Jo a szerkesztes. Szepek a felhok. Nem tartom eleg dinamikusnak a temat es kornyezete arnyalatait. Nem latni rendesen a hid reszleteit,pedig pont az lenne a lenyeg.
Szép fotó. Gyönyörű a híd, de nem csak a lámpák, hanem a címer is. Szép eget kaptál hozzá. Élessége rendben. Azon gondolkodom, hogy egy finom, természetes HDR kezelés mennyire földobná. A részletek sokkal jobbak lenének és a dinamika is.
További szép fotonokat!
Gyakran előfordul, hogy olyan fényviszonyok vagy helyzet elé kerülsz, amit a digitális gépek nem tudtak megoldani. Ilyen lehet pl.:
- az erősen ellenfényes napfelkelte, naplemente
- verőfényes nappal a finom felhős ég és az árnyékos előtér alkotta kompozíció
- belső térben az ablak előtt álló családtagunk
A fénymérés ezeket a helyzeteket nem tudja kezelni. Ha a felhőzetre mérsz fényt, akkor az korrekt lesz, azonban az előtér sziluettként bebukik. Ha az előtérre mérsz, akkor felhőzet a teljes felületén kiég.
A digitális fényképezőgépek árnyalat átviteli terjedelme véges. Ellentétben az emberi szemmel, ami csodálatosan kompenzálja a nagy kontrasztkülönbségeket. Ha a téma árnyalatterjedelme meghaladja a fényképező dinamika átfogását, akkor menthetetlenül előjön e probléma.
Erre egy megoldás a HDR (High Dynamic Range) technika. Az alkalmazás alapja: eltérő expozíciójú fotók egyesítése, melyekkel, igen széles dinamika tartományú képek hozhatók létre.
A technikához expozíciós fotósorozat, vagy egyetlen raw fájlból előhívott több fotó szükséges.
Fontos a stabil állvány, 3 vagy 5 expozíciót kell készíteni. Értsd, alul- és fölülexponált képeket kell lőni, illetve egy normál expó értékűt. Előnyben vannak azok, akik gépén ez beállítható (expozíció sorozat), és egy gombnyomásra elkészül. Az a tapasztalatom, hogy abban az esetben, ha 3 expót készítünk, akkor minimum 1 fényértéknyi expókülönbség szükséges a jó eredményhez. Érdemes lehet raw-ban fotózni, mert akkor nem lesz bemozdulás különbség az előhívott képek között. Ne zavarjon, hogy az expozíció sorozat több képe első látásra nem fest túl jól (jelentősen fülül- és alul exponáltak). Nyilván azok a területek hasznosulnak majd belőlük, ahol értékes információ tartalom nyerhető ki.
Az elkészített expósorozatból pedig egy külön HDR programmal lehet HDR képet készíteni.
Ha van még valami, akkor kérdezz bátran.
Bringas, ezer koszonet a reszletes, korrekt felvilagositasert. A gepem tudja a fotosorozatokat, csak en nem tudtam, hogy ez mire valo. Nagyon koszonom a mostani informaciodat, es tudnod kell, hogy Toled tanultam eddig a legtobbet itt az oldalon.
Barati koszonettel.
A fények nagyon kemények voltak. De ezt már írták. A lemenő nappal kicsit vitatkoznék, mert a sétálók árnyéka nem úgy néz ki mintha lemenőbe lenne a Nap. Helyesebben persze, hogy lemenő, de ez még messze nem az amit ilyenkor (legalábbis én) értek rajta. Bringás nagyon részletesen leírt mindent,....
A szerkesztést is említették, a címer nagyon kiszorult a képből.
Hej de sokszor jártam én is így a tűző napsütéses képeknél. Moistanában ha nem lövök sorozatot, akkor inkább aláexpozom, arra vigyázok, hogy ne legyen kiégett rész, mert a hdr a sötét részekből még bőven hoz vissza részleteket, de a kiégettből nem tud , az már csak úgy marad. Én most az egyképes hdr feldolgozásról írok, de a Bringás által javasolt többképes jobb eredményt ad!!!!
Üdv
Látom lennebb írtad, hogy a lámpák csillogása volt számodra a főtéma és ezért fotóztál ellenfényben. De én mégis úgy gondolom, hogy több rosszat tett a képnek az ellenfény mint jót. Kontraszttalan és sötét lett a kép sajnos egyetlen igazán látványos dolog az égbolt.
A HDR technika lehet hogy jó lenne ilyen helyzetben, bár én nem értek ahhoz, én inkább mellőztem volna az ellenfényben való fotózást.
Koszonom az eszreveteleket, es hiaba szeretem az ellenfenyes kepeket itt most nem jott be. Amikor nyomtam a gombot biztos voltam benne, hogy jo lesz. Tevedtem.
Koszonet.
Amit Bringás leírt hozzá még egy kis adalék.
Gépeden van egy olyan beállítás hogy a fotósorozat mennyi fényérték különbségeket löjjön (legalábbis a k10d en volt gondolom nem hagyták ki a 20 ról sem).
Sokan nem szeretik a hdr a túl művi hatásuk miatt köztük én sem vagyok oda érte
Van egy sokkal egyszerűbb megoldás is pl feles nd szűrő! Kifejezetten az ilyen körülményekhez.
üdv
Koszonet az informacioert, utananezek a javasolt szuronek. A K20D is tudja a fenyertek beallitasi diferenciakat, es most mar en is tudom hogy ez mire jo.
Udvozlettel.