Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4544

A Csábító

A Csábító (-)

Vélemények: 7

Megnézve: 859

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / teszt / Vélemények az új rendszerről


Vélemények az új rendszerről

  Vélemények az új rendszerről

Fényképezőgép:

Agfa ePhoto CL18

Objektív:

Canon EF 100mm f/2 USM

Rekesz:

F3.3

Fókusz:

10 mm

Iso:

ISO 100

NonameTheHunter előző képei
Domboldai karók

Domboldai karók (-)

Sávok

Sávok (-)

Szavazás

Szavazás (-)

Kulcsszóteszt

Kulcsszóteszt (-)

Ötletdoboz 6

Ötletdoboz 6 (-)

| Még több

Feltöltötte:

  NonameTheHunter 

Feltöltés ideje:

2011.02.18 05:32:35

Kategória:

  teszt

Átlag:

-

Megtekintve:

2383

Betöltve:

2960

Feldolgozható:

Igen

Vélemények az új rendszerről

Az előzménye: http://fotosokvilaga.hu/kep/74080/szavazas/agfa_ephoto_cl18
Várjuk a tapasztalatokat, véleményeket a jelenlegi rendszerrel kapcsolatban.
(az alapértelmezett nem szavazhatósággal kapcsolatban)

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#186 Írta: Zoran 2011.04.02 19:40:54   2922 471

Meglepően jó az újítás -. tetszik!
A gyors értékelés írás utáni kredit nagy ötlet szerintem. Gondolom felpörgette a dolgokat!


 

#185 Írta: NonameTheHunter 2011.02.25 09:29:59 www  7629 197

Hát csak a rendszer, reméljük a használta nem, és több reális pont születik.


 

#184 Írta: TanulékonySzörnyeteg 2011.02.24 22:37:56   852 23

No, nekem is sikerült lemeradnom az eszmecsréről.
Tehát akkor minden marad a régiben (mármint pontozás)?


 

#183 Írta: Amarillis 2011.02.19 14:09:39   7692 545

Sziasztok!
Sajnos lemaradtam az eszmecseréről:(, a laptopom doktorbácsinál volt és most lett kész, az elvonási tüneteim kiheverése után végig olvastam a hozzászólásokat....nem kis feladat:). Máris pörgősebb lett az oldal, én is megpróbálok "felnőni" a feladathoz és megfontoltan pontozni:)
A heti témának NAGYON örülök!!!!!:D Köszönjük NTH!!!!!


 

#182 Írta: NonameTheHunter 2011.02.19 12:13:08 www  7629 197

Igen maga a tárolás az ilyen egyszerű :)

De így ugyanúgy nézni kell, minden kommentírás előtt
2. milyen átlagokat adott eddig
4. a jelenlegi szavazata milyen viszonyban van a többivel
5. minden egyes szavazásnál számolja újra a tárolt szavazatok átlagát..
meg fogjuk nézni ezt a lehetőséget is egyébként, mert ötletnek nem rossz.


Válasz hozzászólás
 

#181 Írta: Bringás 2011.02.19 12:05:32   28277 1150

Köszönöm a bőséges választ. Nem értek a számtech.-hez, de talán lehet egyszerűbben is. Ezért előre is elnézést a téves szóhasználatért.

Nem számít, hogy új tag-e az illető. Minden hsz. mellett ott az időpont adat, mikor íródott. Tegyük fel, hétfőn 0 órakor indul, és ettől az időponttól minden felhasználó kap egy "fiókot". A régebbi hsz.-ek nem számítanak. Az újonnan írt és pontozott hsz.-ok pedig bekerülnek ebbe a fiókba. Ha a számuk több mint 20, akkor dátum szerint az utolsó kiesik a "fiókból". A fióknak lesz egy átlaga. Ha az átlag nagyobb mint 4,5 és a fiók legalább 20 hsz-t. tartalmaz, akkor az illető nem adhat 4,5-nél nagyobb osztályzatot.

Mondom, nem értek hozzá, de így egyszerűnek tűnik.
Vélemény?


Válasz hozzászólás
 

#180 Írta: NonameTheHunter 2011.02.19 09:46:52 www  7629 197

napok kérdése, és aktív lesz a bónusz pont rendszer!


 

#179 Írta: NonameTheHunter 2011.02.19 09:18:35 www  7629 197

Várok témaötleteket a heti témára.. az ötletdobozba:)


 

#178 Írta: NonameTheHunter 2011.02.19 09:00:23 www  7629 197

aki tud az tud, mit szerénykedjek :)


Válasz hozzászólás
 

#177 Írta: NonameTheHunter 2011.02.19 08:59:03 www  7629 197

Na akkor most válaszolok :) (bocs hogy most..)
Bekezdésenként reagálok :)
-valóban egy kicsit megcsappant, lehet vannak akik így könnyebben ki tudják fejezni az értékelésüket, ha pontot adnak, vagy vannak akiknek pontokban is szüksége van arra, hogy lássa mennyit ér a képe (bár korábban, nem volt valami reális..)

-valóban, nem tudom megcáfolni (itt még többet is látok mint Ti, látom hányan látogatják az oldalt)

-Sajnos, de remélem, hogy ez változni fog, mindenesetre örömmel fogadom, hogy most ha szétnézek a főlapon, vagy akár visszamenőleg lapozok, nem csak 5öst látok. (sőt 5ös átlagút csak 3at látok, ez örvendetes, persze sok a 4 feletti átlag aminek meg azért örülök, mert jogosan jó képek :) )

-Úgy látszik szükség van a pontozhatóságra, a sok 5ös zavaró egyértelműen..
Hát a konkurenstől maximum a korrekt tagokat érdemes átvenni mást nem nagyon, mármint a szabály rendszerre gondolok.
Hm ez a pont számolósdi érdekes, sőt jó ötlet...
Most a pénz a legkevesebb..mármint szó szerint mint mindig.. de nem így értem..
Ez azt feltételezi, hogy mondjuk a rendszer vizsgálja, az új tagoknál, hogy mit ad, mentse le, és minden kommentnél ellenőrizze le, hogy
1. a tag új e
2. milyen átlagokat adott eddig
3. ez az első 20 szavazata vagy nem
4. a jelenlegi szavazata milyen viszonyban van a többivel
5. minden egyes szavazásnál számolja újra a tárolt szavazatok átlagát..
Nem egy szerverbarát..persze biztos lehet egyszerűsíteni is..
Át lesz gondolva, jelenleg a bónusz pont adó gépezet van terítéken, illetve még mindig a csoportos válasz..valószínűleg lesz rá megoldás..

-+ joggal nem is járna, max egy felirat ami addig lenne ott, amíg igaz :)
arra még majd visszatérünk..

-anonim...hát én is max választhatóba (akár több ponttért) de mindennek látszania kellene, csak a névnek nem..
Hát ennyit gondoltam most leírni :)


Válasz hozzászólás
 

#176 Írta: erz 2011.02.19 08:46:29 www  4797 276

Úgy látszik....
Tegnap este ez volt a nap legjobb fotója.:-)


Válasz hozzászólás
 

#175 Írta: NonameTheHunter 2011.02.19 08:44:17 www  7629 197

???
Beszavaztátok ezt?:D:D
Vagy mi ?:D


Válasz hozzászólás
 

#174 Írta: Mariamaria 2011.02.18 22:01:34 www  7226 380

Nagy gratula Tamás!!! Lemaradtam és nem is értem egészen a töredékpontokból összeadódó pontokat, de nem baj, majd a gyakorlatban, akármi lesz a gyakorlat, megszokom. Most csak gratulálni jöttem, mert sajnos egyébre nincs időm.....rossz napok, de utána majd jönnek a jók :-)


 

#173 Írta: ilevvy 2011.02.18 21:14:43   4968 542

Gratulálok NTH a nap képéhez... ilyened még amúgy sem volt... ha jól emlékszem :DDD


 

#172 Írta: evikecic 2011.02.18 11:40:00   4791 290

Én is támogatom, szerintem ösztönző lehet.


Válasz hozzászólás
 

#171 Írta: pumpika 2011.02.18 09:28:53   764 69

nekem ez az ötlet tetszik a legjobbnak !


Válasz hozzászólás
 

#170 Írta: fundivefoto 2011.02.18 08:24:05 www  229 40

Bocsánat nem pontokra az osztályzatokra gondoltam.


 

#169 Írta: NonameTheHunter 2011.02.18 08:21:42 www  7629 197

Mindenképp úgy szeretném, hogy még olyan képek bele essen, amik a főlapon vannak..
Tehát ha pl. ha 24 óra elteltével, akkor a főlapról jelen esetben mondjuk egyik se kerülne bele :) (szerencsére)
De ugye lapozni lehet visszafele, meg ugyebár a keveset értékelt képek között biztos lesz olyan, ami 4 vélemény alatti..
Na meg ez arra is jó, annak akinek pont kell, hogy régi fotókat is értékeljen, így legalább nem vesznek el a süllyesztőbe..


Válasz hozzászólás
 

#168 Írta: erz 2011.02.18 08:13:58 www  4797 276

Én sem vagyok soha pontszűkében, de ha nem írogatnék rendszeresen akkor valószínű abban is lehetnék. Szerintem jól jön az a plusszpont akármilyen kevés is. Én eddig is megnéztem előbb a kevés vagy értékelés nélküli képeket és ha tudtam akkor azokhoz írtam előbb mint a 10-15 vagy még több értékléses fotókhoz. Ezután jutalmat kapok érte, ennek örvendek, mert egyetlen pontszerzési lehetőségem az értékelésírás.
Jó lenne minél hamarabb bevezetni és azt is közölni, hogy mennyi idő elteltével lépik érvénybe az illető fotó feltöltése után.


 

#167 Írta: NonameTheHunter 2011.02.18 06:54:39 www  7629 197

Jó hát akkor majd él más ezzel a lehetőséggel akinek kell a pont, nem kötelező ezzel élni.
Hidd el van akit motivál, tudom én hogy nem kéne írnod egy darabig mert van pontod, ezért köszönöm, hogy mégis megteszed :)


Válasz hozzászólás
 

#166 Írta: ancsa 2011.02.18 06:46:17   14067 626

Lehet nem is kellett volna szólnom semmit hisz én még

SOSEM AZÉRT VÉLEMÉNYEZTEM EGY KÉPET , HOGY PONTOT KAPJAK ÉRTE!!!!


Válasz hozzászólás
 

#165 Írta: NonameTheHunter 2011.02.18 06:36:30 www  7629 197

Miért kell ezt ennyire kisarkítani..
Pont a legkevesebb pont lebeg csak a szemed előtt...
Egyébként meg már hogy ne lenne..
Neked még sose volt olyan, hogy pl 0,96 pontod volt, írtál egy képhez csak akkor épp nem kezelte senki és vártál? :)
Ha 0,07-et kapsz +ba akkor összesen 0,25-öt, amiből csak 4et kell írni egy feltöltéshez...
Egyébként meg ezek példaszámok, de nem hiszem hogy sokkal többet kéne adni..


Válasz hozzászólás
 

#164 Írta: ancsa 2011.02.18 05:58:20   14067 626

Őőőő izé most keltem fel.... bocsánat kissé tovább tartott a délutáni pihizésem.

Sok pontom van, lehet ezért nem hoz lázba a 0.02 pont plusz????

Nem hoz lázba.... kérdés valakit lázba hoz???
Írni fog ezért????

Ha vélemény nélkül megy le egy kép vagy kevés véleménnyel az önmagába egy kritika. .....
Valószínű nem fér el 100 karakterbe hanem sokkal többe..... és csak 0.02 pont a "jutalom" ?
Hát nemtom...
Gyanítom ezzel nem lesz több vélemény.....


Válasz hozzászólás
 

#163 Írta: fundivefoto 2011.02.18 00:54:36 www  229 40

Én csak azt szeretném megkérdezni ha lesz valamilyen változás akkor megfogják látni a hibákat a fotón azok akik idáig nem látták? Nehéz úgy véleményt írni ha nem tudom mit írjak!Jó ez a rendszer pontozással és anélkül is.Akkor segítünk egymásnak ha őszintén megírjuk azt amit látunk és nem arra koncentrálunk hogy mit fog szólni a fotós a negatív kritikához, félve attól hogy majd az értékelő képét is bosszúból lepontozzák.Szerintem a fotósok értékelési hozzá állásán kéne változtatni!!Természetesen tisztelet a kivételnek mert ahogy látom azért vannak jó páran,de sajnos nem elegen!


