Köszönöm, valamiért a négyzetes vágás sosem nőtt a szívemhez, talán mert túlságosan az igazolványképek jutnak róla eszembe. Teret valóban sokat hagytam egyik oldalon, felül meg semmit. Azóta már korrigáltam ezt a hibát, valamint a retuson is javítottam, a hozzászólásod alatt tekinthető meg. Persze én is csak kóstolgatom ezt a területet, van még mit tanulni...
Nálam jobban hozzáértők megírták a véleményüket, én csak néhány szubjektív gondolatot tennék hozzá. A kép összhatása különleges, az első benyomásom valamilyen régi filmfotó újraélesztése volt (bár a retusálás mértékén valóban lehet vitatkozni, valahol a porcelánbaba és a bőrhibák között félúton van a helye... tudom, hogy kényes az egyensúly és szűk a mezsgye, de ettől izgalmas [és ezért nem is merek én magam ilyen képhez kezdeni]). A tér. Sokszor leírták, hogy ÁLTALÁBAN a tekintet és a mozgás irányában érdemes teret hagyni (hogy az alany "ne nézzen ki", vagy "ne fusson ki" a képből, KIVÉVE, ha éppen ezeket a hatásokat akarod elérni ("feszegeti határait", "teret követel", stb.) Ebben az esetben viszont nem érzek ilyen mögöttes tartalmat, a kar felett jó lett volna egy kis helyet hagyni. Mindenképpen jó az elgondolás, gratulálok hozzá!
(Elgondolkodtam közben azon, hogy ha csak ennyi van meg a fotón, akkor mit lehet vele tenni... Talán a szükségből erényt kovácsolva egy egészen szűk, négyzetes vágás a helyzetet szándékosnak mutathatná...)
Kvazar nagyon részletesen leírta a részletekben rejlő hibákat, nekem a képet megnézve azonnal a fölösleges panoráma vágás ütötte meg a szememet, szerintem semmi értelme. ezt egy 2:3-os vágásba megcsinálva tökéletes kép lenne. Amúgy a kép színvilága és a finom mattosítás tetszik!! Ha megengednéd megmutatnám hogyan vágnám a helyedben. Üdv
Köszönöm, a kontraszttalanság oka tudatos, direkt ilyen effektezést akartam. Érdekes hogy Te pont természetesnek találod a bőrét, más meg további retust kíván. Nehéz ezen kiigazodni... Főleg mint hobbi fotós.
A beállítás és a fények nagyon tetszenek, külön erény, hogy a bőre természetesnek hat, nem porcelános kinézetű - és így is nagyon szép. A képet ugyanakkor nagyon kontraszttalannak érzem, mintha egy szürke fátylon át nézném. A panorámás vágása, illetve nagy jobbos tér sem nyert meg magának.
További szép fotonokat!
szia azt hiszem minden hibát leírtak de nekem a retuson kívül nagyon tetszik azt kár volt abbahagyni a jobb is nagyon sok a fényből visszavennék de az árnyékokat meghagynám nagyon tetszik .. gratulálok a képedhez
Szia! Köszönöm a mélyreható elemzést, ezért is mertem feltölteni. Igen erős fények voltak, így valóban retusáltam, de a természetesség határait sem akartam átlépni, viszont még lehetett volna dolgozni rajta. Alapvetően ez csak egy próbálkozás, még csak nem is beállított fotó, csak egy jól elkapott pillanat. Ettől függetlenül jól jön minden tanács. Elég sok egymásnak ellentmondó információt látok hallok ezen a téren, nehéz kiigazodni. Van, aki szerint kell teret hagyni abba az irányba ahová az alany néz. Van, aki a retusra esküszik, más meg természetellenességet kiált. Az első verzióban azonos tér volt mindkét irányban, de ott meg akkor a harmadolás szabályaival mentem volna szembe. Szóval nehéz átlátni mi a helyes út...
Szia. A gond az, ahogyan én látom, hogy retusáltál is rajta meg nem is. Neked is feltűnt, hogy az élfény erőteljesen előhozta az arcbőr hibáit, ezért nekiálltál retusálni, itt-ott elmaszatoltad, a javát meghagytad - így egy félkész képet kaptál. Itt-ott nagyon túlexponált lett az arc - illetve túlhúztad a kontrasztot -, máshol meg brutál az árnyék, pl az orr mögött, a szem és az orrnyereg találkozásánál illetve az arc sötét és világos részei között is éles a kontúr. Ezen a bebukott részek fakítása sem segített. A kar fölött kellett volna még teret hagynod, mert így nagyon szűk lett, ugyanakkor a kép jobb felének nem sok értelmét látom, nincs ott semmi ami indokolná azt a sok helyet. A mellkason átvetett táska szíja sem hiányozna, ha nem lenne ott.
Összességében Gábor én ezt egy elrontott képnek látom. A vágás újragondolásával, tudatosabb, alaposabb utómunkával csodát lehetne művelni vele. Kár érte.