Köszönöm, hogy írtál, és megosztottad velem értékes tanácsaidat! Követő fókusz állításának utána kell néznem és ki kell próbálnom, még nem alkalmaztam.
A sirályok szeretnek lopkodni :-) A minap készítettem egy képet, amikor a pelikán halászott, ahogy bukkant fel tele csőrrel a víz alól, a sirályok rárepültek. Szó szerint a leesett falatokért "támadtak".
Köszönöm, hogy írtál.
Szia! Gyönyörű kép lett! Én is imádom a madarakat fényképezni! Egy dolog, a szárnyból sok hiányzik szerintem. Az élesség viszont szuper! Sorozatfelvételeket készíts, nekem bevált! Szép pillanat!!! Gratulálok!!!
A madarak mindig nagyon gyorsan és legtöbbször kiszámíthatatlan irányban mozdulnak el. Ezért a következőt tanácsolnám: az ilyen jellegű képeknél mindig olyan bőven komponálj, hogy legyen elég tered egy jó képkivágásra. Ám ez is csak arra volna elég, hogy beleférjen a teljes madár, és ha őszintét vársz, azt kell mondjam, bizony ez a kép még akkor sem lenne jó.
Gond az is, hogy a mozgás irányban sokkal kevesebb tér van, mint a madár mögött. Ennek az volt a kiváltó oka, hogy középre komponáltál, s közben nem számoltál a saját és a géped reakcióidejével. Így aztán mire elkészült a kép, a madár már nem is ott volt és nem is abban a pozícióban, mint mikor az agyad kiadta a parancsot az ujjadnak a gomb megnyomására. Ezzel összefüggő probléma az is, hogy a szeme nem éles. Ugyanis a fényképezőgépeden egyszeri fókuszálás volt érvényben és pontosan az a rész, a középső régió lett az éles, ahová a fókuszálás történt, csakhogy addigra a madár feje már nem ott volt.
Látszik, hogy volt időd felkészülni, ezt mutatják a beállítások. A tág komponáláson kívül legközelebb a következőket tedd:
- Állíts követő fókuszt.
- Készíts rövid, 4-5 kockás sorozatokat.
- Ne a bedobott ételre fókuszálj, hanem eleve a madarat kövesd svenkelve, a szemére fókuszálva, mindig a mozgása irányába több térrel.
További szép fotonokat!
Szia!
A pillanat nagyszerű,ha sirály kicsit lentebb van és benne van az átlóban akkor nagyon szép találat lenne,így azonban a szárnyak miatt vérzik. A balatonon készítettem hasonlót,ott a kacsák elől lopja el a falatot a sirály,de nekem is kilóg a szárny vége. Nem könnyű ez,gyakorolni kell.
Sok sikert a továbbiakhoz ;)
üdv:ljm
Szia, Jól gondoltad, hogy egy kicsit hibádzik az elkapott pillanat, ami nekem tetszik, de sajnos a szárnyvégek hiányoznak. Ilyenkor, ha van rá lehetőség, igyekezni kell, hogy a nézőpont jobban érvényesüljön, vele szemben és egy magasságban történjen a felvétel, bár tudom, hogy mindez nem egyszerű feladat. A loccsanás és a pillanat tetszetős. Üdv.Ili
Igen, jól látod, a képed leggyengébb pontját Te is megfogalmaztad. Sajnos, egy ilyen képnél muszáj a szárnyvégeknek benne lennie, ez pont olyan, mintha az ember két karját vágtad volna le.
Ami nagyon tetszik a képen, hogy megfagyasztottad a pillanatot, így vízzel együtt olyan mintha megfagyott volna a madarunk.
Viszont mindenképpen szűkös a kép. Egy ilyen képen, amikor több téma is van nem kell akkora helyet hagyni a madár előtt, mert altémaként szolgál a maga mögött felfröccsent víz is. De még is csak hiányzik az árnyék befejezése, és a szárnyak végei is nekem, illetve még jobb lenne, ha szemmagasságból fotózod, és nem ennyire felső nézőpontból. A fényeid viszont sokkal szebbek, és kellemesebbek mint az előző madaras képeden.
Bár egy madáretetés, közel sem minősül az én szemembe igazi állat, és természetfotónak, de gyakorlásnak mindenképpen jó. Lehet vele próbálkozni, hogy jobban ráérezz a madár mozgására, arra, hogy el tudd kapni a pillanatot, arra, hogy odafigyelj a kompozícióra, és etetés közben ezt lehet gyakorolni.
Ha ez már megy, akkor lehet majd tovább menni, pl repülés közben megsvenkelni a madarat. Szintén nagyon nehéz, de nagyon jó dinamikájú képek születhetnek ezzel a technikával.
Bár nem madárról van szó, de van a következő képem:
Ez is svenkelt technikával készült, ami ugye azt jelenti, hogy szűkebb rekesszel, hosszabb záridővel - ami a mozgás kimerevítéséhez már nem elég gyors - lekövetjük a mozgást. Ezáltal a háttér bemozdul, míg az alanyunk pedig éles marad.