Még egy kép a Liget Fürdő Kupáról.
Nem hiszem, hogy "Bringás" pontosan ilyen képre gondolt, de eszembe jutott, hogy van nekem egy "szoliter" rajtolós képem is valahol. A kartartás szokatlan, de Dóri, akit kifejező arca miatt nagyon szívesen fotózok, így rajtol...
Hosszas szünet után válaszolok, ezért elnézést kérek! Igazad van, egy kicsit a kép formájára (négyzet és benne átlósan rajtoló) koncentráltam, de - mint már írtam - a fotósnak megengedett pozíció is kötött. (Ezt talán úgy lehetne elkerülni, hogy fellépek a medence szélére - de ezt csak edzésen tehetem meg, s akkor sem örülnek igazán neki az edzők). Igazad van, a tér rovására ment a vágás...
Szia.Régen beszéltünk már.Jó ez a képed is...de ha követnéd a témát a vízben akkor a húzott háttér megadná a kép dinamikáját akkor kicsit talán művészibbé tennéa lágy elmosott víz a témát és jobban húzná a szemet a középpont.Szerintem:)Gratula szép napot.
Köszönöm a véleményedet!
Igyekszem ezen a szűk területen előrelépni, talán most már a technikai lehetőségeim is jobbak (első, jó szándékú, de iszonyatosan szemcsés képeimre gondolok), viszont most magamtól - vagy az Oldal hozzászólóitól - tematikus elképzeléseket kapok.
A szereplők hogyan férnek hozzá? A Triton vezetőedzője CD-n (vagy DVD-n a képek számától és a megőrzött változat méretétől függően) megkapja a teljes képanyagot. Remélem mindig, hogy a honlapra felkerülnek, de eddig erre nem került sor, néhány mobil-telefonnal vagy táblagéppel készült kép látható. A "lebutítani" kényszerült képeket feltöltöm a Facebook oldalamra (gyakorlatilag csak ere használom ezt a közösségi oldalt), onnan minden bizonnyal letöltik, mert látom, több fiatal úszó profilképe az én fotóm. Ha a gyomaendrődi kiállítás befejeződik, akkor néhány képet szétosztok majd a szülők, nagyszülők között, akik már kérték... Több haszna van, mint a szobámban tárolni, arra várva, hogy felkérnek-e valahol kiállításra.
Négyzet és átló, sőt piros párhuzamos, kellemes színvilág - jó összképet adnak. Nekem ezeknél a képeidnél leginkább a víz megjelenítése az igazi látványosság. (márcsak azért is lehet így, mert én ilyent egyáltalán nem tudok :-) )
Bizonyára jut a képekből a fotóalanyoknak is - tevékenységedet így pláne dupla áldás is kiséri:-)
üdv: nakoev
Köszönöm a véleményedet! Talán azért sikerül néha elkapni a pillanatot, mert gyakorlatilag nem fotózok mást, és ismerem a gyerekek szokásos sebességét (érdekes lenne egyszer jóval nagyobb "fordulatszámú" felnőtteket is fényképezni próbálni - lehet, hogy otthon mindenről lemaradok). A piroson elég sokat gondolkodtam - egyszer ki is szedtem (pontosabban vízzel leklónoztam), de úgy nem volt életszerű: olyan szélesnek tűnt a pálya, hogy ez a már nőiesedő lány nagyon kicsinek látszott benne.
Ezek nagyon mennek Neked, jól el tudod kapnii a jellemző mozdulatot, pózt, arckifejezést. Nem könnyű: én lassabb mozgásoknál se tudom mindig belőni, hova érkezik az alany a megfelelő pillanatban. Jó a piros bekomponálása is!
Köszönöm a megértést!
Sok a nehézség, és a szervezőknek-bíróknak bíznia kell a fotósban, hogy egyáltalán odaengedjék. (Bár nem örülök neki, de értem annak a logikáját, hogy egyes rendezvényekhez csak profi fotósokat engednek közel...) A kihívásokról talán "tengelic" fotóstársunk tudna a legtöbbet mondani, aki a küzdősportokról készült képeihez írta, hogy guggolva kell nemegyszer fotóznia a dobogó körül, hogy a bírót, közönséget ne zavarja...
Bevallom, nem is gondoltam, hogy ennyi körülményt kell figyelembe venni egy ilyen kép elkészítésekor. Így viszont érthető a térdben vágás objektív oka.
Igen, sikerült jó arckifejezést is elkapnom a mozgás mellett. Dóri ebből a szempontból talán az egyik legjobb "alany", és nagy toleranciával viseli a fényképezést is... A térdben való vágásról "Zoran"-nak leírtam az objektív nehézségeket. Köszönöm a véleményedet!
Köszönöm a véleményedet! Sajnos, a térdben való vágás (ahogy ezt "Zoran" véleményére is megírtam) objektív szükségszerűség volt, igyekszem majd más nézőpontot keresni. Persze, vannak akadályok: nem zavarhatom az elektromos indítást (nem mászkálhatok bele a rendszer sugarába), nem zavarhatom az indítóbírót, a stílusbírót, az időmérőt, és nem nagyon illik a nézők - és a fotózók - elől kitakarni a pillanatot...
Köszönöm a véleményedet! Ebben az esetben a négyzetes vágást találtam a jobbnak (kiállításra készülve az A4 és négyzet formátumokat igyekeztem választani, kivétel talán a "Váltó" volt, de eredetileg a keret azt is A4-re formálta).
Köszönöm a véleményedet! Azt hiszem, hogy a második kérdésre egyszerűbb a válasz: a lábak azért maradtak le, mert nem látszottak a képen (és ebből a szögből nem is látszódhatnak). Ha végiggondolod a hátúszás rajtját, a versenyző és a fotós pozícióját, akkor érthető, hogy a képet a medence széle zárja le alul (egyébként minden bizonnyal látszik is - ismerve ezen képességeimet -, hogy a két térd közötti területre úgy "maszatoltam be" a vizet, ott már a medence széle látszott). Miért nem vágtam combban? Mert ott is csonkoltam volna, és elvesztem a két láb között felcsapódó víz képét.
Miért négyzet? Mert lent többet megmutatni nem tudok, érzésem szerint fenn elegendő helyet hagytam, és mert így a versenyző a kép átlójába került...
Egyébként értem a problémát, és bár nem akarom a kormányzati kommunikáció példáját követni, annyit írok, hogy "terveim között szerepel" valamilyen más nézőpontot. Ennek - a medence oldalának vetülése mellett - problémája, hogy nem zavarhatom a verseny lebonyolítását. Gondolkodom a teljesen oldalról készített fotóban, és (ami nagyon nehéz lesz), a kiforduló alaknak a rajt irányából történő megörökítésében... Ahova most odaengedtek, ott ennyi a lehetőség.
Csatolom a medence szélét tartalmazó képet, két olyat, ahol még nem követtem a rajtolót, tehát még több látszik a rajtkőből... Hálás lennék a vágásra vonatkozó ötletért! Még egyszer köszönöm az újabb nézőpont szükségességét megerősítő véleményt!
A pillanat jól elkapott. A víz fröccsenése, a színek és a csillogó víz tetszik. Szerintem a négyzetes vágás és az átlós szerkesztés jól áll neki.
Sajnos az ízületben (térd) vágás tényleg különössé teszi.
Az arckifejezés azonban engem jobban "elragad". A küzdelem és koncentráció különös keveréke.
Az elkapott pillanat nagyon jó,a rövid zár remekül érzékelteti a víz fröcskölését és a küzdő szellem is jól kivehető a képen.Az úszás irányába van elegendő hely,viszont ennek az lehetett az ára hogy a lábak így lemaradtak.Viszont tetszik a fotó színvilága és az összkép is.
Gratulálok,további szép felvételeket kívánok!
Az elkapott pillanat tetszik, a négyzetre vágást viszont nem igazán értem, és azt sem, hogy miért maradtak le a lábak. Így elég furán csonkolt hatása van az egésznek.
Köszönöm a véleményedet! Gondoltam, hogy inkább szemből-oldalról lenne érdekes, de ilyet találtam. Az élességgel kapcsolatban most elbizonytalanítottál, eredetiben nem tűnt fel az életlenség, de most, hogy írod... van benne valami...
Tényleg nem pont ilyenre gondoltam:) Ezt a felsős nézőpontot nem érzem előnyösnek, a fókuszt pedig pontatlannak sejtem, nekem úgy tűnik, Dóri arca helyett inkább az úszóruha az éles. A négyzetes vágás és az átlós szerkesztés viszont jól működik. A megállított időpillanat is kellően látványos. A kép színei szépek.
További szép fotonokat!