Szia. Gyönyörű ez a makró felvételed, na meg a virág is. Szívesen megnézném kinyílva is, biztos csodálatos. :) Nagyon szép, már szinte meseszerű a háttér elmosása, meg úgy az egész összhatás. Bár egy aprónyit lehetne élesebb szerintem. Gratulálok!
Szia Anikó. A szerkesztés, kompozíció, színvilág,és a háttér homogén elmosása nagyon tetszik. Egyedül az élességgel van egy kis bajom. A bimbó lehetne azért penge éles, de lehet, hogy szándékosan akartad ilyen lágyra. Összeségben amúgy kiválló növényfotó. További jó fotózást. üdv.
Az alja egy kicsit hiányzik, de a színei azok gyönyörűek. Jó ez az alsós nézőpont, a háttér remek. Van egy gyanúm, hogy a záridő egy kicsit hosszú volt és bemozdulhatott.
További szép fotonokat!
Szia Anikó, Nagyon tetszik a felvételed, a szerkesztése nagyon jó, a színháttér gyönyörű, sajnos egy kis élesség még el kelt volna, de összességében nagyon jó lett! Guggoltál vagy hasaltál? Üdv.Ili
A színvilága tetszik a fotódnak. A többi sajnos nem nagyon, a minősége gyenge lett. Nem igazán vannak részletek, valószínűleg elhagytad a leméretezés utáni élesítést, bár úgy vélem az eredeti fotón sem stimmelhet teljesen. Ha nem állványról csináltad, az 1/20 túl hosszú, ez is lehet oka az életlenségnek (emeld meg a fényérzékenységet), vagy a bekacsolt stabi is galibát okozhat, ha állványoztál.
Még egy tippem, hogy az utómunkával rontasz el valamit, mert erre már volt példa a barkás képednél, ahol az eredeti fotó teljesen jó volt, viszont a feldolgozás ehhez hasonlóan nem sikerült. Esetleg ha leírod, mit hogyan használsz, talán tudnánk segíteni.
A szerkesztésben pedig azt javaslom, hogy ha még nem érzed annyira a dolgot, próbáld meg a kép "súlypontját" (ami jelen esetben a virág közepe) aranymetszésbe helyezni, ezzel nem tévedhetsz nagyot, jelen esetben a jobb felsőbe. Az aranymetszés majdnem a harmadolóknál van, kicsit beljebb azoknál, keress rá google-ben, korrektül le van írva, nem bonyolult. PS-ben a vágásnál be lehet állítani, hogy mutassa az aranymetszést, meg a 2:3-as képarányt is, amitől bár picit eltértél, de gyakorlatilag most lényegtelen, én szeretek megmaradni ennél az aránynál, vagy négyzetesnél.
Ne elégedj meg ezzel a minőséggel, szerintem ez nem ötös közeli, az ilyen témánál viszont nagyon fontos lenne a kiváló minőség.
Egyelőre többet nem tudok okoskodni... nincs valami ismerősöd, aki tudna személyesen segíteni? Mert nem hiszem el, hogy nagy probléma van itt, egyszerűen valami elkerüli a te és mindannyiunk figyelmét, már egy kicsit bosszant is a dolog, de ne add fel, jó lesz az, a fotózás iránti szeretet megvan, és a kitartásod is példás, szurkolok! :)
szia nagyon szép lett mondhatnám meseszép ,jó lett volna állított kép hogy ne legyen rövidre vágva . nagyon hiányzik az aljából . gratulálok a képedhez
Szia Aniko!
En tortenetesen nem latom eletlennek. A meretezes es tomorites okoz ilyen problemakat. Zsirlamanak igaza van, a harmadoloban jobb lenne. A szinek szepek es persze a fenyek is jobbak, mint az legutobbi kepednel. A hatter kelloen homogen es szep szinekben pompazik. Kicsit furcsa a lakaratezott also vonal, de ha feljebb kerulne, talan az is atalakulna. Ilyankor lehet trukkozni a vignettel. Akar a hatter szinevel is.
En ugy szoktam: RAW konverter, utomunka, meretezes es "mentes web"-re.
Szia! Köszönöm segítségedet.Tudod az lenne a legjobb,ha semmi utómunkát nem kellene csinálni,mert jó lenne amit fotózok :) Azért írtam lentebb,hogy talán,egyszer.Nem baj,időm még van (talán) Üdv.Anikó
Nincs olyan hogy nincs utomunka......vagy mi?!
A profi fotosok sok idot toltenek utomunkakkal. Amit fenykepezunk, az csak megkozeliti a jot, igy kevesbe romboljuk a faljt az utomunkaval. Aki azt gondolja, hogy a gepbol kijovo kep az ugy jo ahogy van, az teved. Eleve a technikai adottsagok miatt elesiteni kell, a szineket igazitani kell. Meg meg egy sor apro beavatkozas szukseges, mert egy gep nem tudja visszaadni azt, amit latunk.
Szia! Igen persze tudom,hogy kell utómunka,de az eredmény annyira szubjektív.Ha a természeteshez közelit az ember,akkor unalmas,ha túlhúz egy csuszkát akkor nem harmonikus. Nagyon nehéz az arany középutat megtalálni.És még egy nagy kérdés:
a kép kinek tetsszen,önmagamnak vagy másnak,kinek akarok vele örömet szerezni ? Mert a kettő nagyon sok esetben nem találkozik.Üdv,Anikó
A háttér árnyalatai, a különböző színárnyalatú elmosások nagyon látványosak. A virág, akarom mondani a bimbó, viszont egy kicsit valóban... szóval sokkal jobbakat tudsz Te ennél! Nekem úgy tanították, hogy a teljes méretű képen (kezelhető és áttekinthető nagyításban) végezzek minden világosság-, árnyalat-, szín-, kontraszt-, stb. változtatást, aztán nagyítsam fel 100 %-osra, azon végezzem el a zajszűrést. Utána méretezzem le (ezzel a maradék zajt is "lemérezetem"), majd a kívánt méreten végezzek utánélesítést...
Én is sokat gondolkodtam azon, hogy utómunka vagy nem utómunka. Aztán eszembe jutott a fotószakkör (még úttörő koromban, boldogult emlékezetű Darvas Tibor bácsival); amikor kiválasztottuk, hogy normál, kemény vagy lágy fotópapírra készítjük-e el a másolatot (esetleg lágy fotót kicsit hígabb oldatban hívtunk), amikor a kezünket be-bemozgatva a papír exponálása közben takartuk azokat a területeket, amikre kevesebb fény is elégnek tűnt, akkor is utómunkát végeztünk, csak éppen sokkal kevesebb lehetőséggel. Természetesen lehet, hogy ezek a feladatok előbb-utóbb mind "átköltöznek" magába a digitális fényképezőgépbe, de akkor sem a valódi leképezés, hanem egy automatikus (vagy a kijelzőn végzett) utómunka eredményét fogjuk feltölteni.
Most, hogy jobban látok és beláttam, bele kell törődnöm abba,hogy a programnak nagyon kevés lehetőségét használom ki igazán, de azt igyekezzek jól végezni, én is többet bízok az utómunkára.
Ez igy igaz Aniko! Termeszetesen, elsosorban magadnak keszited, hisz ezert vagyunk amatorok. Csak a profik fotoznak mas kedvere.
Az utomunka nagyon nehez, ez nem vitas. En, ha vegzek egy keppel, elmentem es masnap ujra megnezem. Hat sok esetben elrettenek, hogy mennyire tulcifraztam. Ilyenkor ujrakezdem.
Dodo, ezt magaval hozta az analog idokbol! :)
Hajra! Fel a fejjel! Van meg ott csuszka! :)