szia. Én még nem unom. Szép napkeltés panoráma szintén a gellért hegy tetején. Színvilág rendben. A sötét helyen kicsit lágy. Talán az összefűzés befolyásolta az élességet ?
Látom folytatódik a sorozatod, tetszik ez a darabja is. Igen jó ez a panoráma, jó kompozíciót ad, különösen az égbolt lett látványos. Jó, hogy rátetted ezt a hosszú záridős effektet az égboltra, a város megvilágítását is szépen alakítottad.
További szép fotonokat!
De szép budapesti panoráma. Hasonlóan jó, mint az előző. Nagyon jó időpontot választottál a fotózáshoz. Szép az égbolt és a házak sem teljesen sötétek már. Az előtérben lévő Szabadság-híd központi eleme lett a képnek.
"Én még nem unom." - ezeket a kommentjeid nagyon bírom. :)
Az összefűzés nem befolyásolta szerintem az élességet, de erre nem esküdnék meg. Viszont a leméretezés után csak a hidat élesítettem, igazad van, kicsi mehetett volna a városra is.
Ennyit még nem "szenvedtem" képpel, a módosítgatások hatására mindenhol elkezdett sávosodni az égbolt, ez a 13. variáció, ami készült. :) Ha van két expóm, könnyebb lett volna a helyzetem, de panorámánál egyelőre ötletem sincs, hogyan lehetne két expót pontosan ugyanúgy létrehozni.
Szerencsém volt az égbolttal. Most épp nagyon alacsony a vízállás, így remek parti felvételeket lehet készíteni a kövezésről, ma is voltam. De még kell egy nagylátó.
Ezt úgy készítettem, hogy az egyik képen beállítottam a RAW-ban azokat, amiket alapból szoktam, meg kicsit csinosítottam rajta ízlés szerint. Majd elmentettem JPG-be, a létrejött xmp fájlokat átneveztem a többi képnek megfelelően, azokat is elmentettem JPG-be, így mindegyiken ugyanaz a módosítás történt, ebből lett a panoráma. Viszont ha helyszínen csinálok két expót, abból készíthettem volna egy másik panorámát, de úgy vettem észre, hogy a legritkább esetben jön össze, hogy nem mozdul be legalább kicsit a gép a keréktárcsa mozgatásánál, pedig használok távkioldót. (Lehet nem elég stabil az állványom.) És ha ezekből a másik expókból készítek egy új panorámát, nem fedi pontosan az eredetit. A RAW meg a kényes helyeken nem bírja a nagy huzigálást sajnos.
Tyűű ez aztán a valami! De jó, hogy ilyen nagyban tetted fel, és príma a minőség is. Pompás panoráma, elképesztő látvány. Expozíciósorozatnál viszont, amikor a gép három képet készít egymásután, nem kell hozzányúlnod a géphez így nem lesz bemozdulás sem. de ha mégis, akkor photomatixban megvan a funkció az elmozdult élek automatikus és tökéletes összeillesztésére.
1. Nem a keréktárcsát kell forgatni!!!!!!!!!!
Állítsd be auto-expozíció sorozatot és a gép magától elkészíti a képeket a távkioldó egyetlen megnyomására…
2. Másik megoldás, a teljes manuál mód használata.
- Blende előválasztás módban kiválasztod a használni kívnt rekeszt.
- Félig lenyomott expógombbal elindítod a fénymérést.
- Míg a fénymérés aktív, pásztázol a kamerával a választott kompozíció vonalán, s megfigyeled közben a felajánlott záridőt.
- Átállsz teljes manuál módba, a kiválasztod az előzőleg is használt rekeszt és hozzá az előzőleg felkínált záridőt.
- A képek egészén így azonos expó lesz, a fényesebb és sötétebb területek egyenletesen változnak majd, mutatva a fényeloszlás hatását a tájon.
Csodás felvétel. Mostanság sokat járok pesten, és mindig a Te fotóid jutnak eszembe. Bárcsak én is fotózhatnék ilyeneket. Gyönyörű alkotás megint. Gratulálok!
A kép még azelőtt készült, hogy mutattad ez auto-expó sorozat beállítását, bár azóta sem használtam, mert nem tudatosult, de legközelebb nem feledem.
A 2. pontot nem értem. Ha utána átállok manuálba és beállítom azt a záridőt, amit pásztázásnál ajánlott, akkor ugyanott vagyok, mintha rekeszelőválasztanék, nem? Amúgy manuálba lehet beállítani alá-fölé lövést?
Egyáltalán nem vagy ugyanott, teljesen máshol vagy:)
Tételezzük föl csak a példa kedvéért, hogy ez a képed 2 fotóból készült és rekesz előválasztást használtál. Legyen mondjuk f/13, mert ezt adtad meg. A pano jobb és bal oldalán eléggé eltérő a világosság. Szerinted mind a két feltételezett képen ugyanazt a záridőt alkalmazná a gépváz?
Természetesen nem! Lenne két helyesen exponált képed, de a kettő között a fények és az árnyak nem különböznének, mert a gépváz "tökéletesre" hozta volna mindkettőt.
Ellenben manuálban te kiválasztod a kettő közül az egyik záridőt. Ezáltal csak az egyik kép lesz tökéletesen exponált, a másik csak majdnem tökéletes. Cserébe viszont a fények és az árnyak szép egyenletes változását végig lehet követni az egész panorámán, pont úgy, ahogy a helyszínen is látnád a szemeddel. Nem minden kompozícióban ad jobb eredményt, de pont ilyesiféle képen mint ez is, esélyes, hogy bevélik. Az ég itt szép átmenetes, csak te PS-al érted el, nem pedig fotózással:)
Így már érted a 2. pont lényegét?
Amúgy természetesen manuálba is van expókorrekció, csak ott Te állítod be. Mikor megvan a zár és a rekesz értéke, akkor félig lenyomott gombnál látsz egy skálát plusz-mínusz értékekkel. Az mutatja meg, hogy a választott beállításokkal milyen expóra számíthatsz. Ez ugyanaz a skála, melyen pl. rekeszelőválasztásnál beállítod, hogy pl. +2/3. Akkor te szabod meg, hogy milyen expókorrekciót akarsz, manuálban pedig a gépváz megmondja, hogy milyen expókorrekciót csináltál a választott zár/blende értékkel. Manuálban akkor vagy helyes expónál, ha a skála 0-át jelez.
A pásztázós fénymérés megzavart, mert azt nem írtad, melyik záridőt állítsam be. Persze így már világos. Vagy ha például van 4 kép, balon 1/4-et ajánl, jobbon 1/20-at, akkor teszem azt beállítok 1/13-ot és így lövöm végig. Csak az alá-fölét akkor megint nekem kell beállítanom a tárcsával. :)
A lényeg, hogy világos a dolog, köszi még egyszer!!!!