Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

*****

***** (-)

Vélemények: 2

Megnézve: 604

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Portré képek / Levendulalány


Levendulalány

  Levendulalány

Fényképezőgép:

Canon 760D

Objektív:

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Záridő:

1/250s

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

250 mm

Iso:

ISO 200

Készítés helye:

Európa Magyarország Monoszló

Lajmo előző képei
Szitakötő

Szitakötő (4.97)

*_*

*_* (4.83)

Útvesztő

Útvesztő (4.66)

Hangyás kép

Hangyás kép (5)

LáNcHíD

LáNcHíD (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Lajmo 

Feltöltés ideje:

2016.07.14 08:54:22

Kategória:

  Portré képek

Átlag:

5 (4 szavazat)

Megtekintve:

565

Betöltve:

1040

Feldolgozható:

Nem

Levendulalány

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#25 Írta: firecobold 2016.07.24 11:11:23   472 47

Hali!

A PDF dokumentum 234. oldalán keresd :P

Ez ugyanis egy kb. A3-as hüvelykujjnyi vastag könyv kivonatos e-kiadása és az eredeti oldalpárjait szerkesztettek egy dokumentum oldalra ;)

A hivatkozott lapok alján 464. és 465. oldalszámozás található. Remélem így tiszta.


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: Lajmo 2016.07.23 13:23:39   2114 146

Az is tájkép


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: firecobold 2016.07.23 13:16:03   472 47

http://goo.gl/pRpqce

És 234. oldal. Bocsesz!


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Lajmo 2016.07.23 13:08:16   2114 146

Azon az oldalon nincs gyerekportré. Legalábbis én ott két tájképet látok.


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: firecobold 2016.07.23 11:14:16   472 47

kinyírta a linket a fórummotor, talán így megeszi:

http://goo.gl/pRpqce


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: firecobold 2016.07.23 10:56:31   472 47

Nagyon jó, hogy kialakult ez a kis "vita", örülök!

Az hogy a technika mit tud, rohadtul nem számít. Az számit mire használjuk fel. Nekem pl. a 80-200 rohadt kevés lenne madarazni, nem is erőltetem a madárfotót. Lassu az AF, sportot se csinálok, max erősen besvenkelt mozgásos képeket. Adott obival nem tudsz penge élességet hozni? Akkor irány egy lágy képi világ. stb.stb. A tartalom a lényeg.

A merev kompozíciós szabályok ignorálhatok, de! csak akkor, ha mondani akarsz vele valamit. Én igyekszem ahhoz tartani magam, hogy ha csak megmutatok, akkor figyelek a precíz kompóra - nem mindig pont a nevezetes vonalakra, de környékükre mindenképpen. Ha mesélni, vagy hatni akarok, akkor már sokkal lazábban kezelem a nagy szent "szabálykönyvet".

Ez a tekintet iránya téma roppant érdekes, jó hogy feljött. Működik nagyon direkt módon is, amikor a figura képszélre kerül és határozottan kinéz. Viszont akkor valami határozott képelem van mögötte, pl. a nagy semmi. De kusza maszat ott nem lehet.

Finoman is lehet csinálni, amikor csak picit tekint ki. Erre mondanák itt rá, hogy "elvágyodik" a képről, nem jó. Jogos, nem jó, de ha a egyszer a kép ezt akarja mondani?

Példa:
http://www.supercircuit.at/downloads/Al_Thani_Book_2015_Electronic_Edi tion.pdf

235. oldal, egymás mellett két gyerekporté.

Az egész könyvet érdemes átnézegetni. Egy rakat képről el nem bírom képzelni mit keres ott, de döntő többsége csodálatos.



Lényeg: amíg az ember "csak" ábrázol, igen is minden szabályra oda kell figyelni. Ha filozofál, akkor "hibázhat", de ott a tartalomnak kell nagyon erős egységet alkotni.



