Én is meglepődtem a magas vízállás láttán, rakpart lezárás akkor még nem volt. Köszönöm szépen a tanácsokat, beépítem őket a rutinba, ami ugye ezzel a szűrővel még nincs, ami még probléma és mindenképp orvosolni kell, hogy nincs jó állványom, csak egy kis alap HAMA, az meg eléggé bekorlátozza a kompozíciós lehetőségeimet. Egyébként tetszik ez a ND szűrős fotózás, kevés kép készül, de az nem is baj, jobban megfontolja az ember a kompókat, míg készül a fotó, lehet nézelődni. Még egyszer köszönöm, üdv!
Szóval ez az a kép:)
Nem is tudtam, hogy megint ennyi víz van a folyóban, azt mondták, hogy nem is lesz rappart lezárás…
A képről szólva, bejött rajta egy klasszikus hiba, én is így jártam már egy párszor. Nevezetesen arról beszélek, hogy a túlpart épületein túl sok a fény, azok gyakorlatilag a kiégés határán táncolnak, míg a víz és a főtémák kissé sötétek, azok kifejezetten alul világítottak. Oda mindenképp kéne még + expozíció.
Persze az ilyen jellegű képek akkor mutatnak igazán jól, ha az égbolt nem üres, vannak felhők amelyek szépen megúsznak a felvételen. A felhős égbolt viszont azt jelenti, hogy valahol van árnyék is. Ezért az ilyen képeket olyan „időpillanatban” érdemes elkészíteni, amikor a bemozdítani kívánt víz, illetve a vízen lévő dolgok fényben fürdenek, mert ezek igénylik a többlet expozíciót - és amúgy is ezek lesznek a „főtémák”. Az kevésbé gond, ha a háttér árnyékban van, persze a legjobb, ha épp mindent süt a nap. Neked pont fordítva volt. (A felhős eges tájképeknél is kivárod azt a pillanatot, amikor a tájon van fény…)
Hosszú expónál az a gond, hogy elindítod a felvételt, aztán menet közben megváltozik a világítás, mert nem tart ki addig napsütés, míg lefut az expó, vagy a fény-árnyékos részek a hátrányodra változnak meg a záridő alatt. Nézd meg a Szab. hidat mennyivel jobban néz ki ott, ahol fény is van rajta… na pont az a fény hiányzik a vízről és a kikötőről…
Bár lehet, hogy ezt olyan du. fotóztad, hogy már a Gellért-hegy árnyékolja be a dolgokat…
A záridőtől független a kompozíció, ami nekem itt most kevésbé tetszik. A híd balra húzza ki a szemem, a kikötő korlátjáról kifutó vasalkatrész pedig jobbra. Nem álltál pontosan középen, az eltérés csak kicsi, épp ezért zavaró. Bár a víz (majdnem) vízszintes, a torlódó hordalék miatt eléggé csálén áll a kikötő, ami valahogy nem mutat jól. Nem tudom a lehetőségeket, talán valahogy egy oldalsó szögből kompozíció?
További szép fotonokat!
Köszönöm a véleményed, örülök, hogy tetszik! Én is meglepődtem, mikor odaértem, mennyire megáradt, így a kövezésen való kis sétámnak lőttek, de azért találtam mást szerencsére.
Szia, Remek felvételt készítettél érdekes fotózási szögből. Őszíntén szólva nekem a kép egyensúlyát érzem egy kicsit soknak bal oldalt, és egy kicsit mintha dőlést is látnák, de lehet, hogy az én szemem csal. A színvilága remek lett, szépen mutat a víz elmosottsága. További szép fényeket.Üdv. Ili
Szia. Köszönöm, hogy megmutattad. Tényleg kicsit magasabb vízszínttel áradt a duna. A kompozíció tetszik. A legjobb a színvilág a felhőzet és a hullámzó viz elmosottsága. Hála a szűrőnek és a hosszúzáridőnek. Nagyon jó így. A háttérben az épületeknél bizontalan kicsit az élesség. Talán ezt a szűrő befolyásolhatt. Szép fényeket. üdv.