Kiváló!!!!!!
A brenizer nekem is nagy kedvencem lett, nagyszerű megoldás!
Mintha 20mm F0.75 -el fotótad volna (kb)
Nagyon jó lett a kompozíció, a színek és fények visszafogottsága nekem külön bejön! A mélység élesség remekül sikerül!
Nagyon megleptél, nem hittem volna, hogy ezzel is próbálkozol, pláne, hogy kevesen ismerik, miközben remek módszer!
Grat!
Ez az első ilyen felvételem, eddig nem jutott eszembe a módszer használata, pedig ismerem egy ideje. Ami meglepett, hogy a gép tök ügyesen összerakta, hiba nélkül.
Köszi a véleményt!
Szia Tamás, Nem ismerem ezt a Brenizer módszert, érdekesen hat a nézőre, a színvilága egy kicsit visszafogott, szerintem egy kicsi élénkítéssel jobb volna, de ez csak az én véleményem. A szerkesztése jó lett, remekül kiragadott részlet. Üdv.Ili
Szia!
Programmal utánaszámolva 28mm 1.2-nek felel meg a beállításom. Ami kb. ekvivalens 50mm 1.2. Tehát egy ilyen objektív kellene ezen mélységélesség és látószög eléréséhez.
Ha feltételezzük, hogy engedi a környezet a 100mm befogását, akkor is jóval szűkebb lesz a látószög (összehúzza a teret), megnő a tárgytávolság, illetve az az obi f4.5-től indul. Nem lesz ilyen erős a háttérmosás egy kép esetén.
Remélem jól mondom...
"Nem tudom ,hogy egy 100-400-as lencsével nem lehetett e volna ezt a hatást elérni egy képből?"
"Programmal utánaszámolva 28mm 1.2-nek felel meg a beállításom. Ami kb. ekvivalens 50mm 1.2. Tehát egy ilyen objektív kellene ezen mélységélesség és látószög eléréséhez."
Ez nem meggyőzés, hanem tény. :)
Ha 400 millin találsz egy ehhez hasonló kompót (ugyanezt nem fogod tudni, mert más a látószög), akkor olyan nagy lesz a tárgytávolságod, hogy nem lesz ilyen a háttérmosás.
Ha teszem azt lefotózol egy kutyát 50 millis obival, mindezt úgy, hogy teljesen kitöltse a képmezőt, majd csinálsz egy másik fotót 400 millin, a képmezőt ismét teljesen kitöltve a kutyával, akkor a két fotón egészen más lesz a térérzet. A nagylátó obik széthúzzák a teret, a telék pedig össze. Ezt szerintem te is belátod.
Ezt most hagyjuk figyelmen kívül, számoltam egy kicsit:
Ha egy 50 millis (46.8 fokos látószög) obival f1.2-n lefotózol 3 méterről valamit, akkor a mélységélesség 0.25m lesz.
Ha ugyanakkora felülettel szeretnéd kitölteni a képmezőt 300 millin (8.2 fokos látószög), akkor 18.1 méterről kell fotózni. Ez f5.6 rekesszel 1.22m éles részt jelent.
Tehát a 0.25 méter van szemben az 1.22 méterrel.
Ezek a számok, ezzel nem lehet vitatkozni.
Kivéve, ha elszámoltam. :)
Elismerésem a belefektetett munkáért. Igazából nem a szívem csücske ez a Brenizer technika, de el kel ismerni, hogy ennek a kompozíciónak itt jól áll. Szép munka. Hanem ez a kimosott színvilág nagyon nem tetszik, szerintem elrontja a kép hangulatát. Az a két levél tök jó helyre került:))
További szép fotonokat!
Ui.: Ha jól értem, akkor 4 sorban 4-4 db kép készült? Sima PTGui összerakás? Ilyenkor ugye fix manuál fókusszal fényképezel, a levélre állítva és minden képkockára azt alkalmazva?
Sima PS Photomerge/Automatikus összerakás, mindössze leméreteztem kisebbre a képeket előtte. És igen, 4-4 kép, manuál fókusz. A képek elkészítése gyorsan megy, az összerakás is meglepően hamar készen volt. Még fogom alkalmazni, mert tetszik.
Szia Tamás! Tök jól sikerült. Rendkívül hatásos lett ezzel a szűk mélységgel. A kompó remek, a hangulat is nagyon jó. Egyedül az analóg effekt az, amit itt talán elhagytam volna.
Emlékszem, mondtad a helyszínen, hogy lőttél egy sorozatot e célból, de az nem jut eszembe, hogy kézből ment vagy állványról? Továbbá kérdezem, hogy mekkora leméretezett képekkel dolgoztál az összefűzésnél?
Állványról készült, mert hosszú a záridő, de kitartható záridő esetén mehet kézből is. Összerakás előtt 6 megapixelre méreteztem le a képeket, hogy ne számoljon annyit a gép, talán feleslegesen. De hibátlanul összerakta.