 

#162 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 21:20:23 www  7629 197

Azon még gondolkozok, vagy 12 vagy 24 óra lesz..esetleg 36 vagy 48, még kigondolom..


Válasz hozzászólás
 

#161 Írta: -anTi- 2011.02.17 20:09:45 www  5518 520

Hát így akkor mindjárt más! :) Vezesd be, aztán Go! Majd ha ráérek, de Ti többiek! Ez jó kis verseny lesz! Ki ír előbb 0 kommentes képhez, ami már fent van X ideje!
Kéretik kihirdetni az X időt is, a félreértések elkerülése érdekében! :D


Válasz hozzászólás
 

#160 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 19:12:17 www  7629 197

Leírom ezt a bónusz pont dolgot újra, nehogy bárki is félreértse.

Adott a kép amire nem érkezett még vélemény, vagy csak 1 vagy 2 vagy 3, és már fel van töltve X ideje...
Ugyebár jelenleg minden elfogadott vélemény után (100 karakter felett) 0,18 pont jár.

Ha ilyen képekhez írunk a jövőben akkor
0 komment +0,07 pont azonnal és még elfogadás után a 0,18
1 komment +0,05 pont azonnal és még elfogadás után a 0,18
2 komment +0,03 pont azonnal és még elfogadás után a 0,18
3 komment +0,02 pont azonnal és még elfogadás után a 0,18

A + jelet mindenki vegye észre!!! 0,18 + :)

Illetve a + pontokat már a komment megírása után megkapjátok, ez lehet ösztönző.


Moderálva: NonameTheHunter 2011.02.17 19:18:00


 

#159 Írta: somasok 2011.02.17 18:43:17 www  11114 1026

Huhh...
Rengeteget olvastam...
Az egyik konzekvencia, amit levontam :"a demokrácia nehéz és konfliktusos dolog"
Nehéz több véleményt úgy szintetizálni, hogy a végeredmény mindenkinek jó legyen...
Én a magam részéről azt tartom az oldal egyik nagy pozitívumának, hogy - azon túl, hogy valamilyen szinten meg tudom mérettetni magam - barátokra, szellemi, esztétikai társakra leltem, s szeretném is, ha ez megmaradna (bár ezt privátba is megtehetnénk, de itt nem kell apropót keresni:-))
Tetszik, s magam is javasoltam a rubrikás minősítést, s tetszik azt hiszem TiSza javaslata, hogy lehetőség szerint az egyes szempontokra adott pontok átlagolódjanak a kép értékeléseként.
De vigyázat! (magamnak is mondom) a sok kategória, vagy éppen kategóriákba nem gyömöszölhető képnél mások a szempontok nevei!
Erről jutott ebben a szent(?) pillanatban eszembe: a műkoriban, a toronyugrásban, síugrásban (és biztosan még sok más helyen) van olyan, hogy tartalom és kivitel pontszám...
Mert -valaki, azt hiszem ilevvy írta-, hogy az, hogy egy kép tetszik neki, még nem jelenti azt, hogy egyébként mondjuk ötös...
Erre lenne jó a két pontszám: a kép hatása (rám, ill. a nézőre, ez abszolút szubjektív, és egyéni értékmérő)
A kép kivitelezése: ezt meg lehetne próbálni objektíven kezelni, szigorúan a fotózás szabályai szerint (bár én néhány ökölszabályt ismerek csak:-))
Így nem kellene lemondani az egyéni tetszés kifejezéséről és a kritikáról sem.
(Mert - ezzel talán egyetértetek - lehet kedvenc (mert van hangulata, mert rezonál valamire bennem, mert valamiért szépnek, megrázónak, különlegesnek tartom) egy technikailag nem 100%-os kép is.) Ez alapján adnám az egyik pontszámot, és a technikai kivitel, a fotózás szabályainak megtartása v. meg nem tartása adhatná a másik pontot.
És ha mondhatok valamit: úgy érzem, hogy az oldalon viszonylag kevesen (ha egyáltalán) vannak olyanok, akik megfellebezhetetlennek érzik a tudásukat, illetve akik fikázási szándékkal véleményeznek ill. pontoznak.
S amíg ez így tud maradni, addig az oldal is élni és "virulni" fog, sokunk (mindannyiunk) örömére.


 

#158 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 18:39:49 www  7629 197

154-es 157es komment :)


Válasz hozzászólás
 

#157 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 18:39:22 www  7629 197

Így van + pontok..
A vonzerő nem a pont mennyiségébe, hanem az azonnaliságában van..
Azonnal megkapja aki ilyen képre ír..néha csak egy kicsi hiányzik a feltöltéshez :)
A pl +0,07 ponttal összesen 0,25-öt kapsz a 0,18 helyett, így csak 4 kommentet kell írni egy feltöltéshez a 6 helyett :)


Válasz hozzászólás
 

#156 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 18:37:17 www  7629 197

hát majd érkezik, nem kell aggódni, a csúcsidő mostanában kezdődik.. :)


Válasz hozzászólás
 

#155 Írta: Gusto 2011.02.17 18:35:54   1065 0

Az utoljára feltöltött 9 képnél összesen 2 azaz kettő vélemény van!! Nem tudom hová tenni ezt az adatot :(


 

#154 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 18:35:06 www  7629 197

Kelj fel..
Ezek azonnali pontok..
Természetesen elfogadás után jár a 0,18 pont ahogy eddig is.. :)
Tehát írsz és már kapod is a bónuszt majd mikor elfogadják kapod amit kapni kell :)


Válasz hozzászólás
 

#153 Írta: TiSza 2011.02.17 17:32:54 www  2256 95

Diver engem kifejezetten inspirál, ha egy kép alatt a főoldalon pontokat látok. Látok egy jónak tűnő képet, ami 4,2 átlagot kapott. Vajon miért? Biztos megnyitom a képet, hogy én is megnézzem. (De lehet pont fordítva is: ötös egy vacaknak tűnő alatt...)


Válasz hozzászólás
 

#152 Írta: TiSza 2011.02.17 17:30:51 www  2256 95

Szerintem ezek pluszpontok. Vagyis a normál ponton (ha jól emlékszem kb 0,2) felül kapnád ezeket. De egyetértünk, hogy nem nagy vonzerő...


Válasz hozzászólás
 

#151 Írta: Diver 2011.02.17 15:59:51   2708 171

:D :D :D


Válasz hozzászólás
 

#150 Írta: Gusto 2011.02.17 14:30:28   1065 0

Remélem egy tizedes el van írva különben......:(


Válasz hozzászólás
 

#149 Írta: ancsa 2011.02.17 14:06:27   14067 626

ha a 3 véleményű képre írok akkor kapok, 0.02 pontot akkor , hány ilyen fotót kellene véleményeznem egy 1 pontom legyen ... vagy egy nagyobb fotónál 3 pontom legyen, hogy tölteni tudjak egy fotót???

ha jól számolon -----------1 pontért 50 vélemény???? ---------------------------------------Na akkor most én lefekszem aludni.....


Válasz hozzászólás
 

#148 Írta: erz 2011.02.17 12:32:03 www  4797 276

Természetesen elfogadom amit mondasz és ezt gondolom, hogy mindenki elfogadja, hisz nem kötelező a pontozás. Ahogy akarod úgy csinálod Te is ahogyan én és bárki más is.

-Én is felnőtt embernek képzelem magam(:-)), de hidd el nem mindig tudom magam sem eldönteni, főleg, ha egy új területen, témában fotózok, hogy abban az esetben egy hiba pl. mennyire súlyos hiba. Ezért ha valaki ponttal is nyomatékosítja a véleményét akkor annak örülök.

-A másik dolog amiben nem egészen tudok egyetérteni, az a követzkező mondatod:"Egy felnőtt ember kell, hogy értsen a szóból és gondolom zavarná, ha egyre több képe alatt ugyan azokért a hibákért megszólnák. Nyilván ki fogja legközelebb küszöbölni,"...sajnos tapasztaltam ennek a szöges ellentétét is itt, de nem akarok mindenáron véleményt mondani senkinek, egy két jelzésből értek én, és az után inkább nem is írok semmit a fotójához nemhogy pontozzam.


Válasz hozzászólás
 

#147 Írta: norci80 2011.02.17 12:22:56   101 21

Az oldal betöltésével kapcsolatosan, én használok egy hasznos kis programot cfosspeed v5.00 helyre hozza az internet kapcsolatot aki esetleg felteszi ne várjon azonnal csodát kell egy-két nap mire jól működik.


 

#146 Írta: Diver 2011.02.17 12:15:39   2708 171

Szia Erz ! Örülök, hogy írtál én mindenki véleményét szívesen olvasom és megrágom.
Más a véleményünk, de nem baj. :) Úgy érzem nem vagyunk gyerekek és ezért ha leírja valaki egy képre, hogy ez meg az a hibája és ez nem jó, ezért meg azért, akkor ezt szerintem fölfogja egy tanulni vágyó kezdő is, ha meg nem kezdő akkor még inkább, ha netán tudja, hogy az a hiba, de mégis úgy érzi, hogy az nem vészes, mert többet ér a kép még a hibájával együtt is annál, hogy kukába dobja.
Úgy érzem és látom, hogy ide nem gyerekek regisztrálnak. Egy felnőtt ember kell, hogy értsen a szóból és gondolom zavarná, ha egyre több képe alatt ugyan azokért a hibákért megszólnák. Nyilván ki fogja legközelebb küszöbölni, eszébe fog jutni mit írtak neki. Érted ? Vegyünk emberszámba mindenkit, fogadjuk el ha másképp lát (beleértve engem is ! ) és akkor nem kell a pont, mert az óhatatlanul egy mérce, de sokszor hamis mérce !


Válasz hozzászólás
 

#145 Írta: imperatore 2011.02.17 12:12:33   204 19

Támogatom!!! :)


Válasz hozzászólás
 

#144 Írta: erz 2011.02.17 11:57:57 www  4797 276

Tudom, hogy nem nekem írtál, de válaszolok én is ha nem gond.
Azért Diver, mert a ponttal lehet legprecízebben kifejezni, hogy egy bizonyos hiba mennyire nagy hiba vagy mennyire nem.
Pl. egy természetfotónál a zajosság, életlenség vagy a színek nem reális volta sokkal nagyobb hiba mint egy szociófotónál, riportfotónál, pillanatképnél vagy humor kategóriába tett képnél.


Válasz hozzászólás
 

#143 Írta: ilevvy 2011.02.17 11:53:58   4968 542

messze áll tőlem hogy meggyőzzelek, másképp látjuk és ez igy van jól... viszont ha egy ujjonc, kezdő, kezdi fokozatosan látni hogy egyre jobb és jobb pontokat kap, szerintem nagyon ösztönző lehet számára... 100 db nem 5-ös osztályzat után kap egy elismerő 5-öst, az szerinted hogyan hat rá???
...és ezzel befejeztem, én csak leirtam véleményem, nem áll szándékomban ezt részletesebben véleményezni... lesz aki egyetért és lesz aki nem... :)


Válasz hozzászólás
 

#142 Írta: Diver 2011.02.17 11:47:56   2708 171

"Ha a pontok realáisak, nagyon is van értelmük "

Szerinted mi ? Felnőtt emberek vagyunk akik értjük, ha leírják egy kép hibáját. SZERINTEM !


Válasz hozzászólás
 

#141 Írta: Diver 2011.02.17 11:45:49   2708 171

Ha minden hibáját egy képnek elmondod pont nélkül, akkor mi van ? Szerinted, akkor nem érti meg akinek írod ? Ezért minek pont ?


