Nagyon szépen köszönöm a leírást, főleg, hogy vetted a fáradtságot, ilyen részletesen leírni, elmondani. Mondjuk volt sejtésem, hogy ha vakuzni szeretnék, akkor hogy csináljam, tehát azért ezek már mennek. :)
Itt igazából, amire én nem gondoltam, hogy hivatalosan 30 méterre van írva az SB-910, így ekkora távolságból nekem még nem jutott eszembe használni vakut. De bizonyára egy próbát megér :)
Szerintem a D7100 egész jó ISO-t bír. Persze homogén felületen azért látszódhatnak jobban zajosodások, de azt meg a legegyszerűbb eltüntetni :)
Szerintem meg könnyedén venné:)
Az SB-910 a Nikon jelenlegi csúcsvakuja tükrös gépekhez.
Az egy fényágyú.
- Zoom fejet 200 mm-es állásba,
- Levenni róla minden fénytörőt, lágyítót, stb.,
- Fényerőt manuálban max.-ra állítani,
- Gépvázról levenni, kézből tartva közelebb menni a célhoz és pont oda irányítani,
- CTO azért legyen rajta, hogy olyan legyen, mint a városi fények.
A fentiekkel szerintem nem foghatsz mellé - legalábbis nem nagyon:) A záridődbe akár két villantás is belefér. Az a 30-40 m-es távolság pedig szépen meglágyítja majd a fényt. Ha valamiért mégsem lenne elég a fényerő, akkor állítsd az érzékenységet ISO 200-ra. Ezzel az egyszerű trükkel azonnal „megduplázod” a vaku amúgy sem kicsi teljesítményét. 400-as érzékenységen pedig már 4x-es vakuteljesítményt kapsz:) Kizárt, hogy ne legyen elég. A minőségi kompromisszumot Te ismered, mert azért mégis hosszú lesz a záridő, de egy 7100-asnak elvileg ezt még bírnia kell.
Az ötlet, amúgy nem rossz, bár az SB-910 azért lehet erőlködne már, mert igen csak 30 méter körül van az a távolság, ha nem több. Azért már annyira nincs előttem így fejben.
Viszont lehet, hogy fényfestéssel 10s alatt meglehetne oldani, de ahhoz is izmos teljesítményű lámpa kéne. Viszont kiváncsi lennék, milyen hatással lehet rá a vaku, úgyhogy a kíváncsiságomat felkeltetted, lehet megpróbálkozom egyszer újra vele. :)
Igazad van, tényleg nincs bebukva. Kivilágosítottam az amúgy pontatlan beállítású monitoromat és besötétítettem a napfényes szobát ahol néztem, s előjött némi részlet.
És ha mondjuk célzottan rávakuznál arra a részre, akkor meg az lenne a baj:)
Köszönöm az értékelést, örülök, hogy azért tetszik.
Én nem érzek a képen egyetlen ponton sem bebukást. A hídon, azon a ponton annyi fény volt. Nem több. De ettől függetlenül a részletei tökéletesen látszódnak, legalább is az én monitoromon. Ezt egy fajta módon lehetett volna másképp kiexponálni szvsz., ha csinálok egy fölül expós képet is, és HDR-ben összerakom, de akkor meg az lenne a baj. :)
A mesterséges fényekkel kombinált kék órás színvilága nagyon tetszik. A kompozíciót remekül kitaláltad, nagyon tetszik az oda-vissza átívelés a kétszeresen sarkos szerkesztéssel. A jobb fölső rész bebukott tömbjét viszont túl masszívnak, tömörnek érzem, az a részlet nekem most kevésbé.
További szép fotonokat!
köszönöm, örülök, hogy tetszik.
De igen, próbáltam, de megmondom őszintén, hogy a kék, sárga találkozása szerintem egy képen mindig jó, ezért maradtam a színesnél. Ha sötét lett volna az égbolt, vagy éppenséggel nappali világos kép, akkor szerintem tuti FF lett volna a választás, de így kékórában, kivilágítva, a kék, sárga találkozása jobbnak bizonyult számomra, mint FF-ben :)
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik. Igyekeztem úgy visszaadni a hidat, hogy nem a szokványos módon, és inkább a kompozícióra gyúrni, az egyediségre. És örülök, hogy ez lejött a képből.
Szia! Szerintem szép, egyedi megvalósítás. Tetszik ez a kétsarkos komponálás, az éjszakai fények nagyszerűek. Klassz kidolgozás. Gratulálok! Üdv, Gyula
Sokat láthattuk már ezt a hidat is, viszont tetszik, hogy törekedtél valami kis egyediséget belevinni, az is bejön, hogy az alját vágva mutatod. Minőségileg jó.
Szia, A híd alatt, a Margit híd alatt, ez a nóta jutott eszembe a cím láttán. Szépen megörökítetted ezt a kék órás felvételt, a lámpa fényei jól megvilágítják a témát, a színvilága ragyogó, az élessége jó lett. Szép munka, további szép fényeket. Üdv.
szia! nagyon szépen köszönöm az értékelést. A kompozicioval, nem a hid bemutatása volt a célom, ezért én nem hiányolom a hid lábát. Pusztán az adott geommetria, vonalak, hullámok, háromszögek, egy kis fényjátékkal, színekkel karöltve.