A képet nem én, hanem rólam készíteték :)
Sajnos nagyon kevés információt találtam a ring fotózásról a neten,de a nyomtatott formában is ugyanez a helyzet.
Gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat amit ez idáig gyűjtöttem a témában.
Tény,hogy full frame -s géppel lenne igazán hatékony nekiindulni egy ilyen feladatnak,de nekem croppos vázam van,így azzal főzők .
Lényegében mindegy is,az itt leírtak mindkét vázra érvényesek.
Az első dolog amit meg kell kérdeznünk magunktól,hogy az elkészült képeket hová szánjuk.
Ha nagyításba lesz akkor inkább kérjünk kölcsön egy ff es gépet,de internetes felhasználásra elég a croppos váz is. Miért írom ezt? Mert itt az iso-t nem lehet spórolósan kezelni,ez pedig generálja a hangyákat. A ring hiába tűnik jól bevilágítottnak,az csak egyenletes ami nem azt jelenti,hogy elég is a fény. Ajánlom a 1/800- 1/1000 vagy ha van rá mód az e feletti záridőt, hogy ne legyenek bemozdulások . Csak fényerős üveg jöhet szóba ami jó ha nem fix. A téma mindig mozog,s ha van szerencsénk közvetlen a ring mellől fotózni akkor fél métertől 3 méterig is eltáncolhatnak tőled a sportolók . Ezért ff nél az f2.8 24-70 cropposnál a f2.8 17-55 öst ajánlanám. (canon rendszerről beszélek) A világítás minőségétől függően az iso 2500 és 3600 is lehet. A lényeg az,hogy ilyen rövid záridőnél ne a legnagyobb rekesznyílás legyen ,mert akkor kicsi mélységélesség végett nehezebb jó,pontosan lőtt képet készíteni. Javaslom a f4-f5 körüli rekeszt.
mindig minden körülmények között RAW-ban fotózni !! :):):)
sokkal jobban feldolgozható a magasabb iso-n is mint a jpg !
kell egy nagyon gyors memória kártya és nem telik be a puffer :)
Köszönjük a leírást, hasznos volt, a technikai és a módszertani ismertető rész is.
Jó a kép, brutális a közelség, így már értem a tisztítóeszközök közelségét.
Nem,nem volt,de ezt én Scott Calby től olvastam és azóta imigyen cselekszem. Szerencsémre nem volt ilyen és nem is vágyom rá,de bármi előfordulhat,még olyan is,hogy ellopják a gépedet. Az ördög nem alszik.
Ezzel a memória kártya dologgal most nagyon megleptél. Én évek óta abban a hitben vagyok, hogy az egész fotóapparátusom legmegbízhatóbb darabja a memória kártya. Élethosszig tartó garanciát vállalnak rájuk a gyártók. Nem is halottam olyat, hogy tönkremenjen. Igaz, én sohasem veszem ki a gépből, a fényképezőből olvastatom ki, nem pedig kártyaolvasóval. Ezek szerint neked volt már negatív tapasztalatod a memória kártyákkal?
A rövid záridő a látványos fröccsenések megállítására szolgál. NAgyon jó,ha van nyál vagy izadság mégjobb,ha vér fröccsenés. Ezt kimerevíteni kell a rövid zár. Tudom morbid,de ez már csak ilyen sport,vagyis ilyen fotózás :) Amit láttál képeket az 640 el készült, de pont a fröccsenéseket nem tudom nektek jól megmutatni ez végett,pedig van pár ilyen,de életlen sajnos. VAkut valóban nem szabad használni. CSak amikor már vége a fight-nak az eredményhirdetéskor gratulációk,stb stb.
Ez még lemaradt a kép aláírásáról,mivel többbkaraktert nem engedett az oldal oda feltölteni,így most ide illeszteném ba a folytatást,ami így hangzik :
Mint írtam a világítás egyenletes,ezért a kiértékelő fénymérési mód nálam bevált,de kísérletezek a középre súlyozottal is, mivel néha a küzdő felek egymást árnyékolják be ha sok a közelharc. A fókuszpont beállításánál én a kiterjesztette szavazok. Eltolom a képszél valamely harmadába, a hüvelykujjam a josticon és ha kell átteszem villámgyorsan az ellenkező oldal harmadába,attól függően,hogy a velem szemben lévő harcos ép a háttal állónak a jobb vagy a baloldalán van. Ez igényel egy kis gyakorlást. A gép legyen gyors sorozatra állítva. Javaslom a legnagyobb jpg.-t beállítani,mert a gép puffere a raw fájloktól gyorsan megtelik és sok jó kép lemaradhat. Ezért a mérkőzések előtt már beszélek a világosítókkal,hogy milyen kelvinen virítanak a lámpáik, vagy csinálok próba képet egy beállító lapról és ahhoz hangolom a fehéregyensúlyt. Fotózás előtt készítek egy listát,hogy milyen képeket szeretnék. Bemelegítésekről,mérlegelésről,vip. vendégek, tárgyak, mondjuk kesztyűk az öltőzőkben,stb stb. Ezt kemény kartonra írom és a táska tetejére teszem. Én azt vallom inkább 3 db 8 gigás kártya,mint egy nagy,mert ha az egyik elszáll,még lehet a másik kettőből kihozni valamit. Tartalék aksi az nagyon fontos. Legyen nálad egy nedvszívó puha ruhadarab a fröccsenő vért vagy izzadságot letörölni a gépről és a lencséről. Készíts oda egy széket,hogy ne kelljen az 1.20-as ringre fel s le ugrálni . A mérkőzések előtt már jó lebratyizni a bírókkal , megemlíteni nekik,hogy őket is fotóznád,amit majd természetesen felhasználhatnak a weboldalukon. Az így nyert jóindulattal nem fognak mindjárt elzavarni,ha az ember bakizik és cseppet akadozna mondjuk a versenyző fel,s le menetelében. Hirtelen most ez jutott eszembe. Nem vagyok sport fotós, mivel magam is harcolok a sporttársaimat szívesen fotózom,ezért ha egy gyakorlott sportfotós javítani valóval ,építő javaslattal áll elő azt örömmel fogadom. Szép fényeket kívánok nektek: Tibi
Érdekes kép, jó így munka közben is látni Téged. Személy szerint hasznosnak találtam a leírást, bár egyelőre nincsenek sportfotós ambícióim - de ki tudja:)
Az ajánlott záridő egy kicsit meglepett, az 1/800 és 1/1000 értékeket első olvasatra soknak gondoltam. Hangsúlyoznám, hogy nulla a sportfotózási tapasztalatom, tehát csak egy gondolat, amit leírok. A természetben pl. kacsafarkú szendert és a civakodó (tehát nem vitorlázó) sirályokat 1/640-el élesre tudtam hozni. Ezek szintén elég gyorsan mozognak. De hát a sportfotózás az nyilván más tészta. Ugyanakkor meg ez a feltöltött kép is éles 1/400-on, pedig úgy látom, épp akció van. Amúgy ilyen helyen tilos vakuzni? Sok sportközvetítésen látom, hogy villognak a vakuk. Szeretném még megjegyezni, hogy igen tetszenek ezek a ringes fotóid, remélem lesz még belőlük.
További szép fotonokat!