Válasz hozzászólás
 

#140 Írta: ilevvy 2011.02.17 11:40:04   4968 542

Ha a pontok realáisak, nagyon is van értelmük... mert rávilágit (vagy kellene) arra hogy milyes szinvonalas az a kép... ez nem azt jelenti hogy azért kell lepontozni egy képet mert "én másképp csináltam volna"... itt tényekről van szó, hibákról amik nyivánvalóak... én sosem fogok pontozni egy képet tetszési vagy nemtetszési okoból... és itt a baj legtöbünkkel... mert a hibákat és erényeket kell értékelni és azok alapján kisebb vagy nagyobb osztályzatot adni, nem tetszés alapján... nagyon sok kép van amit teljesen másképp csináltam volna... és még ha nekem ugy jobban is tetszene, ezért pontozzak le egy képet??? nem, csak azért mert minőségileg, tartalmilag, szerkesztésileg nyivánvaló és tényleges hibákat tartalmaz... szóval, mint irtam előbb is, pontozni fogok, kisérletképpen is... és majd elvalik mi lesz belőle...


Válasz hozzászólás
 

#139 Írta: Diver 2011.02.17 11:36:00   2708 171

Ámen ! :)


Válasz hozzászólás
 

#138 Írta: norci80 2011.02.17 11:35:43   101 21

Jó ötlet tetszik


Válasz hozzászólás
 

#137 Írta: Szabó Roland01 2011.02.17 11:33:39   3396 279

Nekem tetszik!


Válasz hozzászólás
 

#136 Írta: Szabó Roland01 2011.02.17 11:31:56   3396 279

Jogos!


Válasz hozzászólás
 

#135 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 11:31:23 www  7629 197

Kedves Mindenki!
Kitaláltam egy nagyon aranyos hozzászólás ösztönzőt.
Sajnos nehéz volna a legkevesebbet értékelt képekhez írót + ponthoz juttatni tech okok miatt nagyon sok műveletet kéne csinálni hozzá.
Hogy pont arra a 6 képre adja a pontot mindig..

De lehet úgy, hogy az X órán túl
0
1
2
vagy esetleg 3
kommentet kapott képekre több pont járjon..
Na nem az azonnal feltöltöttre, hanem mondjuk ami már ott díszeleg fél vagy 1 napja 0 kommenttel.
Nem kell ám nagy számokra gondolni, itt a példa:
0 komment +0,07 pont
1 komment +0,05 pont
2 komment +0,03 pont
3 komment +0,02 pont
Ebben az volna a jó, hogy azonnal megkapná a komment író, így még ösztönözve is lenne, hogy írjon...
Persze itt is élne a 100 karakter.
Vélemény?


Moderálva: NonameTheHunter 2011.02.17 11:33:19


 

#134 Írta: Diver 2011.02.17 11:30:06   2708 171

Sziasztok !
Kérdésem ?
Mi ez az oldal ? Fotós iskola ?
Változtat e egy képen az, ha pontozzák vagy sem ?
El lehet e mondani egy kritikát pont nélkül ?
(azt hiszem tettem erre tanúbizonyságot párszor, pont nélkül is !)

Ha igen, akkor ugyan minek a pont ?
Netán itt minden kép egy pályázati anyag ahol pontokkal döntenek, mert másképp nem lehet arról, hogy ki legyen az első ? (ott minden kép elvileg anonim !!! )

Várom a véleményeket !

Az én értelmezésemben pontok nélkül is lehet kritikát mondani !
Bringásnak és Oszkornak írom, hogy szerintem nem azért kerül fel kevesebb kép, mert nem lehet pontozni ! Szerintem egy oka van : tél vége van kifogytak a nyári képek, a téli kevés ! Én így gondolom !


 

#133 Írta: klemy 2011.02.17 11:14:25 www  3811 426

Holnaptól én is csatlakozom.Nekem elég ha a kedvesem szeret :))


Válasz hozzászólás
 

#132 Írta: klemy 2011.02.17 11:06:37 www  3811 426

:)))) Talán beleférek :)))


Válasz hozzászólás
 

#131 Írta: klemy 2011.02.17 11:04:38 www  3811 426

Nagyszerű ötlet.teljes válszélességel mellette vagyok.Klemy


Válasz hozzászólás
 

#130 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 11:01:29 www  7629 197

elfogadtam a kommentet, de most beraktam kezeletlenre, hogy lássam még nem válaszoltam rá, mert most nem tudom átgondolom meg mennem is kell..de este, vagy délután írok rá.


Válasz hozzászólás
 

#129 Írta: Bringás 2011.02.17 10:50:17   28277 1150

Az is.

De legfőképpen az adott pontok átlaga, és az 5-ös szórás korlátozása. Alapjában erről szól ez a kis narancssárga négyzet?


Válasz hozzászólás
 

#128 Írta: mérleg 2011.02.17 10:49:28 www  2526 219

Úgy legyen! Csak át ne essan a ló a másik oldalunra..:)


Válasz hozzászólás
 

#127 Írta: mérleg 2011.02.17 10:48:27 www  2526 219

Hellenisztikus ábrázolásra gondoltam..:P


Válasz hozzászólás
 

#126 Írta: ilevvy 2011.02.17 10:47:24   4968 542

rég nem pontoztam, de próba jeleggel 1 hétig pontozni fogok... majd elválik hogy szeretni fognak e ezért :)


Válasz hozzászólás
 

#125 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:47:16 www  7629 197

mármint a státusz?


Válasz hozzászólás
 

#124 Írta: mérleg 2011.02.17 10:46:44 www  2526 219

:)


Válasz hozzászólás
 

#123 Írta: Bringás 2011.02.17 10:46:16   28277 1150

No és a javaslatról semmi?


Válasz hozzászólás
 

#122 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:45:26 www  7629 197

Hát ha csak minden képre 2 ilyen ember jut akkor már nem lesz kiutálva valaki mert egyedül gondolja hogy bizony az életlenség az hiba és pontban is kifejezi.. :)
Minden megszokás kérdése, alakulhat még úgy, hogy ciki lesz 5öst adni a hibás képre..
Csak hozzá kell szokni, szoktatni.


Válasz hozzászólás
 

#121 Írta: ilevvy 2011.02.17 10:43:43   4968 542

Nem tudom hogy csatlakozott más is, de én benne lennék... sőt, én már 3-4 emberrel is megelégednék...


Válasz hozzászólás
 

#120 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:42:56 www  7629 197

hát ha mást nem azt biztos elértem, hogy ez a kis négyzetes szerkesztésű absztrakt sárga kép pörög :)
de úgy látom volt értelme :)


 

#119 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:41:51 www  7629 197

köszi a hsz-t :)


Válasz hozzászólás
 

#118 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:40:57 www  7629 197

hát most erre mit mondjak? :D
legyen inkább átlós a kompó :D:D


Válasz hozzászólás
 

#117 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:39:20 www  7629 197

Azon leszünk, hogy ne haragudjon, vagyis ne legyél egyedül ebben a tevékenységben :)


Válasz hozzászólás
 

#116 Írta: erz 2011.02.17 10:37:54 www  4797 276

Na a csuda vigye el! Ebbe szintén nem nevezhetek be ezennel a korom miatt!
Viccnek jó:-))


Válasz hozzászólás
 

#115 Írta: Bringás 2011.02.17 10:36:13   28277 1150

Nem lehet nem észrevenni, hogy a nem pontozhatóság bevezetése óta sokkal kevesebb a feltöltés, kevesebb a komment, kevesebb a látogató, kevesebb a nézettség és a legkevésbé értékelt képek is kisebb mutatókon állnak.

Nem állítom, hogy a két dolog összefügg, de azt se, hogy nem. Mindenesetre időben egyszerre történtek meg.

A "pontozhatatlanság" bevezetése az értékelések minőségén nem változtatott. Egy-egy nem tökéletes (mondjuk 4-es) kép alatt továbbra is csak dicséret olvasható. A hibákra rámutató kritikák ugyanúgy ritkaságszámba mennek, mint azelőtt. Most ugyan osztályzat nem kíséri, de úgy érzem, ebből a szempontból nem sikerült változnunk.

Személy szerint, (ahogy eddig is) a pontozhatóság mellett teszem le a voksom. Ugyanakkor a csupa 5-ös is zavar. Valaki írta alább, hogy „meg kéne akadályozni” az 5-ösök szórását. Én ezzel az iránnyal értek egyet. A fotozz.hu módszereit és szabályrendszerét viszont kártékonynak tartom, és elvetem. Véleményem szerint a következő módon lehetne megakadályozni az irreális osztályzást. Azok a tagok, akik úgy döntenek, hogy szeretnének pontozni, akadálytalanul tehessék meg ezt az első 20 alkalommal. Eközben a rendszer számolja a felhasználó által adott osztályzatok átlagát. Legyen a kezdő limit mondjuk 4,5 (amin az igényeknek megfelelően bármikor lehessen változtatni.) Amennyiben az adott pontok átlaga, meghaladja a limitet, akkor az illető az értékelése mellé csak 5-östől különböző, a limitnél alacsonyabb osztályzatot adhasson, míg a pontozói átlaga alá nem megy a limitnek. Pontozás nélkül persze annyit ír, amennyit akar. Ez a rendszer nem jutalmazza a fikázást, tehát nem motivál arra, hogy a kákán is csomót keressünk. Szabadon válaszható, hogy ki szeretne élni vele. Ellenben idővel kikényszeríti az 5-östől eltérő osztályzatokat. Persze pénz és fejlesztés ehhez is kéne, amennyiben egyetértésre talál a javaslat.

Azon a területen, melyen otthonosabban mozgok, csatlakoznék a reális pontozást vállalókhoz, pontosabban ami a képességeimtől telik ez ügyben. (Ha jól számoltam, 3-an mondtuk ki eddig.) A többi esetben tartózkodni igyekszem majd a pontozástól.

A kiemelt értékelői "státusz" szerintem jó gondolat, nem kéne elvetni. Én úgy képzelném, hogy ez semmilyen előjoggal vagy kiváltsággal ne járjon, mindössze az illető nickje mellett legyen jelölve ez a tény, hasonlóan a támogatói státuszhoz. Az lehessen kiemelt értékelő, akinek az utolsó 50 véleményének az átlagos hossza 250-300-350-stb. (általad meghatározott) karakter. Így e státusz nem örök érvényű, folyamatosan meg kell dolgozni érte. Ehhez persze ki kell fejleszteni, hogy a rendszer csak a kép alá elsőre írt hsz-t vegye véleménynek, a válaszokat, és a beszélgetéseket ne. És akkor már megint a pénznél vagyunk.

A választható anonimitást el tudom fogadni, a technika elrejtését azonban semmiképp. Ha egy kép pl. zajos (a jogos kritika megtételén túl) mennyire róható fel ez a tény a fotósnak, ha kompakt vagy full frame tulaj. Ez pl. befolyásolná a megfogalmazásom árnyalását. Az illető (az adott viszonyok mellett) maximumon teljesít a lehetőségeihez képest, vagy mélyen alatta. Szükség van a rekesz, a zár, a gyutáv. és az érzékenység értékekre is. Ezek adott esetben fontos részét képezhetik a kritikának, illetve ezek ismerete ad lehetőséget az építő javaslatra. Az objektív jelölését is fontosnak tartom, Számtalanszor alakul ki beszélgetés, véleménycsere, vagy kérdés egy adott obival kapcsolatban.


Moderálva: NonameTheHunter 2011.02.17 11:00:47


 

#114 Írta: Gusto 2011.02.17 10:35:45   1065 0

Hunter!!
Mérleg önaktjánál légyszives határozd meg,hogy "álló" vagy fekvő kép lehet-e! :) :P


Válasz hozzászólás
 

#113 Írta: mérleg 2011.02.17 10:32:41 www  2526 219

:XD Brutális hatással lenne az oldal látogatottságára nézve..:)


Válasz hozzászólás
 

#112 Írta: erz 2011.02.17 10:32:17 www  4797 276

"Anonimitás úgy kompletten ezen az oldalon SOHA ismétlem és utoljára ismétlem SOHA nem lesz!"
Részemről érthető a dolog, de ezt eddig is tudtam, valamint nem is teljes anonimitásra gondoltam, mert azt én sem szeretném hisz ettől jobb ez az oldal a többi hasonló fotós oldalnál. Ha majd egyszer a részleges anonimitás megoldására lesz lehetőség akkor azt jó lenne megoldani.

Száz szónak is egy a vége, én ezentúl pontozok a legjobb képességeim szerint, aztán meglátom mi lesz belőle, remélem nem haragszik meg rám senki és nem lesz egy rakás el nem fogadott értékelésem. Én ebben reménykedek, hisz tudjátok a remény hal meg utoljára.:-)


Válasz hozzászólás
 

#111 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:30:33 www  7629 197

Jó Veled kivételt teszek, Te is nevezhetsz :)


Válasz hozzászólás
 

#110 Írta: mérleg 2011.02.17 10:29:40 www  2526 219

Hmm,ez diszkriminatív hozzáállás..:P


Válasz hozzászólás
 

#109 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:25:03 www  7629 197

Oké.. :)
Nem akarok megbántani senkit, de akkor durva szabályok lesznek..
Nevezni lehet 18-25 éves korig nőknek :)


Válasz hozzászólás
 

#108 Írta: mérleg 2011.02.17 10:23:06 www  2526 219

Javasolnám kezdjük egy vidám témával.. önakt..? :)


Válasz hozzászólás
 

#107 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:13:35 www  7629 197

Közkívánatra lesz megint heti téma, ki fogom dolgozni a részleteit.. :)
Aki régen is töltött tudja milyen..


 

#106 Írta: mérleg 2011.02.17 10:10:05 www  2526 219

Frappáns fogalmazás! :D


Válasz hozzászólás
 

#105 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 10:06:03 www  7629 197

Anonimitás úgy kompletten ezen az oldalon SOHA ismétlem és utoljára ismétlem SOHA nem lesz!
Az, hogy egyénileg be lehessen állítani egy egy képnél talán beleférhet, de erre se hajlok valami nagyon..
Aki anonimitást akar azt kell mondjam máshol megtalálja, itt nem lesz, ez egy másfajta oldal.
De ezt mindenki tudja, ne akarjunk mindig mindenben máshoz hasonlítani, még akkor se ha a többség úgy csinálja..
Off:
Mert van egy jó mondás: "A többség mindig téved" :) igaz ezt egy marketinges mondta, marketingre.


 

#104 Írta: klemy 2011.02.17 09:57:24 www  3811 426

Hűha.
Megint eszmecsere a semmiről.
Nem értem,hogy most mi a kérdés.Ha valaki akarja,hogy pontozzák a fotóját megteheti ha nem azt is,hogy kié a fotó az konkrétan soha sem érdekelt csak az,hogy milyen.
Szakmai hozzászólást ugyan nem mindenki tud vagy akar írni de szerintem ezen az oldalon nem is az a lényeg szerintem.Vannak jó és jobb fotósok ezt elkell ismerni,de rengeteg kategória van és érdeklődési kör,de mindenki amatőr.Mindenkinek van szubjektív véleménye ezzel sincsen baj ha valaki nem fogadja el az építő kritikát úgyis elmegy innen.Ha leáll vitázni egy olyannal aki jobban ért hozzá az hülyeség és soha sem tanul semmit az meg az ő hibálya.
És akkor mi is a kérdés most :)))


 

#103 Írta: TiSza 2011.02.17 09:56:43 www  2256 95

Meg lettem szólítva, ezért próbálok röviden indokolni. Elöljáróban annyit, hogy nem arról van szó, hogy NEM AKAROM, hanem hogy NEM JAVASLOM az anonimitást. (Vagyis Mariamaria 97 sz. megszólalásához csatlakozom.) Minden változtatással úgy vagyok, mint Te erz, ha lesz, hát lesz, alkalmazkodni fogok hozzá. Nem javasoltam a pontozás elhagyását sem, de ettől még mindig itt vagyok.

Ami miatt nem tartom jónak: vannak páran, akik nem viselik jól a kritikát. Visszaszólnak, veszekszenek vagy csak túl hiúk. Figyelem kik ezek, és az ő képeiket nem véleményezem. (Erre nem válasz, hogy ők majd nem fognak anonimitást kérni. Dehogynem fognak.) Én pedig nem veszekedni járnék ide. Félek, ha anonim lesz a fotós, előjön az, ami a fotozz.hu-n. És azt valóban nem szeretném.

Érdekes kérdés az is, hogy egyáltalán hogyan lehet az anonimitást egy ilyen nyílt oldalon kivitelezni. Mert pl. az anonim kép nem lehet benne a fotós galériájában, hiszen akkor könnyen visszanyomozható lenne. (Meddig nem lehet benne a galériában? Örökre? Vagy pl. egy hónap múlva már nem lenne anonim és bekerülne a fotós galériájába a kép?) Nem lehetnek a képnél ott a technikai adatok, mert abból is következtetni lehet az alkotójára. De ha azok nincsenek ott, akkor hogyan lehetne rámutatni, hogy pl. nem jó rekeszt használt, azért nem stimmel a kép?

Ha meg mindez nem így lenne, vagyis a galériában ott a kép, a technikai adatok is láthatók, akkor gyorsan megkereshető a fotós. Ez amolyan félanonim megoldás lenne. Ha ennyi is elég, akkor legyen.

Bocsánat, igazából nem vitatkozni akartam, mindenkinek akceptálom az eltérő álláspontját, de érthetővé szerettem volna tenni, miért vagyok az anonimitás ellen.


Válasz hozzászólás
 

#102 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 09:43:52 www  7629 197

Pont erről volt szó tegnap a programozóval..
A jelenlegi kód nem alkalmas, hogy kiegészítsük, újra kellene írni hozzá az egész hozzászólásküldő moderáló javító válaszadó részt. :(
Legalábbis, ha pontokhoz kapcsoljuk..
Azt 1xűen meg lehet oldani, hogy több rublika legyen amibe ír, de hogy mindegyikhez pontot adjon már nehezebb..


Válasz hozzászólás
 

#101 Írta: -anTi- 2011.02.17 09:41:21 www  5518 520

Lehetne egy olyan jelölő rendszer, szerintem is, ahol mi pipálunk.
Élesség (jelöld 5 - 1-ig.) [] [] [] [] []
Kompozíció [] [] [] [] []
Színhelyesség [] [] [] [] [] (persze itt aki bejelenti hogy a technika HDR, és jelentősen eltér a valóságtól, az azt hiszem ízlés kérdése, nekem nem tetszik minden esetben, de nem fogok azért 1 pontot adni)
A művész fotókra pedig lehetőséget kellene adni a feltöltőnek, hogy ha akarja mérettesse meg magát akár olyanokkal is akik nem értik a fotó mondanivalóját. Ő beszáll a rendszerbe, de kérhetné a véleményeket, mint bárki más, értékelés nélkül, mint ahogy volt.
stb. stb.

A végén összesítené az adott pontokat a rendszer a szokott helyre. Ezek alatt lenne egy rész, szöveges értékelés néven. Aki akar pontoz, elmondhatja a magáét, akinek meg nem kell az meg nem használja.
A pipálgatós rendszerrel azt hiszem sok kép nem lesz tiszta ötös. Közelíteni fog a realitáshoz.


Válasz hozzászólás
 

#100 Írta: mérleg 2011.02.17 09:30:31 www  2526 219

Aki pontoztatni akarja a képet,annak most is ki lehet választania kötelező pontozni lehetőséget! Minden képre kötelezővé tenni a pontozást nem támogatnám..lásd 57. hsz


Válasz hozzászólás
 

#99 Írta: Mariamaria 2011.02.17 09:16:54 www  7226 380

Most lehet butaság, de mi lenne, ha kötelező lenne az osztályozás, és aki következetesen nem veszi figyelembe a megadott szempontokat, azt szankcionálni? Lehet, hogy ilyen is volt, én 2010 május óta vagyok itt.
A sebesség biztosan szolgáltató-függő!!! Most (már az irodában) sokkal lassabb, mint a rókával!


 

#98 Írta: -anTi- 2011.02.17 09:15:25 www  5518 520

1. A névtelenséggel részemről nincs gond, sőt akár támogatom is. A név, és a technika elrejtését ha lehetővé lehetne tenni, nem bánnám. Azt hiszem, nem a kép gép által elkészített formáját értékeljük. Mondok egy két példát.
Ha kompakt géppel jó kép készül, és nem tudjuk hogy kompakt, attól még jó pontot kaphat. Annak idején én is kaptam, köszönöm, azért tartok itt.
Ha meg rosszul sikerült a kép, akkor meg azzal úgysem vigasztaljuk, hogy ez bezzeg SLR-el igen jó lett volna.
Nem teszt oldal az FV.
2. Régebben írtam már erre ötletet, hogy terjesszük ki a sam-ot a történelmi Magyarország területére, erre nem kaptam választ. Kérem nem belemagyarázni a politikát, egyszerűen szeretném, ha azok a fotók is részt vennének a pályázaton, amiket a határ mentén élő társaink készítettek, vagy azok, akik éppen arra kirándultak, túráztak. Sokan voltak közülünk Szlovákiában, Erdélyben. Ezt az ötletet is támogatom.
2/A Pályázati ötlet. A nagyvilág fotós szemmel. NFS2011.


Válasz hozzászólás
 

#97 Írta: Mariamaria 2011.02.17 09:15:15 www  7226 380

jó reggelt Erzsi:-)
1) ahogyan te leírtad a véleményedet, úgy mi is....ez csak annyit jelent, hogy másképp gondoljuk.
2) IGEN!!!


Válasz hozzászólás
 

#96 Írta: erz 2011.02.17 09:00:10 www  4797 276

Van itt hozzászólás rendesen, de mindent elolvastam.

1.)Látom, de eddig is tudtam, hogy vannak akik az anonimitást ellenzik. Remélem elolvastátok(Mariamaria, TiSza és vannak mások is, de ők ketten jelentették ki teljesen egyértelműen, hogy nem akarják) végig a 16. hsz.-omat és látjátok, hogy nem teljes anonimitásra gondoltam, hanem csak olyanra ha valaki akarja és csak azoknál a képeinél amelyeknél akarja. Ez a "ha akarja alkalmazza" dolog nem tudom miért bántaná azokat akik nem akarják, ezt egyáltalán nem tudom megérteni.

De mindegy, nekem így is megfelel ahogy van, alkalmazkodom az aktuális szabályokhoz. Csak azért írtam le 16. hsz-omat, mert szerintem ez a dolog hozna valódi változásokat az oldalon. Ilyen apró dolgokért pedig, hogy kikapcsolom a pontozhatóságot vagy bekapcsolom azt, nem látom értelmét több napon át vitatkozni és közel 400 hozzászólást írni, olvasni. Úgysem lesz reális pontozás az oldalon amíg látjuk hogy ki töltötte fel a képet, vagyis ha lesz akkor állandó viták, sértődések lesznek, hogy "miért vontál ennyit vagy annyit az ötösből stb." És persze egy csomó el nem fogadott vélemény, ami a sértődésekkel fűszerezve ismét csak az oldalon lévő jó hangulat romlását okozza.

2.) Tényleg jó lenne valami általánosabb állandó pályázat a SAM 2011-hez hasonlóan amelyen mi nem magyarországi magyarok is részt vehetünk.


 

#95 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 08:48:41 www  7629 197

na de azok hasonlítsák, akiknek lassú az oldal :)
Főleg akik IE-t vagy Chrome-ot használnak..


 

#94 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 08:48:04 www  7629 197

van is :) pista1 (akit elég ritkán látok)..és Tommyka
de lehet lesz még..


Válasz hozzászólás
 

#93 Írta: norci80 2011.02.17 08:44:54   101 21

Összehasonlítottam nálam mindegyik gyors nem találok különbséget.


 

#92 Írta: erz 2011.02.17 08:43:13 www  4797 276

Mindkettő egyforma idő alatt töltődik be, ha ezt kell kipróbálni.


Válasz hozzászólás
 

#91 Írta: Roland78 2011.02.17 08:40:30   269 5

fikázz-on is vannak moderátorok, szakik akik segítik a munkáját a "tulaj"-nak. Esetleg itt is hasznos lenne ilyen


Válasz hozzászólás
 

#90 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 08:35:26 www  7629 197

Akinek van ideje hasonlítsa már össze a kettőt sebességben:
http://fotosokvilaga.hu/index.php
http://fotosokvilaga.hu/index_hiba.php


 

#89 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 08:20:39 www  7629 197

én is :)
Kidolgozom a dolgot..csak magamat meg szétdolgozom mostanában és nincs sok időm :(


Válasz hozzászólás
 

#88 Írta: Diver 2011.02.17 08:18:38   2708 171

A képek betöltése jó, az már gyors, de a főoldal betöltése még lassú ! (Firefox)


 

#87 Írta: Roland78 2011.02.17 08:15:24   269 5

Előbb kellett volna "reklamálnom" :))
Valóban gyorsabb lett. Halleluja

62.,63. hsz-t még mindig tartom :))


Válasz hozzászólás
 

#86 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 08:14:46 www  7629 197

Többiek? :)
Most milyen?


 

#85 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 08:01:34 www  7629 197

Mire nem jó a chat :)
Gyors tapasztalatcsere után megoldottuk a sebességproblémát..
Remélem most mindenkinél gyors már!


Válasz hozzászólás
 

#84 Írta: TiSza 2011.02.17 07:59:12 www  2256 95

Szóval Firefoxon sokkal gyorsabb, ami Chrome-on 10 mp, az Firefoxon 2.


 

#83 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 07:55:08 www  7629 197

feljössz kicsit chatra?
www.fotosokvilaga.hu/chat

meg akinek szintén lassú valamilyen böngészővel...


Válasz hozzászólás
 

#82 Írta: TiSza 2011.02.17 07:52:44 www  2256 95

A főoldalon rákattintva egy képre 10 mp a képhez navigálás ideje (amíg bejön a kép és a hozzátartozó oldal). Onnan vissza a főmenüre 11 mp volt.
Chrome 9, invitel.


Válasz hozzászólás
 

#81 Írta: -anTi- 2011.02.17 07:48:58 www  5518 520

A gyorsaság témához! Operát, Chrome-ot használok. Két helyen is. Hátha számít, nem a reklám miatt: T-Com rendszer, Externet a szolgáltató. Hasít, pörög, gyors minden oldal nem csak ez. Mostanában ki sem léptet a rendszer, akár írás közben is otthagyhatom, legfeljebb Ctrl+A, Ctrl+C-vel folytatom.


Válasz hozzászólás
 

#80 Írta: mérleg 2011.02.17 07:48:12 www  2526 219

Nálam is a firefox lesz a megoldás. Most teszteltem egymás után két böngészővel,a tűzrókával gyorsabb jóval.


 

#79 Írta: Mariamaria 2011.02.17 07:39:26 www  7226 380

nekem is firefox van otthon, azzal rendesen működik. Az irodában ( nem tudom milyen rendszeren) eszementen lassú.


 

#78 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 07:35:40 www  7629 197

most is lassú?


Válasz hozzászólás
 

#77 Írta: norci80 2011.02.17 07:31:55   101 21

Sziasztok! Nekem firefox van tökéletesen gyors az oldal.


 

#76 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 07:26:22 www  7629 197

Krómmal is az állítólag..
Nem értem...
Opera FF jól viszi..


Válasz hozzászólás
 

#75 Írta: alalat 2011.02.17 07:24:29 www  10883 854

Szia!
Olvasom a véleményeket és úgy veszem, hogy több érv szól a pontozás mellett mint ellene.Nos Én is a pontozás ellen voltam, de lehet, hogy mégis jobb lenne a pont.A gyengébb osztályzatért több pontot nem értek egyet, mert akkor tényleg fikázz.hu lesz az oldalból.Van alap aljén a legkevesebbet értékelt megnézett fotók.Olyan javaslatom lenne lehet, hogy butaság vagy nem tudom, hogy mennyire kivitelezhető, hogy aki azokra a képekre ír véleményt és pontoz az kapjon valamivel több pontot.Igy talán a képek nézettsége is javulna.Nagyon sok azért van ott, mert rossz hanem szerintem a kis kép alapján döntik el hogy nem jó.
Egyenlőre ennyi.


 

#74 Írta: TiSza 2011.02.17 07:24:20 www  2256 95

Most is lassú. Én is Chrome-ot használok. Ki fogom próbálni mással is...


Válasz hozzászólás
 

#73 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 07:22:20 www  7629 197

Egyelőre én sem tudom, ma komolyabban ránézünk programilag is meg szerverileg is..
Most is lassú?
Mert tegnap este valóban az volt..
Én PL Firefoxot és Operát használok, azokban gyors, IE-ben nem igazán...


Válasz hozzászólás
 

#72 Írta: TiSza 2011.02.17 07:21:37 www  2256 95

Majdnem az egészet végigolvastam. (A legvégéhez már nem volt türelmem.)

1./ Mindenféle anonimitást ellenzek. Az már nem ez az oldal lenne. Ne veszítse el az oldal azt a legfontosabb jellegzetességét (és a következményeképpen kialakult légkört) , amiért szeretjük.

2./ Óvatosan mindenféle kasztrendszerrel! Vagyis azzal, hogy a tagok nem rendelkeznek egyforma jogokkal (akár pontozás, akár feltöltés esetében). Elkeserítő dolog ilyen helyen újnak lenni. A fotósok világát ezért hagytam ott.

3./ Meg lehetne próbálni a 11. javaslatot, nem tűnik rossznak! Vagyis nem egy pontot lehetne adni, hanem (akár kipipálás útján) több szempontot pontozásszerűen értékelni, és az átlag adná a végeredményt. Szerintem nem lenne ennyi ötös.


 

#71 Írta: mérleg 2011.02.17 07:15:19 www  2526 219

Igen,így van erre már én is felhívtam a figyelmet.


Válasz hozzászólás
 

#70 Írta: TiSza 2011.02.17 07:13:43 www  2256 95

Ez nálam dettó így van. Semmilyen más fotós oldal nem ilyen rettenetesen lassú! Egyik sem! Néha nincs türelmem megvárni, amíg egy fotó megnyílik, mert éppen nincs rá ennyi időm.
Valami nagyon nem stimmel az oldallal, de hogy miért, azt nem tudom


Válasz hozzászólás
 

#69 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 07:00:55 www  7629 197

Kicsit kiegészítettem a szövegdobozban lévő szöveg elejét, ha jobb ötletem lesz majd átírom.


 

#68 Írta: mérleg 2011.02.17 06:58:31 www  2526 219

Azt gondolom ha körülrajongjuk egymást,és nem merjük leírni azt amit gondolunk akkor megint csak ott vagyunk ami miatt elkezdődött ez az egész. Nyílván ne legyen sértő személyeskedő hozzászólás, de ne kelljen elnézést kérni azért ha felhívjuk a figyelmet a kép hibáira.


 

#67 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 06:57:32 www  7629 197

Lehet szavazhatóan tölteni!


 

#66 Írta: NonameTheHunter 2011.02.17 06:52:21 www  7629 197

Jó volna, ha most a reggeli órákban is meg tudnád nézni :)


Válasz hozzászólás
 

#65 Írta: mazsóca 2011.02.17 06:31:52 www  4158 274

Bárhogyan is dönts, biztos lesz olyan aki durcizik:) Szóval nincs olyan megoldás ami mindenkinek bejön. Részemről bárhogy is legyen nem töltök fel pontozhatóan.


 

#64 Írta: debella 2011.02.16 23:00:20   8087 602

maria 59es kommentjére ,utalnék .elolvastam még ecccer .
jól beszél a maria .az erkölcs ,az etika a társadalmi szabályok szerves része . mégsem olyan egyértelmű sokak számára ,nem olyan mint a kresz ,vagy az adózás ,vagy stb ..
az udvariasság ,a jó szándék ,nem követelhető meg ...mégis elvárható .és joggal várják el egymástól az emberek .szerintem ,aki rendre nem tartja be azt ,hogy a kritikát jóérzéssel ,és nem lekicsinylően ,-nth szavaival fika.hu móddal - hanem tiszetsséggel ,jó ,és baráti érzéssel írja meg az előbb utóbb legyen moderálva .egyszerűen menjen a fika.hura ,vagy valami kamionos ,vagy csopperes oldalra ..ez egy -akárhogyan is vesszük - csak egy művészeti oldal ,ahol eléggé kifinomult dolgokal foglalkozunk .itt a kifinomultság a modorokon is legyen érezhető .
ha valaki sértő dolgot észlel .nem fogadja el a hozzászólást .a nem elfogadott hozzászólást ,meg a mi főnökünk ,szépen elteszi egy fiókba ,és aki túl sokat modortalankodik ,az szépen moderálva lesz .
ez csak javaslat :)))


Válasz hozzászólás
 

#63 Írta: Roland78 2011.02.16 22:40:47   269 5

Támogatom a további "pályázatok" indítását. Pl. régen volt, hogy portré kép esetén visszakapod a pontodat... Most "csak" Mo. csodálatossága szerepel heti értékelésben.
Pl. én nem vagyok tipikus tájkép-fotós, így eleve kiesek az "ingyen" pontok lehetősége alól. A komment-ekből származó pont-bevétel meg igen csekély (főleg az előzőekben írt lassú működés miatt).
Támogatásból pontot szerezni meg nem mindig tudok, csak ha jön egy kis plusz bevétel...
Tehát jöjjenek más pályázatok is !! :))

NTH korábbi felvetésére: csatlakozom a reálisan pontozók táborához és ha kivetni valót/hibát/egyéni szuggeszió folytán nem adnék 5-öst egy képre, akkor nem fogok - persze leírom miért lett kevesebb (remélve, hogy nem sértődés lesz, hanem segítségnek/tanácsnak fogja fel a feltöltő, ahogy én is annak szoktam)


Válasz hozzászólás
 

#62 Írta: debella 2011.02.16 22:35:24   8087 602

sziasztok ! igyekeztem végigolvasni az egészet . összességében ,az összes kommentet az agyamban mérlegre tettem .kicsit azt érzem ,hogy nagy igény van az értelmes hozzászólásokra .építő dicséretekre ,és kritikákra . a vállveregetésnek ,csak az apróbetűs részben lehet helye.abból nem lehet tanulni .viszont azt érzem igény van a pontozásra is .én azt javaslom kedves főnökünk , tedd vissza a pontozást .viszont minimum 50 vagy száz kép töltése után tudjanak a friss tagok ötöseget szórni . addig csak napi 3 vagy 5 db-ot max . a pontozás legyen haladók teljes privilégiuma .a kezdők is lehetnek pontozhatóak .de csak keveset adhatnak .agyba főbe :)))) a tablóra továbbra is kerüljön fel a jó kép ,ne a haver képe .akár ponttal ,akár a nélkül .egy kicsit érdemes lenn abban az irányban gondolkozni ,hogy inspirációt adni a tagoknak ,hogy több sam11 típusú pályázatot indítani .portré ,állat ,macro
,szocio ,csendélet ,...stb kategóriákban . azért hihetetlen jó érzés pontokat kapni .és szerintem kicsit ünnepies érzés ,amikor hirdetsz . akkor kicsit mindig vasárnap van !!!!!


