Köszönöm az észrevételeket (és hogy tetszik a kép :-) ), úgy tűnik, hogy az utómunkálatok (a legtöbb kép esetében) valóban nem takaríthatók meg. Muszáj belevetnem magam, ha ide képeket rakosgatok fel. Persze megy ez anélkül is, csak akkor vállalni kell a kritikus megnyilvánulások özönét. :-)
Valóban, nem emlékszem, hogy használtam volna expozíciókorrekciót, bár időnként alkalmazom magam is.
A szerkesztőprogramot illetően a Photoscap-pel próbálok haverkodni. Egyelőre nem sikerült igazán összemelegednünk, de talán majd, egyszer...
Nagyon szép kompozíció, a hajlatot a sötétebb ajtóboltozat (vagy mi a csoda) és a még sötétebb ajtó kiemeli, a környezet és a téma aránya nagyon jó. A piros valóban nagyon piros, s nem életlennek, hanem összemosottnak látom. Amikor komolyabb gépet (ami egy Fuji Finepix volt esetemben is, csak másik sorozat) kaptam a kezembe, akkor kaptam hozzá azt a tanácsot, hogy az expozíció-kompenzáció mindig negatívban legyen (-1/3, vagy - amit már rutinból állítok - -2/3 értéken) - nem írod, hogy használtad volna. Nekem eddig mindig bevált, semmit sem rontott egyetlen gépemen sem, viszont a pozitívba állítás egy teljes úszóverseny sok-sok képét "hazavágta". Lehet, hogy ezzel az ilyen problémákat sikerül csökkenteni. Sajnos, bármennyire is igyekeztem ellenállni, az utómunkát valamilyen szinten el kell sajátítani, nagyon sokat segíthet, akárcsak a RAW formátumban való fotózás a nagy korrekciós lehetőségekkel. (Én RAW-ban fotózok, az ingyenes magyar nyelvű Picasa programmal nézem meg, esetleg ami "tömegtermés" avval vágom, egyenesítem, koncertálom jpg-be - s hogy aztán mivel finomítod a kiválasztott képeket, az már más kérdés. A Photoshop-nak van olyan alapszintű ismeretanyaga, ami segíthet, de van, aki a Photoscape-re vagy a PhotoFiltre-re szavaz (ezek ugyanis ingyenesek, nincs sok funkció rajtuk, de azok hasznosak). Bocsáss meg, hogy ennyit locsogok, de a kép nagyon tetszik, és tényleg sajnálom a piros színnek az "elszabadulását" - s próbálok a magam amatőr módján segíteni (de profi tanácsot nem tőlem kapsz majd...)
Észrevételedet köszönöm, próbálkozom. A színvesztéssel már kísérleteztem, de nem igazán tetszett az eredmény. Szerencsére javaslat is, liba is van még elég. :-)
Én is életlennek láttam a muskátlit, de Somasoknak lehet igaza, hogy összefolyt a piros. Viszont határozottan tetszik a szerkesztés, ez egy igen jó fotó lenne azokkal a javításokkal, amiket alább javasoltak!
Ja! A zajokkal meg nemigen tudok mit kezdeni, szinte mindig 200-asra van állítva az érzékenység, hogy valamennyire rekeszelni tudjak, a gépem viszont a visszajelzések szerint 64-esen sem igazán izmos.
Mindenképpen azt válaszd, hogy próbálkozol még és még :)
Nem szabad feladni. Valóban nehéz felülmúlni azt a képet, de ha kitartó vagy, akkor semmi sem lehetetlen. Igazából ha jobban meggondolom nem az életlenség a gond, hanem hogy az élénk piros színe összemossa a szirmait, nomeg kicsit zajos, de az a háttér is. Én is küszködök ilyen problémákkal sajnos, szóval sok sikert a továbbiakhoz! És egyáltalán ne fog fel úgy, hogy csalódást okoztál volna bárkinek is.
Köszönöm az észrevételeket, igyekszem mindet megfogadni. A feladatom már csak azért is nehéz, mert technikai felszereltségem (egyelőre?) kimerül a kamera birtoklásában. Ettől még persze az ajtófélfa valóban lehetne függőleges... :-)
Tegnap elkezdtem egy hozzászólást, aztán gondoltam előbb megpróbálom átdolgozni, úgy autentikusabb lehet a vélemény...
A hozzászólás fő elemei:
- ferde. Ez esetben az oszlop v. az ajtófélfa függőlegese lehet mérvadó, a vízszintes padka eleve nem egyenes vonalú...
Itt az oldalon kaptam a tanácsot: ilyen képeknél a függő számít, az nagyjából biztos, hogy az a valóságban is:-))
- nehéz feladatra vállalkoztál, a fehér, de még inkább a piros szín nagyon kényes, könnyen úgy lehet vele járni, mint Te is jártál, nem megfelelő expónál egyszerűen részlettelen, összefolyó lesz a piros - jelen esetben - muskátli. Nem életlen, egybefolyt a szín miatt.
Hogy mi a megfelelő expo, pontosan nem tudom, de talán a szűkebb rekesz, vagy egy szűrő használhat.
A fehér esetén is ez lehet a megoldás, hogy a klf. árnyalatok még szebbek legyenek, és ne lehessen kiégés.
A kép, mint kompozíció tetszik, nálam belefér az ajtó is akár.
A muskátlin javíthatsz valamennyit un. színvesztéssel, bár akkor veszít az élénkségéből, viszont a virág részletesebb lesz.
A hivatkozott kép valóban kiemelkedik a fotóim közül, pedig az sem áll ki minden kritikát. Nem tudom, felül tudom-e múlni valaha, vagy egyáltalán tudok.e még hasonlóan jól sikerültet készíteni. Egy ilyen kép után két dolgot tehetek: vagy soha többé nem teszek fel képet, vagy vállalva a bírálat kockázatát, felteszem a megmutathatónak képzelteket. Az utóbbinál maradtam.
Talán nem volt a legjobb ötlet, de az ajtónyílásból szándékosan mutattam meg egy keveset. Tényleg életlen a muskátli? A kis kosár veszőit élesnek látom.
Véleményedet köszönöm. Sajnálom, ha csalódást okoztam. :-)
Szia.
Először is, szerintem az ezelőtti képed merőben mást gondoltat rólad. Megnézem azt és teljesen elképedtem. Egyszerűen csodálatos az a kép! Viszont ez, hát nem is tudom mit mondjak neked róla, de azt leszögezem, hogy ne vedd bántásnak. Érdekes kép de nem az aféle jó értelemben. A muskátli elég életlen lett, fura ez a kompozíció is de megszokható. Szerencsésebb lehetett volna talán egy olyan szög, amivel nem látszik az az ajtónyílás vagy nem tudom sötétség :)