Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5538

Wilson

Wilson (5)

Vélemények: 4

Megnézve: 440

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Növények / pücsök-koma


pücsök-koma

  pücsök-koma

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 35mm f3.5 Macro

Záridő:

1/250s

Rekesz:

F10

Fókusz:

35 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Pilisszentlászló

Bringás előző képei
szédület

szédület (4.94)

Szelcei ősz

Szelcei ősz (5)

Az utolsó zöld levél

Az utolsó zöld levél (4.99)

Bolondozás fotós módra

Bolondozás fotós módra (5)

Ancsa, hiányoztál nagyon…

Ancsa, hiányoztál nagyon… (-)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2010.11.01 18:23:02

Az adatlap szerkesztve:

2010.11.01 20:25:37

Kategória:

  Növények

Átlag:

4.87 (8 szavazat)

Megtekintve:

716

Betöltve:

1017

Feldolgozható:

Igen

pücsök-koma

Őszi kikerics
(Colchicum autumnale)

Népi nevei: ebvirág, fejes zászpa, törpe zászpa, gólyavirág, guzsalyvirág, guzsalyülő, kék kükörics, kivisics, kükercz, kükörtyén, őszike, pücsök-koma, vetővirág, zászpa kikerics.

Az egyik legmérgezőbb növényünk. Hatóanyagának nagy adagja bénulást, majd ebből adódó fulladásos halált okoz. A népi gyógyászat köptetőt és reuma elleni szert készített belőle.

sam2010

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#25 Írta: Bringás 2013.09.15 10:31:15   28277 1150

Köszönöm, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: RICSI 2013.09.03 12:03:50   8986 509

nagyon szép ez a fotó részletében gazdag .gratulálok a képedhez


5.0

 

#23 Írta: Bringás 2010.11.12 07:46:42   28277 1150

Köszönöm a véleményezést, örülök, hogy Neked maradéktalanul elnyerte a tetszésedet. Sokat kellett kutatnom valami elfogadható hátterű példányt.


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: szujam 2010.11.11 21:24:07   3512 183

Szép növényfotó. Természetes a színvilág, kitűnő a képminőség és jó a szerkesztés. A fények nagyszerűen érvényesülnek a virágon. A kikerics természetes környezete számomra nem rontja a felvétel értékét.

Üdvözlettel.


5.0

 

#21 Írta: Bringás 2010.11.11 16:35:00   28277 1150

Köszönöm szépen! Remélem értékes képekké válnak…
De miért kaptam? Nem érdemeltem meg…
Téged pedig nagyon rég láttalak erre:) Üdv újra a fedélzeten!


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: nokedli 2010.11.11 11:58:04 www  1163 400 (Bringás kapott 4.70 pontot)

Hangulatos...


Pont utalva  

#19 Írta: Bringás 2010.11.10 08:46:09   28277 1150

Köszönöm anTi, hogy ily bőséggel írtad le a gondolataidat. Ez bizony egy meglehetősen szubjektív műfaj… és örülök, hogy Te így is szépnek látod:)


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: -anTi- 2010.11.09 16:47:07 www  5518 520

Nézegetem egy ideje, olvasgatom miket írnak, nem is tudom mit tehetnék én a képhez. Volna mit írnom, de nem vagyok annyira szakértő, olvasom, hogy van aki teljesen másként vélekedik a dologról! Még jó, hogy nem vagyunk egyformák! :D Szerintem ez a fotó így ahogy van, ha tetszik ha ha nem, jó! :) Legalább is nekem mindenképpen jó és nagyon tetszetős. Én talán adtam volna rá egy kis fényt utólag, de nem sokat, csak egy leheletnyit! Ez a fotó, bár konkrét növényt mutat be, szerintem abszolúte a természet kategóriába tartozik, és onnantól nem követelmény, hogy a háttér teljes elmosásával, kiemeljük a növényt a környezetéből. Úgy gondolom, hogy a természetes szépsége nagyon is érvényesül, ha a fotós megmutatja, hogy milyen környezetből emelkedett ki!
Persze lehetne felhozni példákat makrókra, növényekre... Egy példát említek, hogy értsd mire gondolok. Ha egy kökörcsint látok, akkor arra úgy gondolok, hogy az ezernyi szőrszál akkor érvényesül igazán, ha ellenfényben, homogén háttérrel sikerült lefotózni. Ez a kikerics így, a természetes környezetében viszont nálam attól remek, hogy látom honnan indul. Valami ilyesmire gondolok, a képeddel kapcsolatban, nekem ötös.


5.0

 

#17 Írta: Bringás 2010.11.03 08:18:29   28277 1150

Köszönöm a részletes, segítő értékelést, hogy megerősítést adtál a hibákról. Egyedül a fókuszponttal / kis keresővel nem értek egyet. A 46 % az igen kevés. Már pedig ekkora látszó kép a keresőmben. Hidd el, nem véletlenül mondom. Ebben a keresőben már akkor is élesnek látszik a kép, amikor még egyáltalán nem az. A belenagyított élőképpel használható érdemben a MF, de az meg pillanat alatt leszívja az akksit.


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Memory 2010.11.02 23:17:31   216 24

Köszönöm szépen a pontot! Nekem most még jól jön! ;)

(Zsot, tényleg félreértettem, csak a "szűk" szó ragadt meg bennem, bocsi.)


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Diver 2010.11.02 22:25:49   2708 171

Kedves Bringás !
Hát ha Te nem akarod, hogy ez a képed ötös legyen, rendben van segítünk ezen ! :))
Viccet félretéve tényleg nem ötös a képed. Memory kimerítően és tökéletesen leírta a kifogásokat amikkel én is egyetértek !
Még csak annyit : nem mentség a 3 fókuszpont és a kis kereső ! Ha állványon a gép a kicsi keresőben is megtalálod manuálban az éles pontot és tágabb rekesszel tudsz szép képet csinálni.
Még hozzátennék annyit, hogy én lejjebb helyezkedtem volna és kicsit hátrébb, hogy több előtere legyen a képnek, ezáltal mosottabb lenne a szár alsó része. Jó példa Flame vagy Csabahunter gombás képei.
Mivel makró obid volt fenn annak mosnia kell, csak szűk rekesszel fotóztál itt volt a bibi.
Szóval én úgy gondolom, hogy ezen az oldalon ez egy 4-es kép, máshol ( amiről Memoryval beszéltetek ! ) még ennyi sem lenne. :( Ott nagyon sok jó makrós van.
Ahogy Te szoktad írni : Jó fotonokat ! :)

Remélem nem csak badarságot írtam ! :)
Üdv' István


4.0

 

#14 Írta: Bringás 2010.11.02 19:53:22   28277 1150

Köszönöm a véleményezést, nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésed:)


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2010.11.02 19:49:45   28277 1150 ( kapott 1.00 pontot)

Hajjaj, nagyon is sokat:)
Igen rég kaptam ilyen bőségesen építő kritikát, köszönet érte!
Nem baj, hogy negatív, sőt… és különben is ezért van itt. (De látod, erről beszéltem, ez a kép nem 5-ös, de mégis az. Személy szerint valahol 4,5 - 4,7 köré tenném az itteni mérce szerint.)

Az alsó belógókat észre sem vettem, illetve nem tulajdonítottam nekik jelentőséget, pedig még utólag is könnyen leszedhettem volna őket. Jó, hogy felhívtad a figyelmet, legközelebb figyelek rá.
Nos, a háttérrel én sem vagyok kibékülve. (Ezt a hibáját tudtam a feltöltéskor is.) Egyszerűen nem tudtam jobban megoldani. Még ez a példány volt a "legjobb" helyen. Ezért döntöttem a sötét, "bebuktatás" mellett. A rekeszt sajnálom, nem is tudom, miért ezt használtam, bizony tágabb blende kellett volna. (Különben félreértelmezted Zso-t, ő is e mellett érvelt.) A szerkesztéssel van a legtöbb gondom. A megoldás valószínűleg csak a következő gépvázammal jön el. A jelenlegi ugyanis csak 3 AF ponttal rendelkezik, teljesen középen, a MF pedig a piciny keresője miatt esélytelen. De nem magyarázkodom tovább, mert az úgyis régen rossz. Azért is örülök az ilyen véleményeknek, mert a saját képeimmel könnyen elfogultságba esek, tudod „más szemében a szálkát…”
Üdv.: Csaba


Válasz hozzászólás
Pont utalva  

#12 Írta: Bringás 2010.11.02 19:33:09   28277 1150

Köszönöm Oszkor, bizony igazad van, tényleg olyan. Jövőre javítok:)


