Én nagyon szépnek látom, csodás színvilág, hangulat, az én szememmel illetve monitoromon zajt észre sem veszek,nekem tetszik kép
Gratulálok!
Jók lettek ezek az elmosott képek, nekem tetszenek színvilágukban, komponálásukban is. Kicsit sajnálom, h olyan hamar este van, így kipróbálni most n
agyon kevés időm van. Addig nézegetem a Tiédet! :)
Szeretném kérdezni, h szerinted, ugyanez a kompó Kit Obival is megállja a helyét? Ugye ott sokkal kevesebb a fény, s ettől nekem sokkal sötétebb pl. naplementében.
Hasonlóakat tudok mondani, mint a korábbi fotódnál. A kompozíció felül nekem kicsit szűkösre sikeredett ismét, a horizont a témát nekem pont rossz helyen vágja félbe.. szerintem lentebbről fotózva kisebb horizonttal lenne ez működő képes talán, sajnos a vitorla hossza meghatározza teljesen a horizontot, pedig talán kisebb éggel lenne ez igazán jó, de ha már ilyen hosszú, akkor is próbálnám a kevésbé centrális osztást, főleg, hogy majdnem a hajótestet vágja ketté.
A színzaj ezen a képen is rajta van sajnos a tó vizén, és a témán is érezhető, de az égbolton is látok egy keveset.