A 4 mp "szabály" a rohanó világ szabálya, de ha pl. bemész egy múzeumba, és ott a fotókat alkotásként szemléled, akkor valószínű, hogy a képek előtt ennél jóval több időt töltesz el. Azt persze eldöntheti a fotós, hogy 4 mp-es képet, vagy nem 4 mp-es képet készül készíteni. Például Eifert János Black Dance c. alkotása 4 vagy több mp-re számíthat?? És ha csak 4 mp-re, akkor kinek a 4 mp-ére?
Azt hiszem, vannak szituációk, ahova 4 mp-es "szabály" szerint kell fotózni, ráadásul a legszélesebb populáció 4 mp-e szerint, és vannak olyanok, ahol pedig nem.
Érdemes elgondolkodni azon az ellentmondáson ,hogy a képeknek legyen mondani valója,belső értéke,filozófiai tartalma,ugyanakkor közérthető és gyorsan emészthető is legyen. (Szipál M szavai szerint 4 sec) Vancsó-Szipál alkotói felfogására is gondolok. Beszéljünk erről?
ezt most nekem egy picit nehéz értelmezni, pedig nagyon kíváncsivá tett a kép. egyrészről elindul a kép a jobb felső sarokból, egy egész valósághű képpel, majd folytatódik az elvont felé. olyan érzésem van, mintha egy átbulizott éjszaka egy illuminált állapotának története lenne. A józantól, a teljes mámorig. Belőlem ezt az érzést hozta ki, határozottan érdekes kép, szeretem.