A pohár fülét szerintem érdemes lett volna elforgatni olyan 4 óra irányba, hogy ne takarjon bele a kocsi mintákba, amik nem kis szerepet játszanak a kompozícióban. A ferdeség vinne bele egy kis dinamikát is, így túl statikus - bár láthatóan erre a párhuzamosságra törekedtél.
További szép fotonokat!
Köszönöm az ötleteket, az ND szűrő valóban penge ötlet, hogy a fenébe nem jutott eszembe. :) Pedig a régi Minoltámhoz még volt is, csak nem jó ide a méret. Köszi! Igazából PS-ben otthon vagyok, és nem is tartom istenkísértésnek erősen használni. Szóval meg tudnám oldani két expóból is, hogy egyszer erre, máskor arra élesítek, régen volt ilyen képem, ahol csak így tudtam megoldani. De mégis kihívásnak érzem egy expóból megoldani a nehéz képeket. Nem egyszerű, de próbálkozom.
Hogy ennek a képnek a fényei laposak, döglöttek, annak oka van, mégpedig a kis kocsi rajzok. A tálca felülete picit érdes matt szürke. A kocsik és feliratok viszont ezüst, króm színűek, csillognak, mint a veszedelem, és elsősorban azokat volt hivatott kiemelni a világítás, ami szerintem sikerült is. Ha megnézed a zsebórás tálcát, ott lapos szögből van világítva, feketék a kocsik. Itt viszont magas szögből, már-már az obi mellől világítottam, hogy az obiba jól visszacsillanjon, szépen világítson. Szerintem ez sikerült is, talán emiatt érződik, hogy a kép többi részének lapos a világítása. Ha túlvilágítóm, akkor beégnek a kis kocsik.
Van megoldás erre is, ha gondolod. A hosszabb záridőt megoldja egy ND szűrő, nd8 vagy nd16 szerintem jó lenne neked, használtan nem is nagy kiadás.
Ha pedig kicsi a mélység, lehet készíteni rétegfelvételt, azt hiszem, a PS CC már egybegyúrja a képeket.
A megvilágításhoz visszatérve (bár nem értek hozzá, nem fotózom tárgyakat) nekem nagyon homogénnek és sterilnek tűnnek a fények, egy kicsit döglött így, ezen lehetne még javítani.
Szia! Több oka is van, amiért szűk rekeszeket használok. Elsőnek az élesség miatt, bár ahhoz elég lenne 11-13-as is, ám itt nagy mélységet kellett "áthidalni", mert a bögre 10cm kiállt a tálcából, és mindkettőnek élesnek kellett lennie. A másik, és ez inkább fontosabb, a hosszú záridők miatt: a fényfestéses módszerhez nagyon kell minimum 6-8 sec-es záridő, mert különben nem lenne időm úgy megvilágítani minden kívánt részletet, ahogy azt szeretném. Ennek van ára sajna, a nagy rekeszek is ilyenek.
Látom, előszeretettel használod a szűk rekeszt (16 vagy még szűkebben), de mi ennek az oka? Erősen belágyítja a képet, persze rossznak nem mondható a minőség, de egészen biztosan lehetne jobb is.
Nagyon köszönöm! :) Örülök, hogy tetszik. Valóban, a másik jobb, nekem is jobban tetszik, mozgalmasabb. Ellenben mindenképp korrelál a két kép, mert ugyan az a tálca, csak másképp világítva. :) Egyiken feketék a kocsi, ezen fehérek. :)
Előzőn lapos a megvilágítás, ezen meredek. :) Örülök, hogy tetszik, készül már a kép a nagyítós témáról az ötleted alapján. :)
Kellemes és egyszerű kompozíció. Technikailag szépen megvalósított. Nekem tetszik a monokróm hatású tálcán a piros bögre.
A "kávé kilenc előtt" című képedre egy picit hajaz. Nekem az egy picit jobban tetszett, de ez szubjektív, a kép ettől még jól sikerült. :-)
Köszi! :) Nem szeretem a kifelé "húzó" képeket, nagyon ritkán fotózok úgy. :) Dehogynem gondolkodtam, próbálkoztam is vele nem is keveset, de ilyen hosszú zárral képtelen vagyok szépen megfotózni, egyelőre még keresem a technikát. :)
Köszi mégegyszer!
Köszi! :) Nem szeretem a kifelé "húzó" képeket, nagyon ritkán fotózok úgy. :) Dehogynem gondolkodtam, próbálkoztam is vele nem is keveset, de ilyen hosszú zárral képtelen vagyok szépen megfotózni, egyelőre még keresem a technikát. :)
Köszi mégegyszer!