 

#61 Írta: Roland78 2011.02.16 22:30:06   269 5

Böngésző: Chrome (google)
Főlap betöltés - igen (főleg a képek - a reklám,banner csík előbb bejön) :)
Képek megnyitása külön lapon - gigalassú
Képek megnyitása nagyban - elmegy (sokkal gyorsabb, mint az előző)
Hozzászólás mentése - gigalassú ismét.
Innen főlapra visszatérni - szinte mintha újra betöltené a főlapot.
Kép feltöltése - szokatlanul gyors

Ha gyorsabb lenne többet komment-elnék? Garantáltan


Válasz hozzászólás
 

#60 Írta: Mariamaria 2011.02.16 22:27:45 www  7226 380

...és akinek ez a mondat: ,, barátsággal, szeretettel és hozzáértéssel kommentelni, és NEM besértődni" netán túl szentimentálisnak hangzik, akkor másképpen fogalmazok: hozzáértéssel, nem támadóan, érezhetően jó szándékkal kommentelni és NEM besértődni.......stb. Maria


 

#59 Írta: Mariamaria 2011.02.16 22:23:51 www  7226 380

Szevasztok, én a tapasztalatomat írom meg. Amióta 3 pontért lehet pontoztatni, bizony szelektálom a saját fotóimat, még jobban, mint előtte. Ezzel együtt nem vagyok a pontozás visszaállítása ellen. Legszívesebben egy pipálható lehetőséget látnék én is, ami segíteni a kezdőbbeket (is!), hogy mire figyeljenek az értékelésnél. A névtelenséget nem támogatom, mert 1)megkereshető, kié a fotó 2) eleve nem szeretem a névtelenséget 3) a ,,barátkozás", legalább is én úgy tapasztaltam, az én képeimmel kapcsolatban egyre több - kedvesen de határozottan megfogalmazott kritikát eredményezett. Gondolok arra, hogy akik ismernek, tudják, hogy nem sértődök meg, nem kapom fel a vizet, tehát szépen megírják a fotó hibáit. Én meg ebből tanulok. Magyarul: barátsággal, szeretettel és hozzáértéssel kommentelni, és NEM besértődni. Ha ez meg van, mindegy, hogy pontozós vagy nem pontozós a rendszer, és marad a jó légkör, ami ennek az oldalnak elvitathatatlan érdeme. Szerintem. Uff..........Mariamaria


 

#58 Írta: -anTi- 2011.02.16 21:54:10 www  5518 520

Az első gondolatcsere kapcsán is a pontozhatóság mellett tettem le a voksom! Most, ha úgy tetszik, melléd állok, de mindenképpen a saját véleményemet erősítem meg.
Igyekezni fogok reálisan pontozni, és igyekezni fogok olyan képeket feltölteni, amelyekre reálisan jó pontokat várok.
Jelenleg napok óta gondolkodtam azon, hogy írok neked, azzal kapcsolatban, amit mostanában tapasztalok. A gondolataim szinte teljesen megegyeznek Oszkor véleményével (#7), így azt most nem szeretném ragozni!
Azt viszont nem szeretném, ha a véleményezés minőségét akárhogy is díjazná valaki. Az aki csak neki tetsző képeket néz meg, és azokat ráadásul tökéletesnek tart, vagy érzelmi alapon magasztal fel, azért ad ötöst, ne büntesse meg senki szerintem. El kell fogadni, és legyen a reálisan pontozók "dolga", hogy rámutatnak a kép gyengéire és az ötössel szemben, adnak egy hármast. Persze a lépten nyomon negatívan bírálót, se "jutalmazd" plusz kredittel. #51 Zsolt ezzel nem értek egyet!
Na, akkor én feltettem a kezem! (de nem azért, hogy megadjam magam) ;)


Válasz hozzászólás
 

#57 Írta: mérleg 2011.02.16 21:46:15 www  2526 219

Az nem lenne jó,ha kötelezővé tennénk a pontozhatóságot,és nem lehetne nap képe annak aki nem akarja pontoztatni a fotóját. Persze magamról beszélek..:) nem tartom reálisnak az utóbbi időben ami itt folyt pontozásos értékelés gyanánt,ezért inkább kiszálltam. A véleményt így is elmondhatja aki akarja,én igyexem nem dörzsölődni,és nem haragudni..nem mindíg tudom ezt betartani..:) Kizárólag a képet látom nem a feltőltőt, szeretném ha így értékelnék az én munkáimat is.:)


 

#56 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 21:44:07 www  7629 197

Alszok egyet erre, valószínűleg holnaptól visszavezetem a pontozást, ha csak nem lesz sok ellenvetés mire felkelek :)
(korán kelek :) )


 

#55 Írta: debella 2011.02.16 21:27:45   8087 602

igazad van zso .van benne nagyon sok igazság
ha egy kép ötös ,akkor még miniben, nagyobb kényszert érez a látogató ,hogy megnyissa . ez 4 -es 3as esetében már nem annyira ,a kettes esetében megint nyílik az olló :)))
azonban , az értékelhető hozzászólás nekem nagyobb inspiráció ,mint az ötös . egy szinten leragadtam ,csinálom a kis képeimet ,és érzem ,sokat kell tanulnom ,hogy fejlődhessek .
kihangsúlyozom nem a technika javításában látom .nem akarok gép csodát vásárolni ,bár egy d200 at nem utasítanék el :)) hanem az esztétikai érzékem ,a ízlésemet ,azt a látásmódot ,amit e közösség táplál belém ...azt érzem legnagyobb lehetőségnek ,hogy fejlődjek . látom ,mások példáján miket ,milyen témákat hogyan ábrázolják , és a magam készítette fotók ,milyen kritikát kapnak .ebben az az összkép erősödik meg bennünk előbb utóbb , mit lehet ,mit nem ajánlatos .nem csak a szabályokra értem ,hanem a fotóesztétikára , kifejezési módokra ,ízlésvilágra .A minőség szerintem elsősorban technika ,tehát pénz kérdése is lehet . abba nem kívánok belemenni .


Válasz hozzászólás
 

#54 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 21:20:42 www  7629 197

én és sör alapján :)
(de rég ittam..) :)
Csak egy ötlet volt, igaz a rang nem jó, mert a gazdája máshogy tekint önmagára..


Válasz hozzászólás
 

#53 Írta: zso6607 2011.02.16 21:17:48   13843 177

szerintem nem, ki és mi alapján dönti el...


Válasz hozzászólás
 

#52 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 21:10:05 www  7629 197

hm..
Nem elég inkább egy "reális pontozó rang" amiért ha heti X olyan véleményt ír kap még 1-2 pontot grátsziba ha kéri?


Válasz hozzászólás
 

#51 Írta: zso6607 2011.02.16 21:07:25   13843 177

büntetni nem, de pld a gyengébb osztályzatért több kredit járhatna... bár ez nehéz dolog, mert kredit csak az elfogadott értékelésért jár, és ha valaki sértődésből nem fogadja el az értékelést... nagyon erősen kéne moderálni, van rá kapacitás?

Szóval azt fejtegettem, hogy nekem a jelenlegi rendszer is megfelel, kisebb-nagyobb hibáival...


Válasz hozzászólás
 

#50 Írta: Szabó Roland01 2011.02.16 21:07:08   3396 279

Hát ez lenne....de inkább ne!
Hunter 42 véleménye nagyon nagy! :)))


Válasz hozzászólás
 

#49 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 21:06:39 www  7629 197

Jó!
Kérem a kezeket!
Ki fog össze velem? :)
Ki ad majd reális pontokat?
Legyen legalább 10-15 ember, az elég ahhoz, hogy ne 1-2 embert utáljanak ki, mert úgy érthető hogy nem jó csinálni..
Nem arra kérek senkit, hogy keresse a penge képekben a hibát, hanem arra hogy "ne hagyja" 5ös átlagon a gyagyit..


Moderálva: NonameTheHunter 2011.02.16 21:08:24


 

#48 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 21:03:28 www  7629 197

Hát mert nem szórta meg senki 2essel :D:D bár az is elég figyelemfelketlő lenne :)


Válasz hozzászólás
 

#47 Írta: zso6607 2011.02.16 21:01:21   13843 177

Szia, én meg azért töltök, hogy minél többen lássák a képet és hozzászóljanak (és szerintem legtöbben így vagyunk vele, belső kényszer:D). A pontozást azért csíptem, mivel a jegy azért sztem jobban a képre irányítja a figyelmet (legalábbis nálam így volt...)...


Válasz hozzászólás
 

#46 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 20:58:17 www  7629 197

Úgy gondolom, a képek minősége egész jó.
A hozzászólásoké, nem mindig személy függő, van hogy kedv vagy időfüggő, van amikor én is rövidet írok, van hogy 500 kar alatt ritkán irok, mikor milyenem van..
A hozzászólások tartalma már más kérdés, ott azért van még mit csiszolni, a pontokról nem is beszélve..de hátha a pontozásra kihezettek kicsit reálisabbak lesznek..
A kérdés csak az, azt büntessük aki 5öst szór, vagy mindenkit..hogy beszünetetve hagyjuk..
Vagy ejtsük le magasról hogy csak 5ös van a főlapon?


Válasz hozzászólás
 

#45 Írta: zso6607 2011.02.16 20:57:55   13843 177

én is ezt javaslom, javasoltam...


Válasz hozzászólás
 

#44 Írta: debella 2011.02.16 20:57:46   8087 602

Sziasztok .
olvasom a hozászólásokat .megfogadtam ,előbb végigolvasom ,csak azután szólok ,ha van értelmes gondolatom .erz 16-os számú véleményénél járva a köv. gondolatom támadt .csak annyit akartam gyorsan leírni ,hogy amikor új tag voltam ,kifejeltem a mennyezetet ,amikor egy ötöst kaptam .sokáig így volt ,..aztán amikor a nap képe lettem a szomszéd rám szólt a kertben ,hogy mit rohangálok vigyorogva a füvön .
...ma már ez nem érdekel .mint erz , immunis lettem ,hála az istennek .nemaz ötösért ,nem a tablóért tudok tölteni ,hanem az értelmes véleményekért . ha nekem valaki azt megmagyarázza ,mi a jó ,és mi a nem jó , továbbra is többet ér ,mint a pont .amit az oszkor írt a 7-es kommentjében ,azzal is tudok azonosulni . az ilevvy 11-ben írta a lényeget . a szoftverhez bökni sem tudok ,de korábban is mondtam ilyet hogy legyenek szempontok ,amiket önállóan pipálgathatunk .kategóriánként más szempontokra kiélezve ...hali


 

#43 Írta: zso6607 2011.02.16 20:57:28   13843 177

pedig ez lenne a legkorrektebb és színvonal fejlesztőbb, nem?:)


Válasz hozzászólás
 

#42 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 20:54:38 www  7629 197

remélem senki nem akar fikázz.hu-t aki meg akar hát írj be a címsorba aztán regeljen oda..


 

#41 Írta: zso6607 2011.02.16 20:54:29   13843 177

Szia, én azt mondtam, hogy az eredeti rendszer is megfelel, és sokan valószínűleg ezért vagyunk itt (én pld biztosan). Gondolom olvasod a #38-at is. Csináljunk fotozz-t az oldalból, és akkor biztosan nő majd a minőség, bár akkor lehet kevesen maradunk, maradtok...
(csak zárójelben: a fotozz-os rendszer korrektebb lenne, pld napi/heti/havi kép kiválasztásánál is. Gondolja bele, ha most akarnám regelhetnék még 4 néven és nyomkodhatnám a saját képemet egyfolytában, míg ha nagy mértékben függ az értékelés súlya a user produktumától ez kizárt és korrektebb. Ennek ellenére azt mondom, h a jelenlegi rendszer jó, többen ezért...) Döntés Nálad Főnök úr...


Válasz hozzászólás
 

#40 Írta: Szabó Roland01 2011.02.16 20:53:24   3396 279

Ez egy kicsit durván hangzik! Eddig is néha elszabadultak a indulatok....de ezek után....Én nem javaslom!


Válasz hozzászólás
 

#39 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 20:52:19 www  7629 197

Na ezt most melyik barbár oldal szabályzatából másoltad ki ? :D:D
Nem akarunk több egymástól eltávolító szabályt!
Én személy szerint a név nélküli töltést is ellenzem...bár, lehet a lehetőségét meg lehetne adni, de már annyira összetett az oldal belső szerkezete, hogy minden komoly változtatással jár..


Válasz hozzászólás
 

#38 Írta: zso6607 2011.02.16 20:47:03   13843 177

Szia, viszont akkor lennének további javaslataim is. Először is alapesetben legyen minden kép pontozható, és ha valaki nem pontozhatóan tölti, akkor az kerüljön több pontba, pld 2-be, és az a kép ne lehessen nap/hét/hónap képe (mivel nem méretteti meg). A nap/hét/hónap képét is az osztályzat döntse el, külön gomb felesleges, mivel már a pontozás anonim. Viszont a pontozás: ne legyen minden usernek azonos súlya (pld aki ma regel 0 képpel egyforma a súlya, mint akinek 200 képe van...?). Szóval a pontozás súlya függjön a feltöltött képek számától, és az elért átlagtól (és akkor mindenkinek az átlag számítását 0-ról kéne indítani). Viszont, hogy a színvonalat is növeljük, aki tartósan gyenge átlagot produkál, pld 4 kép után az átlaga nem éri el a 3,6-ot, azt automatikusan zárja ki a rendszer. (persze új néven regelhet, és indulhat újra, de ha többször kizárják, esetleg elgondolkozik). Az értékelések írásánál: persze lehessen pont nélküli értékelést is írni (pontozható képre is), de azért ne járjon kredit, csak a ponttal írt (és legalább 100 karakteres) értékelésért. És ösztönözzük azzal a user-eket, hogy ne csak 5-ösöket adjanak, pld azzal, hogy minél gyengébb jegyet ad, annál több az értékelésért kapott kredit (az értékelés elfogadása esetén), és aki ennek ellenére egyfolytában 4,6 fölött értékel annak az értékelési súlyát szintén csökkenteni kellene majd nullára, mivel az valószínűleg nem reális...
Komolyan javaslom, az más dolog, hogy akkor vége az oldal hangulatának, talán az oldalnak nem, csak jönnek újabb userek...
Tényleg ezt akarod?


Válasz hozzászólás
 

#37 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 20:46:48 www  7629 197

Hát ezt szíved joga eldönteni :)


Válasz hozzászólás
 

#36 Írta: Szabó Roland01 2011.02.16 20:45:55   3396 279

A én képeim eddig sem voltak pontozhatóak és ezek után sem szeretném ha az lenne mert, már ahogy említettem korábban nem az számít nekem hanem a vélemények. Tehát nekem mindegy. :)


 

#35 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 20:40:50 www  7629 197

Örülök, hogy a hsz véget nem én írtam le bár akár tőlem is származhatna.. :)
Lehetne esetleg "reális értékelő" rangot osztani olyanoknak akik normális, komoly és nem 5ös szóró kommenteket írnak..
Mert én is úgy gondolom hogy szükség van a pontokra, csak valamit tenni kellene, hogy értelmük is legyen..


Válasz hozzászólás
 

#34 Írta: mérleg 2011.02.16 20:38:14 www  2526 219

Hunter, ez már nem az első ilyen kísérlet,míndíg kudarcba fulladt a dolog ahogy én látom most is..:) Futottunk egy kört,és ott vagyunk újra az elején.Sokan azért kedvelik ezt az oldalt mert lehet jókat dumálgatni. Mellékesen minél emelkedettebb a hangulat annál több kiváló fotó születik,hiszen mutatja a rengeteg 5 pont! :) Szerintem tedd vissza a pontozhatóságot mi bajunk lehet..valaki mindíg duzzog akármit is csinálsz..:)


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 20:21:54 www  7629 197

Egy óvatos kérdés:
Nézzük meg "mennyit komolyodott a pontozás?" állítsam vissza (lehetséges, hogy csak átmenetileg, ha minden csupa 5ös...) a pontozhatóan töltést?


 

#32 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 20:14:28 www  7629 197

Böngésző IE?
A sebességen még mindig van mit és tudunk mit javítani ha minden igaz, mely részeinél lassú az oldal?
Főlap betöltés?
Kép betöltés?
Hozzászólás írás mentése?


Válasz hozzászólás
 

#31 Írta: Roland78 2011.02.16 20:00:28   269 5

Nem tudom mi lenne a jó megoldás (ami programozás,technikai oldalról is kivitelezhető lenne).
Az anonimitás jó gondolat de ahogy többen írták, egy fotós (vannak páran, akiket nagyon könnyű felismerni) stílusából lehet következtetni a kép készítőjére.
Jó volt ez a megoldás, hogy több pont-ba kerüljön a pontozható feltöltés, viszont azt továbbra is sajnálom, hogy a heti/havi/napi legjobb külön "like"-oláson múlik...
Ha vki áldoz 3 pontot arra, hogy pontozható képet töltsön fel, akkor adasson meg neki a lehetőség, hogy felkerüljön a főlapra az elért pontok/hsz alapján. (nem tudom, ez technikailag milyen következményekkel jár - de a fotozz-on működik)
Nem kérem, hogy menjünk a fotozz után - én személy szerint nem szeretem, mert rideg/klikkesedett társaságok szövevényes halmaza lett... (egymást fényezik, az újoncokat lefitymálják, vagy nem véleményezik a gyengébben sikerült képeket)

Nekem azért "esik" nehezemre több hsz-t írni, mert iszonyat lassú az oldal... És nem szeretek több percet várni, mire egy hsz-t elfogad és írhatnám a következőt. Többnyire a 2-3-ik után megunom és nem írok több komment-et.
Nem tudom, hogy másnak is van-e gondja ezzel... (megjegyzem 30Mb-es net-el nem kéne, hogy gond legyen nálam)

Egyelőre ennyi, majd még olvasgatom ki, mit ír aztán megint jól "beletrollkodom"... :)


 

#30 Írta: mazsóca 2011.02.16 19:45:57 www  4158 274

Erz anonimitással kapcsolatos felvetésével egyet értek.


 

#29 Írta: mazsóca 2011.02.16 19:42:52 www  4158 274

A pontokkal semmi plusz nem járt, így talán nem is annyira lényegesek. De még ha járna is érte valami, számomra akkor is fontosabb tud lenni egy szimpla "szép" vagy "nagyon szép" esetleg "megfogott".
Viszont az, hogy kreditért lehet csak pontozhatóan feltölteni... hát megértem azokat akik szerint bünti.
Olvasgattam a hozzászólásokat és Leviénél időztem picit. Igen a régebbi tagok ritkábban töltenek vagy még annál is ritkábban. Kevés a komment. Talán ez azért is van mert kevesebb a fotó is, hiszen kevesen vannak akiknek a télen nagy mennyiségű új anyag gyűlt fel. De még ezt számításba véve is kevés a kép és a hsz.
Visszatérve a pontozásra, pontok nélkül is lehet részrehajlóan értékelni... szóval az ilyenre nem biztos, hogy megoldás a pontozás részleges megvonása.


 

#28 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 16:46:47 www  7629 197

De akkor hogy értékelünk objektíven, ha nem látjuk milyen volt az objektív? :)
És tiltsuk meg hogy ráírja a nevét bárki a képre?


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 16:46:03 www  7629 197

igen, valóban hiányzik nekem is, a pontozás jó, csak a használata nem volt jó, mit szólsz a 13-as HSZ-hoz?


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 16:42:40 www  7629 197

Nemet kell mondjak, mármint nem lehet kiküszöbölni, hogy ne lássa.
Pl. megnézi a galériáját, vagy más esetben ráírja valaki a fotóra, hogy az övé, vagy ha csak értékelünk egy fotóját, akkor az utolsó 5képét is látjuk...stb..
HA meg nem látom a gépet hogy ítéljem meg hogy ki hibázott, Ő vagy a tech?


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 16:40:24 www  7629 197

Na de ez az, amit nem tehetne meg, enenk pont az lenne a lényege, hogy részletes hozzászólást írjon.
És nem is tehetné meg X karakter alatt..
De ha reggel ad 2 ötöst, lehet este még adna :D
Bár ez is egy megoldás, csak bonyolítja a dolgot az a baj..


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: imperatore 2011.02.16 16:17:28   204 19

A napi/heti/havi gomb is kivitelezhető lenne így!
Ha szükséges, akkor a géptípust is lehetne rejteni, és csak a vélemény írás után lenne látható!


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: zso6607 2011.02.16 16:05:46   13843 177

Szia, és akkor mi lesz a napi/heti/havi gombbal, akkor azt is anonimitás mellett lehessen csak elérni, nem? És akkor a géptípust, expo adatokat is rejteni kéne, mert legtöbben már abból is tudjuk a szerzőt...
(van olyan oldal is, amelyet Te említesz, a fotozz... igaz ott a légkör sokkal fagyosabb, és jöhetne már a tavasz:)


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: imperatore 2011.02.16 15:53:21   204 19

Sziasztok!


Egyetértek erz véleményével! Igaz csak egy hónapja vagyok jelen az oldalon, de többször tapasztaltam, hogy néhány hozzászóló az ismerőseit magasztalja a mennyekig és mindenki mást kizár, holott a többiek képe közül is kikerül néhány remek darab, amelyet egyáltalán nem értékelnek, vagy csak 1-2 hozzászólás érkezik! Én támogatom az anonimitást, ha ténylegesen csak akkor lehet látni a feltöltő kilétét, miután valaki értékelte az adott képet! Természetesen vannak közöttünk, olyan hozzászólók is, akiket nem érdekel, hogy ki töltötte fel a képet, és őszinte véleményt ír róla! Minden tiszteletem az övéké!


 

#21 Írta: zso6607 2011.02.16 15:37:49   13843 177

Szia, én is úgy látom azóta kissé pangósabb a téma...
Az oldal színvonalára viszont sztem semmilyen hatással nincs, max a userek hangulatára, személy szerint nekem hiánycikk, de ezt már anno leírtam... Üdv


 

#20 Írta: Bandara65 2011.02.16 14:18:57   1063 63

Érdekes amit az anonimitásról írtok. Nekem eddig se számított kié a kép, inkább az őszinte öröm esett jól, ha találtam egy igazán jó képet. Szerintem kisebb baj, ha baráti szavazás van esetleg, inkább az a gond, amit néhányan megjegyeztek, hogy kevés az igényes, lényegre törő, szakmailag megalapozott vélemény. Lehet, hogy azért, mert az munkaigényesebb, vagy előzőleg már leírta valaki. Saját magammal is önkritikát gyakorolva elismerem így visszamenőleg, hogy több alkalommal hajlamos voltam magam is mások véleménye után menve könnyebben adni ötöst, holott megközelítőleg sem volt annyi ismeretem mint most (közben azért tanulgatok tőletek és mástól is). A pontozás, nem rossz dolog, de valamiféle szint tartása mindenképp kellene. Nekem az is megfelel, ha szakmailag, vagy az itteni munkájuk alapján elismert, elfogadott fotósok pontoznak, a többiek csak kommentet írnak. Mondjuk akiknek bizonyos számú feltöltött és elfogadott minőségű fotójuk van már fent, vagy valami hasonló.


 

#19 Írta: norci80 2011.02.16 13:48:38   101 21

Sziasztok! Erzsébettel teljes mértékben egyetértek az ő ötlete lenne a megoldás, anonimitást kellene szorgalmazni.


 

#18 Írta: erz 2011.02.16 12:13:39 www  4797 276

Meg kell oldani okosan, hogy ne lehessen. Ez csak szervezés kérdése. NTH biztos tudna erre megoldást... Pl.ha a fényképezőgép tipusa lenne az árulkodó akkor az se legyen látható amíg nem értékeljük.
Az ellen tudom, hogy nem lehet védekezni, ha az ember képei csak rá jellemzőek, de szerintem az ellen nem is kell.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: mérleg 2011.02.16 12:04:57 www  2526 219

Az anonimitás jó ötlet lenne,de egy két kattintás,és meg tudod nézni ki töltötte fel a képet mielőtt értékelnéd.


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: erz 2011.02.16 11:59:40 www  4797 276

Olvasva az itt leírtakat és máskor is a problémák megoldására visszatérő gondolatom az anonimitás. Most nem ecsetelem azt hogy miért gondolom, hogy az jó lenne, mert erről nem szeretnék vitát indítani, csak annyit írok, hogy azért mert mindnyájan emberek vagyunk.
Tudom, hogy sokan ragaszkodnak a névvel való feltöltés mellett az oldal baráti jellege miatt, ezért az ők óhajukat is szem előtt tartva csak bizonyos fokig javasolnám az anonimitás lehetőségét. Éspedig, ha valaki úgy akarja, akkor tölthessen név nélkül, vagyis amíg nem értékeljük a képét addig ne láthassuk a feltöltő nevét és a már megírt véleményeket sem. Persze ez semmiképp ne legyen több pontért való feltöltés és lehessen ezeket a fotókat pontozni is 1-5-ig ha akarja az értékelő. És mivel ezekre a név nélkül feltöltött képekre nagy valószínűséggel kevesen akarnak majd véleményt írni, ezért az erre írt véleményért több pont járjon az értékelőnek stimulálásként.
Szerintem a fent leírt változtatás bevezetése lenne az ami komolyabb változást hozna az oldalon jó irányba.
Az utóbbi időben kipróbált dolog nekem olyan teljesen mindegy alapon működik, eddig sem pontoztam és az ötösök tömegétől sem voltam elájulva amit a képeimre kaptam. A nap, hét, hónap fotója viszont nagyon boldoggá tud tenni, mert tudom, hogy nem kötelező ahhoz hogy az értékelő pontot kapjon és anonim is.


