A körülmények enyhén szólva sem voltak ideálisak ebben a kazánbelsőben. Fogjuk erre, hogy a szimmetria sajnos nem sikerült, de talán kárpótol, hogy kevesen jártatok egy gőzös kazánjában:)
Szépen megfotóztad és olvasom 5 expóból raktad össze.
Gondolom a fotóval a szimetriát is szeretted volna ábrázolni ha már a témát középre helyezted,de az egy kicsit elcsúszott
a bal oldal felé.
Klemy
Hááát ekkora dinamikaátfogással, ami ezen a képen van, illik részleteket produkálnom:) Köszönöm az értékelést, örülök, hogy bírja a tetszésed.
A hidegben még nehezebben kapcsolható be, mert az amúgy is rosszul érintkező kapcsoló még "össze is megy". 100 %-os döntés továbbra sincs, még mindig csak "nagy valószínűségnél" tartok. Egy ideje már az objektívoldalról közelítem meg a dolgot. Hosszú távon szükség lesz széleslátó, makró, tele és standard optikákra. Azt nézem, hogy melyik márka kínálatából tudom ezt megfelelő minőségben és árban beszerezni. Most ép a Canon felé billen a mérleg nyelve. De majd meglátjuk. Várom az új gépvázak megjelenését is, mert ebben a szegmensben már mindkét gyártótól elég aktuális lenne.
Mindenképpen érdekes és látványos felvétel, kifogástalan technikai kivitelezésben. Remekül sikerült visszaadnod a kazánbelső apró részleteit. Külön tetszik, hogy ezen a képen is jól átjön a hely hangulata. Kreatív munka, gratulálok hozzá!
Olvasom, hogy a masinád nehezen ugyan, de még bírja a gyűrődést. Hogy állsz új gép vásárlása terén? Döntöttél már a márkával kapcsolatban?
Szó szerint. Tegnap, mikor az őszi erdőt fotóztam, már azt hittem, elérkezett a legutolsó kép… de aztán még is sikerült életet vernem bele.
Amúgy mint Oly-s, Te tudod értékelni, hogy olyan extrém fényviszonyok voltak ott a kazánban, hogy 5 expót kellett készíteni, hogy mindenütt legyen részlet. A záridő is sokat mondó, ez a kép 5 teljes fényértéket ölel föl:)
Köszönöm az elismerést, örülök, hogy tetszik Neked!
Nos, ha már kérdezted: Ez a 301-es sorozatú gőzmozdony. Építésekor Európa egyik legnagyobb teljesítményű és legszebb gyorsvonati mozdonya. 1911-1914 között 22 darabot építettek belőle. A 301-es rendkívül kedvező futású volt. Szolgálati tömege 88,7 tonna. Vízkészlete 23 m3. A szerkocsi 53,1 tonnás, a szénkészlete 8 t.
Az engedélyezett gőznyomása 16 bar!!! Ezzel a 301-es síkpályán 100 km/h sebességgel 340 t tömegű gyorsvonatot továbbított, de a próbameneteken elérte a 140 km/h sebességet is.
Szomorú érdekesség, hogy Matuska Szilveszter biatorbágyi merényletekor egy ilyen mozdony vitte a bécsi gyorsot.
Köszönöm szépen a véleményt, örülök, hogy elért hozzád!
Mit mondhatnék erre! Ez azért rendkívüli, kicsavarod az utolsó cseppeket is az Olympusból. Ok át kell egy két dolgot hidalni, és igazad van, ami nem megy technikával, azt megoldja az elme!
Szia Bringás!
Nagyon klassz lett ez a mozdonyos képed is! Micsoda vasak, mennyi munka van egy ilyen mozdony elkészítésében és milyen súlyuk lehet? ... hihetetlen! Gratulálok hozzá!