Szia, Nagyon tetszik a felvételed, a lemenő napfényei és a város lámpásai, mint fénykígyó igen jól mutatnak. Szerkesztése és a színvilága nagyon szép lett. Gratulálok, szép munka. Üdv.
Miért lenne harag? Bocsánatot sincs miért kérned. Semmi bántót nem írtál. A kép azért lett feltöltve, hogy őszinte véleményeket kapjak azoktól, akik megtisztelnek vele. Helyes, hogy azt írtad, amit, mert az volt a véleményed. Itt nem csak te, hanem senki más sem tanult tanároktól, vagy művészektől fotózni. Mindnyájan amatőrök vagyunk, egymástól, a kapott tanácsokból, kritikákból tanultuk azt a keveset, amit tudunk, meg persze a saját tapasztalatainkból. Ahányan vagyunk, annyiféleképpen látjuk a dolgokat, ez benne a jó. Magam részéről továbbra is várom a kritikákat.
Úgy gondolom, Pál válaszával sincs semmi gond, nem volt bántó és szerintem nem is annak szánta. Béke:) Ő az oldal egy régi, máig megoldatlan problémájára utalt, nevezetesen, hogy itt az FV-n rengeteg az érdemtelenül dicsért és/vagy irreálisan jó átlagú fotó. Beleértve az én feltöltéseimet is:) Ezért nem ért egyet azzal a kiindulási alappal, hogy „itt minden kép jó”. Ebben van is igazsága, hiszen ahogy valahol te is írtad már, tanulni csak a kritikából lehet, a dicséret csak jól esik. Én annak a híve vagyok, hogy a hibákat (vagy az annak vélt dolgokat) bizony meg kell kritizálni, de nem bántóan, nem megmondó stílusban fogalmazva, hanem emberien, építő jelleggel. Akkor a feltöltő is sokkal könnyebben azonosul vele, ha egyetért és a kedve sem megy el az egésztől. Erre törekszem irkálmányaimban, még ha nem is mindig sikerül. Remélem, sikerült tisztázni köztetek a félreértést:)
Ha egy képemhez írsz építő kritikát, akkor is meg fogom köszönni ha az tökéletesen szembemegy mindennel amit eddig gondoltam. Nem értek hozzá. Nem tanultam hozzáértő tanároktól, művészektől így tele vagyok kétségekkel.
De ha a neveltetésemet kérdőjelezed meg biztosan felveszem a kesztyűt.
Nem szükséges úgy gondolnod, hogy a szent feladatot az emberiség rendre oktatása, megnevelése.
Megköszönöm, ha a jövőben tartózkodsz attól, hogy megmond -legalább- nekem, hogy szerinted hogyan helyes.
Ha szakmai szempontból bírálod a hozzászólásomat, fejet hajtok. De nem az udvariassági forma tekintetében.
Üdv Gábor
Én is elnézést kérek. De gondoltam ha itt "vágnak arcon" itt is muszáj válaszolnom.
Magánban lejátsszuk Pál-lal.
Örülök, hogy nincs harag. Mindig félve írok ilyesmit, de kész vagyok a bocsánatkérésre. ;) A zajt a lila részben látom, jobb középen erősebben. (már én is csak szemüvegben) :p
Amit írtam, nem bántó szándékkel tettem. Abból indulok ki, hogy itt minden kép jó.
"Szerintem mi adna hozzá?!" Ezt szoktam leírni és erre számítok tőletek is.
A gépre és pár obira már megvan a lóvé, de mert rendszert kell váltanom kell egy csomó egyéb cucc is. (a SONY nem OK hozzá)
Szóval még gyűjtök az "apróságokra".
Köszönöm Gábor a látogatást és az értékelést! A helyzet az, hogy kép semmiféle zajszűrést sem kapott, se lokálist, se globálist. A fotó a Boszorkány-kő tetejéről készült, az erdő mélyéről, a kép alján lévő hegyoldal még az „anyatermészet” része, ezért nincs ott fény. A szemem pedig már sajnos nem olyan jó, mint rég, most még feltett szemüveggel sem látom az égbolton az említett zajt. Nem mondom, hogy nincs ott, csak én nem látom, ezért nem is szűrtem. Mondjuk a monitorom se egy nagy szám…
Nem mondom, hogy nem szoktam, de csak nagyon ritkán készítek expósorozatot, akkor, ha semmi más módon nem tudom megoldani az elképzelt fényképet. Személy szerint fényképezni szeretek, nem pedig a utómunkázni. Sőt, utómunkázni egyáltalán nem is szeretek. Persze azért mindig elvégzem a mindenképp szükséges minimumot, de se időm, se energiám, se türelmem hosszabb utómunkázásra. Van persze, hogy néha hosszasabban szuttyogok egy képpel, de nagyon indokoltnak kell lennie, hogy 2-3 percnél többet foglalkozzak vele. Úgy igyekszem fényképezni, hogy ne kelljen utómunkáznom. Arre törekszem, hogy a szükséges utómunka lehetőleg 0-2 perc közé essen, vagyis lényegében már a gépben legyen kész a fotó. Az élet oly rövid, nincs időm PS-ezni:) Inkább újrafotózom:)
Ha emellett döntesz, nagyon fogod szeretni a jövendő vázadat. Mondom, ez egy szűretlen fotó… ezzel az érzékenységgel és záridővel… És egyebekben is nagyon jó.
Üdv.: Csaba
Szia.
A képeid többségében tetszenek, de ez most olyan mintha nem te készítetted volna. Nélkülözi azokat a tulajdonságokat amik a képeid jellemzői szoktak lenni.
Amikor megnyitottam nagyban, az első dolgom az volt, hogy megnéztem a zársebességet. Tudtam, hogy 30s vagy több.
A kép alján a hegyoldal nem hordoz információt. A lokális zajszűrés "lekapcsolta" az ottani lámpák fényét is.
Az égbolt nagyon zajos.
Még nem próbáltam ilyen képet készíteni -majd április elején lesz rá alkalmam- így nem ismerem a buktatóit, de az jutott eszembe, hogy talán ha több expóval próbálod megoldani jobb eredményt kapsz. Külön az eget, lámpákat és az alsó hegyoldalt. Aztán összemaszkolás.
Persze ez csak az ahogyan én látom a képet.
Örülök, hogy megmutattad mert tervezek egy ilyen vázat beszerezni, így teljesebb képem van a gép képességeiről.
Üdv
Gábor
Távolról mint egy láva folyam. Talán így látták pompei-t.
Szerencsére csak látszat. Valóságban szép fénykoszorú a város felett. Jól elkaptad, szép látványos
Szia!Nagyon tetszik és a címe is jó.Harmonikusak a szinek is és a vágásnak is kimondottan örülök,mert ha a felső 1/3 levágtad volna már nem tetszene. :)
További szép fényeket.
Olyan vázad van amiről én csak álmodom :)
A képről:
Úgy érzem sok a 30sec mert ennyi idő alatt bemozdulnak a csillagok. Nekem jobban adná magát ha sok kis apró pöttyöt látnék.
40-es fókusszal meg nem érne a képszélekhez sem a feje sem a farka,.... a címnek :)
Kivehető részletek, szép színek na meg a fénykígyó egy nagy adag pluszt ad a fotónak. Azt hiszem, kezdem kapizsgálni amiről szoktál beszélni, arról a bizonyos plusz képi elemről. Tetszik, ahogy három részre osztódik a fotó. A legfelső szerintem a teljes nyugodtság, a középső telis tele élettel, az alsó pedig már a múlté a csend és sötétség vidéke. Nagyszerű!