Szia Csaba!
Először is köszönet a részletes fehéregyensúly kérdés megoldásáért már arra sem emlékeztem a végén, hogy hogyan is láttam ott akkor:)
A kép , ha még jobbra forgatom kikerül ugyan az épület de sajna a templom nagyon szélre kerül és itt inkább ezt választottam.
Köszi még 1x, örültem, hogy írtál itt is üdv Éva
A fehéregyensúly kérdésében itt nem lehet egyértelmű döntést hozni és ez persze a Panának sem sikerülhetett. Ez a fotó olyan különleges körülmények közt készült, hogy egyszerre két helyes (és helytelen) WB is van. A faluban a mélyárnyékban van egy valóságban fehér templom. A hegyek közt a hajnali napfényben pedig van egy szintén fehér felhő, de nevezhetjük ködnek is. A két helyen, mélyárnyékban és napsütésben nyilvánvalóan eltér a helyes fehéregyensúly. A főfotón a templomra lett beállítva, ott a fal színhelyes, viszont a felhő túl hideggé, kékessé vált. A mellék képen a felhőre lett beállítva, ott a köd a színhelyes, viszont a falu vált túl meleggé, sárgássá. Ritka az ilyen körülmény, de létezik. Két dolgot tehetsz. Beállíthatsz egy köztes WB-t, ami nagyjából jó mindkét képrészre, de egyik sem lesz igazán tökéletes. Ez a gyorsabb és könnyebb. A másik, hogy a raw konverterben szelektíven állítgatod a két terület WB-jét. A Lightroomban van erre lehetőség. Ez precízebb és tökéletesebb megoldás, viszont macerásabb.
Az emberi agy valamiért jobban szereti a meleg, barátságos színeket, mint a hidegeket. Akaratlanul is szebbnek látja őket. A nézőknek ezért általában jobban tetszik, (vagy jobban tolerálják) ha a valóságtól abba az irányba csúszik el a WB. Valószínűleg ez is benne van, hogy a második feltöltés találtatott szebbnek. A hajnalt és az alkonyt is ezért látjuk oly szépnek, hisz akkor tobzódnak a legjobban a meleg és barátságos fények.
Nagyon tetszik benne a felső nézőpontja, a fény-árnyék játéka, a ködösség és belőle kibukkanó csúcs is. A templom is remek képi elem. A helyi lehetőségeket nem ismervén, a monitor ezen oldaláról nézve a kompozíciójához a kamera kissé jobbra mozdítását javasolnám. Akkor kikerülne a félbevágott fa és ház, melyek nem túl fotogének, viszont több látszana a fénycsíkból a ködösségből melyek látványosak. Azt hiszem érdemes lenne visszavenni a ködösség csúcsfényeiből. Ezektől függetlenül jó kis fotó ez.
További szép fotonokat!
Nagyon jó ez a felső nézőpont, hangulatos tájkép, vagy városkép, jó volt az időpont választás a köd miatt, a bal oldali fát gyanítom, hogy szükségből kellett megfelezni, de még jobb is így, mert nem bontja fel a teret. Még csak annyi, hogy az alább csatolt verzió nekem jobban tetszik.
Szia! A sárgásabb színvilágú közelebb állhat a valósághoz szerintem. Abban a verzióban még az is jobb, hogy jobb felül a ködréteg nem hat kiégettnek, mint a kékes változatban. Egyébiránt nagyon szépen mutatja be a helyet a fotó, rendkívül hangulatos. Üdv, Gyula
Köszi szépen, igazából a melegebb színvilág áll egyébként is közelebb hozzám, lehet, hogy fotózáskor állítottam nem megfelelő WB-t azóta meg már a valóságot a képek befolyásolják?:) Na de a lényeg, hogy úgy tetszik, köszi, hogy írtál
üdv Éva
Szia Éva, Nehéz dönteni, hogy melyik kép jobb, a színvilágot a valósághoz állítottad, szerintem a fenti kép is tetszetős. Talán annyit, hogy a lent bemásolt kép élesebbnek tűnik. Remek és jó szögben készített felvétel. A köd és a pára szép látványt nyújt a tájról. Gratulálok, szép munka. Üdv.Ili
Szerintem a pára, és a köd megtévesztette a szemed, vagy okát sem tudom, de az alsónak sokkal valóságosabb színei vannak szerintem, és az bizony nagyon tetszik, és én most arra adom a pontszámomat, mert gyönyörű kép.
Nem hiába, a köd a fotós legjobb barátja.