Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

-

- (5)

Vélemények: 10

Megnézve: 550

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Hangulat / Egyedül az úton


Egyedül az úton

  Egyedül az úton

Fényképezőgép:

Sony DSL-R-A330

Objektív:

0

Záridő:

1/1250s

Rekesz:

F7.1

Fókusz:

120 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Füzér

Ilacsi előző képei
Tanyavilág

Tanyavilág (5)

Épülés szelleme

Épülés szelleme (5)

Szeged jelképe

Szeged jelképe (4.91)

Éberen figyelek

Éberen figyelek (5)

Fény a korláton

Fény a korláton (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Ilacsi 

Feltöltés ideje:

2016.07.25 11:16:11

Kategória:

  Hangulat

Átlag:

5 (2 szavazat)

Megtekintve:

578

Betöltve:

1063

Feldolgozható:

Igen

Egyedül az úton

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#19 Írta: Ilacsi 2016.08.08 07:51:29   6516 276

Szia, Köszönöm, hogy írtál, örülök a véleményednek. Üdv.Ili


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: acier 2016.08.04 17:59:14   556 54

Sok hasznos tanács hangzott el alább, (ezekkel egyetértek), én csak annyival toldanám meg, hogy csak így tovább! Szép, tiszta tájkép, jó érzés ránézni, s venni egy mély lélegzetet.


 

#17 Írta: Ilacsi 2016.08.02 20:29:29   6516 276

Szia Gyula, Köszönöm, hogy írtál, örülök a véleményednek. Üdv.Ili


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: gytoth 2016.08.02 20:27:03   3915 211

Szia Ili! Nagyon jó részletet választottál. Rendkívül mutatós a táj geometriája. Egy kis fény még elkélt volna a fotón, de így is nagyon nézni való. Üdv, Gyula


 

#15 Írta: Ilacsi 2016.08.02 20:18:52   6516 276

Szia, Köszönöm, hogy véleményezted, és örülök, hogy tetszik a felvétel. Üdv.Ili


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Bringás 2016.08.01 12:34:02   28277 1150

A lentebb kapott javaslatokkal valóban még jobb is lehet ez a kép, de nekem így is nagyon tetszik. A zöld-sárga mozaikok váltakozása szép összhatást kelt. Külön jó, hogy nem került bele égbolt.
További szép fotonokat!


5.0

 

#13 Írta: Ilacsi 2016.07.31 23:32:15   6516 276

Szia Szejo, Köszönöm az ajánlatot, már egy ideje így fotózom, örülök, hogy tetszik a felvétel. Üdv.Ili


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Ilacsi 2016.07.31 23:29:21   6516 276

Szia János, Köszönöm, hogy írtál, örülök, hogy jónak véled a felvételt. Üdv.Ili


 

#11 Írta: SzEjO157 2016.07.30 21:23:16   2842 176

Kedves ILacsi!
RAW-al és JPG-vel is fotózom egyszerre, valamivel nagyobb kártyára van szükség ugyan, esetleg egy tartalékra is. Ennek ellenére feltétlen ajánlom. JPG-hez beállítod a gépet. A Raw-ot meg majd a PS-el igény szerint szabadon. A fotód tetszik szép tájkép sorozatod van


5.0

 

#10 Írta: B_Janik 2016.07.30 09:44:56   2407 225

Szia!

Tetszik a magas nézőpontból készült fotód,szépen mutat a változatos tájrészlet.Jónak gondolom a kompozíciót,élessége jól eltalált.
Gratulálok,további szép fényeket kívánok!

Üdv:János.


 

#9 Írta: Ilacsi 2016.07.26 21:27:59   6516 276

Szia Gergő, De örülök, hogy írtál, és főleg annak is, hogy szerinted érdemes foglalkozni a képpel, tehát gondolom azért nem olyan rossz, csak egy jobb utómunkával szebbé lehetne varázsolni. Mindenképpen próbálkozni fogok vele, ha gondom lesz jelezni fogom.
Mindet jót! Üdvözlettel Ili


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Ilacsi 2016.07.26 21:22:23   6516 276

Most folytatom tovább, mert amit korábban írtam az elszállt.
A rekesz beállítását tájképnél örülök, hogy megírtad a lehetséges beállítási módokat, majd tesztelni fogom a gépemmel.
Jaj és a napellenzőt igazad van, tényleg nem használtam, mindig elfelejtem felrakni, pedig tudom, hogy nagyon hasznos dolog.
A "vasam", ha a gépvázra gondolsz, az tudja a 20M-et is, mert a gépem sony alfa 58, csak itt a rendszerbe nincs benne.
Köszönöm, hogy foglalkoztál a képpel, számomra hasznos volt.
Minden jót! Üdvözlettel Ili


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Ilacsi 2016.07.26 21:15:20   6516 276

Szia, Köszönöm, hogy részletesen leírtad a gondolataidat és hogy tanácsokkal láttál el. Miután még van mit tanulnom a Camera RAW kezelésében, azt hiszem van mit tanulnom. Azt hiszem a csúcsfényekkel kapcsolatban igazad lehet, túlságosan visszavettem, bár nem tudom, ezzel kapcsolatban hol a határ. A kép arány sem volt pontos, legjobban a 16,9-re hasonlít, de fölül és alul még vágni kellett volna. Ezt már Gergő is említette más fotónál, igyekszem erre jobban odafigyelni.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: dmc 2016.07.26 11:13:56   3495 147

Szia Ili!

Remek részletet választottál, én is csak erősíteni tudom az előttem írottatakat, hogy ebben ott van a kép, érdemes vele egy kicsit bajlódni még, hogy tökéletes legyen. Állj neki az utómunkának még egyszer. Ha szükséges szívesen segítek én is.

Üdv,
Gergő


 

#5 Írta: firecobold 2016.07.26 01:03:37   472 47

Mennyivel jobb a pálcikák nélkül! Máskor nem bántanám, de itt kifejezetten zavaró volt.

Hanem haragszol kicsit még belenyúltam - már amennyire az alacsony felbontás engedte. Csúcsfény szinte semmi nem volt benne. Ennyi talán elég, hogy jobban szétváljanak a sárga és világosbarna sávok. Plusz jön egy napsütöttébb világ.

Csináltam egy rendes 3:2 arányú vágást is. Ugyan nincs mindenhol kőbe vésve, de fotónál általában illik tartani a szabványos képarányokat. 3:2 4:3 6:5 7:5 1:1 stb. Tiéd még a 16:9-hez sem hasonlított, ami meg ugye mozgóképes oldalarány. ;) Komolyabb helyekről már csak ezért kivághatnak a fotóddal együtt viccen kívül.

-----

Rekesz meglehet nem volt rossz választás. Tovább húzva az élességi sík szélességét növeled, viszont ilyen távoli részletet kiszedve viszont sanszos, hogy már hiperfokálisra (végtelenre) esett a fókusztávolságod. Ilyenkor az élességed valamelyest romlik, de fókuszsíkod is végtelen széles - azaz kvázi egyforma élességet kapsz a kép minden részén. Főleg telével. Végtelent növelni meg már hova? :P Magas rekesz mellet plusz jelentkezik a diffrakció ami kontrasztvesztéshez, a kép lágyulásához vezet.
Én tájat általában F8-F11 környékén szoktam, ha nagyon közel van az előtér és nagylátó akkor elmegyek akkár F13, ritkán F16-ig. Ezek FX-re vonatkoznak, DX-en akár már F8, F9.5-on is diffraktálhat. Persze adott obitől függ a leginkább, mindegyiknek más rekesz értéken van a legélesebb rajza. MTF görbét célszerű megnézni, de legjobb kitapasztalni a saját cuccot.
Napellenzőt használtál? Nem viccből adják hozzá, sokszor azon is múlik a kontraszt. Főleg telével.

Vágással minőséget nem rontasz, csak felbontást - persze egy határon túl az már ugyanaz. Annyira nem kell tőle félni, láttam már Nikon D90 (12MPx) fekvő képéből kivágott álló A4-es magazin címlapot. A kép 90° vagy többszöröseitől eltérő szögű forgatásával lehet igazán roncsolni, de azt is csak kis felbontású anyagnál lehet szemmel is észlelni.

Most néztem a vasad 10MPx-et tud, tehát a 3 kép kivágást visszaszívtam. :) Ehhez azért a cucc már kicsit karcsú bár nem lehetetlen.

Egy ad-hoc gammájú és színhőmérsékletű mobilon csacsiság kontrollálni, pedig tudom sokan csinálják. Még ájjfónyon is. Ha csak pl. Instagram a média, akkor persze OK.
Úgy szoktam, hogy lecsökkentem a nézet méretét kb. a monitor 60-40-20%-ra és a foltszerű hatását vizsgálom. Így sok kompozíciós probléma kiderülhet, plusz a kép alaphangulata is tisztábban látszik.

Professzionális leméretezés / élesítés már egy külön mese, most jó éjt! :)

 

A hozzászóló képet töltött fel:
   


 

#4 Írta: Ilacsi 2016.07.25 20:19:39   6516 276

Szia, Köszönöm, hogy véleményedet leírtad, igazán örömmel fogadtam. Miután feltöltöttem a képet, mindig megszoktam nézni mobilon is, és én is úgy láttam, hogy ha fölülről vágnék egy kicsit szebb lenne a kompozíció, de már nem akartam bajlódni vele, (végül is kellett volna) Kicsit bátortalan vagyok a vágással, mert úgy gondolom, hogy ha vágni kell, akkor csorbul a kép minősége is. Most egy kis időt rászántam, és megpróbáltam elkészíteni, ahogy írtad. Üdv.Ili

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Ilacsi 2016.07.25 20:09:57   6516 276

Szia Tamás, Köszönöm, hogy írtál és hogy véleményezted a felvételt. Volt egy árnyalattal világosabb változat is, de valahogy a színek miatt választottam ezt. Lehet, hogy szűkebb rekeszt kellett volna választanom, talán jobb lett volna. Hogy milyen értékekkel készítem az élesítést? Hű, ha én ezt megtudnám mondani neked pontosan, akkor főnyereményem lenne a lottón, de viccet félre téve a nagy képet a Camera RAW-ban ráérzéssel élesítem, (még csak tanulgatom), de általában 50-70 körülire szoktam beállítani, és ha nem elég éles akkor, sugárt 1,2 vagy 1,3-ra állítom, van még valami az effektusoknál a homályosság mentesítést is szoktam alkalmazni, melynek mértéke az 1-8-ig használom, akkor szebb és még élesebb képet kapok. Konvertálás után jpg képet a PS-ben egy kis világosítást és ugyanannyi kontrasztot, majd az élesítésnél a megjelenő értéken felül egy mértékkel többet alkalmazok. Nem tudom, hogy TE hogyan élesítesz, de szívesen veszek bármilyen javaslatot, ami esetleg megkönnyíti a munkát. Üdv.Ili


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: firecobold 2016.07.25 18:27:13   472 47

Szia!

Vágd már le kérlek a tetejéből az erdősávot - ha már egyszer megborotváltad ;) A jobb alsó sarokban a kuszaság sem kell. Figyeld meg, sokkal tömörebb, lényegre jobban koncentráló képet kapsz. Mondhatni tisztább, szárazabb érzés :) Villanyoszlop retust meggondolnám, mintha törnék a ritmust.

Egyébként simán ki lehet belőle vágni 3 különböző de egy sorozatba illő képet.

Alexszel egyetértek. Sárga mezőket rohadt nehéz rendesen kiexponálni, utómunkában csúcsokra nem árt ráhúzni kicsit.


Megvágod és szép, textúrázott tájrészlet pluszt adó "élő" képelemmel, grat!


 

#1 Írta: Zsírláma 2016.07.25 17:56:55   6929 488

Szia Ili! A fák árnyékából látni, hogy sütött a Nap, de valahogy mégis olyan borultnak tűnik az egész, lehet alexpós?
Mindenesetre "eseménydús" tájrészlet, van mit nézni rajta, a kompozíciót ügyesen választottad.
Tetszik az élesítése. Kérdezhetek? Mivel, milyen értékekkel, vagy módszerrel csinálod? (kis és nagy kép is érdekel)

Üdv!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Sony DSL-R-A330

Képek az alábbi objektívvel:

0


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1074 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat