Neten van róla írás, angolul is, és magyarul is, illetve tanították is nekem ezt fotósiskolában.
Egyébként az egész elvileg onnan indult, hogy a filmeknél is az alap az ISO200 volt, így a Nikonnál is az, és az ISO100, annak egy lebutítása szoftveresen. Persze ezt szabad szemmel nem minden képnél veszed észre, az esetek 99%-ban nem is fogod.
Általában tudom magam függetleníteni az érzelmeimtől, ha objektív véleményt kell formálni.
Hidd el, ha lett volna okom rá, belekötöttem volna a fotódba (-:)), de nem volt miért. Szép munka, és ami jár, az jár.
Továbi szép fényeket! (Úgy látom, te is Nikon-os vagy. Azt az észrevételedet, hogy a Nikon-nál az ISO 100 nem túl jó beállítás, még nem olvastam sehol, ez új volt nekem, meg fogom figyelni.)
Nagyon szép, tetszetős fotó, olyan falra való darab. A hajnal, a reggel mindig csodákat rejteget egy fotós számára, és öröm, amikor ezt sikerül szépen megörökíteni, és bemutatni a "későn kelőknek".
Gratulálok!
Szia! Szuper fotó lett, nagyon fotogén helyet találtál. Kiváló az őszi vetés váltakozása a tavaszi szántóval; nagyszerű a háttérben a falu az izgalmas hegyvonulattal. Vidám színek! Kicsit kár a vignettért valóban. Üdv, Gyula
Köszönöm szépen az értékelést, és a rendkívül magas pontszámot.
Van a tájnak olyan domborulata, amit Te szeretnél látni. Ez amit itt látsz, a táj közepétől jobbra fekszik, de balra nézve szép hullámok, dombok vannak a tájban, viszonylag kevés fával, és néhány nem túl zavaró villanyoszloppal. Viszont én a reggeli órákban voltam ott, ezt inkább egy naplementés időben lehetne szépen, jól kiexponálni, mert a nap reggel pont veled szemben kel fel.
Hasonló táj van Szomoron, ott készítettem egy ehhez hasonló minimál stílusú panoráma képet. De ott is csak a táj jobb oldalát lehet fotózni igazán a nap elhelyezkedése miatt.
Hali!
Korrekt kis tájkép élénk színekkel! Van olyan része a tájnak ahonnan ki lehetne hagyni a házakat? Nem azért mert zavar, csak nagyon jó az előtér! Egy minimál domborulatosat megnéznék még ilyen színekkel!
üdv. Robi
Az élesítést elfogadom. A vignettálás sajnos a polár szűrő hatása... ez csere alatt van már, pont emiatt. Pedig hoya pro1 slim verzió, és még is vignettál. Ez engem annyira nem zavart, de ezt már az első értékelés után javítottam a képen, a saját verziómon.
Nagyon szépen köszönöm, hogy megálltál a képem mellett, és hogy időt szántál az értékelésre.
Te leptél meg engem most a legjobban. Láttam már a korábbi munkásságodat, ami az én fotómmal merőben más világot képvisel. Így, hogy Téged sikerült megállítanom a képpel, az engem nagy boldogsággal tölt el.
Nagyon köszönöm, és a rendkívül magas pontszámot is.
A túlélesítést elfogadom, ezt többen is írtátok. Megnézem a képet, úgy hogy az élesítésen változtatok.
Ez nem magyarázat tudom, de csak a körülményeket tekintve el szeretném mondani az ISO-400 miértjét.
Ez a kép egy fotósorozat része. Itt fotóztam nagy látószöget, fű részletet 200-as gyutávval is. Napfelkelte előtt kezdtem a fotózást. Amikor még nem volt elég fény a telés fotózáshoz kézből. Kellett az ISO-400.
És állvány nélkül kezdtem fotózni, rekesz előválasztásos módban, ezért kellett az ISO-400.
Aztán végül ezt a képet már állványról lőttem, amikor a nap már a horizont fölött volt, stabilizátort kikapcsolva, mert állványról nem kell, viszont én buta maradtam az ISO-400-ál, nem vettem vissza.
A reciprok szabályt ismerem, és maximálisan igazad van abban, amit írtál, ez egy egyszerű feledékenységből fakadt, hogy ilyen exif adatokat láttál a képemnél, de mivel hazudni nem akarok, így vállaltam ezt is.
Annyit azért megjegyeznék, hogy ISO100-al nem fotózok, csak ha muszáj. Az alap ISO a nikonoknál az a 200, az ISO100, és az alatt ezek már a lebutított változatok, amit ha szabad szemmel nem is látsz, de rosszabb minőséget kapsz.
A kiinduló pont a 200, és ezen emelek ha kell.
És megmondom őszintén a képre nagyon sok élesítés nem ment, ment, de nem túl sok. De mivel teljes egészében a képre ment, így a fűszálakra is érvényesültek, ami lehet, hogy így sokat adnak. Tanácsotokra meg fogom nézni úgy, hogy az előteret kihagyom az élesítési zónából.
Köszönöm szépen, hogy vetted a fáradtságod, és visszatértél ide, ezt leírni.
Gyönyörű lágy vonalak, és pompás, üde színek jellemzik, nagyon jó összhatást adnak ki. Remek kompozíció. A párásság is klassz képi elem. A felső sarkok vignettálása szerintem túl erős és az előteret is élesebbnek érzem a kelleténél.
További szép fotonokat!
jól szerkesztett szép színvilágú fotó, egy picit tényleg túlélesített, de az élmény kárpótol... a szűrő vignette engem nem zavar, sokan erősebb negatívot használnak.
üdv
Szia, Remek felvételt készítettél a "csendes" kis falúról. A színvilága nagyon szép lett, tetszetős az átlós színkavalkád. Gratulálok, szép munka. Üdv.
Az exifre pillantva még annyi, hogy a fókusztávoltság reciprokánál használhatsz akár hosszabb záridőt is, mivel stabis az obid, de a reciprok (jelen esetben 1/80) stabi nélkül is könnyen kitartható. És akkor mehetsz vissza ISO100-ra, ami képminőségben jelentkezik. ez csak egy kis plusz infó, ha nem tudtad. Üdv!
Ezen a képen a fű az csak köret, a hús, azaz a lényeg, a kép tartalmi, szemhúzó része a képközépen helyezkedik el, egy jó előtérnek vezetnie kell a tekintetet, nem megakasztani, ezért nem érdemes utólag ráélesíteni, meg úgy igazából senki sem szeretné megszámolni, hány darab fűszálat lát a kép alján. :)
Nagyon szépen köszönöm az értékelést, és a hasznos véleményedet.
Felül az sajnos a polárszűrő hatása... amit most adok el, sajnos belevignettál az objektívbe.
Lapszűrőre fogom cserélni a szűrőimet, azzal nem lesz ilyen gond.
Élesítés: Az alsó részen? A kép alján? Miért? Érdekel a véleményed, ugyanis nem értem mi a baj vele.
Kellemes részletet mutatsz nekünk a hajnali, ködös, dimbes-dombos vidékről. Tetszenek a színek, jó lett a kidolgozás, azért fölül a vignette kissé túlzó, nélküle is megállná a helyét a kép, de ha ragaszkodsz hozzá, akkor úgy érdemes csinálni, hogy ne lehessen kiszúrni. Az alsó részen a füvet kihagyhattad volna az élesítésből, de mint mondtam, kellemes fotó.