 

#15 Írta: mérleg 2011.02.16 11:02:49 www  2526 219

Akkor majd oda írják hogy -élesség pipec
- kompó remek
- szép színes.. nekem ez a nap képe stb :)
ugyanott leszünk.
Talán ha napi egy,esetleg két hibátlan azaz 5 pontot adhatna az értékelő, végignézve a fő oldalt meggondolhatná hová rakja a voksot.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: ilevvy 2011.02.16 10:44:45   4968 542

ez szerintem okés... de végeredményben te fogod eldönteni hogy ez bevezetésre kerül e vagy sem... de még mindig állitom hogy ez lenne a legjobb :)


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 10:38:03 www  7629 197

Hát az lehet most is fennál :)
Úgy gondolom az a legoptimálisabb, ha eldöntheti hogy akar e pontozni (már ha lehet)
és ha akar akkor csak tételesen írhat véleményt, tehát nem így mezőbe, hanem 3-4 mezőbe, ahol mindegyiknél szavaz, majd a mezők tartalma persze egy HSZ-ben összegződik egy átlagponttal..a részpontokat is kijelezve.
Persze ha ennek is az lenne az eredménye, hogy 5összórás, akkor nagyon elszomorodnék, mert ez sem egy 1000Ftos fejelesztés lenne..


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: ilevvy 2011.02.16 10:32:11   4968 542

Én anno felvetettem ezt a külön pontozási dolgot, de programozási és egyébb nehézségekre hivatkozva ez szünetelve lett... véleményem szerint ez lenne a legjobb megoldás... tökéletesen kimutatná egyes képek hibáit, hiányosságait, erényeit, értékeit...


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 10:29:04 www  7629 197

Egy dolog eszembe jutott az utóbbi pár napban..
Rendben van, hogy büntetjük a feltöltőt, hiszen valamit tenni kellett hogy kevesebb 5ös kép szülessen..
Na de lehet nem is a feltöltőt kéne..mert nem Ő szórja az ötöst..
Azon gondolkoztam, ha meghagyjuk a pontozási lehetőséget, de nehezebb lesz ötöst adni, akkor már nem is adnak ötöst..
(gondolok itt a képalkotónként való osztályzásra)
-élesség, összhang, expó, zaj..stb..
Értelem szerűen nem akar mindeki mindenről írni, de ki kellene választani mondjuk 3-4et ezek közül és írni róla és mindet külön pontoznia..


 

#10 Írta: ilevvy 2011.02.16 10:25:35   4968 542

Olvastam oszkor véleményét... és azt kell hogy mondjam, az első bekezdéssel tökéletesen egyetértek: kevés kép, kevés, hozzászólás, kevés látogató... én nem hinném hogy ez a pontozhatóság megvonásának köszönhető... inkább úgy fogalmaznék, sok az új tag, és egyre kevesebb a régi "öreg róka"... aki nem csak tetszését fejezi ki hanem érdemleges véleményt is ir... kicsit unalmas az oldal... talán mert sokaknak a régiek közül egyre magasabbak az elvárásaik, egyre többet várnak el egy képtől, valamit amit eddig nem tapasztaltak még (én ezzel igy vagyok, és talán nem egyedül)... sok értékes tag (és ezzel nem szeretnék egy új tagot sem megsérteni, mitőbb, minednki közüllünk elkezdte valahol) nem tölt már képeket (vagy nagyon ritkán), képek amik kicsit emelték a szinvonalat, bátoritották az ujjoncokat... anno, mikor én regisztráltam, amultam és bámultam a sok jó kép láttán... és ez ösztönzően hatott rám, gyokoroljak, gyakoroljak és gyakoroljak... most kicsit eltértem a lényegtől, mert nem a bevezetett változtatásokról beszéltem... de higy arról is irjak: én eddig sem pontoztam és nem is voltasm pontozható, ugyhogy nekem különösebb változást nem okozott... de viszont igy reálisabb az oldal... mert sok uj tag csak azt látta egyes képeknél hogy kapott egy csomó 5-őst, és mit is gondolgűhatott volna: ez egy remek kép... holott a vélemények 95% csak tetszésmegnyilvánitás volt, semmi köze sem volt egy reális és mindent átfoglaló részletes véleményhez... szóval én még mindig azt mondom: lehessen újra pontozni, de a pontozhatóságot ki keljen érdemelni... vagyis teljen el egy bizonyos idő és irjon egy bizonyos számú véleményt mire ezt a jogot megkapja...


 

#9 Írta: Dodó 2011.02.16 09:32:42   11000 727

Bocsánat, nem vettem észre, hogy a lányom van bejelentkezve, a korábbiakat nem "Bogica", hanem "Dodó" írta. (Egy gépen dolgozunk..)


 

#8 Írta: Bogica 2011.02.16 09:29:57   251 19

Nehéz kérdés, és meglehetősen ambivalens a véleményem.
Az egyik oldalról örülök annak, hogy így - talán - kevesebb olyan fotós lesz, aki egy képet elkészített, dolgozott vele, méltónak ítélte a feltöltésre, s aztán nem kap véleményt. Olyan rossz a képem? - gondolja, pedig csak arról van szó, hogy sokan vagyunk, nem tudunk a képekről írni. Most majd (ha mi is képet akarunk tölteni) rákényszerülünk.
A plusz-pont (nem feltétlenül büntető) egyik oldalról rákényszeríti a feltöltőket, hogy szelektáljanak, s csak valóban a nagyon jónak tartott képeiket tegyék fel pontozhatóra (s ez egyben a csalódástól is megóv). A másik oldalról viszont nem tudom, hogy az értékelések valóban, minden esetben olyan információ-gazdagok-e, hogy helyettesíteni tudnák az "iskolás", de egyértelmű "jegyet".
Ötös-szórás? Sok a kép, arra van időm, hogy a nagyon tetsző, vagy nagyon meghökkentő képeket nézzem meg. Ha egy kép már kicsiben tetszett, és nagyban még jobban, akkor ötöst adok. Nézzétek el nekem: sugárterápeutaként, klinikai onkológusként, igazságügyi orvosszakértőként annyi "rossz hírt" kell közölnöm, hogy ha egy képpel problémám van, akkor igyekszem azt nem sértő módon, finoman megírni, de nem akarok ilyenkor pontozni. (Tudom, hogy ez személyes vagy személyiségfüggő kérdés nálam, de nem hiszem, hogy megváltoznék...)
Az új tagokat kissé sajnálom - a feltöltéssel eladósodnak (bár ennek is van véleményírás-serkentő hatása)...


 

#7 Írta: oszkor 2011.02.16 09:13:12   4404 142

Bennem kettős érzelmeket váltott ki a próba és annak eredménye. Valamint a bünti a pontozhatóan való feltöltésért. Gondolom mindenki számára világos miért fogalmaztam úgy, hogy büntetés.
Bár mostanában nagyon kevés időt tölthettem számítógép előtt egyéb elfoglaltságaim miatt, de ha csak tehettem benéztem néhány percre. (végignéztem a főoldalt) Amit láttam nem tetszett. Kevés feltöltött kép, kevés vélemény. Kevés bejelentkezett tag. Lehet nem ez a jellemző, de mikor benéztem, voltak képek és ha másnap újra benéztem, alig változott a főoldal. Ez mindenképp negatívum. És ez az új szabály bevezetése óta. Azt hiszem hosszútávon ez nem lesz jó hatással az oldalra.

Az hogy pontozhatóan lehessen feltölteni plusz pontért, igazságtalannak érzem.

Ötösök szórása. Gyakran nem reális a pontozás. De azt soha ne feledje senki, hogy kik vagyunk mi és mi célból járunk ide vagy más fotós oldalra. Ez pont olyan dolog, mármint a reális pontozás, mint a 100 karakteres véleményírás néhány tized pontért. Haladóknál nincs gond talán. De a frissen regisztrált és még ráadásul kezdő tagoknál kicsikarni a véleményírást, hogy aztán tölthessen fel fotót. Szerintem ez abszurd. Néha hihetetlen véleményeket látok és csak elmegy a kedvem attól hogy töltsek fel képet. Én ezt heti kettő kép feltöltésével oldanám meg és punk tum. Nem pedig vélemény írás ösztönzésével.
Egy biztos. Mindenkinek szüksége van sikerélményekre a hétköznapi tipró életben. Hogy a fotózásban ki mennyire tud haladni előre, azt nem a pontozás fogja befolyásolni. Erről szentül meg vagyok győződve.

Azt hiszem mindent leírtam és ezzel el is mondtam a véleményem. De ha egyértelműbben kell, akkor azt mondom: Szerintem sokkal jobb volt az előző rendszer. A lehetőség meg volt teremtve, hogy pontozhatóan, vagy nem pontozhatóan tölthessek fel fotót. Ezzel kell ésszerűen élni.
De véleményem szerint, hogy most van e a kép mellett sok sok ötös, vagy nincs, semmit nem befolyásol. Attól még egy kép ugyanaz marad.

Na mán most már írtam mindent. Már befejezem, mert kitértem arra is, ami most épp nem kérdés.

Összegezve: Nekem nem tetszett az új szabály és annak eredménye. Ez nem járult hozzá az oldal és a képek színvonalának a javulásához.


 

#6 Írta: z62 2011.02.16 09:09:53 www  2579 257

A fekete-fehér,a pap és papné,izlések és pofonok stb.Biztos lenne aki siratná a ponjait.De talán be kellene látni legalább annyi haszna van az építő,akár negatív hangú észrevételnek,mint a féktelen pontosztogatásból következő, kevésbé szakmai,mint inkább szimpátia értékelésnek.Azt látom sokszor,hogy a fotót készítő nevének értékelés előtti ismerete nem támogatja a pártatlan észrevételek megszületését.Sokan már annak is örülnek ha helyesen exponált ,vagy éles egy fotó.Ez ma már nem a készítő érdeme.
Az viszont kétségtelen igaz,ma nagy szüksége van az embereknek a pozitív visszajelzésekre!!!


 

#5 Írta: somasok 2011.02.16 08:23:21 www  11114 1026

Végül is "hivatalossá" vált az, amit már többen gyakoroltak(tunk). Saját kép nem pontozhatóan volt feltéve, komment pedig - kevés kivétellel - pont nélkül.
Szerintem jó ez így, bár a pontozhatóság "büntetése" nem világos, miután a kapott pontok - ha jól tudom - semmi plusszal nem járnak, tehát miért pazalná bárki is a kreditjeit
"semmiért"?
Én várom a "kipipálós" bírálati lehetőséget:-))


 

#4 Írta: mérleg 2011.02.16 08:05:57 www  2526 219

Véleményem szerint jó ha van ami korlátozza a "vállveregetős" pontozást. Régebben szinte minden fotó mellett ott díszelgett az 5-ös értékelés. Ami komolytalanná tette a pontozást, volt 1-2 fotó a fő oldalon, ami megitélésem szerint tényleg "hibátlan"( hiszen ezt jelenti az 5-ös értékelés) Bizony gyakran középszerű,vagy gyenge kép hibátlan,vagy akár nap képe titulust érdemelt ki, a nyakló nélküli pontozás folytán.


 

#3 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 06:50:46 www  7629 197

Korán? :)
Én korán keltem, aranyat leltem :)


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: ancsa 2011.02.16 06:48:16   14067 626

Még nagyon korán van a véleményezéshez és ráadásul itt Szolnokon esik a hó is :)

Estére visszajövök:)

Kíváncsi leszek én is a reakciókra, véleményekre.


 

#1 Írta: NonameTheHunter 2011.02.16 05:50:38 www  7629 197

Jöhet minden tapasztalat, csak arra kérek mindenkit a témával kapcsolatban, a címmel összhangban.
Köszönöm!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Agfa ePhoto CL18

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF 100mm f/2 USM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1749 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat