Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4581

Boltív

Boltív (-)

Vélemények: 1

Megnézve: 888

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / teszt / FV lexikon


FV lexikon

  FV lexikon

Fényképezőgép:

Canon EOS-350D

Objektív:

Canon EF 15mm f/2.8

Előtét:

Raynox MSN-500 (Makro 3.5x)

Szűrő:

25A

Záridő:

1/200s

Rekesz:

F9

Fókusz:

10 mm

Iso:

ISO 1250

Készítés helye:

Európa Belgium Apátfalva

NonameTheHunter előző képei
Infó gombok

Infó gombok (4.75)

Képértékelés kifogásoló

Képértékelés kifogásoló (5)

Közlemény

Közlemény (4.53)

@///

@/// (4.45)

Szabályzatváltozás!!!

Szabályzatváltozás!!! (3.01)

| Még több

Feltöltötte:

  NonameTheHunter 

Feltöltés ideje:

2008.08.10 11:42:05

Kategória:

  teszt

Átlag:

5 (5 szavazat)

Megtekintve:

4235

Betöltve:

5305

Feldolgozható:

Nem

FV lexikon

Tehát ide írjatok mindent, amit hamarosan egy külön helyre összegyűjtök..

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#88 Írta: adik 2008.08.10 11:19:14   96 33

Záridő-priorítás:
vagy rekesz-autómatika. Megadott zársebességhez választ a gép a fénymérő segítségével megfelelő rekeszértéket, dslr gépek megfelelő beállítása esetén még érzékenységet is. Akkor szoktam ezt a módot választani, ha svenkelni akarok, vagy kevés fény esetén nem szeretném, ha hosszabb záridőt kapnék az ildomosnál. (Pl bemozduló alakok egy templomban, vagy amit már nem fog meg a képstabi...)


 

#87 Írta: adik 2008.08.10 11:13:14   96 33

Zoom:
Ugyanazon optika gyújtótávolság-változása.

Zoom-obi:
változtatható gyújtótávolságú (látószögű - gy.k.?) obi. Két fajtája, amikor fixen pár értékre tudunk kvázi átkapcsolni (Pl Leica), vagy adott tartományon belül tetszőleges gyutávot választhatunk meg.


 

#86 Írta: NonameTheHunter 2008.08.10 11:13:07 www  7629 197

Egyelőre, mivel üres, ezért nem sok mindent tudsz kiélni :)
De megtöltöm :)


 

#85 Írta: adik 2008.08.10 11:09:27   96 33

Nagyon komoly, de komoly! Gyorsan ki is élem magam mindjárt!


5.0

 

#84 Írta: NonameTheHunter 2008.08.08 23:41:38 www  7629 197

bizony, az nagyon jó lesz..


 

#83 Írta: pista1 2008.08.08 22:51:58   9608 436

Ha már működnek linkek is, egész nagyszabású, jó szótár lesz!


 

#82 Írta: NonameTheHunter 2008.08.08 07:33:40 www  7629 197

:):)
Rádbízom akkor A-F-ig :):)

Nem, megoldom, csak van teendő, aztán a kezdeti lelkesedés után nincs ami bíztasson :)


 

#81 Írta: lancaster 2008.08.07 23:35:09 www  5801 47

ha érdemben tudnék segíteni, akkor nem sunnyognék laposan én se...


 

#80 Írta: NonameTheHunter 2008.08.07 23:30:19 www  7629 197

meglep, hogy senki sem reagáált...
Benne van egy kis melóm, főleg mikor a jelentések is meglesznek...


 

#79 Írta: NonameTheHunter 2008.08.04 23:17:17 www  7629 197

Kedves Fotós Társak!
Szétnéztem a neten első körben (hangsúlyozom ennél még több lesz) ennyit találtam, lehet nézelődni, megfejtéseket keresni..
http://fotosokvilaga.hu/cikk.php?id=lexikon-a


 

#78 Írta: mogyorocska 2008.08.02 11:37:28 www  141 36

Kosz a segitseget.. nem talaltam a torles gombot azert nem tolotem :">


 

#77 Írta: frci 2008.07.31 09:43:22   309 66

ha még van kedve valakinek újabb kérdésre válaszolni:
angol menüben, gradiation menüpont alatt mit jelent a LOW KEY és HIGH KEY?
köszi
üdv:frci


 

#76 Írta: lancaster 2008.07.30 21:56:13 www  5801 47

bocsanat hogy ide irok. Majd ha hazaeretem, becsatlakozom en is a fogalommagyarazatba!
Addig is üdvozlet minden kedves regi es uj felhasznalonak most epp Münchenbol. :)
Orom latni a fejlodest es hogy el az oldal.
Minden jot,
lancaster


5.0

 

#75 Írta: Andris_savaria 2008.07.29 20:03:00   869 17

originál orosz Zenit ET, és van hozzá egy baba állapotú tokom is :)

majd csinálok róla képet..


 

#74 Írta: sysspo 2008.07.29 19:57:39 www  769 138

Micsoda? Még van Zenited? Az volt az elsö "komoly" gépem 77-ben. Még meg van csak már nem möködöképes.


 

#73 Írta: Andris_savaria 2008.07.29 19:03:36   869 17

KÖSZÖNET!!!!

a DIN-t vágom, mert a Zenitemen ezen skála szerint kell állítanom a fénymérőt..:)


 

#72 Írta: sysspo 2008.07.29 10:19:32 www  769 138

ASA="American Standards Assoziation"
ISO="International Standars Organization"

Amit manapság ISO nak hívunk az tulajdonképpen az ASA érték. Az ISO az ASA és a DIN megjelöléseket egyesíti.

ISO 100/21° = 100 ASA vagy 21° DIN


 

#71 Írta: Andris_savaria 2008.07.28 19:41:19   869 17

igen, kb olyasmit jelent, csak nem tom pontosan, mi is az..
azért is kérdeztem..:)


 

#70 Írta: pista1 2008.07.28 19:27:19   9608 436

ASA is érzékenység, az oroszoknál azt hiszem "goszt" is volt. Lehet, hogy az ASA ugyanazt jelenti, mint az ISO.


 

#69 Írta: NonameTheHunter 2008.07.28 18:48:30 www  7629 197

#70 Írta: Andris_savaria

készül az A-Á betű, benne lesz :D


 

#68 Írta: Andris_savaria 2008.07.28 17:26:06   869 17

viszont valaki súgja meg, mi az az ASA féle érzékenység(filmes korszak)
minek a rövidítése, mit takar pontosan, mik a szabvány skálaértékek?
NTH?


 

#67 Írta: Andris_savaria 2008.07.28 17:24:26   869 17

#63 Írta: TanulékonySzörnyeteg

az ISO:
a digitális képérzékelők valójában egy adott érzékenységgel bírnak,
ezekről felfelé lépve, nem nő a képérzékelő érzékenysége, csak a kibocsájtott jelét erősíti a gép, a jellel együtt a zaj is erősödik, amit manapság már szinte minden gyártó szűr a gépen belül(kompaktok kivétel)
nagyobb érzékelőlap->nagyobb ézékelőpixelek->kevesebb zaj
persze lehet a jelet gyengíteni is..


 

#66 Írta: Andris_savaria 2008.07.28 17:12:04   869 17

Depth Of Field
egész pontosan..

de azért az egész fotosoppot nem fogjuk lefordítani ugye?
alapvető angol szavakat fordítsatok a szótárból..
vagy ha nem megy az ABC, akkor itt a sztaki gyorsszótár...
www.sztaki.hu
a lapon bal oldalt alul


 

#65 Írta: hádész 2008.07.28 17:08:10   246 21

fido: A DOF az a mélységélesség angol megfelelőjének a rövidítése. Vagyis a Dof nem más mint a mélységélesség.


 

#64 Írta: fido1983 2008.07.28 14:27:28   608 161

Hali!Mégegy: mi az a dof?


 

#63 Írta: vingab 2008.07.28 08:48:02 www  447 95

A kitobi azt jelenti, hogy obi van hozzá, ez Canonnál pedig az Obi van Canobi :D Ők szoros rokonságban állnak egymással:DD


 

#62 Írta: pista1 2008.07.26 17:18:51   9608 436

Ha a fényképezőgépet "kit"-ben árulják, akkor adnak hozzá objektívet is. Ez a "kit" obi. Többféle lehet, lehet jobb, és gyengébb is.
Az iso az érzékenység, minél nagyobb, annál érzékenyebb a "film", tehát kisebb záridő, blende kell. Magasabb iso-nál jobban zajosodik a kép.


 

#61 Írta: TanulékonySzörnyeteg 2008.07.26 17:13:37   852 23

Az ISO érték miért befolyásolja a záridőt?
És mi az, hogy kitobi?


 

#60 Írta: pista1 2008.07.26 07:04:41   9608 436

Amarillis!
Egyszerűbb gépeken nem lehet állítani a zársebességet, blendét. De ezeknél is vannak motivum programok: tájkép, portré, stb. Ha ezeket állítod, a géped próbálja ezeknek megfelelően beállítani a zársebességet, blendét.
Sok kis gépen van külön "naplemente motivum program", ezt is lehet használni.


 

#59 Írta: Amarillis 2008.07.25 20:37:19   7692 545

Kedves Hunter! Nagyon jó kezdeményezésnek tartom én is, mert az oldalon belül utánanézhetünk a nem értett fogalmaknak, nem élünk vissza a már gyakorlott fotósok türelmével akik naponta többször magyarázzák el az alapvető dolgokat....AMIÉRT HÁLÁS KÖSZÖNET!
Kérésem is van:gondoljatok a "zsebgépesekre"
is :-). Többször kaptam azt a tanácsot, emeljem a rekeszértéket...növeljem a záridőt...stb...de a gépem ezt nem teszi lehetővé.....akkor mi a teendő? Mondjak le pl. a naplementében készült tájképről?
Fogalmak: intelligens v. preciziós digitális zoom?
kontraszt..normál + -
élesség...normál + -
képminőség...kiváló...standard
fókusz...több...közép....végtelen
fénymérés..több....közép...ponszerű
Mikor melyik???
Hisztogram értékelése....megfelelő módosítás?

Egyenlőre ennyi.... és köszönöm az eddigi megértést, türelmet és segítőkészséget minannyiótoknak "mazsolaként"!
Üdv.Amarillis


 

#58 Írta: balusk8 2008.07.25 20:23:24 www  1127 209

ez jó dolog! már belebonyolódtam az olvasásba:D:D nekem is lenne pár kérdésem hogy mi mit csinál és miért meg mittudomén, csak nemtudom leírni mert na meg még pontosan énsem tudom mit akarok:D


 

#57 Írta: pista1 2008.07.25 20:01:16   9608 436

A RAW meghatározása általánosságban így van, de pl. a Fuji s7000 (és még pár fuji) a ccd pixeleit felinterpolálja, és abból csinál RAW-ot. Pl: 6 megapixeles ccd-ből 12 megapixeles RAW-ot. Ez viszont ellenkezik a RAW lényegével. Szerintem.


 

#56 Írta: Imre 2008.07.25 17:01:47 www  5335 387

Annyit az előzőhöz javasolnék, hogy a kezdők kedvéért érdemes a gépen található jelzéseket is odatenni az egyes címszavakhoz. (rekesz - Apertúra A, S, P, stb.)


 

#55 Írta: Nordlander 2008.07.25 16:40:02   59 6

Csak néhány fogalom:
REKESZÉRTÉKEK
A rekeszértékek az objektív fényáteresztő képességére utaló szabványos számok. A szabványos rekeszszám sorozat: 1 - 1,4 - 2 - 2,8 - 4 - 5,6 8-11-16-22-32-G4.
A kisebb számokkal jelölt rekeszértékeknél nagyobb az objektíven áthaladó fényáram, így a lencse által kirajzolt kép világosabb. A számsorban a kisebbtől a nagyobb számértékek felé haladva minden szomszédos érték felére csökkenti az objektíven átjutó fényt.
ÁTLAGOLÓ (INTEGRÁLÓ) FÉNYMÉRES
A TTL rendszerű fénymérés legegyszerűbb módja. A fénymérő átlagot képez a kép egész felületének világosság -értékeiből. Nagy fény-árnyék ellentéteket mutató témáknál gyakran hibás mérési eredményt ad.
BULB (MEGVILÁGÍTÁSI IDŐ)
A megvilágítási időt erre az értékre állítva a zár addig marad nyitva, ameddig nyomjuk a kioldógombot.
DERÍTŐFÉNY
A motívum kevésbé megvilágított részére eső fény. Funkciója a sötét képrészlet világosítása, derítése.
VAKUSZINKRONIDŐ
A redőnyzáras fényképezőgépeknél legtöbbször nem lehet minden expozíciós időhöz vakut használni. Azt a legrövidebb megvilágítási időt, amelynél a villanófény használata még problémamentes, vakuszinkronidőnek nevezzük.
REKESZAUTOMATIKA (IDŐPRIORITÁS)
A megvilágítási automatika egyik formája. Ilyenkor a megvilágítási időt kézzel kell beállítani. Ehhez a fénymérő adatai alapján a fényképezőgép választja és állítja be a rekeszértéket.
RAW FORMÁTUM
A RAW képformátumot a digitális fényképezőgépek számára fejlesztették ki. Változtatás nélkül rögzíti azokat az adatokat, amelyek a CCD-ből kiolvashatóak. Egyfajta nyers, digitális negatívként fogható fel. Ez a 36 bites színmélységű képállomány veszteségmentes tömörítéssel gazdaságosan tárolható az adathordozókon.
IDŐAUTOMATIKA (REKESZPRIORITÁS)
A megvilágítási automatika egyik formája. Ilyenkor a rekeszértéket kézzel kell beállítani. Ehhez a fénymérő adatai alapján a fényképezőgép választja és állítja be a megvilágítási időt.
RGB (additív)színmód
R=red (vörös), G=green (zöld), B=blue (kék). A színek meghatározásának egyik módja. Ilyenkor a vörös, zöld és kék összetevők arányával definiáljuk a valós színt. Additív (összeadó) színkeverésnek nevezzük ezt.
CMYK (SZUBTRAKTÍV) színmód
Kivonó színkeverés. A fehér fényből a vörös színt kivonva ciánt, a zöldet kivonva bíbort (magenta), a kéket kivonva sárgát(yellow) kapunk - CMYK Nyomtatásban a festékek hiányosságai miatt viszont gyakorlatban nem ad feketét, ezért 4. színnek feketét használnak - CMYK.


 

#54 Írta: frame120 2008.07.25 14:46:23   395 64

Inkább csak érdekességképp,mert hosszú lenne szótárba XD.


 

#53 Írta: frame120 2008.07.25 14:45:32   395 64

Folytatnám a linkelést :)

Egy cikk a felbontásról úgy általában.

http://www.fotoklikk.hu/files/gondolkodo-mi-is-az-a-felbontas.pdf


 

#52 Írta: NonameTheHunter 2008.07.25 14:23:26 www  7629 197

#48 Írta: csulika :):)
Szerintem ne mondjuk azt hogy mindeki profi,
Egyébként
szvsz = szerény véleményem szerint :):)


 

#51 Írta: NonameTheHunter 2008.07.25 14:21:55 www  7629 197

#50 Írta: frame120
Sőt még kodak is volt régen, na meg most is van még Leaf


 

#50 Írta: frame120 2008.07.25 14:21:52   395 64

TTL mérés

A "Lencsén át" (Through The Lens) történő fénymérés kifejezésének rövidítése. Ez a rendszer azt a fényt méri, ami a lencsén át a fényképezőgépbe kerül. Mivel a TTL ugyanazt a fénymennyiséget méri, mint ami a filmet éri, az expozíció értéke mindig helyes lesz a felhasznált lencsétől és szűrőtől függetlenül.

Idézet innen:

http://www.fotoonline.hu/dictionary.php?letter=T

Ez is egy kisszótár,nem csak fotós kifejezések vannak benne ahogy elnéztem,de a nagyja az.


 

#49 Írta: TanulékonySzörnyeteg 2008.07.25 14:19:56   852 23

Hú, jó sok összegyűlt már! Ez nagyon jó, nagy segítség. De majd ugye ki lesz gyűjtve ábécé sorrendben? xD

Azt szeretném kérdezni amúgy, hogy diából hogyan lehet rendes papírképet csinálni? A fotólaborok ilyet vállalnak vagy ez hogy van?


 

#48 Írta: frame120 2008.07.25 14:17:35   395 64

Köszi a felvilágosítást Hunter :)


 

#47 Írta: frame120 2008.07.25 14:16:10   395 64

Központi zár:A fényzáró a film síkjához közel az objektiv belsejében található.A nyitás és zárás a lamelláknak a zár síkjában való elforgatásával történik.

Redőnyzár:
Közvetlenül a film előtt helyezkedig el.Itt fut le a redőny,amelyben egy rés a beállított expoziciós idő tartalmára szabaddá teszi a film felé haladó képalkotó fénnyalábot.A rés véges sebességgel halad el a filmsík előtt,így a filmsk különböző pontjainak megvilágítása egymásután és nem egyetlen időpontban történik.

Ezek is a fent említett könyvből származnak(kis átfogalmazással néhol).

Az szvsz jelentése: szerény véleményem szerint(legalábbis én igy tudom).Nem fotós kifejezés:)


 

#46 Írta: csulika 2008.07.25 14:12:39   222 39

Nagyon örülök, hogy kérdezhetek. Igaz itt csak profi fotósak vannak, én vagyok az egyetlen amatőr /vagy kattintgatós /.
Egyik képemre a következő véleményezést kaptam és sajnos nem értem. "A szerkesztés kicsit átgondolatlan szvsz, pedig a sárga és a két kontrasztja jól mutat." Mi az az " szvsz?


 

#45 Írta: NonameTheHunter 2008.07.25 14:06:28 www  7629 197

#46 Írta: frame120
A hátfal filmes korszakból ered, közép és nagyformátumhoz egyaránt gyártottak, na meg most is lehet venni nagyformátumra is digitálásat :)
Dehát azért vagyunk ennyien, hogy az infókat kiegészítsük :)


 

#44 Írta: frame120 2008.07.25 13:57:54   395 64

Hátfal: Bizonyos középformátumú fényképezőgépekhez be lehet szerezni digitális hátfalakat.Felbontásuk és dinamikájuk nagyobb,zajszintjük kisebb mint a dslr gépek érzékelőjének.Gyártók pl.:Mamiya,PhaseOne


 

#43 Írta: frame120 2008.07.25 13:51:55   395 64

Brillanciáról a Sevcsik Jenő és Hefelle József által írt könyből(elég sok van róla,de a lényeg most itt kb ennyi):

…ha a szórt fények nagysága az árnyékrészletek megvilágításához képest jelentős, az árnyékrészletek finom rajzát elmossa, az árnyékok kontrasztosságát csökkenti. Az ilyen képnek nincs brillanciája.

…a brillanciát csökkenti még az alexpozíció, az alulhívás, a matt papírfelület a rossz vetítőernyő, vagy a vetítőteremben meglévő szórt fény (pl. feleslegesen erős vészkijárati jelzőlámpák) vagy a világos falú vetítőterem.

A brillancia fokozható kontrasztosabb másolóanyagok alkalmazásával, a papírképek tükörfényezésével.

A brillancia összetett jelenség: az árnyalatátvitel és az élesség komplex hatása. Az objektívok brillanciája a folyamat csak egy láncszeme, de fontos hogy ezzel a láncszemmel tudatosan számoljunk.


 

#42 Írta: NonameTheHunter 2008.07.25 13:00:24 www  7629 197

#41 Írta: NonameTheHunter
Ja, kap rá 2 pontot, aki legalább 5re válaszol :P
Legyen már egy kis ösztönzés is :)
Ha más ugyanarra válaszolna amire az előző és van benne újdonság ugyanúgy adom a pontot :)


 

#41 Írta: NonameTheHunter 2008.07.25 12:58:39 www  7629 197

(azt nem mondtam, hogy ezekre nem tudom a választ, csak minél többen segítetek, annál több fogalom lesz tiszta rövid idő alatt) :)


 

#40 Írta: NonameTheHunter 2008.07.25 12:57:51 www  7629 197

Néhány kifejezéssel behomorítok én is :)
átlós kompozíció, bulb(B idő), hátfal, perspektíva korrekció, érzékenység, záridő, rekesz, központi zár, redőnyzár, állványmenet, brillancia, vonalélesség, háromszög megvilágítás, panoráma állványfej, manuális fehéregyensúly, rendszervaku, TTL, most gyorsan ennyi :)


 

#39 Írta: Imre 2008.07.25 11:30:46 www  5335 387

Remek gondolat, azt hiszem bőven tanulhatnék belőle.


5.0

 

#38 Írta: NonameTheHunter 2008.07.24 23:10:04 www  7629 197

#37 Írta: oszkor
Jó ezt hallani :D
Erőt ad :P


 

#37 Írta: oszkor 2008.07.24 23:07:03   4404 142

Talán az egyik én voltam.
Mert pár nap elég késő értem haza, de viszont korán keltem.
És bármennyire is késő érkeztem, és még ha korán is kell ébrednem, azért ide még csak benézek. Nem hagyhatom ki! :-)


 

#36 Írta: NonameTheHunter 2008.07.24 23:04:04 www  7629 197

#35 Írta: oszkor
Jó Neked :)
Én itt voltam most hajnal 3kor is és meglepve vettem észre, hogy még mindig van 1-2 elszánt regelt tag aki még olyankor is itt van :)
Meglepődtem, hogy az egyik egy új tag :)

Hát igen ez már el van fajulva, de legyen is mégjobban :P majd összegyűjtöm!
Hétfőn el is kezdem!


 

#35 Írta: oszkor 2008.07.24 23:01:28   4404 142

Mindenképp egy jó kezdeményezés, de azthiszem ez így majdnem követhetetlen lessz. Mivel folyamatosan hozzá, hozzá írogatnak előző témakörökhöz.
Ha egy külön helyre kigyűjtöd, akkor igazán szuper lessz!!!
Majd én is írok, ha lessz egy kis időm. Egyenlőre kicsit levagyok terhelve.
Most pedig megyek aludni, mert mindjárt lebukok a székről.


5.0

 

#34 Írta: persecutor 2008.07.24 17:46:53   2084 116

A hisztogram

A tökéletes expozícióért vívott harcba új fegyvert hozott a digitális fényképezés: a hisztogramot.
A hisztogram a fényképezőgépben sokkal többet ér, mint csupán a megfelelő expozíciós beállítások. Azt is látjuk, mi lesz az eredménye egy adott expozíció beállításának. A hisztogram megmutatja, hogy:
-mi történik majd a kontrasztterjedelemmel, amikor a képet digitálisan rögzítjük
-hová esnek a különböző expozíciós értékek
-minden elem részletei rögzülnek-e

E tekintetben a hisztogram a legjobb dolog, ami a fotósok kezébe került a fénymérő feltalálása óta, azonban nem helyettesíti azt. Továbbra is szükség van a mérőre az expozíció kiszámításához, de a hisztogramból megtudjuk azt, amit azelőtt csak a sötétkamrában vagy szkennelés után láthattunk: térképet kapunk arról, melyik rész hová esik.

Kétféle hisztogram létezik: monokróm és trikolor.
A monokróm hisztogram megmutatja, hová esnek a fényességi értékek a képen.
A trikolor hisztogram három alapszín (piros, zöld és kék) fényértékének rögzülését jelzi. Ez utóbbi további lehetőséget ad a fotós kezébe, hiszen látni fogja, szabályozhatja, hogy a kép piros, kék és zöld csatornái hogyan festenek majd a képen még a fotó elkészítése előtt. Mivel a piros, zöld és kék tárgyak fényereje gyakran eltérő, nagyon fontos ez a kontroll.


 

#33 Írta: persecutor 2008.07.24 17:43:27   2084 116

Túlexponálás

Túlexponálás esetén magasabb értékkel exponálod a fotót annál, amit a fénymérő mond, akár beépített, akár kézi. Másképp fogalmazva nem követed a gép tanácsát, 19-re lapot húzol, és így szólsz: Nem hiszem, hogy a gépem által megadottak megfelelően exponált képet eredményeznek, ezért átállítom és túlexponálom.

A túlexponálás világosabb képet eredményez.

Alulexponálás

Alulexponáláskor a fénymérő által megadottakhoz képest alacsonyabb értékkel exponálod a képet. Megint csak nem hallgatsz a gépre, de most arra fogadsz, hogy alul kellene exponálni.

Az alulexponálás sötétebb képet eredményez.


 

#32 Írta: persecutor 2008.07.24 17:41:36   2084 116

Nigrométer

Mi az a nigrométer?
Ez az eszköz arra szolgál, hogy megláthasd az előtted lévő tárgyak tényleges színét. Alapvetően nem más, mint egy sötét cső, mindkét végén apró nyílással, ezen keresztül nézed a táj egy-egy adott részletét. Mivel kicsi kiválasztott területet vizsgálsz, el tudod különíteni a környezetétől. Ez lehetővé teszi, hogy a tényleges színét lásd, pontosabban, mint amikor a teljes tájat nézed magad előtt.


 

#31 Írta: persecutor 2008.07.24 17:38:45   2084 116

Harmadolás

Ez a szabály azt diktálja, hogy osszuk a képmezőt három egyforma részre, és komponáljuk a képet harmadokból mind vízszintesen, mind függőlegesen. A kép domináns témáját helyezzük valamelyik harmadoló vonalra, egyharmad résznyire a kép bal vagy jobb, illetve felső vagy alsó szélétől.

Perspektíva

A perspektíva hatásos kompozíciós eszköz. Azt diktálja, hogy a tárgyak mérete csökken, ahogy azok egyre távolabb kerülnek a nézőtől. A perspektíva használata az egyik leghatásosabb eszköz arra, hogy mélységet vigyünk a képbe.


 

#30 Írta: persecutor 2008.07.24 17:34:13   2084 116

ancsának:

Aranymetszés

Az aranymetszés szabálya a reneszánsz alatt éledt újra, de ezt is, mint oly sok mindent, az ókori görögök találták fel. Az aranymetszés szabálya kimondja, hogy a kép legfontosabb része jobb alsó sarokban van, mintegy negyed távolságra felfelé és balra a saroktól.

Miért pont a jobb alsó sarok?
Azért, mert egy képet elvileg hasonló módon „olvasunk", mint egy írott szöveget: balról jobbra és felülről lefelé. Mivel az olvasási folyamat a jobb alsó saroknál ér véget, figyelmünk itt időzik a legtöbbet, ahogy megállunk, vagy várunk egy kicsit, mielőtt a következő oldalra lapoznánk. Ugyanez az elv magyarázza, hogy kínai vagy japán szemlélők teljesen máshogyan nézik a képeket.


 

#29 Írta: NonameTheHunter 2008.07.24 17:32:48 www  7629 197

#28 Írta: sipifoto
Persze, csak épp akkor nem írtak volna eddig 28 hozzászólást...hanem max 3at..


 

#28 Írta: sipifoto 2008.07.24 17:23:31   58 22

Ez a kedvezményezés szerintem is nagyon jó ötlet.De talán a Fórumban jobb lenne egy topicot nyitni ezzel a témával.


 

#27 Írta: steverage 2008.07.24 15:42:00   517 107

http://autodidact.nagykrisztian.com/index.php ->Ehun egy lelkes fotós(Nagy Krisztián) által készített olda.Rengeteg hasznos tecnikai infó, és fotós minilexikon.Én innen szoktam időnként informálódni. - egyébként a kezdeményezés jó.


 

#26 Írta: ancsa 2008.07.24 15:27:27   14067 626

#10.
Kicsit sok volt benne a matek:D de értem..
nem tudtam, hogy ezt hívják így..no ma megint okosabb lettem!!
Köszi!!


 

#25 Írta: Janika 2008.07.24 14:21:51   8306 1292

Compression artifact = Tomorites altal, minosegileg karosodott kep. Tunetei szellem-vonalak az elek korul, csikosodott hatter, stb. Ez alltalaban akkor keletkezik mikor Jpeg formaban szerkesztunk.


 

#24 Írta: rolcsita 2008.07.24 14:16:26   539 113

Javítanám: az egész és a nagyobbik arányával természetesen. Bocs.


 

#23 Írta: rolcsita 2008.07.24 14:15:34   539 113

Az aranymetszésről még pontosabban: a téma a képet úgy osztja két felé, hogy a nagyobbik és a kisebbik rész aránya egyenlő legyen az egész és a kisebbik arányával. Ez a kompozíció az emberi agy számára harmonikussá teszi a képet.


 

#22 Írta: TanulékonySzörnyeteg 2008.07.24 12:49:05   852 23

Meg olyan magyarázat is lehetne ami a fókusszal meg a képek formátumával (mármint, hogy jpeg vagy ilyesmi) foglalkozik, hogy melyik a jobb meg ilyesmi. Esetleg. Netalántán talántán. Mert az jó lenne! :)


 

#21 Írta: frame120 2008.07.24 12:44:00   395 64

Van egy könyvem a végében van egyféle kisszótár,majd ha úgy van időm elkezdem begépelni és adok arrol is linket.


 

#20 Írta: NonameTheHunter 2008.07.24 12:35:05 www  7629 197

Persze, köszi a linket!
Egyébként betűnként gondoltam a lexikont, legalább 1-200 foglommal, úgyhogy fér még :)


 

#19 Írta: frame120 2008.07.24 12:34:54   395 64

Mégegy link,ez az Optikai lencsék leképzési hibáiról:

http://stargate.tibike.hu/foto/kisokos/lencsehibak/index.html


 

#18 Írta: frame120 2008.07.24 12:26:27   395 64

Nemtudom linkelni szabad-e ,de itt találtam elég sok alapfogalmat ,amit felesleges legépelni ezerszer,meg hosszú is.

http://edutech.elte.hu/jegyzet/digitfoto/dfoto002.htm


 

#17 Írta: frame120 2008.07.24 12:24:53   395 64

Fido kérdésére még a neat image egy zajszűrő szoftver.


 

#16 Írta: frame120 2008.07.24 12:23:21   395 64

Az aranymetszés és a harmodolás nem egészen ugyan az,ugyanis a harmadolás 1/3 -2/3 arányban osztja a képet,az aranymetszés pedig közelebb van a 3/8 -5/8 arányhoz ahogy B@yu mondta.


 

#15 Írta: Nándika 2008.07.24 12:21:41   297 22

Köszi a javítást Noname ...legalább tanulok


 

#14 Írta: frame120 2008.07.24 12:21:11   395 64

CA:A kromatikus aberráció angol nyelvű rövidítése.Egy féle színhiba,mely az üvegek azon tulajdonságából adódik,hogy a különböző hullámhosszú fényösszetevőkre nézve más törésmutatóval rendelkezik.Durva esetekben például makro close up lencséknél szétválik a piros és a kék szin.Objektiveknél egy rozsaszines elszíneződés formájában sozkott megjelenni, a nagyon kontrasztos képrészeken a fényes és sötét rész határán.Ezt csökkentendő használják az objektívekben az LD(low dispersion) lencséket.


 

#13 Írta: Nándika 2008.07.24 12:19:59   297 22

Az aranymetszés a harmadoláson alapuló komponálási "szabály".
Oszd a képed függőlegesen és vízszintesen is 3 szelvényre és helyezd a fotód főtémáját valamelyik azon pontra, ahol az első vonalak metszik egymást!
lerajzolni könnyebb :)


 

#12 Írta: NonameTheHunter 2008.07.24 12:16:21 www  7629 197

#11 Írta: Nándika
A CA CA a vinnyegtálás meg vinnyegtálás, semmi közük egymáshoz.
A CA a kromatikus aberráció a tárgyszéleknél jelentkező lilás elszíneződés.
A vinnyegtálás meg a kép sarkai felé történő sötétedés.
Ezt lehet korrigálni Center filterrel, de az már nem kisfilmes téma úgyhogy egynlőre hagyjuk :)


 

#11 Írta: Nándika 2008.07.24 12:13:39   297 22

A Neat image egy zajszűrő program, képek utúlagos tuningolására. Ingyenesen letölthető a netről.

A C.A. Cromatikus Aberráció. Az objektívek vignettálását jelenti úgytudom. Mikor a kép sarkain sötét elszineződések jelennek meg.


 

#10 Írta: B@gYu* 2008.07.24 12:12:51 www  381 58

aranymetszést én amatőr módon tudom megfogalmazni: 3nyolcad 5nyolcad azaz ha egy tájat fotózol az ég a képnek 3nyolcad részét foglalja el míg maga a terület 5nyolcadot de pl ha az eget akarod fotózni akkor az legyen 5nyolcad rész a 3nyolcad pedig az "ajnövényzet"
nekem így mondták:)


 

#9 Írta: fido1983 2008.07.24 12:07:42   608 161

Nagyon jó ötletnek tarom ezt a kezdeményezést.Soket fog segíteni az amatőröknek,pl. nekem is!Mik ezek: neat image, CA, ?


 

#8 Írta: ancsa 2008.07.24 12:05:36   14067 626

Mi az az "aranymetszés" a képeken..sokszor írják, hogy jó mert aranymetszésben van...én ezt sem értem:(


 

#7 Írta: NonameTheHunter 2008.07.24 12:00:43 www  7629 197

Jöhet!
Mert érkezett 4 hozzászólás és még csak egy fogalomról volt szó a több 100ból :)
Úgy gondoltam mindeki felbuzdul és eleve úgy ír hozzászólást, hogy ír néhány fogalmat, ha nem is jelentéssel :)


 

#6 Írta: ancsa 2008.07.24 11:59:36   14067 626

NonameTheHunter: nagyon amatőr vagyok én de kérdésem még az inkább lenne!!


 

#5 Írta: NonameTheHunter 2008.07.24 11:58:01 www  7629 197

#2 Írta: B@gYu*
így is lehet mondani :)


 

#4 Írta: Nándika 2008.07.24 11:57:31   297 22

Szintelítettséget jelent a szaturáció kedves Ancsa ....de ezt szerintem te is tudtad.
N.


 

#3 Írta: NonameTheHunter 2008.07.24 11:56:51 www  7629 197

:)
Meg lesz írva, ha más nem én megírom :D
Várom a további 5leteket, illetve ötlet+megoldásokat is :)
Ki mit tud írja le :P
Ancsa sok fogalmat tudsz Te is :)
bírj egy párat jelentéssel, ha van időd/kedved :)


 

#2 Írta: B@gYu* 2008.07.24 11:56:15 www  381 58

hu ez jó dolog nekem is szükségem lenne sokszor magyarázatra.
ancsa asszem az a telítettség amit én pl photoshopba szoktam felhúzni de ha nem akkor meg lehet verni! :)


5.0

 

#1 Írta: ancsa 2008.07.24 11:55:08   14067 626

Én inkább kérdezek:)

Az egyik képemhez azt írták kellene még rá egy kis szaturáció..ez mit is jelent pontosan?!
Ha valaki megírja akkor köszönöm neki!!

Üdv:ancsa


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-350D

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF 15mm f/2.8


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.3039 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat