Az ISO200, ilyen, nem természetes fényben elég zajos (a 400-as meg szörnyű). Kísérletezek 1/60-al is, de igazán nem jött még össze. Ha a képen van fix pont (arc), inkább lássék a mozgás a kézen-testen. Általában 10-12x-es zoommal kell csinálni a képet, hogy ne kelljen sokat vágni, ez is befolyásolja az exp. tulajdonságokat.
Hát igen, koncerten túl sok az állandó változó ahhoz, hogy minden kép jó legyen ;)
Viszont az 1/30s szerintem rossz választás. A mozgás miatti elmosódottság jó mert életet visz a fotóba, de ha szinte minden életlen a gép bemozdulása miatt, akkor kevésbé élvezhető, inkább zavaró a látvány.
Az én tapasztalatom az, hogy az 1/50-1/60s megfelelő eredményt hoz 50mm ekvivalens látószögig, utána a reciprokszabályt alkalmazva csinálom.
Nem tudom, meddig elviselhető a géped zajossága, de az iso 200-t biztos zajmentesen hozza. Az általad leírt adatokból számolva ez pl. 1/60s-t tesz lehetővé f/3.5-en.
Az állvány szerintem is gáz ilyenkor, esetleg egy monopod, de nem próbáltam még. Sokszor van természetes támaszték amit ki tudok használni (kordon, színpad stb.), érdemes körülnézni.
Ha nincs elég fény a témán, vagy ha ellenfény jön a szípadról, hasznos lehet akár a beépített vaku is és kellően adagolva nem öli meg a hangulatot sem.
Ernő! Az 1/30-at nem tudom csökkenteni, mert az még ennél is kisebb blendével jár, ami ilyen mozgó célpontoknál már nagyon kevés. Ha megnézed itt is az arcon kívül már láthatóan (trikó, stb.) életlen, nem csak a mozgás miatt.
Én is jobban örülnék, ha lenne annyi fehér fény, ami kisebb záridőt tenne lehetővé.
Állvány sem járható út 1400-1500 ugráló néző között.
De hát ez az én bajom, miért nem tárgyakat, tájképeket, városképeket fényképezek. Azok nem mozdulnak el, de nem is kihívás!
Hát igen. Általában 150-200 kép/koncert. Ebből 100 helyszínen kuka. Otthon, PC-n további 50% kuka. A maradékból kb 5-10, ami gondolkodás tárgyát, utómunkát érdemel. A mostani 196-ból maradt ez a 8.