Egy párszor megnyitottam a képet :) A hangulata magával ragadott. Árad belőle a nyár. A fény áradat a kalap a mosoly. Egyben vannak.
Én nem föltétlen jöttem volna rá hirtelen,hogy pipacsban voltál. Esetleg a hölgytől jobbra a kis piros fejből. Ilyen fényeknél ez nem lehetett egy könnyű expo,hogy ilyen legyen a végeredmény,de szépen megoldottad.
Én személy szerint a hasánál lévő növénnyel barátkozom,ami ott homályosít,de nem rontja az összhatást. Jó kép lett!
Szép, vidám, kedves, mind a modell beállása, mind a kép hangulata. Szeretem benne a a high key felé kacsintó fényességét és mellette az igen szép exponáltságát. A hölgyhöz remekül passzol ez a háttér, nőies.
További szép fotonokat!
Kettőtöknek egyszerre válaszolnék most, mert végül is összekapcsolódik az üzenetetek.
Először is köszönöm Andi a véleményt, nagyon örülök, hogy tetszik a kép!
Másodsorban pedig a fények. Pedig szerintem néha igen is kell, hogy valami mesterséges megoldást használj.
Pl egy naplementés képet, úgy hogy a háttérben az ég van, képtelen vagy kiexponálni helyesen úgy, hogy az arc ne legyen fénytelen. Főleg, ha még a nap is benne van esetleg a képben. A legjobb dinamikájú vázak sem bírnak el ilyen mennyiségű fénykülönbséggel.
Ezért én magam is szoktam használni derítést. Ettől függetlenül nem kivitelezhetetlen teljesen természetes fényekkel is a fotózás, de a korlátainkat is ismerni kell ilyenkor.
Azonban Gyulának sincs igaza most, mert ezen a képen valóban nincs most derítés. Gyula, ha megfigyeled a képet, akkor a háttérben egy fa van, a nap mögülük sütött, ez adta az ellenfényt, viszont mivel a háttér maga árnyékos szintén, így elég volt az arcra mérni a fényt, hogy helyes expót kapjak. Az látható, hogy a fákon átsütő nap, amik a bokeh-kat képezték, azok pedig rommá égtek, mert ott helytelen az expó.
Ugyanez egy ellenfényes, ugyanakkor napsütötte háttérnél kivitelezhetetlen lett volna derítés nélkül.
Ettől függetlenül nagyon sajnálom, hogy ennél a képnél nem volt egy minimális derítés az arcra, mégpedig azért, mert ezen oknál fogva nincs igazán szép szemfény a szemekben. :(
Ezt, most én is inkább a munka gyümölcsének tekintem, ahogy döpö-nek is írtam, fejben sokat készültem a fotózásra, és ott helyszínen, is mindent megtettem a jobb képekért.
Ettől függetlenül mindenhez kell egy kis szerencse. :)
Mikor a Bettivel megterveztük a fotózást, akkor fejben elég sokat készültem rá, hogy hova, mit, milyen kompókban, fényekben próbáljam őt fotózni, mert valóban annyira szép, hogy már egy rosszabb képet is elad maga, így nekem fotósként is mindenképpen oda kell tennem magam.
Köszönöm szépen az értékelést, örülök, hogy tetszik!
nagyon szépen köszönöm az értékelést, és a szavazatot is!
Ha középre komponálok, akkor a fejet szoktam középre nézni, a rendezői jobb oldali szem van a középpontban, mivel a képen nincs vágás, így ennyire tudtam belőni precízen szemre :D
Bravo! Bár az arcáról némi élességet azért hiányolok.. csak hogy írjak már "rosszat" is :D egyéb iránt a természet a legjobb PS a világon,ha lehet így fogalmazni....nem kellenek a mű fényforrások,derítő lapok, 20 vaku minden irányból.. így kell ezt csinálni! Remek lett újfent! Gratulálok! Üdv.Andi
Általában is nagyon tetszenek a portréid, ez különösen kedvemre való. Talán jobban örültem volna, ha a modell - kivételesen - középre kerül, de ez csak felesleges kukacoskodás.
A kép bírja nk szavazatomat.
mondjuk szvsz engem az sem zavarna, ha PS-el lenne ott, ha igazi hatást adnak. Próbálkoztam én már hasonlóval régen, de egyszerűen nem megy. Ennyire nem tudok PS-ben hangulatot teremteni, fényt meg ritka rosszul rajzolok. Pedig sok portrét nézek, ahol nagyon hitelesen van a fény megrajzolva.
Viszont valahol jó lecke volt ez a fotózás számomra, hogy nem is ezzel kell próbálkozni, ott helyben is meg lehet ezt oldani, jó példa ez a kép erre.
az igazság az, hogy teljesen én sem értem, hogy minek mi volt az okozója. A piros pöttyök tudom, hogy a pipacstól vannak ott. Le voltam hasalva a pipacsban, és fölfelé fotóztam. És előtérként akartam használni a pipacsokat. Azt is tudom, hogy a képen lens flare is van, mert tudom, hogy itt a napfény pont szembe bevert az objektívbe. Sőt, készült 2-3 centivel arrébról is kép, ahol már nincsenek ilyen mértékű pöttyök, de a lens flare-ek jól láthatóak ott is.
De, hogy a nagyobb sárgás foltok, amiket bejelöltél azok lens flare-ek, vagy a pipacs zöld részéről valami elmosás, azt nem tudom.
Amit végképp nem teljesen értek, hogy bal oldalon az a kisebb bokeh pötty kb vállmagasság alatt egy picivel, az honnan került oda. Mert se vízcsepp, se semmi nem volt a környéken.. :D
Esetleg az tudom elképzelni, hogy vmi pipacs részt szinte a kiégésig megsütötte a nap, és az képezte ezt.
Ennyit tudok leírni a dologról. Régen mindig ódzkodtam attól, amikor a képbe bever a napfény, de valahogy ezzel az objektívvel nagyon hangulatos végeredményt láttam némelyik képen.
Nagyon vidáman nyári a felvétel, mind színeit tekintve, mind pedig a modell felhőtlen mosolyát nézve. A sok csillogó bokeh is ezt a hatást erősíti.
Ahogy megnyitottam, rögtön az a kérdés merült fel bennem, hogy a jelölt fényfoltok hogyan kerültek oda? Félre ne érts, nem baj, tetszenek. Technikailag érdekel. (Persze, ha nem szakmai titok.)