Az én gépemban (Canon 5D MK III) ha bemész a multiexpó menüjébe, ott alul van egy lehetőség korábbi kép kiválasztására. Arra rányomva visszanézhetôk a korábbi képek, és a kiválasztottra rá lehet nyomni, így az lesz az alapkép. Ez aztán az LCD-n meg is jelenik, feltéve, hogy live view üzemmódban fotózol. (Természetesen nem muszáj élni ezzel a lehetőséggel). Ezenkívül van lehetőség arra, hogy válassz az alábbi lehetőségek közül: egyszerű egymásra fotózás, átlagoló, sötét prioritású és világos prioritású multiexpó.
Hogy kell kiválasztani azt az alapképet, amire rá kívánod exponálni a második felvételt?
Én úgy tudtam, ha beállítom a multiexpót, akkor a sorban egymás után készített képekből készül el az "egyveleg"…
A kép pedig nagyon szép, mind színvilágában, mind összhatásában. Azt hiszem én nem bírtam volna ellenállni a szimmetrikus kompónak:)
További szép fotonokat!
Tehát ha valaki fekete-fehér portrét készít például Jordán Tamásról (vagy bárkiről), akkor utána már senki sem teheti meg ezt, mert ugyanazon technikával, ugyanarról a témáról valaki ezt már megfotózta? Ezt te sem gondolod komolyan. Ezrével lehet egymás mellé tenni azokat a fotókat, ahol a téma és a technika megegyező, mégis mindegyik fotó más és más. Mint itt: azonos technikát látunk, ahol a téma is azonos, azonban két teljesen eltérő fotót látunk, és ez így van jól.
Kár volt bepötyögni a hozzászólásodat. Mi itt örülni szoktunk, ha valaki a valóság egy szeletét máshogy mutatja meg. Még akkor is, ha ugyanazt a szeletet mutatja, amelyet én is kinéztem magamnak.
Igen hangulatos és látványos fotót készítettél!Tetszik a városrészlet és a fényhatások,a multiexpóról már hallottam de nem próbáltam.
Gratulálok,további szép fényeket kívánok!
A régi, analóg gépeken már volt ilyen: egy gomb megnyomásával el lehetett érni, hogy a redőnyzárat felhúzzuk, de a film nem menjen tovább. Így két (vagy több) expozíciót lehetett lőni egy kockára. Persze célszerű volt alulexponálni ezeket, különben kiégett a film. A mai digitális gépek egy részében is van ilyen lehetőség. Ráadásul fejlettebb formában, mint az analóg megoldás volt: például lehet sötét prioritást beállítani, amikoris az fog a végső képen kátszani, ami sötétebb. Vagy fordítva, lehet a prioritás a világos. De persze lehet símán összeadni a két vagy több expót, átlagolva. Érdekes eljárás, abban különbözik a PS-ben megcsinált layer technikánál, hogy itt felvételkor úgy komponálhatjuk egymásra a képeket, hogy azok a lehető legjobban illeszkedjenek egymáshoz. Ha ez nem sikerült, lehet újra komponálni. PS-ben már újrakomponálni aznexpozíciót nem lehet, ott már csak a kész, adott fotókat mozgathatjuk. Ha esetleg van ilyen lehetőség a gépedben, érdemes kipróbálni. Ha nincsen, akkor az se dráma, ez csupán egy viszonylag kevés szituációban alkalmas technika. Üdv. AP.
Szia! Megmondom az őszintét most hallottam erről a multi expozícióról a legtöbbet. Szerintem az én gépeim nem tudják ezt, de utána járok mert érdekes jelenség.
Vészesen hasonló,mondhatni teljesen ugyan az lenne mint a bő egy héttel korábban felrakott képem... :-D :-D :-D
De nekem nem tetszik, mert zavaros a téma, és a színeiben semmi harmónia nincs.
És még enyhén alexpós is.
Húúú! Ez nagyon ott van! Szép kidolgozás nagyon különleges a hangulata a képednek. Mondjuk ehhez kellet a géped tudása is . Persze ez nem von le semmit a Te egyedi gondolkodásodból.Gratulálok hozzá!
Gépen belül, természetesen - ha ps-ben történik, az nem multiexpozíció. Itt tehát lőttem néhány expót 1/10-el, majd ezek közül egyet kiválasztottam, kijelöltem alapképnek, és arra exponáltam rá a második, elcsavart fókuszú felvételt. Az LCD keresőn ilyenkor látható az első felvétel, s arra rákomponálható a második, tehát együtt látszik a kettő.
Gépen belül, természetesen - ha ps-ben történik, az nem multiexpozíció. Itt tehát lőttem néhány expót 1/10-el, majd ezek közül egyet kiválasztottam, kijelöltem alapképnek, és arra exponáltam rá a második, elcsavart fókuszú felvételt. Az LCD keresőn ilyenkor látható az első felvétel, s arra rákomponálható a második, tehát együtt látszik a kettő.
Gépen belül, természetesen - ha ps-ben történik, az nem multiexpozíció. Itt tehát lőttem néhány expót 1/10-el, majd ezek közül egyet kiválasztottam, kijelöltem alapképnek, és arra exponáltam rá a második, elcsavart fókuszú felvételt. Az LCD keresőn ilyenkor látható az első felvétel, s arra rákomponálható a második, tehát együtt látszik a kettő.
Szépen sikerült multiexpó, tetszik a téma és kivitelezés is. A gépen belül történt az összerakás, vagy esetleg utólagosan?
Arra gondolok, hogy inkább az autók megfagyasztása végett kellett a magas fényérzékenység, mintsem az állvány hiánya miatt. Második esetben az 1/10s és 200mm még stabival is szép munka.