Szia!
Talán nem is a pont ezen az oldalon a fontos, hanem az eltérő nézőpontok könnyed leírása.
Sok mindent leírtak az előttem véleményezők, ezeket én már talán nem is írnám le.
Inkább egy kicsit más oldalról közelíteném a képet a kompozíciót.
Talán kicsit nevetségesen hangzik de a kompozíció a fejben kezdődik el, melynek lényege hogy egy 24 X 36 mm-s területet kell kitölteni információval.
Ehhez láttam már olyan gyakorlati lehetőséget hogy fog az ember egy képkeretet és azzal futkosva keresi azt a nézőpontot ahonnan a kép belefér a keretbe.
Nem sokkal több és nem kevesebb.
Ebben az esetben szinte nincs is dolgod csak méretezni és a minőséget beállítani.
Az adott kép esetében úgy tűnik, "csak" fotóztál s látva a szép hátteret kikanyarítottál az eredeti képből egy darabot.
Ha fejben meglátsz két ilyen növényt amelyek viszonylag messze vannak egymástól, kerüld körbe és keresd meg a legjobb helyet.
Lehetne ez jobb bizonyos vagyok benne, ha meg mégsem akkor kis trükköket belehet vetni, egy kis darab madzag sok mindent megoldhat!:)
Igazából arra a részére szeretném felhívni a figyelmed , hogyha a két növény közelebb lenne egymáshoz s a nagyobb mitegy védelmezően mint anya a gyermekére, rá ill. fölé hajolna a kicsinek, akkor ugye már egy komoly kompozíció lenne s persze a széleken nem lenne ennyire szűk!
a homogén háttérrel is lehet játszani, hogy pl a középső terület világosabb legyen, vagy legyen benne több átmenet, máris változatosabb, és egyáltalán nem zavaróbb.
mintha olyasmit akartál volna, hogy a nagyobb lenéz a kicsire, de sajnos sok javítandó látok benne.
jobb lenne ha a jobb oldali szál felső pamacsa lenne éles, de legjobb ha az egész és mindkettő. rekesz szűkítést ez esetben nem ajánlok a mosott háttér miatt, viszont a szárán lehet annyit mozdítani, hogy márhuzamos legyen a képsíkkal, máris nem kerül ki egy része sem a dofból.
a bal sarokban lévőt picit beljebb hoznám, hogy a feje kb ugyanannyira legyen a bal oldaltól, mint most az aljától.
a kép tetejét meg lecsapnám, egy négyzetes formátum nyerő lehet...
a középső üresség nem is zavarna, ha az arányok helyretételével a két szár egyfajta keretet alkotnak a belső tér körül.
jelen esetben ez csak egy próbálkozás, nem érezni hogy egy tudatos kompó, és mindennek megvan a miértje....
Szia. Meglehetősen rossz minőségű a kép, ami nem is csoda. Ezt a meglehetősen nagy képet letömörítetted mindössze 100k-ra, pedig 350k a limit - ezt érdemes lett volna kihasználnod.
A másik a kompozíció. Jobbszélen növény, balszélen alul növény - de a teljes középtartomány tök üres. Ráadásul pont a hozzánk legközelebbi rész életlen, ami elég zavaró.
remélem nem haragszol, de én erősen javítandónak találom.