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Bringás 2010.11.02 19:31:29   28277 1150

Köszönöm a dicséretet, örülök, hogy bírja a tetszésed:)


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bringás 2010.11.02 19:29:42   28277 1150

Köszönöm a részletes véleményt, fején találtad a szöget:) A virághoz jó ez a perspektíva, de a háttér nekem sem tetszik. Most már tágabb rekesszel csinálnám. Na, majd jövőre…


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: epiv 2010.11.02 10:19:14   6125 425

A virág szépsége a ráeső fénnyel nagyon jól kiemelkedik és szerencsére a környezetből is és köszi ismét a tájékoztató leírást is
gratulálok


5.0

 

#8 Írta: Memory 2010.11.02 10:17:44   216 24

Szia Bringás! A véletlenek...épp most írtam meg hosszas válaszomat Neked, s most rátalálok egy fotóra, ami mellett nem tudok elmenni kritika nélkül... Negatív lesz és továbbra is szavazat nélkül... (Pedig annyira nem akartam, hogy épp most épp a Tiéd legyen ez a kép...)

A téma gyönyörű (nem is tudtam, hogy mérgező...), szép éles (!:D) is lett sajnos az alsó belógókkal együtt. A perspektíva és a fényviszonyok nem a legelőnyösebbek a számára...kissé sötétek is a virágok. A talajzat kuszasága elég zavaró. Főleg a virágok szárait többszörösen keresztbemetsző szálak (ezeket jó lett volna eltávolítani). A téma megköveteli a szépen mosott, homogén hátteret, ami ez esetben nem adatott meg neki... Zso szerint szűkebb, erz szerint tágabb rekesszel lehetett volna próbálkozni: nos én mindenképp a tágabb mellett szavazok, így elérhető lett volna a témára koncentráltság, a mosottabb háttér és világosabb is lett volna. A vágással/szerkesztéssel sem vagyok kibékülve. A virágpáros, de főként a jobb oldali a jobb fölső sarokba néz s úgy érzem ezt érdemes lett volna kihasználni, ehhez igazítani a kompozíciót. Tehát szerintem kevesebbet balról, picit többet jobbról és talán egy icipicit felül is hagyhattál volna helyet.

Persze könnyű utólag okosnak lenni... Azért remélem írtam valami hasznosat a számodra. ;)
Üdv: Móni


 

#7 Írta: oszkor 2010.11.01 23:11:21   4404 142

Kellemes fotó, de kicsit sötétke és szűk. Kicsi levegőt ennek a szépséges virágnak.


 

#6 Írta: döpö 2010.11.01 20:54:52   9512 764

Szép kompozíció, gratulálok! Nagyon jók a színek, a sötét háttér kiemeli a fő témát, amely természetesen a mélységélességi tartományon belül van. Gratulálok!


5.0

 

#5 Írta: erz 2010.11.01 20:33:59 www  4797 276

Remek fényeid voltak, a színek természetesek lettek. Nekem a nézőpont nem jön be ennél a fotódnál mert a háttér elég részletesen látszik. A virág szépségének bemutatásához viszont ez egy nagyon előnyös perspektíva, a lehető legelőnyösebb.
A tágabb rekesz nekem is eszembe jutott, talán belefért volna úgy is a virág a DOF-ba.


 

#4 Írta: Bringás 2010.11.01 19:21:33   28277 1150

Köszönöm, hogy leírtad a véleményed és örülök, hogy szépnek látod. Sajnos nagyon gázos volt a környezet, így épp azon voltam, hogy minél kevesebb látszódjék belőle.


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Bringás 2010.11.01 19:19:55   28277 1150

Köszönöm Zso az értékelést, bizony igazad van, nem kellene ekkora rekesz. Most már tágabbal készíteném. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet.


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: janiba 2010.11.01 19:08:22 www  80 0

Szép kép lett, bár én egy picit többet mutatnék a környezetéből, na persze akkor az az én képem lenne és nem a tied.


5.0

 

#1 Írta: zso6607 2010.11.01 18:59:52   13843 177

Jó virágkép, pontos fókusz, jó expo, minőség... A téma a fényerő különbséggel jól kiemelkedik a környezetből, de még a dof-on is lehetne szűkíteni, talán..
Tetszik, üdv


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 35mm f3.5 Macro


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból

Ölyv portré (-)

Vélemény: 0

Megnézve: 24

0.3404 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat