Nagyon jó apillanat, amit elkaptál. Én is ma készítettem egy hasonlót, csak sajna "bemozdult az alany". Szép éles kép. Én egy kicsit soknak tartom az 1/1600s záridőt. Lehet, hogy egy hosszabb záridővel élvezhetőbb lenne a kép.
A záridőnek nincs köze a színvilághoz. A záridő azt jelenti, hogy a zár milyen gyorsan zár. 1/1600s az nagyon gyors vagyis kicsi a bemozdulás esélye illetve a mozgó dolgokat "megfogja". Ha csökkentjük a záridőt "S" módban akkor pl.1/200s kézből simán kitartható és ha nem fúj a szél és nem mozog a bogár akkor is éles képet kapunk ugyanilyen színvilággal, csak a rekesz lesz kisebb vagyis a dof tartomány nagyobb vagyis több lesz az éles rész. Ehhez kell megfelelő fény. Nagyon bonyolult így elsőre de sok expó után érteni fogod illetve saját károdon.
_
Nagyon finom kép egy nagyon pici élesítés és esetleg egy kicsi színerősítés vagy kontraszt lehet , hogy nem lenne baj... ki kellene próbálni.
A szerkesztés, kompó remek!
Nagyon szép, finom munka! Szerintem jó hogy ezt a záridőt választottad, mert így a kis mélységélesség miatt, szépen elmosódott a háttér. Márpedig az életlen lila virágháttér pompásan mutat. A fotó színvilága nekem nagyon tetszik. Remekül szerkesztetted és kitűnő perspektívából mutatod. Egy apróság, amin javíthatsz: a leméretezéskor a kép veszít az élességéből. Ezért a főtémát leméretezés után célszerű utóélesíteni - persze csak módjával. Kipróbálhatsz olyan szerkesztést is, hogy a virág teljesen az alsó sarokból indul, az igen látványos tud lenni.
További szép fotonokat!
Remekül szerkesztett kép, kiváló élességgel és mélységélességgel, nagyon jó színvilággal. Az expozíciós időnek valóban két szerepe van: csökkenti a bemozdulásos életlenség kockázatát, egyben - hogy a kép kellő megvilágítást kapjon - tágabb blendét, és ezzel szűkebb mélységélességi tartományt eredményez, ami a figyelmet még jobban a bemozdulás-mentes témára irányítja. (Annyira csodálkoztam a véleményem, hogy utánanéztem, de semmiféle összefüggést nem találtam az irodalomban sem a színek és az expozíciós idő között. Talán azzal a tény zavarhatta meg "kozi"-t, hogy az objektívet nem szerencsés egyik irányban sem "ütközésig" (abszolút minimális vagy maximális fókusztávolságra állítani, mivel az ronthatja a kép minőségét.). Itt viszont semmi ilyesmiről nincs szó - gratulálok és 5 pontot is küldök.
Köszönöm. Én se tudok arról, hogy köze lenne az expozíciós időnek a színhatáshoz. Ezt az objektívet ha akarnám se tudnám ütközésig húzni, mert fix.
Üdv. Klára
Akkor pedig tényleg nem értem a hozzászólást... (Én rontottam már el képet a18-180 mm-es objektív 180 mm-es állásával, amit alig tudtam utómunkával úgy-ahogy korrigálni...
Ilyen tapasztalatom még nem volt, de talán majd direkt próbálkozom a dologgal, kíváncsivá tettél. 18-180-as nekem is van, őszintén szólva nem sokat használom, nincs róla nagy véleményem, de hangsúlyozom, hogy kevés tapasztalat alapján. Szerintem igazából csak arra való, hogy ha az ember úgy jár-kel és mint rendes amatőr csak emlékfotókat akar készíteni, akkor nem nagy teher cipelni és nem kell cserélgetni.
Üdv. Klára
Nekem a 18-180 mm-es Zuiko azért jelent nagy segítséget, mert egy-egy versenyen hol csak egy arcot akarok megörökíteni, hol egy kis csoportot (edző-tanítvány), hol a rajtot a 8 startkővel. Ideális az lenne, ha mindegyikhez lenne időm objektívet cserélni (a 70-300-tól a 14-40-ig), de erre nincs mód. Amíg nem volt meg ez az obi, addig az Olymouson volt a normál objektív, és vittem a nyakamban a Fuji Finepixet, mert annak a 135 (x2) mm-es objektívje a távolabbi dolgokra jól bevált. (Annak meg az volt a hibája, hogy RAW-ban nem tud sorozatfelvételt csinálni). Bár nem vagyok hegedűs sem a háztetőn, sem máshol, de "ha én gazdag lennék", akkor egy új Canon és egy nagy fehér kályhacső a végére, megoldaná a problémát..