Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Napom

Napom (4.95)

Vélemények: 12

Megnézve: 509

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Éjszakai fotók / Vihar


Vihar

  Vihar

Fényképezőgép:

Canon EOS M

Objektív:

Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM

Záridő:

4min

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

10 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Ordacsehi

Gyenis előző képei
Reggeli utazás

Reggeli utazás (5)

Aranyfény

Aranyfény (5)

Hókéreg

Hókéreg (5)

Összeolvadás

Összeolvadás (5)

Kövesd a színes köves utat

Kövesd a színes köves utat (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Gyenis 

Feltöltés ideje:

2016.01.22 18:12:23

Kategória:

  Éjszakai fotók

Átlag:

4.98 (7 szavazat)

Megtekintve:

918

Betöltve:

2111

Feldolgozható:

Nem

Kulcsszavak

Balaton, csillag, kültéri, nagylátószög, színes, szük rekesz, táj, , vaku nélkül

A 24 óra legjobbja lett:

2016.01.23 13:09:34

Vihar

Üdv megint!

Most egy erősen más témájú képet töltök föl. Nagyon sokat vártam hogy
legyen lehetőségem vihart fotózni (völgyben lakom, mire tudom hogy
vihar közeleg, késő :) ), és nyáron végre sikerült egy balatoni
nyaralásom alkalmával.
Sose voltam a(z ultra)nagylátó szögekben otthon, szóval várom a
véleményeket.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#21 Írta: Gyenis 2016.01.31 00:04:01 www  456 87

Igen, ez nekem is feltűnt elsőre, hogy legtöbb helyen mosott a víz, a villámoknál meg éles.
De ha átgondolod, evidens. Lényegében a villám megvakuzta, és így kimerevítette a vizet. :)


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Bringás 2016.01.30 17:11:18   28277 1150

Azért gondoltam, hogy több expó, mert a víz felszín éles, a hullámfodrok kimerevedettek, igazából még a kövek mentén sem látszik a annyira hosszú záridő hatása.


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Gyenis 2016.01.28 23:43:21 www  456 87

Rossz képet töltöttem föl, erre gondoltam, mint gyors konvertált:

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#18 Írta: Gyenis 2016.01.28 23:42:22 www  456 87

Hello Bringás!

Köszönöm hogy írtál, és örülök hogy azért tetszik a kép.
Nem akartam még egy "csak villámos" képet, abból már van sok, inkább kihasználtam, hogy be tudom fogni az egész vihart, és hogy a villámok bevillogják a felhők tetejét is.
Készült 100mm-el is kép, csak villámokról, de az annyira nem tetszett. (Egyet azért gyorsan bekonvertáltam, és föltöltöttem mutatóba.)

A kép egy expo, nem raktam hozzá plusz villámokat, kiszedni se akartam egyet se. :)
Bemenni nem mertem, mert elég párás volt a víz fölött, erről hírhedt a Balaton amúgy is. De amúgy igazad van.
Sajnos gyorsan evakuáltunk, mert irdatlan nagy szél volt.

Na majd egyszer lesz nagyobb szerencsém. :)

Az Ordacsehihez tartozó partszakaszon készült, azért jelöltem azt be.

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Gyenis 2016.01.28 23:27:46 www  456 87

Bocsánat, átsiklottam a kérdéseden.
Igen, ahogy Csaba leírta, úgy a legegyszerűbb. Bár én itt csak egy expot használtam, mert a felhőkkel együtt akartam bemutatni, van direkt villámos kép 100mm-el, de így tetszett a legjobban.


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: bt 2016.01.28 13:41:57   1914 120

Köszi a választ. Akkor jól sejtettem, hogy több fénykép végeredménye ez.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Bringás 2016.01.28 11:28:41   28277 1150

Beállítod a megfelelő kompozíciót a vihar irányába, majd indítod a hosszú expozíciós felvételt. A 15 mp. szokott az általános lenni. Majd vársz a szerencsére, hogy a vihar belevillámlik-e az expozícióba:) Mindezt sorozatban. Így aztán utólag a villámokat tartalmazó képeket egyetlen szuper-villámos képpé lehet egyesíteni.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Bringás 2016.01.28 11:28:37   28277 1150

Nekem is régi álmom egy jófajta villámlós fotó, de még sosem volt rá lehetőségem. De majd talán idén…

Mint nagylátós tájkép gyönyörű. A színvilága káprázatos. Kompozíciójában a bal alsó sarkon lévő part részlet szerintem zavaró képi elem, nekem nagyon nem kéne a kompozícióba. A Balatonnál ez a probléma mindig előjön, amikor úgy adja magát a szituáció, hogy a partról oldalirányban szeretnénk fényképezni. Igazából két jó megoldás kínálkozik. Keresni egy megfelelően benyúló stéget vagy mólót, illetve bemenni a vízbe. Különösen ez utóbbit ajánlom. Kevesen fényképeznek hosszú záridővel a vízből, így kellően ritkák az ilyen kompozíciók, ráadásul nagyon jó kis kompókat lehet a vízből készíteni. A kellően stabil állvány remekül teszi a dolgát a mozgó vízben, ebből nem lesz probléma.

Ha viszont mint villámos képet nézem, akkor a villámok (bár szépek) de eléggé elvesznek a kép egészében. Onnan ahol álltál, a viharzóna távolinak, nem túl kiterjedtnek látszik. Szerintem ehhez most nem volt előnyös a nagylátó, sokkal inkább valami zoomot javasolnék, a potenciális villámos részt kihangsúlyozva. (A nagylátó szerintem akkor jó választás, amikor a vihar a nyakadon van és bárhonnan jöhet a villám.) A bal oldali, fa melletti villámot nem tettem volna bele. Az ebben a formában nem mutatós, nincs meg az alja és a tekintetet is elhúzza.
További szép fotonokat!

Amúgy hol készült? Mert hogy nem Ordacsehin az biztos:)


4.9

 

#13 Írta: Zsírláma 2016.01.26 00:23:25   6929 488

Igen, láttam, köszönjük. Lesz majd kérdésem, csak erre rá kell szánni az időt és elmélyedni benne. Persze sok mindent értek, de van ami nem világos.
Mondjuk az élesítésre soha nem sajnáltam az időt, mert fontos.
Üdv!


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Gyenis 2016.01.26 00:21:08 www  456 87

Köszönöm!

Közben írtam egy cikket a témáról, amit megtalálsz az utolsó "képemnél". Talán az segít/szemlélteti, de írj nyugodtan bármi kérdésed van.


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Zsírláma 2016.01.25 23:47:22   6929 488 ( kapott 2.00 pontot)

Köszi a részletezést, elolvastam, az átrágáshoz több idő kell, de úgy látom lesz még kérdésem. :)
Küldök pontot a fáradozásodért.

Üdv!


Válasz hozzászólás
Pont utalva  

#10 Írta: nakoev 2016.01.24 23:33:00   6169 548

Szia! Nagyszerű ez a kép! Még sosem láttam ilyen szép balatoni vihart - így az élmény talán még nagyobb számomra:-)
Gratulálok!!! A legjobbak közé szavazom!
üdv: nakoev


5.0

 

#9 Írta: gytoth 2016.01.24 17:26:17   3915 211

Szia! Rendkívül mutatós fotó, fogadd minden elismerésem! Nekem leginkább a nagyon változatos felhő képződmények tetszenek, de a többi képi elem is nagyon jó. Üdv!


5.0

 

#8 Írta: B_Janik 2016.01.24 14:48:30   2407 225

Szia!

Igen látványos fotó,tetszetős az égkép,a vihar jelenléte a távolban és a tükröződések egyaránt nagyon jók.Színvilága remek.A baloldali részlet valóban kicsit lehetne világosabb,de ettől függetlenül remek fotónak gondolom.
Gratulálok,további szép fényeket kívánok!

Üdv:János.


5.0

 

#7 Írta: Vick 2016.01.24 14:42:27 www  1080 76

Szia!

Gyönyörű színvilágú kép. A felhők rajzolata mágnesként vonzza a szemem. A nagy látószögnek hála megvan a tágasság érzete.
Nekem egy kicsit hiányzik az előtér. A bal alsó sarokban látható sziklákból egy kicsit több látszódhatna, az számomra növelné a mélységérzetet.
A zajszűrési metódusodról örömmel olvasnék egy bővebb tutorialt. :-)


 

#6 Írta: köd 2016.01.23 12:14:50   320 16

Jaj, rögtön megdobogtatta a szívemet a képed. Már csak azért is, mert egyszer éjjel hasonló élményben volt részem a Csóványoson a kilátó tetejéről.
Szakmailag nem tudok hozzászólni, de azt úgyis megteszi más, én csak gyönyörködöm!


5.0

 

#5 Írta: Gyenis 2016.01.23 03:08:57 www  456 87

Köszönöm hogy írtál, és az értékelést is.
Próbáltam szűkebb vágással, nekem nem igazán tetszett, így is csíptem az aljából egy keveset, szeretem a "szélesvásznú" fekvő képeket. :)

Az élesítésről és társairól... Akkor vigyázat, wall of text. :)
Először is RAWban fotózok, konvertálásra az Adobe Camera RAW-t használom (ez a photoshop "beépülő" konvertere, de a lightroom is erre épül).
Itt az alapbeállítás az én izlésemnek túl "favágó", így a "detail" fülön az alábbi értékekből indulok ki (ez a beállított camera profile is, így alapból azt tölti be minden képre):
Sharpening:
Amount - 50
Radius - 0.5
Detail - 100
Masking - 0
Noise reduction:
Luminance - 0 (szigorúan!)
Color - 20
Color Detail - 100

Ahogy egyre magasabb ISOval dolgozom, szoktam csökkenteni a sharpeningnél az amount-ot (30-50közt), detailt (60-100), valamint kicsit növelni a maskingot (0-40).
Ha színzajosodik, akkor (20-35) color noise reduction, valamint 70-100 color detail.
Itt érdemes alapvetően több luminancia zajt hagyni (ezért is 0 a szűrés mindig, mert van rá SOKKAL jobb szűrő), és csak az élesítéssel játszani ha elharapódzik a zaj mennyiség. 100% nézetben, a kép legrészletesebb helyét figyelve szoktam beállítani finoman csökkenteni az élesítést a fent említett értékekkel, hogy minél több részlet rajta legyen a képen, a színzajt viszont minden esetben teljesen kiszűröm, ebben jobb a RAW konverter.

Ha kész a konverzió, photoshopban egyből duplikálom a layert, az egyik lesz az "éles", míg a másik a "homogén" (vagy elmosott szűk mélységélességes képnél).
Teljes méretben mind zajszűrésre, mind élesítésre a neatimage nevü programot (photoshop beépülőként) használom. Erről írtam anno itt egy "cikket", valahol megtalálod a képeim közt. Azóta nem sokat változott a helyzet, maximum finomodott a technikám, de lényeg hogy az éles layer-en kicsit több zajt hagyok (15-40% szűrés), valamint élesítést is alkalmazok (Y: high-50%, medium-10%, low-0%), míg a homogén layeren általában duplája annyi a zajszűrés (30-80%), és kikapcsolom az Y élesítését. Ha megvannak a layerek, "kézzel" (B - brush tool) összemaszkolom őket, és az alapvető feldolgozásnak ezzel vége is.

Leméretezéskor arra kell nagyon figyelni, hogy nem a photoshop által fölajánlott "bicubic sharper" eljárást használjuk, hanem a "sima" bicubic-ot, mert ez egyből keményre húzza a képet, míg nekünk minőségi alapanyagunk van, amin csak a részleteket kell kicsit élesíteni, nem a nem létező élességet kompenzálni.
(A beállítások között be lehet állítani hogy bicubic automatic helyett, sima bicubic-ot ajánljon föl minden méretezéskor, innentől kezdve nem lehet elfelejteni se átállítani.)
A leméretezett képen szintén csak az "éles" layeren futtatok élesítést. Ebből is smart sharpent szoktam alkalmazni, 25-50%os amount-al, 0.1 pixel mérettel (igen 0.1, és ez FONTOS!), valamint a remove-ot Lens Blur-re állítva. Ha kevés az élesítés, ugyan ezt lefuttatom mégegyszer (ctrl+f), ha valahol aurásodik (erre nagyon figyelek, mert szerintem kiemelten igénytelen), akkor ott "kézzel" visszaveszek a maszkból.

Röviden ennyi, ha van rá igény, készíthetek egy komplettebb tutorialt.

üdv,
Péter


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: Gyenis 2016.01.23 00:46:45 www  456 87

Köszönöm hogy írtatok, és a szavazatot is!
Serpa: Alap expón egy kicsit világosabb volt a bal széle, és direkt sötétítettem rajta. Pár horgász, rikító zöld fű, világító kő+beton sétáló rész... nekem inkább elvett a képből mint hozzáadott.
Legjobb az lett volna ha bemegyek a vízbe, és onnan lövöm el... Na majd egyszer, talán lesz még esélyem ilyet fotózni, akkor bátrabb leszek.


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Zsírláma 2016.01.22 20:24:49   6929 488

Jól kifogtad az időjárást, nagyon látványos kép lett. A kép alja természetes, hogy széthúz ilyen gépállásnál, igazából csak az erősebb lámpánál a jobb oldalon zavar. Az szerintem elhagyható, nélküle is marad bő tér azon az oldalon.
A minőség az nagyon jó lett. Hogyan, mivel élesítesz/zajszűrsz?


 

#2 Írta: berkilac 2016.01.22 20:11:16   3465 245

Gyonyoru felhoket es villamokat "ragadtal" meg Gyenis! Jol szerkesztettel es az utomunka is szep, dinamikus kepet mutat.


5.0

 

#1 Írta: bt 2016.01.22 18:28:33   1914 120

Szia!

Akkor ellövöm a második szavazatomat is mára. Nagyon tetszik. Pár mondatot írhatnál a villámok ilyesfajta "elkapásáról".


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS M

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0824 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat