Nos azért az nem D60. Az enyém már iso 400 -on is zajosodik.
Ahol van fény ott tökéletes, de fénytelen helyen, ha nagy iso-val fényképezek, akkor már a D60 nagyon zajos. Ezért a nagy árkülönbség. És ezért is nézegetem én is a D90-et. A D7000 már csak álom...
Uszodai környezetben még sosem tudtam vele értékelhető képet készíteni, mert élvezhetetlen volt. Viszont vettem egy nagyon erős vakut, nos azzal már jó képeket készítettem, viszont ott meg a háttérrészletek sötétülnek be.
Bocsánat, hogy nyughatatlan és kérdezősködő vagyok. Egyik nagypénzú kolégám vett egy Nikon d7000-et, és ideadta kipróbálásra. ISO 800-ig nem láttam változást, ISO 1600 igényelt volna zajszűrést, ha ide tölröm fel, és heccből készítettem ISO 2200-al is képet, amivel meg kellett dolgozni, de színzaj nem volt rajta.. Gondolkoztam én is objektív fényerején - ha kihasználod, akkor csökken a mélységélességi tartomány, ami nem mindig jóű. (Megpróbálok majd a burgenlando edzőtáborból benti Nikonos képeket keresni, magas ISO értékkel - kíváncsi vagyok, mit szólsz hozzá...)
Ez kinti felvétel! Bent sajnos ez is kevés. Oda egy 2.8-as obi kellene, de az horror ár. Itt szikrázó napsütés volt. Én úgy szoktam elérni teltebb színeket, hogy a csúszkán jelzett zársebességet az optimálistól gyorsabbra veszem, kevesebb fényt engedek be. Ilyenkor a kék szín még mélyebb és erősebb lesz.
Egyébként már én is gondolkodom egy Nikon D90-en. Szeretnék váltani, de amikor nézem a 60-as képeit, olyankor azt gondolom, hogy ez tökéletes még nekem....
Köszönöm a részletes választ! Mivel a benti felvételekhez az Olympus nem ideális, lehet, hogy én is Nikonnal bővítem a "palettámat", ezért érdekelt különösképpen. (Kölcsöngép volt nálam, azt hittem, hogy a megszokottnál - mondjuk így - szaturáltabbnak tűnő színek a beállítástól voltak, de ezek szerint a gép eleve ilyen...), Gondoltam egy pillanatra még polár-szűrére is, de azt változó szögekből fotózott vízfelületnél tól sokat kellene utánállítani, de azért megnyugtató, hogy megerősítettél abban, hogy ez ilyen.
Köszönöm az észrevételedet! Valóban lehetne álló a kép, eddig ez nem is jutott eszembe. De tényleg jobb lenne. Hogy lent mi zajlik, azt nem részletezem /mint aktív játékos, aki hat mérkőzést játszott le a hétvégén/. De sajnos azt csak a végén látom mi is látszik. Itt a nagyon kék színt a Pécsi medence maga adja, mivel erős kék a medence fala. A testszíneken lehet látni, hogy nem emeltem színt nem szaturáltam. Ilyen. Minden kép ilyen, bár a Nikon D60 egy kissé teltebb színeket ad általában. Ez a tesztekben is olvasható. Bár megjegyzem, ez nekem nagyon tetszik.
A pillanat nagyon jó, szépen kimerevítetted az akciót, pontosan látszik az arc, vízcsepp, minden, ami kell. Gratulálok és 5 pontot is küldök. Néhány töprengenivalóm viszont van: mindenképpen szükséges-e a vízszintes formátum? A "fal" magasságát álló formátummal (különösen ha a kéz felett még egy kis hely lenne az eredetin) nem fejezné ki jobban? (azt a világosabb pontot a vizen, felül, érdemes lenne talán kiszedni, egy picit elvonja a figyelmet). A kék. Nagyon szép kék, tagadhatatlanul, de nagyon érdekes lenne, hogy ha - akár edzésen - olyan pozícióba jutnál, hogy a napfénytől átvilágított vízen picit átexponálva kicsit többet sejthetnénk arról, a víz alatt zajlik... s ami (ha nem is ebben a helyzetben) legalább olyan fontos, mint ami felette van. Bocsáss meg nekem, Olympusosnak: ez a Nikon színe, vagy valamivel (szűrővel, utómunkával) kékítettél a vízen? Ezek csak kérdések, amik a kép értékét nem befolyásolják, csak au én töprenkedéseim... Még egyszer gratulálok!