Kellemes böngészést az Al Thani könyvhöz, egy Plink Floyd album jó társ lehet. :)


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: dmc 2016.07.23 09:11:17   3495 147

Szia!

ha a másik Krisztis képről beszélünk, ott szerintem nem magyaráztam ilyet, az élességet egyszerűen benéztem, sajnos valami ott elment. nem tudom mi, de nem utómunkának köszönhető, az eredeti is ilyen sajnos. Ott hibáztam ennyi, meg is kaptam érte a megfelelő pontokat. (Sajnos az első Krisztis kép az ami közlésileg/mimikailag/aura tekintetében tetszik nekem a legjobban a sorozatból, azt mindenképpen akartam, de az élességet elnéztem, ennyi a történet)

Ha viszont a pipacsos fotóra gondolsz, ott pl hogy máshova kéne szerkeszteni, azzal mai napig nem értek egyet. Az egy dolog, hogy örülök minden észrevételnek, mert ez így van, de ha valamivel nem értek egyet, azt is szóváteszem, mert nem minden vélemény jogos, és a véleményező is tanulhat belőle, ha elmondom, mit nem tartok jogosnak, és miért.

Pl, mi az amit megtanulsz elsőnek a kompozíciónál?
Nézés irányával ellentétesen komponálj. Aztán, mi van, ha úgy szerkesztesz egy képet, hogy kinéz a képből? Ráadásul szándékosan... Mert pont ez a szerepe, a feszültségkeltés. Sokan hibának veszik, pedig lehet teljesen tudatos. (a másik oldalon értékeltem egy macskás képet, ha megnézed az értékelésemet, ott láthatod, ott teljesen tudatos ez a komponálás, és rendkívül jól áll a képnek, hogy a macsek kinéz a képből)
Láttam már olyan képet is, ahol szándékosan döntve volt egy tó horizontja, konkrétan kifolyt.. szándékosan! direkt feszültséget keltve, mert van kifejező szerepe. De ehhez a frissen megtanult épphogy elkezdett komponálni fotósok még nem értenek, nem értik, nem látják.
És most félre ne értsd, nem mondom, hogy ez te voltál/vagy, csak ezért mondom azt, hogy szerintem néha egy -egy véleményt jó megmagyarázni, hogy miért nem úgy készült, mint ahogy gondoltad, mert tanulhat belőle az ember. Tanulhat a véleményező is, és tanulhat a fotós is. Természetesen, meg kell tudnunk találni azt, hogy mi az ami logikus, és értelmes, melyiknek a válasza, vagy válaszának/véleményének részlete.

Persze vannak olyanok is (ezt a tipust nem nagyon szeretem), amikor minden véleményt butaságokkal támasztják alá, és szentül hiszi, hogy igaza van. Sajnos az ilyenekkel nem lehet mit kezdeni. Itt nem, de máshol sok ilyennel találkoztam.

Na, elmentünk egy kicsit.

Üdv :)


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Lajmo 2016.07.23 08:52:26   2114 146

Kedves Szilárd!

Örülök,hogy köztünk vagy,és számunkra hasznos tanácsokkal szolgálsz. De a kritikát is sok fajta képen lehet megfogalmazni.Lecseszni sokféle képen lehet. Kaptam itt már pofonokat pl. virágfotónál. De addig csináltam még nem lett belőlük esztétikusabb kép. Így van ez ezúttal is. Tanulni vagyok itt,mert érdekel ez az egész. És nagyon érdekel.
A kritikád teljesen hasznos volt,söt....Örültem is neki! Bevésődött,anélkül is,hogy kemény szavakat használsz. Nem a szavak súlya miatt,hanem,mert fejlődni szeretnék.
Ha segíteni akarsz,szívesen fogadom,és örülök neki,de a kritikát is meg lehet fogalmazni több fajta képen.


üdv:ljm


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Lajmo 2016.07.23 08:41:39   2114 146

A soraidat nem vettem támadásnak,és értem mit szeretnél,de ha figyelmesebben elolvasod,én hasznosnak találtam a sorait,és ezt ki is fejeztem. De,hogy bele kell e kötni mindenbe?! A kérdés azért fura tőled,mert nemrég egy portrédra írtuk többen,hogy mik az apróbb hibái,amire te szembe jöttél. Azt írtad ez a gép ennyit tud. Majd cáfoltad is rögtön a következő képpel,amin nem találtam az előző hibákat,pedig ugyanazzal a géppel lőtted. Egyszerűen jobbak voltak a beállítások.
A hibáimat én is látom,de nem árt nyomatékosítani,és persze egy tapasztaltabbtól olyanokat olvasni amit te esetleg nem veszel észre. De kritikát írni is lehet sokféle képen.
Szintén nem vitaként írtam ezt le,egyszerűen csak eszmét cseréltem.
Összességében egy számomra szimpatikus és intelligens fotósnak tartalak. Remélem sok képet tudunk még itt értékelni.

üdv:ljm


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: firecobold 2016.07.21 01:39:11   472 47

Gergő meglátása pontosan meggyezik az enyémmel. No de had reflektáljak én is.


Kedves ljm!

Meglehet, mondókámat a kelleténél nyersebben fogalmaztam meg,ez tény. Talán szükséges is volt kemény szavakra, jobban ült egy ismeretlen mondanivalója. Őszintén örülök, hogy megfontoltad szavaim, látom nem hiába koptattam a billentyűzetet. Hovatovább van még két pont ahol ütközik a véleményünk, ezzel kapcsolatban szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba. Válaszodban érzek némi sértődöttséget (egy ilyen pofon után nem is csoda) és mintha próbálnád alám tenni a személyeskedés hintalovát. Nem ülök fel rá, inkább idetelepszem mellé elmélkedni, sztorizgatni. Hátha kiderül mi motivált pofozkodásra egy nicknév mögé bújó ismeretlen senkit.


Sok régi vérszegény képemre nosztalgiával tekintek vissza. Láthatod is itt őket, minden további nélkül felvállalom elkövetésüket. Emlékeztetnek arra, hogy honnan jövök és ezt más elől sem kívánom elrejteni.
Majdnem pontosan 4 éve egy nagyon rossz kritikát kaptam. A "művem" tényleg harmatgyenge volt, és a többivel ellentétben már rég töröltem szégyenemben. Viszont soha nem felejtem el, most is látom magam előtt. Akkor abban a pillanatban túlzónak, igazságtalannak éreztem a kétmondatos lecseszést és a mellékelt 1-es osztályzatot - az arcoskodó riposzt sem maradt el részemről. Nem emiatt hagytam el az oldalt, utána is töltöttem fel jó néhány képet. Ettől kezdve igyekeztem sokkal több figyelmet szentelni az alkotás teljes folyamatára és erősebben szelektáltam képeim. Ugrásszerű fejlődést vettem észre magamon. Később persze máshol másoktól sokkal nagyobb pofonokat kaptam. Kapom azóta is rendszeresen, csak finomabb formában. Amikor valamelyik általam (is) nagyra becsült alkotó annyit mond, hogy "Tetszetős, korrekt iparos munka. Gratulálok!" vagy valami hasonlót, már szaladok is a SHIFT-DEL gombokért...

Első súlyos kritikám szerzője most is aktív ezen az oldalon. Megnéztem feltöltéseit, még mindig a rég bevált megoldásait használja képein, biztonsági játékot játszik. Gyakorlatilag ugyan azt és ugyan úgy csinálja meg, mint 3, 4, 5 évvel ezelőtt. Akkoriban ha nem is mutattam, de felnéztem rá és sokat adtam a véleményére, és most is tehetség fotósnak tartom. Szomorúvá tesz, hogy megrekedve látom. Szerintem félt elhagyni azt a közösséget ahol rutinból tudott sikereket elérni. Nagyon sajnálom, hogy nem lépett tovább, egy jó reményű fotós vált a konformizmus áldozatává.


----------

Most tegyük félre a picit személyes történetem, és hajazzunk. :)

Örülök, hogy beláttad a hibát, jó jellemre vall, ennyivel viszont nem úszod meg. Legyen csak tanulságos.

Nem kell megvédened modelled.
" - ÁPOLATLAN NŐ >>benyomását kelti<< "
" >>Mutattál nekünk egy<< trehány nőt "
Direkt figyeltem rá, hogy személyét ne sértsem, végig a képen megjelenő figuráról beszéltem.

Tudod a t. közönség csak abból tud levonni következtetéseket amit az alkotásoddal megmutatsz, a fotó már csak ilyen vizuális műfaj. A szerző nem állhat mindig ott a kép mellett elmondva, hogy jó ám ez a csaj, csak elszabtam.

Én is megcsinálom a gagyit. Sokszor pusztán bénaságból, vagy mert a modellnek az kell. Hiába tépem a szám, hogy ez meg az a beállítás nem jó, sablonos, giccses, hogy nézel már ki rajta. Bevallom ilyenkor nem tudok koncentrálni mindenre, nagyon sok szemét születik. Ezeket a képeket nem szívesen adom oda, sokat kell sírnia a modellnek érte. Ha végkép nem tudom meggyőzni az anyag szemét mivoltáról, akkor megkap pár kiválasztott fotót. Végletekig leméretezve, vízjel és EXIF nélkül, hogy ne is tudják ki a szerző. Neki tetszik, lelke rajta. "De gustibus non est disputandum."

Ezektől a képektől gyorsan meg szoktam szabadulni, nem tárnom nyilvánosság elé. Sőt megesik, hogy jól kivitelezett saját elképzelést sem. Példa:

Tavaly született egy erős képem, legalábbis páran annak gondolják. Félmeztelen lány áll romos szobában, tuti fény rajta, Kezei fohászkodóan összekulcsolva mellei előtt, álmodozó arccal néz fel a semmibe. Kék - arany - vörös színvilág. A háttér kék falába karcolt művészi igényességgel kidolgozott nagy méretű rajz: nemi aktust részletesen bemutató pornográf jelent. Ugyan fókuszsíkon kívül, de minden kivehető.
Már bánom, hogy meglőttem, pedig minden részletében olyan lett, amilyennek elképzeltem. Hiába takarja diszkréten kebleit, mégsem merem felhasználni a képet. Ugyan is ott az szép, finom vonalú arc, ami nélkül mellesleg fabatkát sem érne az egész. Van modellszerződésünk és a kép készítésekor sem problémázott, sőt neki is tetszett az elképzelésem. Semmi bajom nem származna a publikációból, de... De az iránta érzett tiszteletből mindörökre itt marad a titkosított meghajtón: nyilvánosan nem fogom felismerhető személyét egy rá amúgy sem jellemző, visszás kontextusban megmutatni. Nem csak én gondoltam így, mások is helyeselték a döntést. Arcot nem tüntethetem el, a köré építettem az egész koncepciót, nélküle nulla. 22-es csapdája ez, hisz mit is ér az a kép, amit csak pár bizalmasomnak mutathatok meg? Semmit.

A fenti kis sztorival oda akartam kilyukadni, hogy nekünk fotósoknak tisztelettel és alázattal kell kezelünk mind a modellt, mind a képmását. Kameránknak adja arcát és testét, sokszor a lelkét. Nem élhetünk vissza a bizalmával, soha!

/Lecseszés ON

Te viszont elmondásod alapján hamis képet festettél modelledről és a valóságtól eltérő előnytelen módon mutattad be nyilvánosan egy zsáner jellegű felvételen. Tőle kérj elnézést, ne nekünk magyarázd a bizonyítványt.

/Lecseszés OFF


Lapozzunk.

------------


Művészi alkotások "hibáival" kapcsolatban a lényeget Gergő nagyon olyan jól megírta. Egy csöppet kiegészíteném, de előbb visszakanyarodnék a nekem szegezett kérdéshez.


Igen, szóvá teszek jelentéktelennek látszó apróságokat. Mivel szóvá kell tennem és nem csak neked, magamnak is amikor véletlenül én veszem észre saját anyagomban - nem pedig más. Ezen a szinten muszáj.
Tényleg nem akarlak megbántani, de elég visszatekinteni két utolsó emberábrázolásodra. (A cicás fotó is borzalmas, azt most hagyjuk.) Bocsáss meg, ha rosszul gondolom, de szerintem még te sem engedheted meg magadnak, hogy tartalmi hibákat ignorálj. Legfeljebb technikai eszközök minőségéből fakadót.

Dicséretes dolog neves művészek képeit elemezni, ellenben szerintem rosszul úton jársz, ha az eszközhasználatukra koncentrálsz. Hogy is csinálhatta meg a képet, honnan világított, mi is ebben a "hiba"? Így sok híres alkotásnál könnyen észreveheted, hogy úú bazz, ott túl sötét; nem égett ez ki egy picit hé; hát itt meg hol a kontraszt; full életlen baszki; tiszta zaj az egész ne má'; így megvágni...; stb, stb. Ez a módszer egy tetszetős hobbifotónál, vagy egy megrendelésre készült fotográfusi munkánál beválik. Tanulhatsz más hibájából, és talán nem követed el azokat. Egy művészeti alkotásnál viszont az eszközök ugyan fontosak, de nem azokon van a hangsúly. Egy ilyen művet megnézve kérdezd meg inkább magadtól: mire gondolhatott? mit akart megfogalmazni? milyen hatást szeretett volna kelteni bennem és azt elérte-e? értem-e egyáltalán a mondanivalóját? Az alkotás LELKÉT keresd, mert az mindegyikben ott van. Attól művészet, legalábbis én így gondolom. Keresed ezeket képeket és szétcincálás helyett merülj el bennük. Van ám miből csemegézni, érdemes megnézni még a nagyközönség előtt ismeretlen művészek alkotásait is.

Én Imádom pl. Simán Laci finom természetfotóit, visszafogott álomszerűen lágy aktjait és tájait. Van amin egy fia határozott vonalat nem találni. Vagy az Ujhelyi féle egyszerre éles és bemozdult figurákat sokszor torz, kifordult testrészekkel. Horváth Endre munkáit, ő a legmeredekebb "mindent feltáró" beállítást is valami mélyen hullámzó vággyá tudja simítani, ha akarja. De elővehetném Csergő András már-már absztraktba hajló, néhol bizarr hatású csupasz alakjait, torzóit. Hosszasan lehet még sorolni a nagy neveket Eifert Jánosttól Papp Elekig, hogy csak a széles körben ismert magyar kortárs fotóművészeket említsem.

Ők mind-mind komoly, egyedi látásmóddal rendelkező alkotók, aki munkáit nemzetközi szinten ismerik és elismerik. Az ő képeiken is fel tudsz felfedezni sokszor súlyosnak számító "hibákat". Dőreség azt hinni, hogy persze, nekik már elnézik. Nem a nevüknek bocsájt meg adott zsűri (persze stílusból sokszor felismerhető a szerző), hanem az alkotásuknak. Egy jó kép magától is működik, nem kell mellé szerző. Felhozok egy konkrét példát és tényleg befejeztem.

Év elején egy nívós nemzetközi fotóművészeti verseny Nude szekciójában indult egy még hazai berkekben is ismeretlen nevű, címekkel nem rendelkező magyar szerző. Mind a négy képe megfelelt és olyan mezőnyből hozott el két aranyat plusz a kategóriagyőztes különdíját ahol többek között szerepelt, pár külfödi példaképem is, hogy csak néhányukat említsem: Burak Şenbak, Carl Cutland, Håkon Grønning. Sőt Manfred Kluger zsenális, természetből kölcsönzött elemekre építő sorozatából is akadt kép. Ugyan most csak a "A natural beauty-3" c. képe nyert egy PSA ezüstöt, de valami eszméletlen gyönyörű az a sor, és végigveri vele a világot. Hátsom földhöz verném ha olyan harmóniát tudnék teremteni színekkel és formákkal. Pedig ott vannak ám durva "hibák", arcélből kilógó orr, ujjcsonkolás és társai. No visszatérve magyarunkra, neki is mind a négy képébe bele lehet kötni. Egyik bemozdult mind állat, ezen az oldalon levennék róla a keresztvizet. A másikon képszélre került egy hangsúlyos csontos kézfej, ellenkező oldalon "természetesen" nagy sötét súlytalanság. FIAP arannyal díjazott "In Silk 3" c. fotója pedig konkrétan életlen és alapjaiban kontrasztszegény. A lágy összehatást agyonvágta egy jobb szélhez nagyon közel rakott rövid hullámos fehér vonallal. Amit látunk az egy rosszul megvágott akt deréktól felfelé, a modell egyik szeme csupán fekete folt, vállai akasztófaszerűen felhúzva. Másik, PSA aranyat kapott fotójába is van pár apró hiba, bár azok annyira nem jelentősek. Azon a képen inkább túlságosan lefelé súlyozott. A felvétel címe "White Blot", magyarul "Fehér folt". Egy sárral bekent női fenék látható a képen.



Üdvözlettel: Szilárd


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: dmc 2016.07.20 10:36:11   3495 147

Előre leszögezném, hogy távol álljon tőlem, hogy bárkinek neki essek, vagy éppenséggel megvédjek.
Pusztán beszélgetek, és véleményt mondok, ennyi.

Olvastam firecobold véleményét a képedre, és én rendkívül hasznosnak gondolom. Én magam is sokat tanultam belőle.
Azt írod, hogy tényleg bele kell kötni mindenbe?

Van számomra egy két fotós, nem csak ezen az oldalon, akinek egyszerűen ha ránézel egy akt/glamour képére... azt mondod, hogy azta... ez mekkora jó.
Ugyanebben a szakaszban voltam egyszer én is, amit most rajtad érzek, hogy tényleg sok fotós, olyan apróságokba köt bele, amire azt mondja az ember, hogy lényegtelen...
Én nem is olyan rég jöttem rá, hogy ezek az apróságok egyáltalán nem lényegtelenek. Hisz Te most eljutottál egy szintre a fotózás terén, mint ahogy én is. És az, hogy ettől még jobb legyél, és így vagyok én is, pont ezeken az apróságokon kell csiszolni, attól válik még jobbá, és még különlegesebbé. Ezeknek a fotósoknak a véleményét kell figyelni, akik igen is észreveszik azt, hogy az áll beleér a vállpántba, vagy az, hogy a virág (amit egyébként én is észrevettem) elvonja a figyelmet.
És ezeket már kezdem én is észrevenni... a legutóbbi Krisztis kép, ennek a beállásnak kb a 10 fotója volt. Mindegyiken láttam valami zavarót, ha hiszed ha nem, gyomláltam a kép készítés előtt az előtérben, Kriszti előtt, a haját én magam igazítottam meg, mert kilógott a füle, és stb. És még így sem vettem észre mindent. A tökéletes fotóknak ez a lényege. Persze, a nagy művészek is hibáznak, de azért vegyük alapul, hogy van olyan kép, amiben ugyanúgy apró bakik vannak, mint amiket te, és én is elkövetünk, viszont vannak olyan technikai, vagy művészi kihívás a fotóban, ami ellensúlyozza ezt.
És ez a kép sem, és az én Krisztis kép sem, amiben technikailag, vagy éppen művészi vonalon lenne értékes, akkor viszont már tökéletes összhang kell, és ügyelni az utolsó apró részletig mindenre..

Én ezen a véleményen vagyok, hogy igen is, egy ilyen képnél, minden apró részlet számít, és nagyon örülök minden olyan véleménynek, akik képesek ezeket ilyen módon feltárni.

Ezzel az egésszel csak azt akartam mondani, hogy nem tudom mennyire akarsz ezzel profi módon foglalkozni, de ha igen, akkor szerintem hagyd az olyan mondatokat, hogy "tényleg mindenbe bele kell kötni?!"
Szerintem igen, mert ettől válsz majd ügyesebbé, jobbá! :)

Üdv,
Gergő


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Lajmo 2016.07.20 10:10:00   2114 146

Szia!

Köszönöm szépen,hogy ilyen hosszan írtál,és ennyi időt áldoztál a képre. Nagyon sok hasznos dolgot írsz le,kemény szavakkal.
Sok mindennel egyet is értek,de azért nem mindennel.
A pontozásra annyira nem adok,hiszen ezzel kapcsolatban azt tapasztaltam,hogy az esetek többségében sajnos nem csak a képek kapják a pontot,de azért van szerencsére kivétel is,és ekkor mutatnak egy irányt.

A hölgy nem ápolatlan,ezzel kezdeném! A haját én rontottam el egy ps malőrből kifolyólag.
A vállakkal és a karokkal egyet értek,ezzel kapcsolatos tanácsaid hasznosak számomra. A kép aljából lehetne vágni,ez igaz.
Áll vonala:Nos,korábban minden ilyen kis dolgot hibának vettem,aztán megnéztem pár igazi művész által tálalt képet. Olyan dolgokat találtam a képen,amit biztos szóvá tennének,de valóban bele kell kötni mindenbe?! Szerintem nem.
Összességében a véleményed számomra hasznos,a tálalás kevésbé.

üdv:ljm


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Lajmo 2016.07.20 09:36:54   2114 146

Köszönöm Tomi,örülök,hogy tetszik.


üdv:ljm


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: firecobold 2016.07.20 01:42:11   472 47

Szia!

5-ös átlag meg ne tévesszen, a kép közel sem jó.
Alapötlettel nincs akkora baj, hiszen ki ne fektetne le egy fiatal lányt a nyári fűbe?
A tálalás viszont nagyon gyenge, sok kívánni valót hagy maga után.


Kezdem a tetszik résszel.

A libbenő tincsek fontos részei a jelenetnek. Ez az a plusz, ami sokat dob(na) egy jó képen. Így adsz bele kis dinamikát és vizuálisan is érzékeltettél egy önmagában láthatatlan elemet, a szelet.
Másik vitathatatlanul ügyes fogás a levendula ágyások íveivel megoldott témára vezetés.
A modell arca majdnem(!) jó szögben van, száj vonala kellemes, tekintet is finoman tartózkodó. Szemekre még visszatérünk.


Nem tetszik rész következik.

Szerkesztéssel van pár apró problémám. Vágás lehetne jobb, picit sok az alja. Sárga folt bal oldalt bekavar, határozott színes folt közel a tekintet egyeneséhez. Így már két elemmel súlyozol balra: a modell tekintetével és foltokkal. Jobbra pedig semmivel, így billen a kompó egyensúlya. Szint már feleslegessé vált kép 25-30%-a, az ágyások vonalai épp hogy csak megmentenek. Apróságnak tűnik, de számít.

A figura által felvett póz rossz.

Arc. Áll vonala a ruha pántjával pont nem jól találkozik. Bal arcél vonala szerencsétlenül ér le, így nagynak látszik az áll. Egy nagyon picit feléd fordul még és ok.

Testtartás. Soha ne engedd modellednek, hogy fekvő pózban a karjain pihentesse magát. Ilyenkor pusztán a csontok tartják a felsőtest súlyát, a tircepsz és a bicepsz ernyedten lóg. Ettől lett olyan csúnyácskán pufi mindkét felkar. Tartsa csak meg magát 5-10 másodpercig a hátizmaival, alkarját meg fordíts előre merőlegesen a testére. Így vékonyabbnak látszik, csinosabb a felkar. Persze gyurma csaj kivétel, de az amúgy is jobban tudja mi áll neki jól, arra mérget vehetsz.

Haj, hajjaj! Hiába szálldosnak a tincsek, maga a frizura nagyon gáz. Látszik, hogy kreppelt hajat fésült ki hanyagul és a festés is már lenőtt - ÁPOLATLAN NŐ benyomását kelti. Igen, így értettem: képed témája nem jó! Mutattál nekünk egy trehány nőt, pedig nem azt akartad. Modellnek kutya kötelessége rendbe szedni magát fotózás előtt, ez alap. Ha nem teszi, mehet a levendulás mögé. Ha a fotós erre nem figyel, ő is. Már ha van kedve. Amit mutattál a hölgyből az alapján nekem nem lenne...



Minden fotó legfontosabb kelléke a FÉNY. A te fényed viszont bűn rossz, a témád fotózósára alkalmatlan szórt fény borult időben. Sehol egy árnyék, mindent körbevesz egy unalmas ambiens világítás szürkesége. 3 jellegzetességét emelném ki, ami hátrányosan befolyásolja a képed.

Nem csak akkor hunyorgunk amikor belevilágítanak a szemükbe, ha nem szórt fényben is. Ettől lett a modellnek a kívánatosnál egy fokkal jobban összehúzott szeme. Rá kell szólni, nyissa picit.

Borús időben a szórt fény legerősebben fentről jön, viszont mindenen szétterül, szinte folyik. Nézd a vállakat és az orr vonalát. Teljesen kiégtek, szép egyenletesen kimosott minden tónust az amúgy formás ívekből.

Színszóródás. (Magyarul talán így helyes, nem vennék rá mérget.) Ahogy feljebb írtam minden irányból jön fényed és az meg is pattan mindenen. Levendulán, kákicson, füvön hajon bőrőn bármin. Még a mély sötéteken is, stúdiósok tudják. Amint megpattant az iránya és erőssége mellett megváltozik a hullámhossza, azaz a színe is. Lefektetted zöldbe a lányt, bosszúból a fű jó kis ***zöld derítést adott neki alulról - teljesen agyonvágva a bőr színét. Innentől már nem is kell magyarázom a (szerintem) gusztustalan színvilágot.



Egy szó mint száz, rosszkor körülmények között rossz témáról rosszul lőtt képet láttunk. Valóban ötös?


Kemény téma az ember. Sok apróságra kell figyelni, amit nehéz meglátni egy szűk keresőben. Rutinnal majd jönni fog magától. Nézz sokat a keresőbe - és láss is!


Jó éjt! :)


 

#11 Írta: bt 2016.07.19 21:35:52   1914 120

Szia Lajmo!

Csodás környezetben bemutatott csinos lány portréja. Tetszik a nézőpont és az elmosás mértéke is. Gratula!


5.0

 

#10 Írta: Lajmo 2016.07.17 14:05:31   2114 146

Szia!

Nagyon köszönöm! Örülök,hogy tetszik,és hogy jónak találod.

üdv:ljm


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: B_Janik 2016.07.16 17:31:58   2407 225

Szia!

Szép portré jó nézőpontból,tetszik hogy két oldalról a levendulák között látható a lány.Az alsó nézőpont is jó,mélységélesség is megfelelő,a fotó színvilága remek.
Gratulálok,további szép fényeket kívánok!

Üdv:János.


 

#8 Írta: Lajmo 2016.07.16 08:52:12   2114 146

Ez így igaz! :) Viszont jobban szeretem ha 'nem vagyok jelen' a képeken. Örülök,hogy átment a hangulata,és köszönöm,hogy megosztottad velem.

üdv:ljm


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Bringás 2016.07.15 17:01:40   28277 1150

Ha a modelled kissé feléd fordítja a fejét, a dilemmád megoldódik:)
Számomra ez a kép nagyon átadja magát. Az íves levendulás szerkesztés varázslatos. Szép színek, jó hangulat.
További szép fotonokat!


5.0

Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Lajmo 2016.07.14 18:15:00   2114 146

Szia Ili!

Nagyon köszönöm,örülök,hogy tetszik,és megtisztelő mind a pont mind a szavazatod!

üdv:ljm


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Ilacsi 2016.07.14 18:02:16   6516 276

Szia Lajmo, Tetszik a felvételed a levendula lányról, a zöld környezetből és a levendula között jól kiemelkedik a hölgy arculata. A fókusz pontos, kellemes színvilága van a felvételednek. Szerintem így a szerkesztése is jól választott. Megérdemli az 5-öst és a szavazatomat is.


5.0

 

#4 Írta: Lajmo 2016.07.14 16:00:37   2114 146

Szia Gergő!

Hangsúlyosabb a te verzióddal,de nem akartam amortizálni a jobb oldalt. De igazából úgy is tetszik. Dilemma.
Köszönöm!

üdv:ljm


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: dmc 2016.07.14 14:05:33   3495 147

szia Lajmo!

Na, most valahogy nálam nem működik ez a középre szerkesztés. Teljesen értem, hogy miért helyezted középre az alanyt, de annyira erős a kitekintés, annyira határozott, hogy szerintem rendkívüli módon igényeltetik a jobbra komponálása.
Én veszítenék most a jobb levendulákból, és szerintem ezzel a picit szűkebb croppal, a hölgy is jobban él a képen.
Egyébként jó sikerült kép lett nagyon, ügyes!
A csatolt kompozícióval, nálam nagy 5-ös lenne!

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#2 Írta: Lajmo 2016.07.14 09:28:51   2114 146

Köszönöm.


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: SzEjO157 2016.07.14 09:25:13   2842 176

Érdekes,ötletes


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon 760D

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1133 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat