Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5213

Erdőben

Erdőben (-)

Vélemények: 3

Megnézve: 851

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Egyéb / Sopaninak


Sopaninak

  Sopaninak

Fényképezőgép:

Canon EOS-5D Mark III

Objektív:

Sigma 180mm f/2.8 EX APO DG OS Macro

Záridő:

4 mp.

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

180 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

Bringás előző képei
M

M (4.95)

Berki szellőrózsa

Berki szellőrózsa (5)

Vízlakók

Vízlakók (4.63)

Őszi levelek

Őszi levelek (4.96)

vízi balett

vízi balett (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2014.01.23 19:16:37

Kategória:

  Egyéb

Átlag:

5 (1 szavazat)

Megtekintve:

512

Betöltve:

1003

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

beltéri, bokeh, indirekt vakuzás, makró, virág

Sopaninak

A képpel segítséget szeretnék nyújtani Sopaninak, és talán ötletként is szolgálni mások számára.

Többször beszélgettünk már arról, miként lehet beltérben átmenetes háttereket létrehozni, kiváltva a kartonlapokat. Itt most még bokeh-t is fotóztam a képre, de persze megoldható becsillanás nélkül is, ha az nem illik a főtéma mögé.

A leírást és a werk fotót az #1. hsz. alatt olvashatjátok

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#42 Írta: dmc 2015.07.23 09:49:03   3495 147

köszönöm a hosszas elméleti leírást, bár vaku témában, azért nekem is van némi tapasztalatom, mondjuk ez az alufóliás megoldás mindenképp újdonságot hordozott, ezért is kérdeztem bele, hogy teljesen tiszta legyen a kép.

még egyszer köszönöm a részletes leírást.


Válasz hozzászólás
 

#41 Írta: Bringás 2015.07.22 21:20:38   28277 1150

Úgy-úgy, jól mondod. Ha a háttér agyonnyomja a főtémát, az nem szerencsés. A vaku túl közel volt a fóliához, tehát vissza kellett venni a teljesítményét. De messzebb sem rakhattam, mert a virágot nem érhette a fénye.

Igen, egyszer villant a vaku. Többszörös villanásnak (ilyen mozdulatlan kompóban) csak akkor lenne bármilyen hatása, ha a villanások között áthelyezném a vakut, hogy a fény iránya változzék. (Erre mondjuk elég is lenne a 4 mp.) Fényirány változtatás nélkül a többszörös villanás pont olyan lenne, mint egyetlen nagyobb erejű. Mozgásnál persze más volna a helyzet.


Válasz hozzászólás
 

#40 Írta: dmc 2015.07.22 21:08:58   3495 147

szia!

igazából a hátsó redőnyre való szinkronizálást azért kérdeztem, nem a mozgás miatt, hanem, hogy tehát nem többszöri vakuzás, hanem egyszeri.
és azért kellett levenni a vakuteljesítményt, hogy az alufólia ne verje nagyon vissza a virágra a fényt?


Válasz hozzászólás
 

#39 Írta: Bringás 2015.07.22 20:42:09   28277 1150

- Statikus mozdulatlan téma, minden áll a kompozícióban, mozgás kizárt. Ezúttal tehát tök mindegy volt, hogy első vagy hátsó redőny. Nézd meg a werk képen, hogy a vaku csak a hátteret éri, a főtémát nem.
- A 4 mp-re a választ az #1. hsz. elején olvashatod és a werk képen láthatod, hogy milyen sötét volt már a szobában. Az ablakot nézd.
- Nem gondolod rosszul. Vaku nélkül is látszana a fólia, valószínűleg egy elmosott szürke masszaként. Ennyire lenne elég a környezeti expó. (Fénymérés spot a fehér sziromra!) A vaku sacc/kb. a háttér expozíciójának a 90%-át adhatta. Vagyis úgy fölülírta a környezeti fényeket, mintha azok nem is lennének. Lényegében ott csak a vaku fényét látod.

Ugyan nem kérdezted, de az egésznek a lényege: a virágra puha, lágy fény kell, kemény fényeket nem kaphat, hiszen az agyonvágja. Vagyis nem érheti a vaku. A becsillanáshoz viszont kemény és (relatíve) erős fény kell. A szoba puha fényei alkalmatlanok rá. Tehát a hátteret vakuval kell exponálni. E kettős megvilágítással (+ a vaku fény színezésével) érem el a kívánt célt: egy finom virág a hajnalra hajazó háttérrel kombinálva.


Válasz hozzászólás
 

#38 Írta: dmc 2015.07.22 16:23:59   3495 147

csak egy kérdés ehhez. a rendszervakut a hátsó redőnyre szinkronizáltad ilyenkor?
igazából a 4mp-t nem értem, mert ennyi idő alatt az alufólia is látszódik a képen szerintem, és nem csak a vaku villanása során exponálódik bele a képbe, vagy rosszul gondolom?


Válasz hozzászólás
 

#37 Írta: Bringás 2015.07.22 09:52:37   28277 1150

Pontosan. Ez egy színtiszta periszkóp. 360 fokban körbe-körbe lehet tekergetni. Sőt, még 2,5-szörös nagyításra is képes, (mindegyik) ha bekapcsolod rajta ezt a funkciót. Ez teszi lehetővé, hogy a manuál fókuszt precízen elhelyezd a makródon.


Válasz hozzászólás
 

#36 Írta: gytoth 2015.07.22 09:39:24   3915 211

Köszönöm szépen, Csaba! Csak sebtiben rákerestem a Nikonra, ott hozta a 90 ezres árakat. Így azért megnyugtatóbb az árfekvés.

Tehát nagyon leegyszerűsítve, tükrön vagy tükrökön alapul a működése.


Válasz hozzászólás
 

#35 Írta: Bringás 2015.07.22 09:33:50   28277 1150

Nem mondanám.
Phottix 23 000 Ft
Polaroid 39 000 Ft
Gyári Canon 64 000 Ft
A gyári Nikon viszont valóban olyan drága.

A szögkereső viszont pont az a fotós kiegészítő, amiből az olcsó, noname termék is tökéletesen megfelelő. A képalkotás folyamatában nem játszik szerepet. Arra az egyre kell figyelni, hogy kompatibilis legyen a gépvázzal, vagyis ha leveszed róla a szemkagylót, akkor a mögötte lévő sínre passzoljon a szögkereső.


Válasz hozzászólás
 

#34 Írta: gytoth 2015.07.22 09:24:39   3915 211

Hajaj, 90.000 körüli az ára... Egyelőre nem veszek. :)


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: gytoth 2015.07.22 09:22:26   3915 211

Én köszönöm!

A funkciója egyértelmű volt a kép alapján, csak nem tudtam, mi a neve. Igen, nálam is volt olyan, annyira lent volt a gép, hogy a keresőt nem tudtam már használni, live view képen tudtam csak komponálni úgy, ahogy. Na, akkor jól jött volna nagyon. Köszönöm ismételten!


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: Bringás 2015.07.22 09:16:36   28277 1150

Köszönöm!

Szögkereső a neve. Lényegében egy periszkóp. Lehetővé teszi, hogy ne kelljen lehetetlen testhelyzetben kuporogni a fényképezőgép mögött, ha a keresőbe akarsz nézni. Igazából nem is ilyenkor van jelentősége (bár a szobában is kényelmes) hanem természetmakrónál, amikor a szabadban olyan alacsony nézőpont kell a jó kompóhoz, hogy gépváz gyakorlatilag a talajon van. Olyankor lehetetlen belenézni a keresőbe. Ha a gépvázadnak kihajtható LCD kijelzője van, akkor a szögkereső fölösleges. Az enyémnek sajnos nem hajtható ki.


Válasz hozzászólás
 

#31 Írta: gytoth 2015.07.21 12:36:55   3915 211

Jó leírás, jó werkfotóval.

Hogy hívják azt az eszközt, ami a keresőre van csatlakoztatva?


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: Bringás 2014.03.03 21:11:53   28277 1150

Örülök, hogy a hasznodra vált, remélem szép lesz az a fotó:)


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: csodaszarvas 2014.03.03 20:09:58 www  1317 124

Szia Csaba!

Valahogy ezt a fotót eddig még nem néztem, vagyis nem olvastam a hozzászólást. Nagyon ötletes, már ki is próbáltam. Holnap feltöltöm az eredményt!:) Köszönöm!!!


5.0

 

#28 Írta: Bringás 2014.01.26 19:10:50   28277 1150

Köszönöm, hogy Te is írtál, igazán örülök, hogy hasznosnak találtad!


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: Dodó 2014.01.26 19:05:25   11000 727

Tanulságos, különösen a két képet együtt nézve, és a nagyon részletes magyarázatot is elolvasva. Köszönjük, Mester, figyelembe vesszük, ha háttér-gondjaink vanak (márpedig bent általában vannak).


 

#26 Írta: Bringás 2014.01.26 17:16:34   28277 1150

De jó, örülök, hogy a hasznodra vált, kíváncsian várom az a képeket!


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: alalat 2014.01.26 12:33:10 www  10883 854

Nagyon jó leírás és bemutató.
Délelőtt fotóztam feleségem virágait, de azt hiszem újra nekilátok.
Üdv:Alajos


 

#24 Írta: Bringás 2014.01.24 17:13:50   28277 1150

Teljesen igazad van, nem lett elég éles és a kompozíción, szerkesztésen is lehetne még csiszolni. Ez a kép azonban a háttere miatt került feltöltésre, hogy segítséget, ötleteket adjon másoknak az #1.hsz. alatt leírtak szerint. Köszönöm szépen a véleményt!


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Bringás 2014.01.24 17:10:15   28277 1150

Köszönöm a kedves szavakat, igazán örülök, hogy ez a véleményed! Anno én is sok segítséget kaptam, ami bizony jól esett. Nem gondolom, hogy a tudást titokként kéne őrizni, de tudom, hogy nem mindenki osztja meg szívesen.


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Bringás 2014.01.24 17:05:21   28277 1150

Igazán örülök, hogy hasznosnak találtad, kíváncsian várom a fotóidat. Köszönöm a gratulát, remélem beválik és sok jó képet tudok majd készíteni vele:)


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: marcsi34 2014.01.24 08:54:05   183 22

Szép fotó. A mélységélessége nagyon jó lett, nekem talán egy picike élesítés hiányzik. A szerkesztésnél én egy picit balra vittem volna még a virágot, nem vágtam volna le a szírmot. A színei szépek.


 

#20 Írta: Ilacsi 2014.01.24 08:47:29   6516 276

Szia Csaba! Nagyon örülök, hogy a műhely titkot bemutattad, engem is nagyon érdekelt és a mai napig is érdekel a tárgy fotózás. A segítség nyújtást nagyra értékelem, nagyon hasznosnak találom. Külön örülök annak is, hogy ilyen részletesen leírtad. Ki fogom próbálni!!! Üdv.


 

#19 Írta: -anTi- 2014.01.24 07:19:34 www  5518 520

Remek werk, hasznos leírás! Köszi! Alkalomadtán kipróbálom! Na néz csak, mekkora makród van!! Gratulálok! :)


 

#18 Írta: Zsírláma 2014.01.24 01:03:24   6929 488

Jé, nekem is olyan tálcám van. Akkor már én is tudok ilyen fotót csinálni! :D

Köszi a leírást, hasznos lesz!

Grat a Sigmához!

Üdv!


 

#17 Írta: Bringás 2014.01.23 22:49:10   28277 1150

Én csak örülök, ha kipróbálod:)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Bringás 2014.01.23 22:46:54   28277 1150

Érdekességképp itt egy másik kép is. Picit eltér a kompozíció, de a fő különbség, hogy itt nem volt vizes a fólia. Nincs bokeh csak színátmenet.

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: calabash 2014.01.23 21:48:03   3186 507

Érdekel mindenféle fotós technika, megoldás. Mondjuk a virágfotók tényleg nem a kedvenc témám.:)


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: wildtiger 2014.01.23 21:27:57   22 2

Akkor csak egy tippem van, ha a werk fotódat összehasonlítom az általam elrendezettel, nekem a kamera középpontja meg a vakué egy V szövet zár be nálad nagyjából egy irányba néznek, így lehet nálam a lencsére verte vissza a fényt a fólia ezért csillant víz nélkül.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2014.01.23 21:19:28   28277 1150

A direkt fény az nálam is megvolt, a werk fotón láthatod, hogy a vaku a fóliára irányul. Igaz, eléggé vissza volt véve a vaku teljesítménye…


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: wildtiger 2014.01.23 21:17:16   22 2

Szerintem annyi, hogy csak direkt fényt kapott és azt is több irányból: kamera vaku, lámpa, plusz 2 fehér papír is volt a vakunak ellentétes oldalon, hogy verjen vissza fényt. De jobb is szerintem így hogy csillant. :)


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Bringás 2014.01.23 21:09:07   28277 1150

Érdekes, én víz nélkül nem tudtam becsillantani a fóliát. Köszönöm a kiegészítést. Ha messzebb viszed a fóliát, akkor talán nem fog becsillanni? De lehet hogy azért jártam így, mert én még nappali fényben fotóztam?


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: wildtiger 2014.01.23 20:59:32   22 2

Üdv!
Hasznos praktika, már ki is próbáltam, igaz csak egy 5ft-ossal. Rendszer vaku hiányában egy kamera vakuját használtam, külső fény ilyenkor már nemigazán van úgyhogy lámpafény maradt csak. Nekem becsillannt az alufólia, igaz én 55mm-es obival próbáltaltam így kevésbé mosta el a hátteret. Köszönöm hogy megosztottad velünk. :)

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#9 Írta: Bringás 2014.01.23 20:57:38   28277 1150

Köszönöm, hogy írtál, öröm számomra, hogy a hasznodra vált!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: ívker 2014.01.23 20:53:48   1521 215

Nagyon hasznos ez a részletes leírás a kép készítéserol,biztos sokan tanulnak belole és én magam is majd próbálkozok így fotozni-köszönöm


 

#7 Írta: Bringás 2014.01.23 20:34:38   28277 1150

Igen:)


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: sopani 2014.01.23 20:29:46   1415 109

Ps:Pontot nem adok a képre mert ebben az esetben számomra és úgy gondolom Neked is,nem ez a lényeg.Anikó


 

#5 Írta: Bringás 2014.01.23 20:28:13   28277 1150

Örvendek, hogy hasznodra lesz, remélem jól fog működni:)


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: sopani 2014.01.23 20:25:21   1415 109

Szia Csaba ! Nagyon köszönöm ,hogy segítesz ! Annyira megleptél ,hogy per pillanat még értelmesen irni sem tudok:) Hálás vagyok Neked és tanácsod alapján próbálok képet készíteni.Most már tudom,hogy Rád számithatok és mivel nem tartom magam "nyalizónak" ezt szivből írom !!! Üdv Anikó


 

#3 Írta: Bringás 2014.01.23 20:01:44   28277 1150

Köszönöm, hogy írtál! A kipróbálással kapcsolatban jól meg is leptél, nem gondoltam volna, hogy téged is érdekelhet egy hasonló kép elkészítése:) Addig is kíváncsian várom.


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: calabash 2014.01.23 19:51:43   3186 507

Köszönöm a részletes leírást a többiek nevében is. Nagyon hasznos, majd egyszer kipróbálom.


 

#1 Írta: Bringás 2014.01.23 19:17:06   28277 1150

A hátteret egyszerű konyhai alufólia szolgáltatja, melyet vakuval világítottam meg. A vaku úgy lett elhelyezve, hogy fénye ne érje a főtémát, csak a háttérben lévő fóliát világítsa meg. Magát a főtémát az ablakból beszűrődő kevéske fény világítja, ezért lett ilyen hosszú a záridő. Ez a fény értelemszerűen szórt és puha.

A vaku fénye viszont kemény, nem lett lágyítva. A kemény fényre a bokeh létrehozása miatt volt szükségem. A szín a vaku elé helyezett műanyag narancssárga színező fóliának köszönhető, ami elszínezte a vaku fényét. A háttér színe így tetszés szerint változtatható, csak az igénynek megfelelő színű fóliát kell a vaku elé helyezni.

A becsillanások pedig attól keletkeztek, hogy a képen látható spricnivel vizet permeteztem az alufóliára. Ha valaki nem akar bokeh-t a képre, csak egyszerű színátmeneteket szeretne a háttérben, akkor ezt a vizes cselekedet hanyagolja. A fóliát ilyenkor célszerű messzebb helyezni a főtéma mögé, akkor biztos nem lesz becsillanás. Ez esetben szükség szerint lehet a vaku fényét lágyítani is.

Az alufólia önmagában nem fog becsillanásokat okozni. Az alufólia azért kell, hogy fölvegye és visszaverje a vaku fényét. Vetítővászonként működik. Az ezüstös alufólia pont olyan színűvé lesz, amilyen színű fénnyel megvilágítjuk. A színátmenet pedig attól keletkezik, hogy a gyűrött felületéről pontról pontra eltérő erősségű fény érkezik a kamerába. Érdemes tehát a fóliát meggyürkészni egy picit.

A háttér fényességét is tetszés szerint lehet változtatni, hogy a lehető legjobban harmonizáljon a főtéma fényességével. Ehhez természetesen a vaku villanásának ez erősségével kell variálni.

Remélem hasznosnak találtátok!

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-5D Mark III

Képek az alábbi objektívvel:

Sigma 180mm f/2.8 EX APO DG OS Macro


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1533 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat