Nagyon jó az elkapott pillanat,ott éles ahol kell,a jókedv teljessen átjön,a bob előtt kellö tér van a haladás irányába.
Nem egyszerű ilyen fotót meglőni,tetszik az ff kidolgozás is.
Gratulálok,további szép felvételeket kívánok!
Nem utólagos módosítás. Ezen a képen az FF verzión, és vágáson kívül semmi váltosztatás nem történt, még csak élesítés sem, elmosás meg pláne :)
A D7100-ban 51 fokuszpont van követő fókusz módban, és ez a jelenség akkor jön elő, ha nem sikerül teljesen jól lekövetned a mozgást. A fókuszod körül, ami nekem az emberi arc volt, tudta követni a mozgást, de a többi pont pedig kiugrott. Ilyenkor jön az elő, hogy hiába mozog együtt a bob és az ember, de az ember éles marad, a bob pedig bemozdul.
Bár lehetne a bob is éles, de engem annyira nem zavart, mert a pillanat, és a dinamizmus volt számomra a lényeg. :)
Nézőként van egy olyan érzésem, mintha az életlenség nemcsak a svenkelés miatt jött volna létre, hanem utómunka révén is. Aztán persze lehet, hogy nem így van, csak egy érzés, ami abból fakad, hogy a bob bemozdult, de a vele együtt mozgó arcok már nem. Sőt igazából a két arcon kívül majdnem minden bemozdult az embereken, holott a bobbal együtt egyetlen mozgó egységet képeztek. Nos, jól gondoltam, hogy ez részben utólagos? Amúgy látványilag ez mutatós, akár így, akár úgy történt. Bár ha utólagos, akkor érdemes elgondolkozni, kell-e olyan mértékben, hogy észrevehetővé váljék? A ff kidolgozása szép lett, szerintem ennek jobb ez a tónus gazdagabb verzió. Az elvárható dinamikát kellően szállítja a kép. Tetszik a szerkesztése is, jó lett a vágása. A keret eléggé szubjektív, nekem nem tetszik. Szeretném megdicsérni az érzelmek tükröződését az arcokon, amiről a cím is szól.
További szép fotonokat!
Valóban? Ne haragudj rám, nem volt szándékos. Egyébként én sem csináltam ebből problémát, pusztán csak azért szóltam, mert így biztosan rögzül az emberben. :)
Szia Gergő, Elnézést, hogy elkereszteltelek, máskor nem fog előfordulni. Egyébként 1:1 Te is egyszer Lilinek szólítottál, de utána már rendben volt a dolog. Üdv.Ili
Záresebesség: 1/50
Rekesz: f/11
Fókusz: 18 mm * 1,5
ISO-200
De, hogy egy picit bővebben írjak erről, hogy a lényegét megértsd, hogy mitől van ez a hatás.
Ugye minden mozgásban lévő dolog, hosszú záridő esetén bemozdul. Jelen esetben a bob sebessége gyorsabb, mint az 1/50 s zársebesség. Ilyen pl a vízesés is... A víz mozog, míg a környezete pedig nem. Így hosszú záridő esetén a víz elmosódik, de a környezet, mivel fix az pedig éles.
Ha stabilan tudod tartani a bobban a fényképezőgépet, és a bobbal együtt mozogni (rázkódni), a fókusz pont fix marad a lábadon, a bobon, így a bob éles marad a képen, de a környezet ahogy siklik a bob, az bemozdul, hiszen valójában is mozgás történik. Csak Te ugye a mozgó tárggyal együtt mozogsz, ezért a gépnek is együtt kell mozognia vele, és így a képen a környezet tűnik bemozdultnak. Ez adja a sebesség, a száguldás érzetét is. A fenti (eredeti) képemnek is ez a lényege, ami svenkelős módszerrel készült. Hosszabb zársebesség, és a bob mozgásának lekövetése. Így a környezet bemozdul, de a bob "éles" marad.
Én ezt időelőválasztos módban csináltam. Ahol ugye a gép választja a rekeszt a fényviszonyok alapján, de a zársebességet te választod. Próbálkoztam 1/100 s sebességgel is, de akkor nem mozdult be eléggé a környezet, bár élesebb volt a kép. Így végül folyamatosan mentem le egészen 1/50-ig. Ez már jónak bizonyult, bemozdította kellőképpen a környezetet. Igen ám, csak ami nekem nem sikerült jól, hogy egy kézzel stabilan tartsam a fényképezőgépet, és közben a "gázkart" is nyomjam a másik kezemmel. Pedig érdemes kísérletezni, mert előbb utóbb össze tud állni egy jó kép. Nekem erre 1 csúszásom volt, mert a többiben a keresztfiammal mentünk, ahol inkább ráfigyeltem, és nem a fényképezésre :)
Először is köszönöm szépen, hogy írtál.
Meg voltam győződve, mikor megláttam a pontot, de még nem olvastam az értékelésedet, hogy a bob életlensége miatt vontál egy picit. Mondjuk személy szerint, azzal én nem értetettem volna egyet, szerintem nem kötelező a svenkelt képnél mindennek élesnek lennie, a téma, maga pedig éles. :)
Megnéztem a feldolgozott verziót, különös, hogy ezt pont én mondom, aki szereti a kontraszt csúszkát az egekig húzni, de valahogy úgy érzem, hogy a témához ez már sok ez a kontraszt. Egy picit a sötét részek el is mennek a bebukás irányába, a világosak is el kezdtek részlettelenedni.
De ettől függetlenül abban lehet igazad, hogy talán a kettő között lett volna érdemes meghúznom az én verziómon is, köszönöm szépen véleményed, és a javítási tanácsod, illetve, hogy foglalkoztál a képpel!
Hálám üldözni fog :)
Gergő
Egyébként van egy olyan képem, amikor én ülök a bobban, de nem mertem felrakni, mert elég kevés az éles pont rajta, pedig szerintem nagyon jól visszaadja azt az érzést, amikor benne ülsz :)
Érdekes, hogy 1 héten belül fotós oldalakon, kétszer is Gábornak hívnak! :)
Lehet fel kéne vennem névként ezt is :) Mindenesetre, ha kérhetném, maradjunk inkább a Gergőnél! :)
Nem tagadom, hogy vágott kép, és először úgy vágtam meg, hogy bal oldalt több hely volt, de nézegettem a két verziót, és folyamatosan azt éreztem, hogy a még több tér előttük jobban kihozza a sebességet.
Köszönöm, hogy írtál, és persze a kapott pontszámot is.
Szia Gergő! Jól elkapott pillanat. Egyaránt jól érzékelteted a mozgást az utánhúzással, valamint bobozók érzelmei is jól tükröződnek az arcokon. Ezek nagy erősségei a fotónak. Külön dicséret az 1/60-as záridőhöz. Szerintem jó válaztás volt a fekete-fehér is, jól kiemeli az imént említetteket. Nekem ehhez a dinamizmushoz kicsit lapos a tónusvilág, lehetne picit harsányabb. Ettől eltekintve príma! Üdv, Gyula
Szia Gábor, Nagyon tetszik a felvételed, remekül elkapott pillanat, jól fókuszáltál a szereplőkre, a vidámság és a jókedv érződik rajtuk. A fekete fehér kidolgozás jó lett, de szerintem színesben is megállná a helyét. Szerkesztésénél jó választás volt a sín jobb sarokban való futtatása. Véleményem szerint viszont a bal oldal még kívánkozna egy kis hely, de annyira nem zavaró. A cím kiváló, a témának megfelelő. Üdv.Ili