Javaslom,hogy ne használd autómata fókusz pont keresés módban a gépet. Ilyenkor nem biztos,hogy a masina azt gondolja fő témának ami te gondolsz. Ő megfogja keresni a leg kontrasztosabb témát és arra vagy azokra állít éleséget. Így van behangolva a masina. Javaslom,hogy állítsd be az egyetlen AF pont vagy az AF pont kiterjesztett re. MAjd exponálás előtt a gomb lenyomásával rögzítsd a fókuszt azon a ponton amit élesre kívánsz hagyni és utána mozgasd el a gépet a kívánt irányba, ahogyan a téma ép megköveteli. Mondok egy példát. Babakocsit toló hölgyet fotózól. Fókuszálsz a hölgyre, a gombot lenyomva rögzíted a fókuszt majd a gépet úgy mozdítod el,hogy a mozgás irányába hagysz több helyet és a háta mögött kevesebbet. Tájképnél nem kell ezzel vacakolj,mert úgy is a szűk rekesz szinte mindent élesre hoz.
köszönöm szépen. még egy kérdés . fel rajzolom a fókusz pontokat:
-
- - - - - nekem valamikor csak egyes pontok villának fel
- -
mint például : - - -
-
Ha a hátsó részt szeretted volna élesebbre ,akkor a fókuszpontot kellett volna a hátsó témára állítani, nagyobb kihuzattal (így szükebb lesz a vágásod) és 5.6 os rekesznél sem kell tarts,hogy az 1/20 as záridőt választ a gép,mint most. Persze állványnál nem téma,de ha már valaki van (lenne) a képen akkor azt állvánnyal sem szögezed a fához. Ezért célszerübb rövidebb záridőt választani.
köszönöm véleményed. ha a hátsó részt akarom élesnek látni és ebben az esetben azt szerettem volna de a fejfát jobban elmosni akkor kb mekkora rekesz kellet volna? meg nem próbáltam ismerkedek a géppel .
Szia Ricsi. Indokolatlan a 10 es rekesz. Teljesen felesleges az utolsó fűszálat is a téma mögött élesre hozni. Kicsit elvontál a színekből,de a meghagyott zöld nem fogja a drámaiságot növelni. A képnek az alsó fele is bőven elég lenne,de akkor sem mondanám kiemelkedő alkotásnak. Egy ilyen "élettelenségbe" valami életet kellene vinni. Első látásra olybá tűnik,mint egy rosszul sikerül ff konverzió.