Tagadhatatlanul van valami árulás a képpel... Vagy az élesség, vagy a lágyság, de egyre jobban elbizonytalanodom a véleményed és "Bringás" hasonló megjegyzése után. Értem a koncepciót, az elmosott bójasorral, meg is próbálom majd. Egy-két levél óhatatlanul szokott a vízben úszkálni, mivel az egyik oldalon fás, füves terület van, és természetesen nyitott a medence... (Most faágaktól kezdve minden úszkál benne, olyan, de olyan vihar volt, hogy az öltözőket, folyosót elöntötte a víz, a tűzoltók szivattyúzták ki, de ez szerencsére kivétel.)
Valamiért életlennek látom a fotót, de nem veszek észre semmit, ami okot adhatna erre. Inkább lágynak mondanám, nem is életlennek, úgy tűnik, mintha jó helyen lenne a mélység, biztos érted, mit akarok mondani. Vagy mégis kicsit elcsúszott a fókusz? Jó lenne erre rájönni, mert fontos meghatározója az összképnek. A színek tetszenek, az ősz levél jelenléte ellenére inkább nyári hangulatot sugároz a fotó, a fények szépen játszanak a vízfelületen. Bár szükség van a bójasorra az úszással való kapcsolat erősítésére, de ha csak levél lenne, az letisztultabb kompozíciót eredményezne. Úgy tudok még egy ilyen fotót elképzelni, ha nagylátóval fotózunk, a levél az alsó harmadolóba kerül, mögötte pedig elmosva a bójasorok. Kérdés, mennyire gyakoriak az úszó levelek a medencében.
Köszönöm a véleményedet - lám, kicsi a világ, s akkor minden bizonnyal megérted, hogy ezzel a témával (ha passzív szemlélőként is) nem tudok betelni...
Az élességgel elbizonytalanítottál, az eredetin éles volt, lehet, hogy még a RAW-file-ban manipuláltam valamit, amit nem kellett volna (próbáltam az elválasztó túl fehér színein tompítani, és lehet, hogy ez volt a hiba), egyébként nekem is furcsa a 9-es fókusz mellett... Igazad van, a levelek a "bójákban" akadtak el, nincs köztük tér (minden nem sikerülhet...).
A másik dolog, hogy talán nem kellett volna az Olympusal "nosztalgiáznom", hanem maradnom a Nikonnál, amit már jobban megszoktam, még ha nem is mindig jó a 18-250 mm-es és a 70-300 mm-es objektíveket cserélgetni. Bár nem is nagyon kellett volna cserélgetnem, mert (vagy 10-12 nagyon személyes kép kihagyása után is) 100 alatti "Olys" és 400 feletti Nikonos képet töltöttem fel a Facebookra. Na, mindegy, az ember mindenből tanul valamit.
De jó kis hangulatkép. Még nem írtam neked soha, hogy gyerekkoromban hosszú évekig versenyszerűen úsztam. Ez a kép most visszahozott valamennyit annak az időnek a hangulatából. Szemüveggel is megnéztem, de úgy látom, hogy a levél nem éles, csak a pályaelválasztó. A fókusz a levélre kívánkozna. Nem is értem, hogy ezzel a rekesszel miért nincs benne a mélységélességbe? (Ha csak nem valami utómunka vitte el.) Jó ez a vágás, szépek a színek. A víz mintázata tényleg nagyon mutatós, ahogy járja rajta táncát a fény. Amiben nem volt szerencséd, hogy a levél túl közel sodródott az elválasztóhoz, ha egy kicsit messzebb volna, szerintem még jobb lenne.
További szép fotonokat!
Köszönöm a véleményedet! Igazad van, magam is sokat töprenkedtem, próbálgattam a vágást. Egy levél esetén nem lett volna problémám (és talán le is vághattam volna a másikat), de így a kettőt "összefüggő" elemnek tekintve próbáltam elhelyezni...
Igazad van, nyár van, sőt, most jön a "java"...
Fekete István "Lutra" című könyvéből jutott eszembe a fotózásnál egy (túl korán ábrázolt) részlet:
"A víz azonban nem állt meg. Folyt, mint az idő, aminek se eleje, se vége, vitte és hozta a napokat, heteket, és amikor az öreg nyárfa beleejtette első ezüst-arany levelét, a folyó megforgatta, megnézte jól, aztán szelíden locsogva azt mondta: –Ősz van. – Igen – bólintott a vén nyárfa, és a víz fölé hajolt, mintha hiúságból nézegette volna magát a folyó tükrében."
Szia, Nagyon ötletes felvétel, és remek észrevétel, de még a nyár derekán vagyunk, de mindenesetre az elsárgult falevél a ősz jelét mutatja. Talán balról egy kicsit vágnék, hogy a középpont feléhez közeledő falevél a harmadoló pontra essen. Egyébként tetszetős felvétel, jó kis minimál. További szép fényeket! Üdv.