Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Nappali Hold

Nappali Hold (-)

Vélemények: 1

Megnézve: 728

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Feldolgozott fotók / Lightroom: ilyen volt, ilyen lett.


Lightroom: ilyen volt, ilyen lett.

  Lightroom: ilyen volt, ilyen lett.

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED

Záridő:

1/320s

Rekesz:

F7.1

Fókusz:

20 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Aggtelek

Maxx előző képei
Aggteleki látkép (Feldolgozás)

Aggteleki látkép (Feldolgozás) (5)

Egri nyár

Egri nyár (5)

///

/// (5)

Egri csillagok

Egri csillagok (5)

Puha és kemény...

Puha és kemény... (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Maxx 

Feltöltés ideje:

2010.01.05 12:22:34

Az adatlap szerkesztve:

2010.01.05 12:35:06

Kategória:

  Feldolgozott fotók

Átlag:

-

Megtekintve:

1422

Betöltve:

1871

Feldolgozható:

Igen

Lightroom: ilyen volt, ilyen lett.

Először is: köszönet Bringásnak e remek nyersanyagért :)

Sokan, sokféle szoftvert használnak fotóik korrigálására, javítására. Ilyen pl a Gimp, PS, különböző a géphez gyárilag adott képfeldolgozó szoftver.
De létezik egy mindent átfogóbb, s könnyen kezelhető szoftver: Lightroom...

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#23 Írta: -anTi- 2010.03.08 17:10:54 www  5518 520

OK! :)

Otthon majd játszadozom a Lightroommal! :)


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Maxx 2010.03.08 14:08:33 www  3089 254

Válazsoltam :)


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Maxx 2010.03.08 14:08:11 www  3089 254

Köszi anTi :)
Rá áll könnyen az ember, csak egy kis gyakorlás kérdése :)
A PS,nél jóval könnyebb, hisz a Lightroom direkt állítgatásra van kitalálva :)


 

#20 Írta: -anTi- 2010.03.08 14:00:32 www  5518 520

Nagyon jó tanulmányt készítettél, az alapvetően jó nyersanyagból. Sokszor próbáltam, de valahogy nem nagyon áll rá a kezem a Lr használatára, pedig könyvem is van róla. A Ps-ről nincs, de azt biztosabban kezelem. Kedvet kaptam a gyakorláshoz!


 

#19 Írta: Bspeder 2010.01.07 15:50:29   988 23

Nem is, addig kell próbálkozni, amíg nem kell retusálni:)!

Maxx, köszi a képet!


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: somasok 2010.01.06 09:36:43 www  11114 1026

Megint tanultam, s a szemléltetésnek köszönhetően kíváncsi is lettem. Van valahol Lr-em, de eleddig nem használtam. Most majd megpróbálom! Köszi nektek!


 

#17 Írta: VBali 2010.01.05 21:00:47   1667 127

Ez nem teljesen igaz!

A camera raw egy raw konverter, az Lr pedig egy katalogizáló progi, ami mellesleg raw konverter is és történetesen ugyanazt a motort használja, mint a CR. De emelett tud egy pár olyan dolgot is amit tudtommal a CR nem. Pl. többféle összehasonlító nézetet, egyszerre több kép megnyitása, összehasonlítása, szortírozása, osztályozása, csoportos kidolgozása, stb.

Olyan ez a LR, mintha a bridge, Ps, Cr-ből csak azokat gyúrták volna egybe ami a fotósoknak legjobban kell, de persze nem tudták mindenki igényeihez pontosan illeszteni, csak nagyjából. A retus pl kimaradt, de úgy tűnik ez nem annyira fontos a készítők szerint.


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: samanyi 2010.01.05 20:04:38 www  1034 102

A Lr még nem próbáltam, de amiket láttam róla, leirtatok a CS4-ben is benne vannak.És ha a fájl kezelés beállításnál kivan pipálva a Camera Raw , ha megnyitok egy képet a PS-ben automatikusan először ebben az ablakban jelenik meg és itt nincsenek plusz grafikai eszközök csak kifejezetten a kép korrekcióhoz szükségesek, ezért átlátható és egyszerű a kezelhetősége.Innen elmenthetem a fotót egy gombnyomással, vagy szintén egy gombnyomással tovább léphetek a photoshopba.Én ezt használom és így nincs szükség egyik programból a másikba lépegetni hiszen a Camara Raw a photoshop pluginja.Egyébként a belinkelt könyvrészlet is pont erről szól.A képen én is kipróbáltam némi állítgatást, picit mértékletesebb voltam mint te:)Ps-ben:expozíció:+0.35, Eltolás:-0.0225, gamma:0.85. Nem ennyire markáns az eltérés de élénkebb tisztább a kép.Ja és köszi ezt a jó kis leírást a progiról, kíváncsivá tettél, kipróbálom:)


 

#15 Írta: Bringás 2010.01.05 19:17:02   28277 1150

Köszönöm a válaszokat!


 

#14 Írta: W Leslie 2010.01.05 18:06:06   406 35

Javaslom a Google nevü oldalt. A kereső részébe írd be "csúcsfények csökkentése Photoshop-ban" és hidd el meg fogod találni.
Nem rád értem a következőt!

Sok ember internetezik és az alapvető weboldalt nem tudja kihasználni, ennyire azért nem kéne nem kreatívnak lenni.

Egyébként nézd meg:

http://kiado.perfact.hu/konyvek/photoshop_cs3/pscs3_bemutato.pdf

186. oldaltól.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: ARTtila2 2010.01.05 18:01:05   994 61

Szerintem is a kettő közt lenne az optimális.
Soknak érzem a színeket az ég kicsit zöldes is lett.
Én is LR-t használom főként színkezelésre van amire nem igazán alkalmas arra jó a ps. Szerintem elöbb utóbb rétegezés is belekerül és remélem ezt a buta klónozást is kicserélik. Most kaptam hozzá pár plugint de még nem próbáltam őket

Maxx helyett válaszolok :)
Clarity: tisztaság LR ben főként élesítésre jó
Kép-korrekcio- árnyékcsúcsfények nél találod nyisd le a pipával és több csúszkát kapsz


 

#12 Írta: Bringás 2010.01.05 15:38:18   28277 1150

Szia Maxx,
Nagyon érdekes, és kreatív, hogy ezt így föltöltötted. Azt hiszem, valahol a kettő között lenne az igazi. Kérdéseim a következők, ha valaki tudna rá válaszolni:
- A clarity az mit jelent magyarul, ez milyen tulajdonsága a fotónak?
- A csúcsfények csökkentése és/vagy növelése hol érhető el a PS-ban? Ennek ott is meg kell lennie, valamilyen néven.


 

#11 Írta: lancaster 2010.01.05 13:21:41 www  5801 47

én itt mindent leírtam:
http://blog.orbandomonkos.hu/2009/12/24/kedvenc-photoshop-actionok-plu ginek/

Az oldal alján van egy videó Aaron Nace-től, épp ezt a témát firtatja, nagyon jó. Akit érdekel, nézzen be - ha tud legalább egy kis chinese english-t :)

Zajt szűrni nem szoktam.


 

#10 Írta: Cold 2010.01.05 13:16:56   63 7

Én csak a Photo Filtre-t, ill. zajszűréshez a Neat Image-ot használom. Mindkettő tökéletes!


 

#9 Írta: VBali 2010.01.05 13:16:08   1667 127

Most ezeket használom: Lightroom 2.6, Bridge-Ps CS4 (benne Camera Raw legújabb)

Raw konvertálásra a Lightroom messze jobb mint a Camera Raw.

Fényképnézegetésre a Bridge jobb, mint a Lightroom.

A legjobb a munkafolyamatot Lr-el kezdeni és aztán közvetlenül megnyitni a file-t Ps-ben. Élesíteni és zajt szűrni is Ps-ben jobb szerintem. Élesítés lab módban, életlen maszkkal és zajt szűrni NeatImage pluginnal szoktam. Ha kell retusálni, vagy egyéb ilyen trükköt alkalmazni, azt is Ps-ben.

Jpeg képek kezelése tekintetében nem tudom nyújt e előnyt a Lr, de az a tulajdonsága, hogy az eredeti képekhez nem nyúl és bármikor bármilyen állapot azonnal visszaállítható, az tényleg nagyon nagy előny.

Mondjuk nekem a Lr-Ps együttműködés sajnos valamilyen szoftveres bug miatt nem igazán megy, de azért ezt át szoktam hidalni.

Tényleg! Nem lehetne valahol folytatni ezt a témát? Szerintem sokat tudnánk tanulni egymástól! Esetleg ugyanazt a képet többen is feldolgozhatnánk másként és összevetnénk, kielemeznénk az eredményeket?

Egyébként a kép sok mindenben jobb lett, de a természetessége el is illant. Mondjuk a Recovery 100%-ot kicsit eltúloztad szerintem


 

#8 Írta: filco 2010.01.05 13:14:28   4417 376

hello! köszi az ismertetőt. amúgy tényleg annyi program van, hogy szinte már lehetetlen mindent ismerni, de azzal is egyet értek hogy nem elég csupán a ps ismerete, vannak dolgok amiket másutt sokkal egyszerűbben, hatékonyabban végre lehet hajtani...


 

#7 Írta: lancaster 2010.01.05 13:02:06 www  5801 47

Részemről Ligtroom, PS, DPP - és ezek mellett a winamp is lefagy, olyan memóriaigényesek :)


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Maxx 2010.01.05 12:56:43 www  3089 254

Én mióta megismertem, nem is tudok már nélküle meg lenni :)

Mondjuk PS-t nem használok, helyette ott van a Gimp. Sokkal egyszerűbb kezelni, s amire kell, arra nekem ez a két progi elég :)


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: lancaster 2010.01.05 12:43:19 www  5801 47

arcretus, keretezés, és bármi más grafikus munka egyszerűen nem megy PS nélkül.

Abban egyetértek, hogy könnyebb és jobban átlátható, kezelhető a LR, mert minden opció ott van egy menüben és nem kell billentyűkombibációkat tudni. Én is szeretem nagyon.


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: Maxx 2010.01.05 12:34:40 www  3089 254

Ha már Layerekre van szükség, akkor ott a Gimp vagy a PS. De aki nem akar nagyobb átalakításokat végezni a fotón, csak egyszerűen tökéletesen fel akarja javítani a hibáit, anak ez a progi sztem sokkal jobb, kezelőbarátabb, s egyszerűbb.
S én úgy vettem észre, még jobban is teszi a dolgát :)


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Maxx 2010.01.05 12:31:05 www  3089 254

És most lássuk, a fenti képen miket is állítottam (az 1-es az eredeti, a 2-es a Lightroo-al kezelt fotó:

-Highlight recovery (csúcsfények csökkentése): 100%
-Clarity: +60%
-Contrast: +43%
-Exposure: -29%
-Black: +7%

Semmi más módosítás nem történt, sem a színekkel, sem mással...


 

#2 Írta: lancaster 2010.01.05 12:26:18 www  5801 47

csak retusálni nem tud rendesen, és nem lehet layereket kezelni vele, ami bizony elég sűrűn elengedhetetlen.
Én is használok Lightroomot. A blogomban írtam is róla, ha valakit érdekel.

A jobb oldali kép már egy kicsit alexpós és meseszerű, és a sárga kicsit sok benne. Főleg a földön. De amúgy jól mutatja a szoftver lehetőségeit.
Szerintem.


 

#1 Írta: Maxx 2010.01.05 12:25:17 www  3089 254

Az Adobe Photoshop Lightroom a sötétkamra új formája. Az Adobe kifejezetten a professzionális fotósoknak fejlesztette ki azzal a céllal, hogy ne kelljen örökösen megtanulni az újabbnál újabb programok kezelését. A Lightroom feladata, hogy egy könnyen kezelhető, jól átlátható, mégis profi eszközt adjon a fényképészek kezébe, akik így teljes energiájukat a kép alkotásába tudják fektetni.
A Lightroom szakított a korábbi Photoshop módszerekkel. Az eszköztár kifejezetten a kép fotós szempontból való alakítását (világosság, színbeállítás, kontraszt, szépia stb.), a képfeldolgozást támogatja, nem pedig a kép tartalmának megváltoztatását.
A Lightroom felhasználói felülete merőben új kialakítású, és arra helyezi a hangsúlyt, ami igazán fontos a fényképészek számára: a képre. Lights-Out módban a vezérlőpultok és az eszközök egyetlen kattintásra beolvadnak a háttérbe, így a kép foglalhatja el a központi helyet. Az újszerű Identity Plate (névjegy) szolgáltatással a fényképészek saját márkajelzéssel láthatják el az alkalmazást és annak eredményét, így munkájukat egyéni kollekcióként mutathatják be. A fényképészek több száz képet is végiglapozhatnak, a Quick One-to-One Zoom segítségével pedig azonnal kinagyíthatják egy-egy kép apróbb részeit.
A Lightroom az iparágvezető Adobe Camera Raw technológiát használva több mint 100 fényképezőgépet támogat, és egyetlen munkafolyamatban teszi lehetővé a nyerskonverziót. A részletgazdagabb fekete-fehér képeket előállító új, bontott tónusbeállítási lehetőségekkel az Adobe tovább emeli a nyersfeldolgozás technológiai színvonalát. Ezzel a funkcióval bővül a fényképészek kreatív lehetőségeinek köre. Ha a korrekciók elvégzéséhez új paramétereket kapnak, a hisztogrammal precízebben dolgozhatnak a fényképek különböző részein. Importnál lehetőség nyílik a fájlok átkonvertálására digitális negatív formátumba (DNG), vagy azok átnevezésére, és mappák vagy dátum szerint történő válogatására.
A képek a diabemutatókon vetett árnyékkal, szegéllyel, névjeggyel és különböző színes hátterekkel is megjeleníthetők. Változtathatjuk a képek méretét és pozícióját, de Macromedia Flash, Adobe PDF vagy HTML formátumban is megjeleníthetjük őket. Különböző indexkép-sablonok állnak a rendelkezésünkre, amelyekre névjegyeket lehet rátenni, vagy szépművészeti nyomatokat lehet belőlük készíteni...


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0562 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat