Hát ha tudatos...akkor nem szóltam.
:)
Szívesen cseréltem eszmét.
*
#8 Írta:soma62
2009.11.05 22:34:00
www1309359
( kapott 1.00 pontot)
Löszidavi! Köszönöm!:) Igen evvel az egésszel mondasz valamit de úgy érzem ezt a képet én nem is úgy akartam szerkeszteni amint te most elmondtad!:) Szerintem ez két fajta "stílus" amiről beszélünk, két féle látásmód. Mindent direkt belekomponáltam a képbe, mert megszerettem volna mutatni a környezetet is, szeretem ha van mit nézni egy képen "úgymond" Nagyon szépen köszönöm mégegyszer hogy kifejtetted ezt az egészet jól esett!:)
Kifejtem én. Nem egészen abból a szempontból gondoltam a rendszert, mint ilevvy gondolja, vagyis nyilván egy életkép elkattintásakor nem lehet sokat variálni, a téma elmegy, klikk(vagy sok klikk) és annyi. Aztán vagy jó vagy nem. Ilyen szempontból nyilván nem lehet sokat szerkeszteni. Viszont mikor én pl kiszúrok egy valamit, amiből fotó lesz, törekszem a minél kevesebb rész leképezésére. Én ezt azért gondolom, mert egy képnek egyszerűnek, de hatásosnak kell lennie (nyilván itt is vannak kivételek, "gondolkodtatós" képek, de ezek jóval kevesebbszer jönnek be). Kevés részlettel (résszel) gyakrabban lesz szerintem hatásos egy kép, mint ha sok különböző részletből épül fel egy kép amire ügyelni kell. Gyakorlatilag ezért kedvenc témám jelenleg a tájkép, minél nagyobb világrészletből lehet egy nagyobb homogén egységet képezni, ahol kevés dologra kell figyelni, annál boldogabb vagyok egyrészt azért mert ez szerintem nehezebb, egy témákkal teletömött világban letisztult fotót alkotni, másrészt meg örömmel tölt el, minél nagyobb szép részletet látok a világból. (Nyilván egy kietlen szikes pusztán egy kósza fa is hatásos tájképet eredményez, kivétel erősíti a "tájképszabályt":))
Ennél a képnél a számomra homogén egységet bontó résznek a két felső sarkot találom. Azt nem lehet elég határozottan vágni, hogy jelentéktelenné váljon, a bal felső a világossága miatt folyton odaviszi a tekintetem, a jobb fölső meg a korlát vonalával zavar be. Semmiből jönnek, semmibe tartanak, nem viszik sehová a szemem, csak elterelik a főtémáról. Illetve a felfelé és kicsit jobbra tartó vonalak, és a nagylátószög együttes hatásától én önkénytelenül balra forgatnám a kép súlypontját egy kicsit. Mintha jobbra lejtene a padló. Szerintem ez a kép biztosan bevált volna, ha klasszikusan középről szerkeszted és/vagy feljebb mész pár emelettel. Akkor jobban látszódna a "rendszer" ami alatt én azt értem hogy nem lenne zavaró képrészlet, és letisztultabb lenne a perspektíva.
Persze tudom én azt, hogy roppant bosszantó, ha az ember kitalál valamit (csinál egy képet) és aztán azt valami hülye szőrszálhasogató (én) elkezdi boncolgatni. Úgyis a hangulat a lényeg.
Na végre ideértem... :) egész nap irni akartam de valahogy nem jött össze... na most... nekem nagyon... mint láttam Löszadavi irta hogy nincs benne rendszer, de nekem pont emiatt tetszik... életképről, egy pillanatról van szó, minek ide rendszer... egyszóval nekem igy tetszik ahogy van...
A hangulata megszokott budapesti régi építésű-házas, látszik rajta ahogy ránézek. Tetszik a padlótextúrák változatossága, és a részletesség ahogy a masina visszaadta. Egész jó a költözős életkép. De én mégis valamiért kevésnek érzem a perspektívát. Se ilyen, se olyan...nem érzem benne a rendszert.