Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5432

Ősz ff-ben

Ősz ff-ben (-)

Vélemények: 3

Megnézve: 477

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Sport / Utolsó hossz


Utolsó hossz

  Utolsó hossz

Fényképezőgép:

Nikon D5100

Objektív:

Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR

Szűrő:

UV

Záridő:

1/250s

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

85 mm

Iso:

ISO 400

Készítés helye:

Európa Magyarország Szarvas

Dodó előző képei
Kellemes Karácsonyt!

Kellemes Karácsonyt! (-)

Nyugodjatok békében!

Nyugodjatok békében! (-)

Várfürdő kupa - utolsó erőtartalékok

Várfürdő kupa - utolsó erőtartalékok (-)

Utolsó anyai biztatás

Utolsó anyai biztatás (-)

Szenior úszóbajnokság (1) - Start előtt

Szenior úszóbajnokság (1) - Start előtt (-)

| Még több

Feltöltötte:

  Dodó 

Feltöltés ideje:

2012.12.29 20:41:12

Kategória:

  Sport

Átlag:

-

Megtekintve:

508

Betöltve:

843

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

beltéri, D-SLR, pillangó, színes, tele, úszás, vaku nélkül

Utolsó hossz

Expozíció kompenzáció: - 0,7

Még mindig küzdelem a Nikonnal - lehet, hogy még több
ISO mellett, a RAW-ban kisebb alul-expozíciót
"igazgatva" jobb lett volna a kép?

(Nagyon régen nem jártam erre, de közben letettem az
új földtörvény "szellemében" a mezőgazdasági
technikusi vizsgát, amitől az úszóversenyekre sem
tudtam eljutni, s a mostani munkámtól "kicsit" eltérő
dolgokat kellett magolnom - a gyakorlatok meg annyira
estébe hajló délután voltak, hogy nem tudtam
érdemleges képet készíteni...

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#30 Írta: Dodó 2013.01.05 14:21:12   11000 727

Igazad van, itt a benti medencében csak sóhajtozva gondoltam a 70-300 mm-es objektívre, hogy azokkal micsoda képeket lehetne csinálni - ha rövidebb idővel tudnék exponálni... Esetleg, ha nem hagytam volna a másik fotóstáskámban a monopod-ot (bár azzal is "kalandos" lett volna.


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: Rayer 2013.01.05 11:04:25 www  462 14

ha hoszab obival vagyis fokuszal let volna fotozva akor a zavaro környezetböl joban ki lehet szurni a objektet. De minél hoszab a obi anál rövideb idö és anál nehezeb kézben bemozdulás nélkül megtartani.


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: Dodó 2013.01.04 18:31:42   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Elég nehéz volt a kép alapján a mozgás vektorát megtalálni, és ennek megfelelően a teret hagyni, de tudom magamról, hogy mindig jobb felé lépek el az útból, tehát a srác kicsit balra halad...


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: Rayer 2013.01.04 11:26:33 www  462 14

egyet értek enél a fotonál nem lehet vágni a formát betarása fontos és a tér érzet hozá


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: Dodó 2013.01.01 13:30:05   11000 727

Engedélyt kell kérni a vaku használatára tudomásom szerint, amit úszásban általában megadnak, mert a rajt hangra történik, a pályát nem kell látni, sőt, ahogy el szokta mondani "Enikő néni", ne kukucskáljatok jobbra-balra, a jó versenyző érzi, hogy hol van az ellenfele! (ezért szokott szerintem a "surranópályán" úszó meglepetést okozni), a beérkezés pedig széles felszínre érkezik, de a MUSZ alapszabályt megnézem, meg megkérdezem az ismerős elnökségi tagot. (Kézilabdában a kapust "szembevillantani" nem lenne valóban szép, bár a közvetítéseken a nézők között néhol ott is villan vaku, de az más távolság és fényerő...)


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Luki3 2013.01.01 12:59:38   263 23

Viszont sporteseményen elég kötött a vaku használata, legalábbis ritkán látni, hogy vakuznak, mert könnyen zavaró lehet a sportolók számára (lehet rosszul tudom). Nehéz ügy... Viszont kitartást és sok sikert kívánok a jövőben ezekhez a fotókhoz!


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: Dodó 2012.12.31 22:06:26   11000 727

Érdeklődöm, bár a gondolatmeneted teljesen logikus - megpróbálok egy sorozatot az Olympus rendszervakujával lőni, mielőtt a Nikonhoz veszek...


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Bringás 2012.12.31 17:53:21   28277 1150

Azért beruházás előtt kérd ki olyanok véleményét, akik szoktak vakuzni. Nem venném a lelkemre, ha itt miattam olyan kiadásba vernéd magad, aminek a végén nem örülsz majd - bár elméletben a vakuzásnak működnie kell.


 

#22 Írta: Dodó 2012.12.31 17:25:43   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Akkor vakuval fogom magam "premizálni" a vizsgáért (olcsóbban is járok) - csak azt kell majd kitapasztalnom, hogy a magas kupola mellett milyen állásban nem csillan be a nedves sapka - de majd belejövök...


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2012.12.31 17:16:00   28277 1150

Mivel a második lehetőséget választottad, ezért ez magyarul azt jelenti, hogy kevés a fény. Tegyél hozzá fényt! Használj vakut! Egy olyan rendszervakut, amely képes a gyors vakuszinkronra is. Ha a vakuval kipótolod a fényt, akkor mehet az ISO 100, ami Neked nagy áldás lenne…
A vaku sokkal olcsóbb beruházás, mint egy objektív.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Dodó 2012.12.31 17:11:33   11000 727

Köszönöm a hozzászólásodat! Pálya széléhez jutni? Két elvi megoldás van: vagy annyit előfordulsz a versenyeken, hogy mát berendezési tárgynak tekintenek, és engedélyt kérsz a szervezőktől (ezért inkább hamarabb lépek el a fordulóbíró vagy időmérő útjából, mint később, ahogy ezt "Bringás"-nak most megírtam - , vagy szerzel egy újságíró igazolványt. Ezen gondolkodtam, de - bár meglettek volna az ajánlóim - szemtelenül drága a tagsági díj, különösen akkor, ha nincs esélyed arra (s nekem nincs), hogy a képeid tiszteletdíjából valamit visszanyersz. Hiába van elérhető helyen nagy verseny és igazolványod, ha nincs időd elmenni rá... (Az írás pedig valahogy nem az, amit én annak gondolok. Van a kórháznak egy online-oldala az egyik megyei újságban, és minden főorvost "pisztergálnak", hogy írjon bele, csak engem nem. Néhányszor megírtam egy-egy egészségügyi vagy kórházi jelenségről a véleményemet, ami nem jelent meg ugyan - de minden bizonnyal belekerült a személyi anyagomba, s lehet, hogy majd előkerül nagyon negatív előjellel a pár év múlva esedékes főorvosi pályázatnál...)
A fix objektívet kipróbáltam egyszer én is - borzasztó érzés volt, hogy ne csak a megfelelő pillanatra várjak, hanem arra is, hogy pont ott történjen, ahol éppen kell... Viszont az igaz, hogy valóban szép volt, ami sikerült.


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Dodó 2012.12.31 16:56:04   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Mivel már közeledett a gyerek, elléptem, nehogy zavarjam a bírót, aki már ott volt mögöttem, bár egy expozíciót talán valóban kibírt volna a verseny...
Miért teszem negatívba az expozíció kompenzációt? Az első figyelmeztetést akkor kaptam amikor egy tájképen fehér maradt (lett) az ég, és néhány nap múlva, - 0,66-al megismételve már szép kék maradt. Ezzel "el is voltam", csak amikor az láttam, egy beltéri versenyen, hogy az Olympussal - amelyik az ISO emelést nagyon nem tolerálja - a képek nagyon sötétnek tűnnek, pozitívba vittem át, akkor nagyon sok lett a kiégés. A két kérdésre úgy válaszolnék, hogy az utómunka érdekében elsősorban a 2. válasz, de + EV-vel tapasztaltam az 1, lehetőséget (kiégést) is.


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Dodó 2012.12.31 16:46:20   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Vívódtam is, de aztán abban maradtam, hogy ha a sötét folt előtt vágok, akkor a haladási irányhoz megtartott térhez felülről is kell, és nagyon panoráma alakú lesz a kép. (Persze, megpróbálhattam volna világosabb vízzel klónozni...).


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Dodó 2012.12.31 16:43:15   11000 727

Lehet, hogy nekem is ezért volt szerencsém - legfeljebb az lehet, hogy valaki a jót még jobbra cseréli... Nekem a - hol itt, hol ott történik valami - típusú képeimhez nehéz elképzelni a fix obit, bár, ha a medence egy pontját "belövöm"... akkor meg nehéz a mellettem az izgalmában a körmét rágó soron következő versenyzőt "elcsípni"..
(Nemhogy grófi címet, de földet sem adtak, csaj három hiteles másolatot, ha kellene pályázathoz...)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Dodó 2012.12.31 16:38:15   11000 727

Köszönöm a véleményedet!


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Dodó 2012.12.31 16:37:31   11000 727

A magyar egészségügy jelenlegi helyzetében (elvándorlás, nyugdíj mellett dolgozók döntés-kényszere, gyógyszerhiány, stb.) mellett nem tudtam kihagyni a poént - bár lehet, hogy nem jó volt, de van benne némi jogos irónia...
A lónak Bogi örülne, csak tartok tőle, hogy a ló körüli munkák (etetés, itatás, almozás, kefélés, patakarbantartás) ránk maradnának.
Az expozíció kompenzációval elindítottad a vezérhangyát az én fejemben is, várom, hogy mi lesz a "közvélemény"...


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: somasok 2012.12.31 11:28:57 www  11114 1026

Akkor még a lótartás is szóba jöhet? (Szerintem Bogi örülne:-))
A "nem árt, ha az embernek van valami szakmája..." c. mondatot rossz volt Tőled olvasni, bár az irónia némileg tompít a szomorú "manapságon" :-)
A kompenzációnál meg használd a beváltat, én csak a magam - lehet, hogy rossz - gyakorlatát említettem.
Szép fényeket!


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: panka 2012.12.30 20:25:46   5594 430

Na ez a képed is nagyon jó lett nagyon tetszik szerintem szuper. Jó mozdulatot kaptál el és a vágás is jó


 

#12 Írta: cika01 2012.12.30 19:53:47 www  1924 223

A használttal eddig nekem is szerencsém volt, bár az volt az elvem, hogy ezekre a sok ezer Ft-os eszközökre mindenki vigyáz...
Érdekes (bár nem sportozok) nagyon rááltam a fixekre (8, 24, 50, 50macro) ha lenne még egy 85, egy 135 meg egy 200-asom a zoomokat teljesen elfelejteném...
Mondjuk az uszoda teljesen más, ott nem egy kanyart fotózol mint a ralinál...

Gratulálok a földesúrsághoz, grófi címet nem adtak hozzá? :)))


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Rayer 2012.12.30 18:46:48 www  462 14

a foto tetszik nagyon jol elkapot pilanat, nehéz körülmények közöt, vagyis kevés fény és mégehez mozgás közben elkapni, csak a job oldalon a sötéteb rész vagyis a medence alja nékül a foto tisztáb lenne.
A eredményes vizsgához meg gratulálok.


 

#10 Írta: Bringás 2012.12.30 17:35:13   28277 1150

A legjobb pillanatban állítottad meg az időt, a mozdulat leglátványosabb részét fagyasztottad be. A kompozíciójában mindenképp érdemes lett volna egy kicsit jobbra mozdítani a kamerát, hogy az úszó vízszintesen irányban középre kerüljön. Ez a pici eltolódás így zavaró. Az viszont jó, hogy előtte több a tér.
Kérdeznék valamit, melyik válaszom a helyes?
1. Azért alkalmazol mínusz expókorrekciót, hogy ne égjen ki a fröcskölő víz?
2. Vagy pedig azért, mert a záridőt a bemozdulás miatt már nem hosszabbíthatod, továbbá tágabb blendéd már nincs és a minőség miatt az ISO-val nem akarsz feljebb menni?
További szép fotonokat!


 

#9 Írta: Luki3 2012.12.30 17:25:14   263 23

Szia Dodó!

Szerintem a helyszín adja, hogy mennyit kell kompenzálni, de picit én is szoktam negatívba. Lentebb olvastam a fix objektíves megoldást, ami nem rossz, ha kellően gyors fókusz van benne. Egy judo rendezvényen fotóztam 50mm f/1.8-as obival és szenvedtem a fókusszal, de elég sok jó képem lett végül és nem kellett lemondanom az 1/400-as záridőről sem (ami még mindig magas). Kérdés mennyire fér az ember a pálya széléhez... Nem olcsó dolog egy jó tele az biztos. A képeden szerintem bőven jó az expo, csak alacsonyabb záridő jól jött volna, ami nem rajtad múlott. Gratulálok én is a vizsgádhoz! Mellesleg nagyon jó kis géped van!:) További szép fényeket!


 

#8 Írta: Dodó 2012.12.30 16:37:48   11000 727

Köszönöm az érdeklődést! "Régi földesúr" vagyok az apám által visszaigényelt földön, amit tartós haszonbérletbe adtam ki, de lesznek állítólag olyan földalapú támogatások, melyeket a bérlő nem, csak a tulajdonos vehet igénybe, s melyekhez nem lesz elég, ha valaki őstermelő, hanem végzettség is kell hozzá... Meg arról sem feledkezzünk meg, hogy nem árt, ha az embernek van valami szakmája manapság...
Az expozíció kompenzáció: Legjobb emlékezetem szerint itt tanácsolta valaki (de valaki biztosan tanácsolta, mert magamtól nem csinálnám), hogy a havat kivéve állítsam negatívba, mert akkor az esetleges hibákat jobban lehet javítani az utómunka során. (Az biztos, hogy amikor pozitívba tettem egy beltéri úszóversenyen, nagyon rosszul sikerültek a képek - világosabbak lettek, de ha valahol mégis fény volt, ott kiégtek. Nagyon jó, hogy felmerült ez a kérdés, mert én azóta tényleg "automatikusan" tartom -0,7, esetleg -1,0 értéken az expozíció kompenzációt. Akkor feleslegesen?


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: somasok 2012.12.30 16:09:00 www  11114 1026

Szia Dodó!
Valóban rég jártál erre!
Új földesúr leszel tán, hogy szakmásítanod kell a mezőgazdaságot?
Én néztem csak (ahelyett, hogy kérdeztem volna), hogy miért van mindig -0,7 az expo komp.-nál, mikor én (vsz. helytelenül) sosem korrigálom...
Szép fényeket!


 

#6 Írta: Dodó 2012.12.30 10:05:37   11000 727

Köszönöm a véleményedet!
Itt nagyon a "fejembe verték" a fotóstársak, hogy az EV (a havas tájat kivéve) mínuszon legyen, különösen miután sikerült pluszba állítva egy teljes verseny képeit elrontani. A fix obival kacérkodtam már, de részben a rossz szemem, részben a sportban annyira változó távolságú események miatt nem biztos, hogy a nagy fényerő nyújtotta előny kompenzálná a többit. (Kinti felvételeknél "riportképekhez" az Olympust és annak a 18-180 mm-es objektívját használom - megnéztem a Nikon hasonló objektívjének az árát (234.000 Ft) és nagyot nyeltem... mist a használtak között keresgélek, s bár eddig szerencsém volt, mindig lutrinak érzem.
A kit-obival kapcsolatban egyetértek - eredményhirdetéshez tettem fel egyszer, de nem voltam vele enyhén szólva boldog...
Örülök, hogy sikerült kiexponálni - amikor a sötét RAW-ot megláttam, megijedtem, de aztán eddig "feltotnásztam" lányom szeme segítségével.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: cika01 2012.12.29 21:29:23 www  1924 223

Szia!
Hogy megpróbáljak érdemben hozzászólni, lehet vennék a helyedben valami nagy fényerős fixet, (50/1.8) nehezebb használni sportra mint a zoomot, de nem kell 5,6-os rekeszen küzdeni, záridőd gyorsabb lesz (1/400-at próbáltam mindig tartani (már amennyi sportot fotóztam)) és ha eltalálod a fókuszt (ezzel azért küzdöttem sokat) akkor még szépen is mos.
A kitobihoz képest meg hihetetlen (legalább is sonynál)
A kép teljesen jól exponált szerintem, én először +os EV-nek hittem, ez egyéni tapasztalaton múlik, hóban küzdöttem én is +0,7 EV-nél lett jó.


 

#4 Írta: Dodó 2012.12.29 21:06:29   11000 727

Köszönöm a véleményedet - lehet, hogy a végén csak "összekopunk" a Nikonnal? Köszönöm a vizsgához a gratulációt, nagyon furcsa volt (előtte három nappal én vizsgáztattam...)


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Raptor 2012.12.29 21:00:31   3115 197

Szia! Szerintem nem kell az expóhoz nyúlni, jó ez így. Remek pillanat! Gratulálok a sikeres vizsgádhoz is!
üdv.


 

#2 Írta: Dodó 2012.12.29 20:56:32   11000 727

Köszönöm, remélem lesz mód rá!


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: döpö 2012.12.29 20:49:42   9512 764

Nem vagyok sportfotós, de szerintem jó kép. Jól visszadja a hajrá pillanatait. Üdv. és hajrá 2013-ban is!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D5100

Képek az alábbi objektívvel:

Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból

Ölyv portré (-)

Vélemény: 0

Megnézve: 9

0.1610 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat